Wat moet ik doen?
zaterdag 14 maart 2009 om 09:34
Ik zit al een enige tijd erg te twijfelen over mijn relatie. Ik heb nu 3 jaar een relatie met mijn vriendin en ik twijfel eigenlijk al ruim een jaar of ik dit nou wel echt wil.
Het probleem zit zo, we zien elkaar al heel lang elke dag en ze laat me geen moment van de dag alleen. Het is nu al zo ver gekomen dat ik mijn vrienden amper spreek laat staan met ze afspreek. Ik werk fulltime, dus ik kom om een uur of 6 thuis en vervolgens zijn we de hele avond samen terwijl ik ook wel is wat op mezelf wil doen. We lijken wel een getrouwd stel terwijl we allebei nog heel jong zijn. Het probleem is dat ik hier niet met haar over kan praten en het dan ook gelijk op een ruzie uitkomt.
In deze 3 jaren ben ik haar alleen maar minder leuk gaan vinden, ik weet ook dat ik niet meer verliefd ben en ik het liefst de relatie beëindig. Ik heb dit wel vaker geprobeerd maar dat begint ze zo kinderachtig te huilen en vervolgens zegt ze dat ze zal veranderen alleen gebeurd dit nooit..
Hoe kan ik deze relatie beëindigen zonder dat ze weer met hetzelfde toneelstukje aan komt?
Het probleem zit zo, we zien elkaar al heel lang elke dag en ze laat me geen moment van de dag alleen. Het is nu al zo ver gekomen dat ik mijn vrienden amper spreek laat staan met ze afspreek. Ik werk fulltime, dus ik kom om een uur of 6 thuis en vervolgens zijn we de hele avond samen terwijl ik ook wel is wat op mezelf wil doen. We lijken wel een getrouwd stel terwijl we allebei nog heel jong zijn. Het probleem is dat ik hier niet met haar over kan praten en het dan ook gelijk op een ruzie uitkomt.
In deze 3 jaren ben ik haar alleen maar minder leuk gaan vinden, ik weet ook dat ik niet meer verliefd ben en ik het liefst de relatie beëindig. Ik heb dit wel vaker geprobeerd maar dat begint ze zo kinderachtig te huilen en vervolgens zegt ze dat ze zal veranderen alleen gebeurd dit nooit..
Hoe kan ik deze relatie beëindigen zonder dat ze weer met hetzelfde toneelstukje aan komt?
zaterdag 14 maart 2009 om 09:37
Door gewoon door te pakken en je niet te laten beinvloeden door haar huilen. Ook voor haar is het beter dat je de wond niet door laat etteren. Jij bent klaar met de relatie, dus maak er 'n eind aan. Zeg dat 't voorbij is, pak je spullen en ga weg. Of is het jouw huis en moet je haar 't huis uit zien te krijgen? Dan wordt het alweer lastiger natuurlijk, maar je zult toch zelf de stappen moeten zetten om het allemaal te regelen, want ik neem niet aan dat je in deze relatie wilt blijven zitten omdat je bang bent dat ze gaat huilen?
zaterdag 14 maart 2009 om 09:39
zaterdag 14 maart 2009 om 09:39
Als jij overstag gaat zodra bij haar de waterlanders komen kom je nooit meer van haar af waarschijnlijk .
Beetje slap van je , vind je zelf ook niet ? Op deze manier is er waarschijnlijk niemand gelukkig en wordt er ook niemand gelukkig . Voor je het weet ben je getrouwd , heb je kinderen , een koophuis en zit je nog " vaster " aan elkaar .
Je vindt háár kinderachtig , maar zelf klink je ook niet als een volwassen vent ; als jij zo graag iets voor jezelf wilt moet je dat gewoon dóen . En als je de relatie niet meer wil kun je die ook eenzijdig beeindigen , dacht ik zo .
Beetje slap van je , vind je zelf ook niet ? Op deze manier is er waarschijnlijk niemand gelukkig en wordt er ook niemand gelukkig . Voor je het weet ben je getrouwd , heb je kinderen , een koophuis en zit je nog " vaster " aan elkaar .
Je vindt háár kinderachtig , maar zelf klink je ook niet als een volwassen vent ; als jij zo graag iets voor jezelf wilt moet je dat gewoon dóen . En als je de relatie niet meer wil kun je die ook eenzijdig beeindigen , dacht ik zo .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 14 maart 2009 om 09:42
We wonen op dit moment niet samen dus dat zal het probleem niet zijn.. Maar ik weet niet waarom ik op dat moment terug krabbel, het word ook te vaak geroepen dat we elkaar niet meer willen zien en dan belt ze me weer op en bied ze haar excuses weer aan.. Ik ben wat dat betreft veel te meegaand en ik durf gewoon niet de "echte" stap te zetten..
zaterdag 14 maart 2009 om 09:44
Sorry hoor, maar als je niet samenwoont, wat klaag je dan over dat je geen tijd meer hebt om iets met vrienden te gaan doen? Je hebt dus je eigen huis en je kunt 's avonds dus naar vrienden gaan ipv naar haar. Dat komt echt over als te weinig ruggengraat hebben, dat je toch elke avond bij haar op de bank gaat zitten.
zaterdag 14 maart 2009 om 09:45
zaterdag 14 maart 2009 om 09:46
Nu direct kappen en weggaan.
Lijkt me niet zo moeilijk dacht ik.
Als zij weet dat elke keer dat ze gaat huilen jij blijft, ja dan is de kans groot dat er getrouwd gaat worden want als zij huilt krijgt ze d'r zin wel, en dan komen er kinderen en voor je het weet is je leven op.
Maar hoe oud zijn jullie in vredesnaam dat je dit vraagt op een forum?
Kun je dat zelf niet bedenken!
Lijkt me niet zo moeilijk dacht ik.
Als zij weet dat elke keer dat ze gaat huilen jij blijft, ja dan is de kans groot dat er getrouwd gaat worden want als zij huilt krijgt ze d'r zin wel, en dan komen er kinderen en voor je het weet is je leven op.
Maar hoe oud zijn jullie in vredesnaam dat je dit vraagt op een forum?
Kun je dat zelf niet bedenken!
zaterdag 14 maart 2009 om 10:01
Hoe moeilijk het ook is, je zult toch even door moeten bijten. Zoals al eerder gezegd, als je het niet doet blijf je in deze situatie zitten.
Als ze gaat huilen, of ze belt op om haar excuses aan te bieden zeg haar dan duidelijk dat het echt over is voor jou en dat het dus niet meer goed gaat komen.
Je kunt niet je eigen geluk opofferen om haar gelukkig te maken (hoewel ik betwijfel of zij dat wel is).
Als ze gaat huilen, of ze belt op om haar excuses aan te bieden zeg haar dan duidelijk dat het echt over is voor jou en dat het dus niet meer goed gaat komen.
Je kunt niet je eigen geluk opofferen om haar gelukkig te maken (hoewel ik betwijfel of zij dat wel is).
The time is now
zaterdag 14 maart 2009 om 10:03
zaterdag 14 maart 2009 om 10:10
Bedankt Banba voor je reactie, ik snap wel dat de meeste mensen hier dit niet zullen geloven omdat we nog zo jong zijn. Daarom vind ik het ook zo moeilijk/raar om over te praten, ik ben pas 17 en heb nog genoeg jaren voor me.. Ik wou gewoon wat advies/tips omdat ik er verder niet echt met iemand over kan praten.. Ik woon voornamelijk bij mijn moeder, maar die is vaak niet thuis en mijn vader die zie af en toe in weekenden.. Haar ouders hebben er verder geen problemen mee, maar mijn moeder kapt het vaak wel af...
zaterdag 14 maart 2009 om 10:13
hey
dat betekent dat zij 13 was en jij 14 toen je de relatie begon...
Gewoon mee stoppen, je bent veelste jong om nu al zo in de relatie te zitten.
Als niet werkt werkt het niet... ga leuke dingen doen met je vrienden en zet haar aan de kant..
Bereid je er op voor dat ze gaat huilen, en denk dan meteen aan weer aan waarom je het uit maakt...
door zetten is echt beter in dit geval
sterkte!!!
dat betekent dat zij 13 was en jij 14 toen je de relatie begon...
Gewoon mee stoppen, je bent veelste jong om nu al zo in de relatie te zitten.
Als niet werkt werkt het niet... ga leuke dingen doen met je vrienden en zet haar aan de kant..
Bereid je er op voor dat ze gaat huilen, en denk dan meteen aan weer aan waarom je het uit maakt...
door zetten is echt beter in dit geval
sterkte!!!
zaterdag 14 maart 2009 om 10:18
zaterdag 14 maart 2009 om 10:29
quote:Banba schreef op 14 maart 2009 @ 09:57:
Het feit dat hij nog jong is, wil toch niet zeggen dat hij niet serieus genomen hoeft te worden...Hij zou zich eens serieus moeten laten nemen , ....door andere 17 jarigen die ook nog niet hun hele leven uitgestippeld hebben , die plezier maken , experimenteren , groeien , leren , verkennen .......affijn , ik neem aan dat ik niet hoef te beschrijven wat een doorsnee zeventienjarige doet ?
Het feit dat hij nog jong is, wil toch niet zeggen dat hij niet serieus genomen hoeft te worden...Hij zou zich eens serieus moeten laten nemen , ....door andere 17 jarigen die ook nog niet hun hele leven uitgestippeld hebben , die plezier maken , experimenteren , groeien , leren , verkennen .......affijn , ik neem aan dat ik niet hoef te beschrijven wat een doorsnee zeventienjarige doet ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.