Warme winterjas
woensdag 5 september 2018 om 13:57
Tips gezocht; ik heb het heel snel koud (heb een aandoening waardoor mijn thermoregulatie niet goed werkt) en zoek een goede warme winterjas. Ter illustratie, wollen mantels die sommige anderen de hele winter dragen heb ik nu misschien nog een paar weken aan, daarna is dat te fris. Veel jassen die in de winkels hangen zijn wat mij betreft dus veel te koud voor de periode november t/m maart.
Ik heb nu een winterjas tot net boven de knieën met dons erin en een warme kapuchon, daarmee hou ik het redelijk maar helaas is de jas aan vervanging toe.
Wat zijn nu de warmste winterjassen? Ik denk dan aan bv de jassen van Canada Goose (hoewel ik die geloof ik niet echt mooi vind). Of zijn er tegenwoordig juist synthetische voeringen die warmer zijn? Bijkomend vereiste is nog dat het een beetje representatief moet zijn dus een skijack (buiten dat die dingen ook niet heel warm zijn) kan niet.... wie heeft DE tip?
Ik heb nu een winterjas tot net boven de knieën met dons erin en een warme kapuchon, daarmee hou ik het redelijk maar helaas is de jas aan vervanging toe.
Wat zijn nu de warmste winterjassen? Ik denk dan aan bv de jassen van Canada Goose (hoewel ik die geloof ik niet echt mooi vind). Of zijn er tegenwoordig juist synthetische voeringen die warmer zijn? Bijkomend vereiste is nog dat het een beetje representatief moet zijn dus een skijack (buiten dat die dingen ook niet heel warm zijn) kan niet.... wie heeft DE tip?
woensdag 5 september 2018 om 14:13
woensdag 5 september 2018 om 14:14
Als je iets om dieren geeft: blijf dan ver weg bij het merk Canada Goose. Het bont op die jassen wordt gevangen met wildklemmen. Ook het dons dat dat merk gebruikt wordt zeer dieronvriendelijk geplukt.
Een warm alternatief zijn de Didriksons jassen (parka's). Die hebben een aantal hele warme parka's (Scandinavisch merk met jassen voor Scandinavische winters
)
Een warm alternatief zijn de Didriksons jassen (parka's). Die hebben een aantal hele warme parka's (Scandinavisch merk met jassen voor Scandinavische winters
woensdag 5 september 2018 om 14:15
2 jaar geleden een didrikson parka gekocht. Bij temperaturen boven de 6 graden kan ik er niet mee fietsen, ik zweet dan die jas uit. Als het hard vriest, is niets koud wat onder de kas zit.
Ik weet niet of zo'n jas voor jou voldoende warm is, maar ik zou zeker kijken naar dit soort jassen die o.a. bij Bever te koop zijn. Er zijn vast nog andere merken (ik geloof dat er ook 'technische' merken zijn, die warmer, maar ook duurder zijn). Loop op een rustige dag eens binnen bij zo'n winkel, ze helpen je vast graag!
Succes met de herfst en winter periode, Adelaar. Het lijkt me best lastig, zo'n aandoening.
Ik weet niet of zo'n jas voor jou voldoende warm is, maar ik zou zeker kijken naar dit soort jassen die o.a. bij Bever te koop zijn. Er zijn vast nog andere merken (ik geloof dat er ook 'technische' merken zijn, die warmer, maar ook duurder zijn). Loop op een rustige dag eens binnen bij zo'n winkel, ze helpen je vast graag!
Succes met de herfst en winter periode, Adelaar. Het lijkt me best lastig, zo'n aandoening.
woensdag 5 september 2018 om 14:19
Jep, ander kleurtje, vergelijkbaar model. Ben er echt heel blij mee. Kan ook tegen een buitjerosiethelab schreef: ↑05-09-2018 14:13https://www.aboutyou.nl/p/elvine/winter ... gLgV_D_BwE
Heb jij zoiets? Mooie jassen zeg!
woensdag 5 september 2018 om 15:06
woensdag 5 september 2018 om 16:14
Hoi ik ben zelf ook tamelijk kouwelijk in de winter maar met hele dikke truien of collen onder de jas zweet ik mij snel weer een ongeluk. Voor mij werken laagjes heel goed en heb dan een wollen of cashmere vest aan onder de wollen mantel of parka. Is wel een investering maar ik blijf de hele herfst en winter lekker warm:)
woensdag 5 september 2018 om 20:41