Waarschijnlijk zwanger maar niet blij :(
zondag 16 september 2018 om 11:40
Ik weet het, het is mijn eigen stomme fout. Ik ben een beetje onzorgvuldig geweest met anticonceptie. Door een aantal foutieve uitstrijkjes is een paar maanden geleden mijn spiraal verwijderd. Sindsdien gebruik ik condooms. Nu ben ik al een paar dagen over tijd en ik voel me vreemd. Ik ben bang om te testen en te bevestigen wat ik eigenlijk al weet.
Ik heb een relatie die een beetje met ups en downs gaat. Op zich hebben we het gezellig maar ik ben bang dat we op een aantal cruciale punten te veel verschillen. We zijn nu op vakantie en dan zijn die verschillen gelijk weer een stuk duidelijker. We zijn ook nog niet heel lang samen. We hebben het wel gehad over kinderen maar zien dat meer als iets voor over een aantal jaar (mochten we dan nog bij elkaar zijn).
Buiten mijn relatie om merk ik dat ik ook nog niet heel veel interesse heb in kinderen. Ik vind nichtjes en neefjes best leuk hoor maar dan zo nu en dan een paar uurtjes.
Ik weet even niet zo goed wat ik moet doen. Ik ben nog een tijdje op vakantie. Zou eigenlijk morgen een test moeten halen maar ik voel me verward en verdrietig. Mijn vriend is even geen steun nu. Ik zoek denk ik verhalen van vrouwen die hetzelfde hebben meegemaakt en wil het even van me afschrijven.
Ik heb een relatie die een beetje met ups en downs gaat. Op zich hebben we het gezellig maar ik ben bang dat we op een aantal cruciale punten te veel verschillen. We zijn nu op vakantie en dan zijn die verschillen gelijk weer een stuk duidelijker. We zijn ook nog niet heel lang samen. We hebben het wel gehad over kinderen maar zien dat meer als iets voor over een aantal jaar (mochten we dan nog bij elkaar zijn).
Buiten mijn relatie om merk ik dat ik ook nog niet heel veel interesse heb in kinderen. Ik vind nichtjes en neefjes best leuk hoor maar dan zo nu en dan een paar uurtjes.
Ik weet even niet zo goed wat ik moet doen. Ik ben nog een tijdje op vakantie. Zou eigenlijk morgen een test moeten halen maar ik voel me verward en verdrietig. Mijn vriend is even geen steun nu. Ik zoek denk ik verhalen van vrouwen die hetzelfde hebben meegemaakt en wil het even van me afschrijven.
zondag 16 september 2018 om 19:06
rozeschuimsoes schreef: ↑16-09-2018 18:44Ik neem aan dat je hartstikke van je kind houdt, hoe kan je daar nou spijt van hebben ik kan geen reden bedenken sorry
Ze heeft nog niet eens positief getest!! Doe ALSJEBLIEFT niet zo voorbarig (en kortzichtig - van “kind” is in een potentiele dergelijke fase van een zwangerschap écht nog geen sprake)
maandag 17 september 2018 om 07:21
rozeschuimsoes schreef: ↑16-09-2018 18:44Ik neem aan dat je hartstikke van je kind houdt, hoe kan je daar nou spijt van hebben ik kan geen reden bedenken sorry
Ze is een paar dagen overtijd, dat klompje cellen is nog geen kind te noemen.
Snel terug naar je biodanza les.
maandag 17 september 2018 om 07:58
35.000 abortussen per jaar in NLrozeschuimsoes schreef: ↑16-09-2018 14:58Ja ok maar om gelijk een overtijdbehandeling te adviseren vind ik ook nogal wawt hoor. Hoeveel vrouwen worden wel niet gek in hun hoofd van spijt vanwege een abortus of ee morning afterpil en dan kan niemand hun meer helpen. Elke keer denken..het kind was nu zus en zo oud geweest...waarom heb ik niet beter nagedacht....
en die vrouwen lopen echt niet allemaal schuimbekkend over straat
die zijn voornamelijk opgelucht (ik ook)
maandag 17 september 2018 om 14:57
Zeg jij,wanneer hou je eens op met je ongegronde beweringen? Die vrouwen die voor een abortus kiezen hebben daar goed over nagedacht en lopen heus niet huilend en schreeuwend over straat zo van ''oh god wat heb ik nou gedaan? Ik heb er zo een spijt van.'' Echt,jouw manier van denken is zo 1900. Ik erger me hier mateloos aan.rozeschuimsoes schreef: ↑16-09-2018 14:58Ja ok maar om gelijk een overtijdbehandeling te adviseren vind ik ook nogal wawt hoor. Hoeveel vrouwen worden wel niet gek in hun hoofd van spijt vanwege een abortus of ee morning afterpil en dan kan niemand hun meer helpen. Elke keer denken..het kind was nu zus en zo oud geweest...waarom heb ik niet beter nagedacht....
Het is echt wel even iets hoor om je kind weg te laten halen, het is niet mee rterug te draaien en met het verdriet blijf je dan achter tenminste dat kan dus weeg dat voor jezelf af. Kan je die knop omzetten of ben je meer iemand die elk jaar op de uitgerekende datum met betraande ogen o pde bank zit.
maandag 17 september 2018 om 15:00
To,laat je alsjeblieft niet opjutten! Je situatie is al vervelend genoeg. Ik was ook een keer over tijd,wist niet wat te doen,maar werd gelukkig toch ongesteld,maar daarvoor zat ik echt in angst en dan zit je niet op zulke opmerkingen te wachten. Heb jij die test al gedaan? In ieder geval sterkte!
anoniem_2815 wijzigde dit bericht op 17-09-2018 15:24
40.90% gewijzigd
maandag 17 september 2018 om 15:29
Sorry dat ik jullie zo lang in spanning heb gelaten. Ondertussen heb ik getest en de test was negatief gelukkig.
Nog steeds niet ongesteld helaas. Ik maak mij wel een beetje zorgen hierom aangezien ik al meer dan een week een vreemd gevoel heb in mijn buik en dus al een aantal keer een afwijkend uitstrijkje heb gehad, met een bioptie kan de gyneacoloog echter steeds niet vinden. Dat met uitblijvende ongesteldheid maakt dat ik me niet heel fijn voel.
Helaas net mega ruzie met mijn vriend gehad. Ik voel me absoluut niet door hem gesteund. Ook tijdens het uitvoeren van de zwangerschapstest niet. We hebben de ruzie wel weer bijgelegd en hij is dan erg lief maar ik merk dat het toch een impact heeft. Ineens denk ik er ook over na of ik echt met hem kinderen wil. Ik was er eerst eigenlijk best zeker over maar na deze vakantie en zijn reactie nu weer weet ik het allemaal niet meer zo goed.
Nog steeds niet ongesteld helaas. Ik maak mij wel een beetje zorgen hierom aangezien ik al meer dan een week een vreemd gevoel heb in mijn buik en dus al een aantal keer een afwijkend uitstrijkje heb gehad, met een bioptie kan de gyneacoloog echter steeds niet vinden. Dat met uitblijvende ongesteldheid maakt dat ik me niet heel fijn voel.
Helaas net mega ruzie met mijn vriend gehad. Ik voel me absoluut niet door hem gesteund. Ook tijdens het uitvoeren van de zwangerschapstest niet. We hebben de ruzie wel weer bijgelegd en hij is dan erg lief maar ik merk dat het toch een impact heeft. Ineens denk ik er ook over na of ik echt met hem kinderen wil. Ik was er eerst eigenlijk best zeker over maar na deze vakantie en zijn reactie nu weer weet ik het allemaal niet meer zo goed.
maandag 17 september 2018 om 19:36
Geeft niets hoor anoniem! Fijn dat de test negatief is! Kan je niet nog een keer teruggaan naar je huisarts? Het is toch ook niet fijn en erg onprettig als je steeds met dat vreemde gevoel in je buik rondloopt. Ook vervelend dat je ruzie hebt gehad met je vriend! Goed dat jullie het bij hebben gelegd! Maar ik snap dat het impact heeft. Het is nogal verwarrend. Ik zou eerst proberen helemaal tot rust te komen en alles op een rijtje te zetten en erover nadenken of je kinderen met hem wilt of niet. Misschien nog een keer een gesprek met hem aangaan tijdens een rustig moment! Sterkte met allesanoniem1234a schreef: ↑17-09-2018 15:29Sorry dat ik jullie zo lang in spanning heb gelaten. Ondertussen heb ik getest en de test was negatief gelukkig.
maandag 17 september 2018 om 19:39
zaterdag 22 september 2018 om 22:37
Poeh-heftig voor je vriend hoor: mogelijk was zijn vriendin wel... nee, niet zwanger! Geef hem wat verwerkingstijd!
Jezelf ook.
Natuurlijk krijg je in deze stress-situatie dan even ruzie, een uiting van alle conflicterende gevoelens in jullie zelf. Daarnaast kennen jullie elkaar mogelijk nog niet in stresssituaties: dat maakt het dan lastiger elkaar goed te steunen.
Daarnaast: wanneer was de onveilige sex? Zou de test het al laten zien, of ben je nu erg vroeg met testen? Dan over een paar dagen nog eens?
Misschien even goed overleggen wat voor anticonceptie handig is?
Je schrijft dat je nog geen interesse had in kinderen. Maar misschien veranderd je kijk hierop de komende dagen wel, bij hem ook. Wordt het wat duidelijker wat je wilt en wanneer. En met wie.
Over welke cruciale punten verschillen jullie? Als ze zo cruciaal zijn, wanneer doen jullie er dan wat mee?
Je schrijft dat je bang bent dat je verschilt... gelukkig verschillen jullie van elkaar, maar: kun je met die verschillen leven/ leveren die verschillen wat op, complementeren jullie elkaar daarin? Kun je daarin iets van hem leren en hij van jou?
Tijdens de vakantie wordt alles duidelijker, ook wat je niet leuk vindt aan iemand, want je ziet elkaar plots meer en langer dan in het normale leven. Dit geldt ook voor mensen die al lang bij elkaar zijn en veel van elkaar houden. Zelfs voor kinderen/ broers en zussen.
Maak er nog een mooie vakantie van!
Jezelf ook.
Natuurlijk krijg je in deze stress-situatie dan even ruzie, een uiting van alle conflicterende gevoelens in jullie zelf. Daarnaast kennen jullie elkaar mogelijk nog niet in stresssituaties: dat maakt het dan lastiger elkaar goed te steunen.
Daarnaast: wanneer was de onveilige sex? Zou de test het al laten zien, of ben je nu erg vroeg met testen? Dan over een paar dagen nog eens?
Misschien even goed overleggen wat voor anticonceptie handig is?
Je schrijft dat je nog geen interesse had in kinderen. Maar misschien veranderd je kijk hierop de komende dagen wel, bij hem ook. Wordt het wat duidelijker wat je wilt en wanneer. En met wie.
Over welke cruciale punten verschillen jullie? Als ze zo cruciaal zijn, wanneer doen jullie er dan wat mee?
Je schrijft dat je bang bent dat je verschilt... gelukkig verschillen jullie van elkaar, maar: kun je met die verschillen leven/ leveren die verschillen wat op, complementeren jullie elkaar daarin? Kun je daarin iets van hem leren en hij van jou?
Tijdens de vakantie wordt alles duidelijker, ook wat je niet leuk vindt aan iemand, want je ziet elkaar plots meer en langer dan in het normale leven. Dit geldt ook voor mensen die al lang bij elkaar zijn en veel van elkaar houden. Zelfs voor kinderen/ broers en zussen.
Maak er nog een mooie vakantie van!