Gezondheid alle pijlers

Vet haar

06-09-2018 12:15 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen,

IK heb sinds afgelopen paar weken (denk een week of 4 á 5) ineens in toenemende mate vet haar bovenop mijn hoofd bij de haaraanzet. Het lijkt nu met de dag erger te worden.

Ik heb al 15 jaar hetzelfde kapsel. Heb al jaaaaren dezelfde shampoo en conditioner. Deed voorheen weleens van de Marokkaanse olie in de punten van mijn haar, maar nu nog heel sporadisch. Laat het gewoon natuurlijk drogen. Dus kortom, ik doe niets anders met mijn haar.

Het enige wat ik kan bedenken dat het door stress komt. Huis verkocht, verbouwing, meer dan fulltime werken, huis daardoor nog niet op orde, stress op en van het werk. Dat laatste komt verandering in. Maar nu mijn vraag: is er iemand die dit ook door stress heeft gehad? Zo ja is dat weer goed gekomen nadat de stress minder is geworden?

Misschien ter info, ik ben 35 jaar.
Kan ook zijn dat je niet meer tegen de shampoo en conditioner kan. Ik had dat altijd na een paar maanden, dan moest ik gewoon even wisselen van merk.

Trouwens, je conditioner. Waar breng je dat aan? Alleen de punten, of ook bovenop?
¡Apagando las luces!
Kan ook hormonaal zijn
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Dank voor jullie reactie.

Ja dat is het gekke juist. Doe echt jaren al dezelfde shampoo en conditioner gebruiken. Ook dezelfde hoeveelheid heb een dispenser hangen. 10x pompen voor de shampoo 5x voor conditioner. En die breng ik alleen aan de punten aan.

En Sue, jij zegt misschien iets hormonaal? Waar zou ik dan aan moeten denken? Overgang ofzo?
Gebruik nu wel sinds dinsdag (mag ik het merk noemen? Zet wel even de afkorting neer) H&S voor vet haar. Voel wel aan mijn hoofdhuid tijdens het wassen dat "het werkt". Voel het... Ja soort tintelen ofzo.
Ik was maar eens in de 3 dagen met shampoo en conditioner, anders is het ook steeds vet.
10x pompen voor shampoo? Is dat niet een beetje veel? Verklaart op zich je huidige probleem niet natuurlijk, maar het verbaast mij.

Ik wissel zelf regelmatig van shampoo en conditioner, merk dat na verloop van tijd het effect namelijk minder is dan in het begin.
Van Head and Shoulders werden mijn problemen juist erger.
¡Apagando las luces!
Sasmetjas schreef:
06-09-2018 14:00
Dank voor jullie reactie.

Ja dat is het gekke juist. Doe echt jaren al dezelfde shampoo en conditioner gebruiken. Ook dezelfde hoeveelheid heb een dispenser hangen. 10x pompen voor de shampoo 5x voor conditioner. En die breng ik alleen aan de punten aan.

En Sue, jij zegt misschien iets hormonaal? Waar zou ik dan aan moeten denken? Overgang ofzo?

Je hoeft niet per se aan de overgang te denken of zo. Maar je lichaam is geen robot he?
Met het verstrijken der jaren vinden er nu eenmaal veranderingen plaats in je lichaam; in je hormoonhuishouding b.v.

Ik ben al oud en vroeger hoorde ik altijd dat om de 7 jaar je haarstructuur verandert.
Tot nu toe klopt dat bij mij en inmiddels bij mijn dochter.

Misschien een ander product voor je haar zoeken.
Bij mij is het sinds de zomervakantie.
Normaal was ik mijn haar eens per 3 dagen. Toen we op vakantie waren en iedere dag zwommen in de zee of zwembad heb ik dagelijks de chloor en zoutresten uit mijn haar gewassen. Sinds we terug zijn, inmiddels alweer zo`n 6 wkn heb ik na een dag al vet haar. echt gek word ik ervan.
eigenlijk zou ik het moeten negeren en uitzitten, maar ik kan dat niet. Ik kan sowieso niet met vet haar naar mijn werk, en het voelt dan ook gewoon niet prettig. En dus hou ik het zelf in stand.. ik zoek me suf naar oplossingen.,
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Marana-- schreef:
06-09-2018 14:28
10x pompen voor shampoo? Is dat niet een beetje veel? Verklaart op zich je huidige probleem niet natuurlijk, maar het verbaast mij.

Ik wissel zelf regelmatig van shampoo en conditioner, merk dat na verloop van tijd het effect namelijk minder is dan in het begin.
Ja 10x lijkt veel. Maar hangt er ook vanaf hoeveel er uitkomt natuurlijk. En zoveel komt er niet uit bij deze. Het is in ieder geval veel minder dan wanneer ik het rechtstreeks uit de fles zou knijpen.

Ik heb idd ook het idee dat die H&S het erger maakt. Lees ook zoveel tegenstrijdigheden over de do's en dont's.

Heb net even gezocht op het hormonale gedeelte. Gelukkig betekent het niet gelijk de overgang!
Ik moet wel weer ongesteld worden vandaag of morgen ongeveer. Dus misschien ligt het daar aan. Normaliter merkte ik aan mijn borsten als het er weer tijd voor was. Laatste 3x eigenlijk weinig tot niets.
biol schreef:
06-09-2018 14:47
Bij mij is het sinds de zomervakantie.
Normaal was ik mijn haar eens per 3 dagen. Toen we op vakantie waren en iedere dag zwommen in de zee of zwembad heb ik dagelijks de chloor en zoutresten uit mijn haar gewassen. Sinds we terug zijn, inmiddels alweer zo`n 6 wkn heb ik na een dag al vet haar. echt gek word ik ervan.
eigenlijk zou ik het moeten negeren en uitzitten, maar ik kan dat niet. Ik kan sowieso niet met vet haar naar mijn werk, en het voelt dan ook gewoon niet prettig. En dus hou ik het zelf in stand.. ik zoek me suf naar oplossingen.,
Nee net wat je zegt het voelt niet prettig. Maar maakt me wel onzeker. En ik denk dat het niet echt iemand opvalt heb aardige slag in mijn haar. Maar ik voel het nu ook gewoon op mijn hoofd.
Sasmetjas schreef:
06-09-2018 14:53
Ja 10x lijkt veel. Maar hangt er ook vanaf hoeveel er uitkomt natuurlijk. En zoveel komt er niet uit bij deze. Het is in ieder geval veel minder dan wanneer ik het rechtstreeks uit de fles zou knijpen.

Ik heb idd ook het idee dat die H&S het erger maakt. Lees ook zoveel tegenstrijdigheden over de do's en dont's.

Heb net even gezocht op het hormonale gedeelte. Gelukkig betekent het niet gelijk de overgang!
Ik moet wel weer ongesteld worden vandaag of morgen ongeveer. Dus misschien ligt het daar aan. Normaliter merkte ik aan mijn borsten als het er weer tijd voor was. Laatste 3x eigenlijk weinig tot niets.
Zoiets bedoelde ik inderdaad met hormonaal. Er hoeft maar 1 klein dingetje in je hormoonhuishouding te wijzigen en je kunt klachten krijgen als vet haar, droge huid of pukkels etc. Dus zou me geen zorgen maken. Wellicht eens kijken om een andere shampoo als dit aanhoudt.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven