Snurkende man
maandag 17 september 2018 om 01:18
Ja ja mijn manlief ligt "heerlijk" te snurken.
En niet zo'n beetje ook.
Ik lig er wakker van.
Ik ben al vaker verkast naar de bank, omdat ik er echt niet van kan slapen.
Vroeger snurkte hij incidenteel, sinds 3 jaar is het elke nacht raak.
Binnenkort er maar eens mee naar de dokter gaan? Man vindt dat ik me aanstel, geheel vrijwillig krijg ik hem dan niet mee ben ik bang.
Wie kent dit probleem en hoe hebben jullie het opgelost?
En niet zo'n beetje ook.
Ik lig er wakker van.
Ik ben al vaker verkast naar de bank, omdat ik er echt niet van kan slapen.
Vroeger snurkte hij incidenteel, sinds 3 jaar is het elke nacht raak.
Binnenkort er maar eens mee naar de dokter gaan? Man vindt dat ik me aanstel, geheel vrijwillig krijg ik hem dan niet mee ben ik bang.
Wie kent dit probleem en hoe hebben jullie het opgelost?
Mijn mening is gestippeld.
maandag 17 september 2018 om 02:20
maandag 17 september 2018 om 03:15
Hier een man die snurkte, ademstops deed én overdag op elke stoel in slaap viel.
"Mijn werk, mijn werk ..."
Totdat ie een half jaar zonder werk zat. Kon ie het daar niet meer op steken.
Uiteindelijk dus met héél véél moeite omwille van gezondheid naar de huisarts gekregen. Het heeft me dus echt wel minimaal 2 jaar gekost om hem zo ver te krijgen.
Die hem linea recta naar een slaapkliniek doorstuurde.
Daar "wisten ze niet wat ze hoorden".
(Maar ik kon zelf eindelijk wel es een nacht snurk- en ademstopvrij slapen
.)
Resultaat: Zware slaapapneu + gesnurk en al jaren een CPAP-toestel.
Hier dus vooral eindeloos op dezelfde nagel blijven kloppen.
En er het aspect gezondheid bij gesleept, want in sommige gevallen is het gewoon ook niet meer gezond.
Uiteindelijk dus met héél véél moeite omwille van gezondheid naar de huisarts gekregen. Het heeft me dus echt wel minimaal 2 jaar gekost om hem zo ver te krijgen.
(Maar ik kon zelf eindelijk wel es een nacht snurk- en ademstopvrij slapen
En er het aspect gezondheid bij gesleept, want in sommige gevallen is het gewoon ook niet meer gezond.
maandag 17 september 2018 om 06:38
Dat kan dus een teken zijn van zware slaapapneu. Als dat het is dan moet dat behandeld worden. Je kunt er gezondheidsschade door oplopen en aan doodgaan in extreme gevallen.minnimouse schreef: ↑17-09-2018 06:20Dit.
De mijne snurkt soms zo hard dat zelfs noisecancelling niet meer werkt, dus gewone oordopjes al helemaal niet.
maandag 17 september 2018 om 06:41
maandag 17 september 2018 om 07:15
Heel vervelend. Mijn man snurkt ook zodanig dat ik er niet van kan slapen.
Het gaat beter wanneer hij minder zwaar is (hij is al bij een dietiste geweest en toen ging het idd een tijdje beter, maar dat gezondere eetpatroon is soms lastig volhouden).
Na zwaar tafelen/alcohol is het erger.
En op zijn rug slapen is wat mij betreft uit den boze...
Hij heeft een keer zo'n neusstrip gebruikt (gewoon van de Action) en toen vond ik het ook beter gaan.
Maar ik zit ook op het punt dat ik serieus oordopjes overweeg...
Het gaat beter wanneer hij minder zwaar is (hij is al bij een dietiste geweest en toen ging het idd een tijdje beter, maar dat gezondere eetpatroon is soms lastig volhouden).
Na zwaar tafelen/alcohol is het erger.
En op zijn rug slapen is wat mij betreft uit den boze...
Hij heeft een keer zo'n neusstrip gebruikt (gewoon van de Action) en toen vond ik het ook beter gaan.
Maar ik zit ook op het punt dat ik serieus oordopjes overweeg...
maandag 17 september 2018 om 07:56
Dit dus. Los van dat het voor jou ontzettend irritant is, kan het ook goed een medisch probleem zijn met alle gevolgen voor zijn gezondheid van dien. Laat hem inderdaad eens wat lezen over slaapapneu, en dirigeer hem (hopelijk met iets minder moeite) richting de huisarts.Tornacense schreef: ↑17-09-2018 03:15Hier een man die snurkte, ademstops deed én overdag op elke stoel in slaap viel.
(Maar ik kon zelf eindelijk wel es een nacht snurk- en ademstopvrij slapen.)
maandag 17 september 2018 om 08:55
Ook mijn man blijkt slaapapneu te hebben. Als dit niet behandeld wordt kan het inderdaad veel gevolgen voor je gezondheid hebben.
Snurken kan daar zeker op duiden. Je kan via bv het slaapapneu centrum zelf een simpele test doen. Als daar iets uitkomt krijg je een uitgebreid testapparaat mee voor een nacht. Na het uitlezen daarvan weet je gelijk waar je aan toe bent. Je hoeft dus niet te wachten tot een slaapkliniet tijd heeft.
Wij hoefden ook niets te betalen voor de testen. Zowel mijn man als ik zijn zo blij met zijn CPAP, hij is een totaal andere man geworden. Niet meer snurken, niet meer doodmoe, minder andere klachten.
Zeker de moeite waard om te laten testen. Mocht het zo zijn dan zal je man een haat/liefde relatie krijgen met zijn apparaat, maar laat hem echt doorzetten hoe moeilijk dat ook is.
Snurken kan daar zeker op duiden. Je kan via bv het slaapapneu centrum zelf een simpele test doen. Als daar iets uitkomt krijg je een uitgebreid testapparaat mee voor een nacht. Na het uitlezen daarvan weet je gelijk waar je aan toe bent. Je hoeft dus niet te wachten tot een slaapkliniet tijd heeft.
Wij hoefden ook niets te betalen voor de testen. Zowel mijn man als ik zijn zo blij met zijn CPAP, hij is een totaal andere man geworden. Niet meer snurken, niet meer doodmoe, minder andere klachten.
Zeker de moeite waard om te laten testen. Mocht het zo zijn dan zal je man een haat/liefde relatie krijgen met zijn apparaat, maar laat hem echt doorzetten hoe moeilijk dat ook is.
maandag 17 september 2018 om 11:00
Ik heb misofonie als het om snurken gaat. Kan er dus écht niet tegen! Nog geen 5 minuten, wat zeg ik, nog geen minuut... Gelukkig snurkt mijn man zelden, maar mocht hij het wel (gaan) doen dan zou ik acuut op een andere kamer gaan slapen.
Heel onaardig van je man om te zeggen dat je je aanstelt.
Opnemen is waarschijnlijk het beste om hem te confronteren.
Succes!
Heel onaardig van je man om te zeggen dat je je aanstelt.
Opnemen is waarschijnlijk het beste om hem te confronteren.
Succes!
maandag 17 september 2018 om 11:06
Ik slaap al jaren met oordoppen omdat mijn man zo snurkt. Soms word ik er dan evengoed nog wakker van. Gelukkig hebben we een logeerbed waar 1 van beide naar toe kan.
Mijn man heeft er echt al van alles aan gedaan: snurkbeugel geprobeerd, tennisbal op z'n T-shirt vast gezet zodat ie niet op z'n rug draait maar niks helpt.
Hij vindt het vervelend voor mij maar hij heeft geen apneu o.i.d. dus ik heb me er maar bij neergelegd dat ik de rest van m'n leven met oordoppen slaap.
Mijn man heeft er echt al van alles aan gedaan: snurkbeugel geprobeerd, tennisbal op z'n T-shirt vast gezet zodat ie niet op z'n rug draait maar niks helpt.
Hij vindt het vervelend voor mij maar hij heeft geen apneu o.i.d. dus ik heb me er maar bij neergelegd dat ik de rest van m'n leven met oordoppen slaap.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
maandag 17 september 2018 om 11:26
Ik vind dat zo asociaal, roepen dat de ander zich aanstelt terwijl je partner wakker ligt doordat jij zo pontificaal prinsheerlijk ligt te slapen.
Ik zou gewoon een afspraak maken met de huisarts en hem dat meedelen.
En anders apart gaan slapen, maar dan wel in een goed bed en niet op de bank. Of hij verkast maar naar de bank als hij het zo'n onzin vindt.
Van elke nacht wakker liggen door andermans gesnurk, word je helemaal gek.
En anders apart gaan slapen, maar dan wel in een goed bed en niet op de bank. Of hij verkast maar naar de bank als hij het zo'n onzin vindt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
maandag 17 september 2018 om 16:21
Dit dus. Mijn ex snurkte ook ontzettend en wou er niets aan doen. We sliepen op het laatst ook meestal apart, maar ik hoorde hem zelfs 2 verdiepingen lager, geen enkele oordop die daartegen hielp. Echt enorm frustrerend, ik ben nachten lang woest geweest op hem. In het begin van onze relatie was het af en toe na flink wat drinken, maar na een kilo of 10 erbij was het elke nacht. Nu slaap ik weer heerlijk, helemaal alleenSusan schreef: ↑17-09-2018 11:26Ik vind dat zo asociaal, roepen dat de ander zich aanstelt terwijl je partner wakker ligt doordat jij zo pontificaal prinsheerlijk ligt te slapen.
maandag 17 september 2018 om 23:31
Met dit kan ik iets. Herkenbaar.Tornacense schreef: ↑17-09-2018 03:15Hier een man die snurkte, ademstops deed én overdag op elke stoel in slaap viel.
(Maar ik kon zelf eindelijk wel es een nacht snurk- en ademstopvrij slapen.)
Ik ga het met mijn man bespreken.
Die ademstops heeft hij namelijk ook, is het een paar tellen stil en vervolgens een keiharde snurk en weer verder zagen..
Mijn mening is gestippeld.
dinsdag 18 september 2018 om 00:00
Mijn man snurkte ook. Ik had er veel last van. In het begin hielp het nog wanneer hij op zijn zij sliep. Na de derde keer wakker worden door zijn gesnurk werd mijn duw om hem op zijn zij te laten draaien steeds venijniger
. Ik heb nachten gehad waarbij ik 7 x wakker werd. Hij heeft een aantal dingen geprobeerd. Speciale pleisters, spray voor zijn keel en nog meer...Hielp allemaal niet. Of ik niet oordopjes wilde dragen. Eh, nee niet voor de rest van m'n leven
. Hij is toen naar de huisarts gegaan en ik ging mee want ik had er last van. Hij heeft toen meerdere onderzoeken gehad. Uiteindelijk bleek dat een snurkbeugel bij hem het beste werkt. Heel soms hoor ik hem nog. Je partner mag je zeker meer serieus nemen. Slecht slapen is
.