Gezondheid alle pijlers

lip verbrand + blaar

24-09-2018 20:55 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk hier iemand die mij kan helpen.. Ik heb net mijn kin en lip verbrand toen ik thee probeerde drinken uit een thermos (die blijkbaar niet goed dicht is)

Ik heb het al onder stromend water gehouden maar het blijft branden en op mijn kin is ondertussen ook al een blaar. Iemand die een gouden tip heeft om dit zo snel mogelijk weg te krijgen? Of de pijn te verlichten?
Blijven koelen voor nu
Koelen met lauw water, niet koud en zeker geen ijs er op leggen!
15 minuten koelen met lauw water, zonder de straal direct op de brandwond te laten komen. Het water moet eroverheen lopen zeg maar.
10 min koelen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Koelen, koelen, koelen. En morgen even zinolium halen voor je lip, dat is zinkzalf en helpt de genezing.
Hoe gaat het nu?
Ik zou even de HAP bellen als de blaren erop staan, aangezien je in je gezicht echt geen geïnfecteerde brandwonden wil.
Fragolisa schreef: ↑
24-09-2018 21:08
Hoe gaat het nu?
Ik zou even de HAP bellen als de blaren erop staan, aangezien je in je gezicht echt geen geïnfecteerde brandwonden wil.
Behalve de ene blaar ziet vooral mijn kin vuurrood en mijn lip blijft branden.
Hap bellen is ook een goed idee natuurlijk dankjewel
Heb je honing in huis ?
Dat werkt heel goed om de hitte eruit te halen na het uitgebreid koelen.
Door de hitte die de honing absorbeert wordt die wel erg vloeibaar, dus het wordt een beetje een knoeiboel, maar het werkt erg goed.
Omdat het blaren zijn zou ik eerst wel even raad vragen aan de HAP.
nounou
Blijven koelen. Zodra je het weer voelt gloeien hup een coldpack in een theedoek ofzo er tegenaan leggen.
Heb je verkoelende aloë Vera gel in huis? Of calendulan zalf?
En koelenkoelenkoelen. Echt blijven doen!
Dankjewel allemaal! Ik heb er nu fenistil op gedaan maar het blijft branden. Dus terug opnieuw koelen dan?
Niks op brandwonden smeren. Met die blaren in je gezicht zou ik de hap even bellen.
bloemflowerfleur schreef: ↑
24-09-2018 21:41
Dankjewel allemaal! Ik heb er nu fenistil op gedaan maar het blijft branden. Dus terug opnieuw koelen dan?

Heb je de huisartspost al gebeld ? Zou ik toch echt even doen als je een blaar in je gezicht hebt. Sterkte !
nounou
zazamaenade schreef: ↑
24-09-2018 22:00
Heb je de huisartspost al gebeld ? Zou ik toch echt even doen als je een blaar in je gezicht hebt. Sterkte !
Nee nog niet gedaan, maar het probleem is een beetje dat ik momenteel in Finland ben en dat ik dus niet goed weet wie ik kan bellen. Ik ben ondertussen wat aan het opzoeken
strontvlieg schreef: ↑
24-09-2018 21:54
Niks op brandwonden smeren. Met die blaren in je gezicht zou ik de hap even bellen.
Dit dus.
Ik heb ze gebeld, maar het enige wat ze zeiden was pijnstillers nemen en koelen dus dat wist ik zelf ook ondertussen
Koel alsjeblieft met stromend lauw water en NIET met een cold pack, zoals hierboven als tip wordt gegeven.
Pergamon schreef: ↑
24-09-2018 22:54
Koel alsjeblieft met stromend lauw water en NIET met een cold pack, zoals hierboven als tip wordt gegeven.
Ik heb 40 minuten gedaan met lauw stromend water en nu met een koele washand. Want het is best lastig om je kin onder water te houden heb ik gemerkt. Waarom precies stromend water?
Het ging me meer om de cold pack, die is (vaak) te koud waardoor de hitte juist ‘naar binnen slaat’

Hier veel handige en goede info; https://www.brandwonden.be/index.php/ehbo/nl//
Een coldpack uit de koelkast is een prima alternatief om te koelen ipv met je gezicht steeds onder de kraan te moeten hangen.
Snap niet dat jullie dat afraden. Natuurlijk is stromend water beter, maar niet bepaald praktisch he.
Geen bevroren koelelementen gebruiken nee, maar uit de koelkast kan prima.
Hoe gaat het nu TO?
aankleefsjaan schreef: ↑
25-09-2018 10:37
Een coldpack uit de koelkast is een prima alternatief om te koelen ipv met je gezicht steeds onder de kraan te moeten hangen.
Snap niet dat jullie dat afraden. Natuurlijk is stromend water beter, maar niet bepaald praktisch he.
Geen bevroren koelelementen gebruiken nee, maar uit de koelkast kan prima.
Hoe gaat het nu TO?

Dankjewel! De blaar is vannacht opengegaan en ik heb een afspraak met de huisarts morgenochtend (beter laat dan nooit hoop ik dan)
Ik voel me ook al heel de dag koortsachtig en misselijk maar dat zou net zo goed toeval kunnen zijn.

Ik heb ondertussen wel een extra vraagje kan ik met zo’n open blaar gaan sporten? Want ik ben een beetje bang voor een infectie aangezien het op mijn gezicht is en ik liever geen littekens wil
bloemflowerfleur schreef: ↑
25-09-2018 14:08
Dankjewel! De blaar is vannacht opengegaan en ik heb een afspraak met de huisarts morgenochtend (beter laat dan nooit hoop ik dan)
Ik voel me ook al heel de dag koortsachtig en misselijk maar dat zou net zo goed toeval kunnen zijn.

Ik heb ondertussen wel een extra vraagje kan ik met zo’n open blaar gaan sporten? Want ik ben een beetje bang voor een infectie aangezien het op mijn gezicht is en ik liever geen littekens wil

Zou je het niet beter even rustig aan kunnen doen, als je koortsachtig en misselijk bent ?
nounou
Ik zou het sporten even overslaan inderdaad en goed dat je naar de huisarts gaat ook!
Meestal voel ik me wel beter na het sporten, maar ik zal dan vandaag inderdaad overslaan. Dankjewel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven