Peutertopic
dinsdag 6 februari 2018 om 18:53
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!

woensdag 5 september 2018 om 13:21
Oh Glitter, ik zou me de pleuris zijn geschrokken met een zinkende peuter. Wat goed dat je hem 's nachts hebt gecheckt. Dat zou dan niet in mij op komen om te doen.
Maartje, wat ontzettend lief van Dinoland! Wij waren in Dierenpark Amersfoort, daar is een dinobos, maar peuter liep er door heen met het hoofd naar beneden en zag niks. Soms wees ik haar op een dino, keek ze even en liep weer door. Maakte totaal geen indruk.
Nootboek, wat fijn he als ze ook eens 'ja' zeggen. De mijne doet het sinds een paar weken. Ook nog regelmatig nee als ze echt niet wil. Maar ja komt steeds vaker voor.
Ik heb ook het meetmaatje gekocht. Wat een handig ding. De schoenen passen nog precies. Dus ik hou me nog even in met nieuwe kopen.
De koortsvrije zomer is weer voorbij. Peuter is snotverkouden, zit met koorts thuis te hangen en slaapt slecht. Bleh
Maartje, wat ontzettend lief van Dinoland! Wij waren in Dierenpark Amersfoort, daar is een dinobos, maar peuter liep er door heen met het hoofd naar beneden en zag niks. Soms wees ik haar op een dino, keek ze even en liep weer door. Maakte totaal geen indruk.
Nootboek, wat fijn he als ze ook eens 'ja' zeggen. De mijne doet het sinds een paar weken. Ook nog regelmatig nee als ze echt niet wil. Maar ja komt steeds vaker voor.
Ik heb ook het meetmaatje gekocht. Wat een handig ding. De schoenen passen nog precies. Dus ik hou me nog even in met nieuwe kopen.
De koortsvrije zomer is weer voorbij. Peuter is snotverkouden, zit met koorts thuis te hangen en slaapt slecht. Bleh

woensdag 5 september 2018 om 13:58
Maartje2016 schreef: ↑05-09-2018 10:54Oja, over spannende verhalen, ik moet even reclame maken voor Dinoland in Zwolle.
Wij waren er gisteren, op blijkbaar de enige dinsdag dat ze dicht waren, niet goed gekeken op de site![]()
Maar omdat we ook de parkeerplaats niet af konden hadden we ze gebeld, bleken er wel mensen aanwezig én was een van de mannen van de buitendienst zo lief om voor ons het park open te gooien![]()
Zoon heeft dus heerlijk 2 uur in zijn eentje in de speeltuin tussen de dino's kunnrn rondlopen, kreeg gratis wat te drinken en mocht een knuffel uitzoeken omdat hij bijna voor niks zo lang in de auto had gezeten![]()
Wat gaaf!

Voor de dino liefhebbers: in Boxtel zit ook een tof park.

woensdag 5 september 2018 om 14:13
Elifantje schreef: ↑05-09-2018 13:21Oh Glitter, ik zou me de pleuris zijn geschrokken met een zinkende peuter. Wat goed dat je hem 's nachts hebt gecheckt. Dat zou dan niet in mij op komen om te doen.
De koortsvrije zomer is weer voorbij. Peuter is snotverkouden, zit met koorts thuis te hangen en slaapt slecht. Bleh![]()
Het is ook doodeng. Ik schoot er gelijk achteraan. Mijn man bleef trouwens zitten. Toen ik vroeg waarom zei hij ‘dat hij zag dat ik het goed deed’.

Dat checken doet bijna niemand en het komt weinig voor dat iemand laat verdrinkt. https://www.rtlnieuws.nl/gezondheid/art ... het-weinig
Jammer dat je kleine weer ziek is

woensdag 5 september 2018 om 14:15
Voor wie nog herfst kleding nodig heeft: bij Next is het grootste gedeelte van due collectie binnen https://www.nextdirect.com/nl/nl
donderdag 6 september 2018 om 13:02
Yay!GlitterCupcake schreef: ↑05-09-2018 14:15Voor wie nog herfst kleding nodig heeft: bij Next is het grootste gedeelte van due collectie binnen https://www.nextdirect.com/nl/nl
En mijn peuter ADEMT dinosaurussen en brulde laatst nog in een driftbui "MIJN PARASAUROLOPHUS IS KAPOHOOOOOT!!!!"
(maar wij gaan eerder naar het Oertijdmuseum in Best)
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
donderdag 6 september 2018 om 13:42
Hier voor het eerst in 1,5 week ook weer een middagslaapjeMorgenstond_ schreef: ↑05-09-2018 13:19Jeetje GC wat een verhaal. Lijkt me echt doodeng elke keer.
Maartje, wat super leuk van dat dinopark! Wij willen daar ook nog eens heen. Denk je dat het met anderen erbij evengoed leuk is?
En wat voor bandjes heb jij nu dan?
Mijn peuter doet weer middagdutjes![]()

Op zich is Dinoland gewoon een grote speeltuin met dino's, maar stiekem denk ik dat het met andere kinderen voor hem wat overweldigend geweest zou zijn. Ach, we gaan nog eens terug (oma van man woont in dezelfde stad) en dan gaan we het meemaken.
Wij hebben nu deze bandjes:
https://m.ebay.com.au/itm/Chereks-Kraul ... r=1&_rdt=1
Zoon lag er inderdaad wel wat vrijer mee in het water, en ze bleven goed zitten, dat hadden we met zwemvleugels nooit.
Edit: plaatje plakken werkt niet echt, dus dan maar een link. Je kan ze ook eventueel via een NL bedrijf bestellen.

donderdag 6 september 2018 om 16:05

donderdag 6 september 2018 om 16:34
Lekker rustig, er is een reden dat we het in een vakantiepark vieren zonder familie

En de Miggelenberg ligt op een berg (joh), dus zoon gaat hier op sommige stukken sneller met de motor dan die bij ons ooit zal gaan

Familie komt volgend weekend trouwens wel voor een klein feestje.
vrijdag 7 september 2018 om 14:47
Gouden conversatie in het zwembad:
- schat, dochter heeft het koud, pak jij straks even een luier, dan gaan we het water uit.
- je maakt een geintje?
- ik zei toch al dat we er na een kwartier waarschijnlijk al genoeg van zouden hebben
- ja, maar jij hebt de luiers toch?
Dan zou je toch denken dat we met 2 kinderen ons wat minder als amateurs zouden gaan gedragen
- schat, dochter heeft het koud, pak jij straks even een luier, dan gaan we het water uit.
- je maakt een geintje?
- ik zei toch al dat we er na een kwartier waarschijnlijk al genoeg van zouden hebben
- ja, maar jij hebt de luiers toch?
Dan zou je toch denken dat we met 2 kinderen ons wat minder als amateurs zouden gaan gedragen

vrijdag 7 september 2018 om 15:09
Oh ja herkenbaar hoor. Hier was man met peuter op stap van de week. Belt ie ineens met de vraag waar de luiers zijn. Dus ik zeg dat als hij op stap gaat met peuter, hij de benodigde spullen mee moet nemen. Dus ik vraag: wat heb je bij je?
Niks. Hij was in de auto gestapt en zat 100km verderop. Amateur
Niks. Hij was in de auto gestapt en zat 100km verderop. Amateur

zaterdag 8 september 2018 om 20:28
Hahaha klinkt als mijne

Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!

zaterdag 8 september 2018 om 21:48
Dat durft mijn man niet meer, dat jatten. Ik had eens blind de verschoontas gepakt en toen bleken de natte doekjes weg. Stond ik langs de A2 met dreumes in de achterbak, bij een tankstation met servetjes een spuitpoepluier te verschonen. Ik heb in al die jaren van onze relatie nog nooit zijn voicemail ingesproken maar toen heb ik ben ik uit mijn tutu gesprongen op zijn voicemail

Sindsdien liggen er ook luiers en doekjes in de auto.

zaterdag 8 september 2018 om 22:38
Nog gefeliciteerd Maartje!
En grappig die dino-liefhebbers. Zo fanatiek is mijn zoontje daar niet in. Hij heeft vooral Heel Veel Auto's. Met namen als "opa auto" en "witte honda auto" :p
Vandaag waren we in Duinrell en er is een trein-attractie (peuter is ook idolaat van treinen) waar de ouder niet bij in mocht. Oké, hij wilde echt en ook wel alleen. Hij had daarna niet meteen gevonden waar ik stond, maar na een paar rondjes zei hij met een triest gezicht "mama, ik wil eruit". Ik had zo met hem te doen. Maar wel stoer dat hij het had geprobeerd.
Luiers en billendoekjes ben ik op lange uitjes gelukkig nooit vergeten/kwijt geweest. Maar ik check ook vrijwel altijd of er nog voldoende (van beide maten inmiddels) inzit. In huis hebben we alleen beneden verschoonspul voor peuter. Voor niemand leuk om daarvoor telkens naar boven te moeten. Misschien moeten we de commode ook maar gewoon eens verkopen
En grappig die dino-liefhebbers. Zo fanatiek is mijn zoontje daar niet in. Hij heeft vooral Heel Veel Auto's. Met namen als "opa auto" en "witte honda auto" :p
Vandaag waren we in Duinrell en er is een trein-attractie (peuter is ook idolaat van treinen) waar de ouder niet bij in mocht. Oké, hij wilde echt en ook wel alleen. Hij had daarna niet meteen gevonden waar ik stond, maar na een paar rondjes zei hij met een triest gezicht "mama, ik wil eruit". Ik had zo met hem te doen. Maar wel stoer dat hij het had geprobeerd.
Luiers en billendoekjes ben ik op lange uitjes gelukkig nooit vergeten/kwijt geweest. Maar ik check ook vrijwel altijd of er nog voldoende (van beide maten inmiddels) inzit. In huis hebben we alleen beneden verschoonspul voor peuter. Voor niemand leuk om daarvoor telkens naar boven te moeten. Misschien moeten we de commode ook maar gewoon eens verkopen

zondag 9 september 2018 om 07:23
Wel stoer dat ie het geprobeerd heeft Morgenstond
Wij hebben een geieperige peuter in ons vakantiehuisje. Gisteravond 39.4 en net 36.2
Wat ik mij afvroeg: noemen jullie peuters jullie wel eens anders dan Papa en Mama? Of varianten daarvan? Man en ik noemen elkaar bijvoorbeeld ‘schat’ en nu roept peuter ons ook in het openbaar met ‘schat’
Hij maakt er ook zelf nog ergere dingen van zoals schatje, schatjes, schatten, schatties...

Wij hebben een geieperige peuter in ons vakantiehuisje. Gisteravond 39.4 en net 36.2

Wat ik mij afvroeg: noemen jullie peuters jullie wel eens anders dan Papa en Mama? Of varianten daarvan? Man en ik noemen elkaar bijvoorbeeld ‘schat’ en nu roept peuter ons ook in het openbaar met ‘schat’