Hoe nu verder?

09-09-2018 12:03 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum, dus sorry als ik iets in een verkeerde topic plaats!

Mijn vraag is hoe nu verder?
Ik zal deze uitleggen, het is best een lang verhaal dus ik zal het zo kort mogelijk houden.

Afgelopen februari leerde ik iemand kennen via internet. Alleen ik woonde toen nog samen met mijn ex. De relatie was al verbroken en klaar alleen aangezien ik al 9 jaar afhankelijk was van deze ex en 2 kinderen met hem samen heb, lukte het niet makkelijk om een ander huis te vinden en ook had mijn ex het er verschrikkelijk moeilijk mee dat alles klaar was.

Nu leerde ik iemand nieuw kennen en de klik die we hadden was via internet echt intens. Hij was behoorlijk dominant maar dat was stiekem toch wel erg aantrekkelijk. Ik viel als een blok voor hem. Ik vertelde hem eerlijk mijn situatie en hij was blij dat ik zo eerlijk was.

Ik vond het verschrikkelijk om thuis in 1 huis te wonen met mijn ex, en ik wilde mijn nieuwe liefde heel graag eens ontmoeten, en dat was wederzijds. En ik besloot een avond naar hem toe te gaan. Maar aangezien ik nog steeds alle spullen deelde met mijn ex, reed ik dus met zijn auto naar mijn nieuwe liefde. Het was echt een geweldige ontmoeting. Niks super romantisch ofzo, maar we waren meteen aan elkaar vast geplakt. Hij liet me niet meer los en zei tegenlijk met mij: "het is alsof ik je eerder heb gezien!" En het voelde echt als thuiskomen. Ik bleef slapen en alles voelde alsof het al jaren zo ging. En de volgende ochtend werd ik gebeld door mijn ex.
Kom alsjeblieft terug ik weet me geen raad zonder je. Maar ik dacht: nee ik wil helemaal niet terug, ik voel me eindelijk op mn gemak! Maar in de middag rond 4 uur reed ik dan toch terug naar mijn huis.

1 a 1,5 week later barste de bom bij mij thuis omdat mijn ex vond dat ik was vreemdgegaan. Maar ik bleef maar zeggen: nee de relatie is over en uit en ik zit hier alleen nog omdat ik het niet krijg geregeld een eigen huis te vinden. En die nacht werd ik opgehaald door mijn ouders. Ik bleef er 2 dagen en toen werd ik alweer gebeld door mn ex of ik terug kon komen ook vanwege werk en kinderen. Ik moest zelf ook gewoon weer werken en moest dus wel terug.

Dit duurde een paar weken en in die paar weken heb ik meerdere malen gesprekken gehad op mijn werk over mijn situatie en dat die onhoudbaar was en ik kreeg een aangepast rooster. Ook nam ik extra dagen onbetaald verlof zodat ik naar mijn nieuwe liefde kon. En ik was daar bijna elke dag en haalde het einde van de dag mijn kinderen op en ging naar huis. En ook was ik mega druk met alles regelen zodat ik op eigen benen kon gaan staan.

Toen barste de bom helemaal, en mijn ex had in mijn telefoon zitten snuffelen en ingelogd op mijn provider van mijn mobiel, ook had hij mijn email zitten lezen. En hij flipte. Hij sloeg alles aan gort en uit een vreselijk agressieve situatie belde ik weer mijn ouders om me te komen halen. Het was definitief klaar. Mijn kinderen bleven bij hem die week omdat hij ze met geen mogelijkheid aan me meegaf en ik vertrok met alleen mijn kleding naar mijn ouders.

We schakelden alle mogelijke hulp troepen in, advocaat, mediator, gemeente, nood opvang etc.
En binnen 2 dagen had ik al behoorlijk wat geregeld en wilde ik koste wat het kost mijn kinderen bij me hebben.
Ik sprak af met mijn nieuwe liefde dat ik dat weekend naar hem toe kwam omdat ik tot het weekend erna moest wachten op mijn kinderen. Maar dat kon niet doorgaan omdat ik in paniek werd gebeld, onze zoon ligt in het ziekenhuis. Dus ik weer met alle spoed terug. En zat ik WEER met een furieuze ex een week lang in een ziekenhuiskamer. Hij was zo kwaad dat toen hij zag dat ik met mijn nieuwe liefde zat te appen, hij de boel zelfs daar kort en klein sloeg ( weer voor de ogen van mijn kind ) en ervoor zorgde dat ik mijn telefoon op de dag niet meer mocht gebruiken. ( hij was er alleen op de dag )

Toen mijn zoon het ziekenhuis uit mocht kwam mijn vader me halen samen met de kinderen en nu had ik ze eindelijk een week bij me. Maar ik merkte aan mijn nieuwe liefde dat hij het niet leuk vond dat hij me nu dus weer niet kon zien.
De week vloog voorbij en ik was druk met kinderen en dingen regelen. En mijn ex en ik kwamen tot een akkoord, dat zolang ik zover weg was, ik de kinderen elke donderdagavond zou ophalen, en zondag avond terug zou brengen. Zo zou onze dochter toch nog genoeg meekrijgen van school en zou ik ze toch elke week kunnen zien.
Op de dagen dat ze er niet waren ging ik elke week naar mijn nieuwe liefde 2 dagen en reed erna weer terug naar mijn ouders. ( ik had inmiddels een eigen autootje weten te kopen) dit ging 7 weken zo.

Ik kreeg eindelijk goed bericht, ik mocht het huis aanhouden met huurverlaging omdat hij zich had versproken bij de verhuurder en ik mocht eindelijk terug en kon zelf opnieuw beginnen. Binnen 4 dagen zat ik terug in het huis, met 2e hands spullen die ik had verzameld over de afgelopen 7 weken, en ik kon eindelijk een normale regeling treffen wat betreft de kinderen.
Weer ging ik 1x per week naar mijn nieuwe liefde ondanks ik daar weinig geld voor had, maar hij was mijn enige lichtpuntje dat moment samen met mijn kinderen, dus ik wilde dat niet loslaten.

Maar al snel veranderde ik in een emotioneel wrak. Alle emoties kwamen los en ik kreeg steeds vaker discussies met mijn nieuwe liefde. Hij had zelf ook problemen en dat maakte het er niet beter op. En voor ik het wist begon de zomervakantie. Deze had mijn ex verschrikkelijk geregeld en mij onder druk gezet deze te accepteren. En ik zag er dan ook erg tegenop. 1 week kids bij mama, 1 week bij papa. 2 weken bij mama 2 weken bij papa.
En aangezien de situatie wil ik niet dat er een nieuw iemand zo snel in het leven van mijn kinderen Komt, en kon ik van de 6 weken mijn nieuwe liefde 3 weken niet zien. En dat viel hem heel erg zwaar.

Want in de laatste dag dat ik de kinderen 2 weken had. Zei hij: ik weet niet of dit nog ergens toe gaat leiden. En voor mij was het alsof de wereld even uit elkaar viel. En uit pure emotie begon ik erop te antwoorden en duwde hem daar alleen maar verder mee weg en hij blokkeerde me op Whatsapp. Ik belde mijn moeder en stortte mijn hart uit. Maar mijn moeder zat hem alleen maar af te kraken en beïnvloedde mijn gedachten ( ze wilden me beschermen voor nog meer drama ) en met mijn stomme hoofd, kopieerde ik haar woorden zonder pardon en typte ze in een sms naar mijn nieuwe liefde.
En daarmee brak ik zijn hart.

Hij deblokkeerde me niet meer en ik wist dat ik het had verkloot. Mijn ouders zeiden me: breng morgen de kinderen weg en kom hierheen je moet nu niet alleen zijn. En dat deed ik dan ook. Maar die avond schreef ik 4 a-4tjes vol en verstuurde de brief naar mijn nieuwe liefde. En ik vertrok naar mijn ouders.

Ik verstuurde de brief op zondag dus ik wist dat hij pas uiterlijk dinsdag aan zou komen. En ik was er echt kapot van. Kinderen 2 weken niet. Ik had iemands hart gebroken die heel veel voor me betekende en ik was emotioneel echt helemaal op. En dinsdag avond kreeg ik een berichtje van mijn nieuwe liefde: ik reageer morgen. En ik zei dat dat goed was. En wachtte het af. Hij ging werken en vervolgens vroeg hij of ik kon bellen. En we belden LANG. Ik hoorde zijn verhaal en ik kon alleen maar huilen. Want hij liet behoorlijk merken dat hij niet meer op mij zat te wachten... En na het lange gesprek stuurde ik hem een app: ik verdien het niet eens vergeven te worden en ik snap je. En vervolgens stuurde hij terug; ik vergeef het je wel, en ik zit erover te denken dat we dit face to face moeten uitpraten. En dus reed ik de volgende dag naar hem toe.
Er werd alleen niet gepraat maar gewoon gedaan als van ouds en dat vond ik erg moeilijk. Want ik wist dat hij gekwetst was en ik voelde me mega schuldig. Ik bleef slapen en die nacht had hij extreme nachtmerries erover.
De volgende dag was hij extreem chagrijnig, maar toch bleef ik en in de namiddag reed ik terug naar mijn ouders huis.
Het ging redelijk goed tussen ons in de Whatsapp gesprekken, en de dag erna kregen we een discussie over dat ik hem zou negeren toen ik op een familiefeest was, maar ik snapte niet waar hij het over had. Want ik appte hem gewoon.
De volgende dag kwam ik erachter wat er fout was gegaan, maakte screenshots ervan en stuurde deze naar hem. En weer ging het 2 dagen goed. Ik reed terug naar mijn eigen huis en hoopte dat ik snel weer bij hem kon zijn.. Maar dat was niet zo.
De dag dat ik naar huis ging was hij extreem kort af, en de dag erna kwam de aap uit de mouw; het zit me nog steeds allemaal heel erg dwars.
En weer startte ik door mijn emoties een discussie en weer blokkeerde hij me nadat ik een Whatsapp plaatje had genomen met een quote die hij helemaal verkeerd opvatte.

Ik wist het zeker.. nu was het echt klaar. Maar ik kon het niet loslaten. Hij had gelijk ik was een vreemde geworden ook voor mezelf, want ik was nooit het meisje dat zoveel discussies en gedoe opzocht... En ik besloot per direct actie te ondernemen. Psycholoog, aura healing, werk, cursus via internet en focussen op mijn kinderen en mezelf. Vervolgens stuurde ik hem een persoonlijke kaart met die quote en een groot rood kruis erdoor, en een persoonlijk gedicht aan de binnenkant. Geen reactie. Ik stuurde hem een brief waarin ik zei dit is mijn laatste brief... geen reactie.. En ondanks ik druk bezig was mezelf weer op te pakken en door te gaan, kon ik hem niet loslaten... En nog 1 laatste keer schreef ik alles op wat er was veranderd de laatste 3 weken dat we geen contact hadden en ik besloot ook echt, als hij echt zo veel voor me betekend, geef ik hem niet op! En verstuurde ook deze brief. Ik liet het los en dacht dat hij niet meer zou reageren... totdat ik ineens mijn Whatsapp hoorde afgaan de dag erna en hij zei: 3x is scheepsrecht.. Maar ik moet hier goed over nadenken want ik sta niet te springen om een relatie aangezien de omstandigheden.

En ik zei dat ik ook wilde dat hij er goed over na zou denken. En we hadden een goed gesprek. En nu praten we alweer zo'n 5 dagen. Het gaat best goed.. we hebben leuke gesprekken, flirten ook weer.. Maar toch is hij erg afstandelijk. En dat snap ik ook wel.. bedoel dit is niet 123 gerepareerd. En ik heb dan ook alle respect dat dit gewoon langzaam moet gebeuren. Hij zei dat hij binnenkort miss wel weer wilde meeten.. Maar dat het geen haast heeft.. Hij gaat savonds naar vrienden of familie en dan negeert hij me echt totaal.. Maar daarna stuurt hij me wel wat zodra hij thuis is en gaat slapen.. Hij geeft me langzaamaan weer "kusjes" via Whatsapp.. Dus ik moet zeggen dat dat zeker wel positief is. En dat ik snap dat hij nu de kat uit de boom wil kijken of ik ECHT terug ben veranderd in mijn oude ik. Maar ik betrap mezelf erop dat ik echt bang ben dat ik te snel ga...

Dus hoe moet ik nou verder?
Hoe pak ik dit met respect en begrip aan?
Want ik wil echt laten zien dat ik het meen. Dat ik daadwerkelijk hard aan mezelf werk. En hem niet meer wil kwetsen.

Sorry voor dit MEGA lange verhaal.. Maar ik hoop dat mensen me tips kunnen geven hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Liefs Mcd123
Verschrikkelijk wat een achterstandswijk-toestanden ... het meest treurige is wel dat er kinderen zijn die niet eens opgemerkt worden door al het gekrakeel en de misdragingen van de volwassenen om hen heen. Sommige kinderen staan al bij de start van hun leven met twee-nul achter. En dat tij is helaas heel moeilijk te keren. De volwassenen in hun leven veranderen niet want ze zijn zelf vaak verkeerd opgevoed en beschadigt. En uiteindelijk nemen ook de kinderen het destructieve gedrag over.

Jammer.

Geen idee wat je zou moeten doen TO. De problemen die je beschrijft hebben alles te maken met jou eigen gedrag, onvermogen en onbekwaamheid. Er is een beetje hoop voor jou en je kinderen als je beschikt over zelfinzicht en de absolute wil om te veranderen. Maar dan moet je wel bereid zijn met een open blik naar je eigen gedrag te kijken en niet dat van een ander. Luister goed naar de aanwijzingen van je psycholoog.
Lillybit schreef:
09-09-2018 13:00
Mens, haal je kop uit je kont en ga je als een volwassen vrouw en moeder gedragen. Met je blabla over je nieuwe liefde en dan ook nog alle drama's die je over je ouders uitstort.

Rust.
Kinderen.
Co-ouderschap.
Werk.

Dat is voor nu alles wat belangrijk is.
Je moet wel volwassen zijn om je als volwassene te kunnen gedragen.

Hoe word je volwassen als dat geestelijk niet gebeurt? Serieuze vraag.
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
gyda schreef:
09-09-2018 13:55
Je moet wel volwassen zijn om je als volwassene te kunnen gedragen.

Hoe word je volwassen als dat geestelijk niet gebeurt? Serieuze vraag.
waarom zou dat geestelijk niet gebeuren? omdat iemand die capaciteit niet heeft ofzo?
Ouwedibbes schreef:
09-09-2018 13:54
Verschrikkelijk wat een achterstandswijk-toestanden ... het meest treurige is wel dat er kinderen zijn die niet eens opgemerkt worden door al het gekrakeel en de misdragingen van de volwassenen om hen heen. Sommige kinderen staan al bij de start van hun leven met twee-nul achter. En dat tij is helaas heel moeilijk te keren. De volwassenen in hun leven veranderen niet want ze zijn zelf vaak verkeerd opgevoed en beschadigt. En uiteindelijk nemen ook de kinderen het destructieve gedrag over.

Jammer.

Geen idee wat je zou moeten doen TO. De problemen die je beschrijft hebben alles te maken met jou eigen gedrag, onvermogen en onbekwaamheid. Er is een beetje hoop voor jou en je kinderen als je beschikt over zelfinzicht en de absolute wil om te veranderen. Maar dan moet je wel bereid zijn met een open blik naar je eigen gedrag te kijken en niet dat van een ander. Luister goed naar de aanwijzingen van je psycholoog.
aura reader
Ga in godsnaam eerst alleen wonen en alleen een leven opbouwen met je kinderen en co-ouder. Laat je nieuw vlam buiten de scheiding, trap niet in de val om meteen samen te gaan wonen. Houd op zijn minst het eerste jaar na je scheiding je kinderen buiten je nieuwe relatie zodat zij e.a. goed kunnen verwerken.

Dump je nieuwe vlam wanneer hij je onderdruk zet om het andere aan te pakken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
S-Meds schreef:
09-09-2018 13:56
waarom zou dat geestelijk niet gebeuren? omdat iemand die capaciteit niet heeft ofzo?
Dat is wat ik bedoel. Ik heb ook kennissen die nog precies zo leven als toen ze 18 waren, nu 30-ers. Ze zijn zo niet uit onwil, ze willen de problemen die ze door hun onvolwassenheid hebben niet, daar kiezen ze niet voor, ze kunnen niet anders. Ze zijn zo.
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
Mcd123 schreef:
09-09-2018 13:03
Ik wil even vooropstellen dat mijn kinderen prioriteit 1 zijn.
Als mijn kinderen bij me zijn, is er niemand anders in hun leven. En richt ik me volledig op hun. Ze hebben een traumatisch jaar achter de rug. En ik wil daarom ook niet dat ze nu geconfronteerd worden met nog meer nare situaties!
Ik heb mijn discussies ook enkel gevoerd zodra mijn kinderen op bed lagen en emotionele gesprekken aan een telefoon gevoerd als hun niet aanwezig waren.
Mijn kinderen zijn prioriteit nummer 1 en dat zal voor niks of niemand veranderen.

Ik ben dus nu ook erg druk bezig om alles weer normaal te krijgen zo ver dat gaat. Ik heb nu wekelijks gesprekken met een psycholoog. En daardoor begin ik ook echt wel steeds meer vertrouwen in alles te krijgen. Door oefeningen elke dag te doen, blijf ik positief, en heb verder al mijn zaken op orde.
Ik heb nu helemaal geen contact meer met de vader van mijn kinderen. Alleen nog via een advocaat. Want ik wil hem zo ver mogelijk op afstand houden zodat ik ook daadwerkelijk alles kan afsluiten voor mezelf. En ook voor de rust van mijn kinderen.

De reden waarom ik graag nog met deze nieuwe liefde verder wil, is omdat hij er wel 6,5 maanden voor me heeft gestaan. En ik voor hem met zijn problemen. En soms is zoiets niet uit te drukken in woorden hoeveel iemand voor je betekend.

Ik heb me ook duidelijk voor genomen dat ik me nu vooral richt op MIJN leven dus OOK mijn kinderen. En als ik daarnaast heel langzaamaan weer een beetje iets kan terug opbouwen met mijn nieuwe liefde is dat heel erg mooi meegenomen. Maar mocht dit nu echt helemaal niet werken, dan is dat zo. Hoe jammer ik dat ook zou vinden.

Hij heeft er helemaal niet voor je gestaan. Hij begon al te klagen als je je kinderen had.
Geil man, zo’n man die je kinderen nu al niet moet.
S-Meds schreef:
09-09-2018 13:56
Hmmm ... ja, dat is wel waar. Er zijn mensen genoeg met een IQ van 78 die het maar net redden in onze maatschappij. Ze kunnen wel zelfstandig wonen maar kunnen eigenlijk een heleboel geestelijk niet aan. Zoals een relatie en kinderen en alles wat daarbij komt kijken. Toevallig wonen veel van dit soort mensen in een achterstandswijk ...

In dat geval heb ik niets gezegd en moet er hulp in de zin van gezinsbegeleiding komen. Wijkteam, CJG, GGZ.
gyda schreef:
09-09-2018 13:59
Dat is wat ik bedoel. Ik heb ook kennissen die nog precies zo leven als toen ze 18 waren, nu 30-ers. Ze zijn zo niet uit onwil, ze willen de problemen die ze door hun onvolwassenheid hebben niet, daar kiezen ze niet voor, ze kunnen niet anders. Ze zijn zo.
licht verstandelijk beperkt bedoel je?
Ouwedibbes schreef:
09-09-2018 14:06
Hmmm ... ja, dat is wel waar. Er zijn mensen genoeg met een IQ van 78 die het maar net redden in onze maatschappij. Ze kunnen wel zelfstandig wonen maar kunnen eigenlijk een heleboel geestelijk niet aan. Zoals een relatie en kinderen en alles wat daarbij komt kijken. Toevallig wonen veel van dit soort mensen in een achterstandswijk ...

In dat geval heb ik niets gezegd en moet er hulp in de zin van gezinsbegeleiding komen. Wijkteam, CJG, GGZ.
oh ja! Dus TO ga eens praten met het wijkteam ipv de aura reader
S-Meds schreef:
09-09-2018 14:08
licht verstandelijk beperkt bedoel je?
Geen idee hoe je het noemt.
gyda schreef:
09-09-2018 14:22
Geen idee hoe je het noemt.
Licht verstandelijk beperkt ben je als je een IQ tussen de 50 en de 85 hebt. Tussen 85 en 110 is gemiddeld en boven de 110 is bovengemiddeld. Het zijn maar cijfertjes natuurlijk. Het zegt lang niet alles.
anoniem_370937 wijzigde dit bericht op 09-09-2018 14:51
14.93% gewijzigd
Ik denk dat degenen waar je geen serieus gesprek mee kan voeren inderdaad een lager IQ hebben. Maar dat staat los van mijn vraag. ;-D
Ik weet niet of jullie nu doelen erop dat ik verstandelijk niet 100% ben of 1 of andere achterstandswijk geval ben. Beide zijn niet waar.

Jullie weten niet het gehele verhaal met de vader van mijn kinderen.

En de reden dat ik inderdaad naar mijn ouders ga zodra het allemaal stuk loopt komt omdat ik verder geen familie heb. Ik ben 220km verderop gaan wonen voor de vader van mijn kinderen. Ik heb door mijn relatie met hem nooit de mogelijkheid gehad om vriendschappen op te bouwen. Ik ben niet voor niks weg bij hem.

Ik heb me nooit in een relatie willen storten ZO SNEL. En ik heb me ook heel erg vergist in die "nieuwe liefde" want zoals jullie al aangeven, wat voor toekomst heeft zo iets als hij overal lastig over doet? Inderdaad geen. Ik heb zojuist dus ook gezegd dat ik er mee stop. Want weer toont hij totaal geen respect richting mij, en ik verdien wel beter dan dat.

Ik ga verder met aan mezelf werken en een goede moeder te zijn voor mijn kinderen.
O en trouwens, ik heb nooit beweerd dat mijn kinderen hier niks van meekrijgen, het enige wat ik altijd gedaan heb is ze niet rechtstreeks met een emotionele moeder confronteren nadat ik weg was bij mijn ex.

Ik blijf netjes naar mijn psycholoog gaan, ik weet waar mijn eigen fouten liggen. Ik weet wat ik wil en dat is een toekomst met mijn kinderen MET een gelukkige moeder.
Dwong hij jou 220 km van familie te verhuizen
Dwong hij jou geen vriendschappen te sluiten met mensen ?

Dat je niks voor niks weg bent uit relatie is je goed recht maar ook met deze 2 zinnen bewijs je eigenlijk dat je teveel laat afhangen van anderen

Je koos er waarschijnlijk zelf voor om 220 km verder op te vestigen en je koos er waarschijnlijk ook zelf voor om niet echt vrienden kring op te bouwen

Goed dat je nu besloten hebt voor jezelf en kinderen te gaan

Hoop dat het je lukt en herken je fouten aub
Want in je OP en je berichten erna lijk je daar geen kennis van te hebben
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Ik weet wel degelijk waar mijn fouten liggen. Ik heb me altijd proberen vast te houden aan een sterk persoon. Het enige probleem was dat deze personen, niet de mensen waren die mij uiteindelijk zouden opvangen.
Nee dat kan alleen ikzelf. Niemand anders.

Nou ik heb uiteindelijk zelf gekozen om 220km verderop te gaan wonen, maar ik kom uit een huishouden waar het niet fijn was. ( licht uitgedrukt) en dus werdt me verteld: ik zal nooit verhuizen en mijn baan opgeven etc. En omdat ik zo blind verliefd was. Heb ik mijn school afgemaakt en ben verhuisd.

Elke keer als ik iemand aardig vond en er mee wilde afspreken gewoon om te ontspannen ( vriendinnen ) dan werd er thuis meteen gereageerd met een ruzie of constant gebeld worden etc. Dus gegeven moment heb je niet eens meer plezier om mensen te ontmoeten of vriendschappen te onderhouden, als je thuis constant ermee wordt geconfronteerd.
Dit ben ik gaan inzien, en toen vielen alle puzzelstukken op hun plaats en heb ik alles beëindigd met alle gevolgen van dien. Alleen omdat ik iemand wilde in eerste instantie om mee te praten, werd ik verliefd op die gene, en was ik weer blind voor alle negatieve aspecten van deze persoon. En ik dacht als ik me concentreer op leuke tijden met hem, dan genees ik wel van alle emoties. Maar omdat hij me doorzag en op de een of andere manier soms eng goed mijn gedachten kon lezen, kwamen we steeds meer in discussies terecht. En ik ben er nu echt wel achter dat hij me helemaal naar zijn hand probeerde te zetten. En dat wil ik niet nog een keer.

Ik kan alleen verder als ik zelf sterk ben, en daar werk ik dus ook aan. En de rest dat komt ooit nog wel. Eerst zelf alles op een rijtje krijgen.
Huh begrijp ik nou goed dat je kinderen in deze periode nooit op school gingen op vrijdag?

En mijn ex en ik kwamen tot een akkoord, dat zolang ik zover weg was, ik de kinderen elke donderdagavond zou ophalen, en zondag avond terug zou brengen. Zo zou onze dochter toch nog genoeg meekrijgen van school en zou ik ze toch elke week kunnen zien.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
IBIopviva schreef:
09-09-2018 15:38
Huh begrijp ik nou goed dat je kinderen in deze periode nooit op school gingen op vrijdag?

En mijn ex en ik kwamen tot een akkoord, dat zolang ik zover weg was, ik de kinderen elke donderdagavond zou ophalen, en zondag avond terug zou brengen. Zo zou onze dochter toch nog genoeg meekrijgen van school en zou ik ze toch elke week kunnen zien.

Mijn dochter was op dat moment 4 jaar en nog niet leerplichtig.
Ik vind je alle kanten opschieten. In je OT zeg je dat je deze nieuwe vriend terug wil maar in je laatste reactie geef je aan dat je dit niet wil omdat hij jou naar zijn hand zet, etc.

Via internet leerde hij jou kennen toen je gebroken was, op zoek was naar een sterke schouder, iemand die dominant was. Je bent er nu achter dat je jezelf wil worden en met die zoektocht ben je nu bezig. Heel verstandig! Vriend kent jou dus niet want jij weet zelf nog niet eens wie je na verwerking van al deze ellende zult zijn.

Laat hem dus los en leer voor je kinderen en jezelf te leven, en blijf vooral uit de buurt van dominante mannen of potentiële nieuwe liefdesrelaties.
Ongelooflijk deze OP. Echt, te bizar voor woorden hoe deze OP allemaal gaat over jouw grote liefde en jouw emoties en jouw gebroken hartje en hoe zwaar JIJ het hebt en waar jullie de kinderen doorheen hebben gesleurd hierdoor. En nog een laatste brief, en nog een laatste brief en nog een keer smeken. Joe, waar was jij met je hoofd!??

Die nieuwe liefde is niet belangrijk, die arme kinderen zijn belangrijk. Als jij zo'n emotioneel wrak bent door je nieuwe liefde moet je het contact verbreken zodat je stabiel kan blijven voor je kinderen. Jij handelt steeds alleen maar naar je eigen behoeftes, ga eerst uit elkaar, woonruimte regelen, zorgen voor 2 stabiele thuissituaties en een goede omgang. Als de kinderen bij papa zijn kan jij daten, maar zorg dat jij volwassen genoeg bent om je emoties voldoende de baas te zijn zodat je voor je kinderen kan zorgen en geen emotioneel wrak bent. Echt, je doet je kinderen tekort hierdoor.

Stop met die man! Je wil nu 'laten zien dat je het meent' je bent helemaal met die man bezig en krijgen wat je wil. Terwijl je kinderen net een onwijs onrustige scheiding achter de rug hebben. Je kinderen zijn NIET prioriteit #1 op deze manier.
Mcd123 schreef:
09-09-2018 15:06
Ik heb zojuist dus ook gezegd dat ik er mee stop. Want weer toont hij totaal geen respect richting mij, en ik verdien wel beter dan dat.

Ik ga verder met aan mezelf werken en een goede moeder te zijn voor mijn kinderen.
.
Hallelujah, godzijdank. Hou je hieraan!
Mcd123 schreef:
09-09-2018 15:36
Ik weet wel degelijk waar mijn fouten liggen. Ik heb me altijd proberen vast te houden aan een sterk persoon. Het enige probleem was dat deze personen, niet de mensen waren die mij uiteindelijk zouden opvangen.
Nee dat kan alleen ikzelf. Niemand anders.

Nou ik heb uiteindelijk zelf gekozen om 220km verderop te gaan wonen, maar ik kom uit een huishouden waar het niet fijn was. ( licht uitgedrukt) en dus werdt me verteld: ik zal nooit verhuizen en mijn baan opgeven etc. En omdat ik zo blind verliefd was. Heb ik mijn school afgemaakt en ben verhuisd.

Elke keer als ik iemand aardig vond en er mee wilde afspreken gewoon om te ontspannen ( vriendinnen ) dan werd er thuis meteen gereageerd met een ruzie of constant gebeld worden etc. Dus gegeven moment heb je niet eens meer plezier om mensen te ontmoeten of vriendschappen te onderhouden, als je thuis constant ermee wordt geconfronteerd.
Dit ben ik gaan inzien, en toen vielen alle puzzelstukken op hun plaats en heb ik alles beëindigd met alle gevolgen van dien. Alleen omdat ik iemand wilde in eerste instantie om mee te praten, werd ik verliefd op die gene, en was ik weer blind voor alle negatieve aspecten van deze persoon. En ik dacht als ik me concentreer op leuke tijden met hem, dan genees ik wel van alle emoties. Maar omdat hij me doorzag en op de een of andere manier soms eng goed mijn gedachten kon lezen, kwamen we steeds meer in discussies terecht. En ik ben er nu echt wel achter dat hij me helemaal naar zijn hand probeerde te zetten. En dat wil ik niet nog een keer.

Ik kan alleen verder als ik zelf sterk ben, en daar werk ik dus ook aan. En de rest dat komt ooit nog wel. Eerst zelf alles op een rijtje krijgen.
maar net wilde je hem nog terug
Mcd123 schreef:
09-09-2018 15:06
Ik weet niet of jullie nu doelen erop dat ik verstandelijk niet 100% ben of 1 of andere achterstandswijk geval ben. Beide zijn niet waar.

Jullie weten niet het gehele verhaal met de vader van mijn kinderen.

En de reden dat ik inderdaad naar mijn ouders ga zodra het allemaal stuk loopt komt omdat ik verder geen familie heb. Ik ben 220km verderop gaan wonen voor de vader van mijn kinderen. Ik heb door mijn relatie met hem nooit de mogelijkheid gehad om vriendschappen op te bouwen. Ik ben niet voor niks weg bij hem.

Ik heb me nooit in een relatie willen storten ZO SNEL. En ik heb me ook heel erg vergist in die "nieuwe liefde" want zoals jullie al aangeven, wat voor toekomst heeft zo iets als hij overal lastig over doet? Inderdaad geen. Ik heb zojuist dus ook gezegd dat ik er mee stop. Want weer toont hij totaal geen respect richting mij, en ik verdien wel beter dan dat.

O en trouwens, ik heb nooit beweerd dat mijn kinderen hier niks van meekrijgen, het enige wat ik altijd gedaan heb is ze niet rechtstreeks met een emotionele moeder confronteren nadat ik weg was bij mijn ex.

Ik blijf netjes naar mijn psycholoog gaan, ik weet waar mijn eigen fouten liggen. Ik weet wat ik wil en dat is een toekomst met mijn kinderen MET een gelukkige moeder.
:high5: en nou volhouden meid.. Heel veel succes!
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Geloof er niets van dat je hem opgeeft.
Je bent tegenstrijdig.
Het is ik ik ik...ga alstublieft gewoon voor je kinderen zorgen.
Dat is je enige prioriteit nu.
je zegt trouwens dat je uit een huishouden komt waar het niet fijn was. Nu is huishouden nooit fijn dus dat kan wel kloppen. Maar ik zie in de OP dat je ouders je steunen en je moeder je probeert te behoeden voor domme dingen. Dat lukt haar niet, maar goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven