Sierkussentjeshulp gezocht..
donderdag 20 september 2018 om 21:54
Voor de aankomende donkere dagen wil ik het graag wat warmer maken in huis. Mijn woonkamer is (bewust) heel erg monotoon van kleur. Dit omdat ik nogal snel uitgekeken ben op kleuren en met een hele rustige kleurloze basis kan je met de de accessoires wat afwisselen zodat je de dure spullen niet snel zat bent. Dat was in elk geval mijn insteek na de verhuizing. Voor de lente en de zomer waren mijn accessoires mint en zilver, stond heel mooi maar te vrolijk ipv gezellig voor het aankomende seizoen. Afijn, nu heb ik geen idee welke kleuren ik moet kiezen en voel me besluiteloos en niet geïnspireerd. Ook speelt de prijs een rol, kussenhoesjes van 20 euro per stuk zijn ook weer niet de bedoeling.
Ik heb dit bankstel, zelfde stof en kleur als op de foto https://www.seatsandsofas.nl/collecties/california/
Mijn muren zijn in dezelfde tint maar een aantal tinten lichter eigenlijk zoals op de foto, de meubels zijn wit.
Ik had deze kussentjes gezien, op de foto gecombineerd met effen okergeel, misschien is dat wat te heftig dus misschien met effen wit/gebroken wit? https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20395798/
Maar toch twijfel ik, gaat die kleur niet heel snel vervelen, is het niet te "in your face"..
Alle tips zijn welkom. Alvast heel erg bedankt..
Ik heb dit bankstel, zelfde stof en kleur als op de foto https://www.seatsandsofas.nl/collecties/california/
Mijn muren zijn in dezelfde tint maar een aantal tinten lichter eigenlijk zoals op de foto, de meubels zijn wit.
Ik had deze kussentjes gezien, op de foto gecombineerd met effen okergeel, misschien is dat wat te heftig dus misschien met effen wit/gebroken wit? https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20395798/
Maar toch twijfel ik, gaat die kleur niet heel snel vervelen, is het niet te "in your face"..
Alle tips zijn welkom. Alvast heel erg bedankt..
donderdag 20 september 2018 om 22:03
Hoeveel kussentjes had je in gedachten dan?
Ik zou dan bijvoorbeeld kiezen voor één kussen met deze print, een kussen van velours met van die banen (als je begrijpt wat ik bedoel, iets met structuur met hogere en plattere strepen in dezelfde kleur, zeg maar
) in gebroken wit en een kussen met brede donkergrijze (of grijsblauwe) en witte strepen. En dan niet allemaal dezelfde grootte en niet allemaal vierkant.
Wat verschillende prints en structuren maken het al snel gezelliger, vind ik.
Ik zou dan bijvoorbeeld kiezen voor één kussen met deze print, een kussen van velours met van die banen (als je begrijpt wat ik bedoel, iets met structuur met hogere en plattere strepen in dezelfde kleur, zeg maar
Wat verschillende prints en structuren maken het al snel gezelliger, vind ik.
anoniem_275457 wijzigde dit bericht op 20-09-2018 22:21
20.43% gewijzigd
donderdag 20 september 2018 om 22:10
Omdat zowel de bank als de muren egaal van kleur zijn, zou ik kussens kiezen met een motief en/of afbeelding. En dan verschillende. Iets groens met ecru zou ook mooi staan. Heel veel kleurtjes zouden kunnen. Beetje afwisselen met kussens qua tint of motief binnen zelfde kleurschakering, dat zou ik doen.
donderdag 20 september 2018 om 22:19
Ik zou ook voor prints gaan in warme kleuren zoals geel of evt goud of koper en bruin en creme/wit, bij je basis kan veel. Al vind ik zelf donkerblauw bij geel echt prachtig.)
Daarnaast zou ik 'warme' dikke stoffen uitkiezen zoals bijvoorbeeld fluweel of nepbont. Lekker knus.

Of een plaid!
Daarnaast zou ik 'warme' dikke stoffen uitkiezen zoals bijvoorbeeld fluweel of nepbont. Lekker knus.

Of een plaid!
ceci wijzigde dit bericht op 20-09-2018 22:30
0.99% gewijzigd
vrijdag 21 september 2018 om 10:52
Sierkussentjeshulp; leuk woord
En een reden voor mij om dit topic aan te klikken.
Maar dat terzijde.
Ik vind die Ikea-kussens wel wat hebben.
In een interieur waar verder de kleuren rustig en licht zijn, vind ik zelf wat fellere kleine dingen wel leuk.
Maar het gaat niet om mijn kamer
Als je snel bent uitgekeken op hardere kleuren, dan zijn ze misschien inderdaad vrij "aanwezig".
Misschien zijn losse kussenhoezen een idee?
Die zijn vaak niet heel duur (bijvoorbeeld van Action); als het gaat vervelen kun je ze zo weer vervangen; of mogelijk verven.
Ze zijn ook redelijk makkelijk zelf te maken; zelfs voor iemand die niet enorm handig is, is dat wel te doen.
Op veel websites staan wel foto's van interieurstijlen/kleuren.
Nu we het toch over Ikea hebben; ik weet in elk geval dat op hun website allerlei voorbeelden staan.
Maar er is veel meer te vinden.
Dan kun je zien wat je mooi bij elkaar vindt qua kleur.
Maar dat terzijde.
Ik vind die Ikea-kussens wel wat hebben.
In een interieur waar verder de kleuren rustig en licht zijn, vind ik zelf wat fellere kleine dingen wel leuk.
Maar het gaat niet om mijn kamer
Als je snel bent uitgekeken op hardere kleuren, dan zijn ze misschien inderdaad vrij "aanwezig".
Misschien zijn losse kussenhoezen een idee?
Die zijn vaak niet heel duur (bijvoorbeeld van Action); als het gaat vervelen kun je ze zo weer vervangen; of mogelijk verven.
Ze zijn ook redelijk makkelijk zelf te maken; zelfs voor iemand die niet enorm handig is, is dat wel te doen.
Op veel websites staan wel foto's van interieurstijlen/kleuren.
Nu we het toch over Ikea hebben; ik weet in elk geval dat op hun website allerlei voorbeelden staan.
Maar er is veel meer te vinden.
Dan kun je zien wat je mooi bij elkaar vindt qua kleur.
vrijdag 21 september 2018 om 11:10