Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Zo softshell is besteld! Ik ben benieuwd :) met flinke korting dus dat was mooi meegenomen!
@Chantilly: gefeliciteerd!

@softshell wow glitter die eerste link van je is wel ver boven budget. Die van IELM wel goed te betalen. Ik heb wel de verwachting dat ie spoedig gaat lopen. Staat al veel los en doet af en toe een voorzichtig pasje. Vind 't er lastig wat te doen. Bestaat er voor de tussen fase (dat ie nog wel kruipt) niet een goedkope regenbroek in maat 80/86 waar ie in kan en dat 't niet erg is dat die kapot is binnen een maand, omdat ik verwacht dat ie dan wel loopt?
Ook over de maat twijfel ik. Ik hoor jullie zeggen ik heb een maat groter genomen. Zoon is nu net uit 74 gegroeid, 80 zit nu netjes 86 zwemt hij nog in. Zal ik dan dat pak in 86 doen of de volgende maat. Hoor graag jullie mening!

Overigens nog tips voor schoeisel voor buiten in maat 19?
Ze hebben opeens allemaal hippe printjes in de softshell-sale :yes:
De vorige keer toen we het er allemaal over hadden, waren ze bijna alleen maar in 1 kleur...

@Glitter: heb jij echt maat 98? De site zegt dat die voor 4jarigen is (dat vind ik trouwens ook wel wat overdreven)
@teckeltje, ik had een mnd of 5 de verwachting dat ze snel zou lopen voordat ze het ook echt deed... het is soms echt lastig te voorspellen.
Tot die tijd heb ik voor buiten steeds schoentjes via mp gehaald, ze liep al wel een hele tijd achter haar ikea loopkar en kroop verder in het rond.
Misschien dat je op mp ook een regenbroek kan vinden? Of bij de zeeman?

@moondancer, schiet het klussrn wel een beetje op? Verder heel herkenbaar wat je schrijft over het klussen met een dreumes....
Maartje2016 schreef:
25-09-2018 18:15
Ze hebben opeens allemaal hippe printjes in de softshell-sale :yes:
De vorige keer toen we het er allemaal over hadden, waren ze bijna alleen maar in 1 kleur...

@Glitter: heb jij echt maat 98? De site zegt dat die voor 4jarigen is (dat vind ik trouwens ook wel wat overdreven)

Jup ik heb 98 gekocht. De maattabel komt niet overeen met de leeftijd bij de producten: https://ielm.nl/size-guide.html

Ik heb een jumpsuit van toen dreumes opgemeten en er bij bedacht wat er nog onder moest.
Wij hebben een mt 86 gekocht toen ze verder mt 80 droeg. Inmiddels zit ze op 80/86 maar ik vind de softshell nog ruim genoeg, de mouwen en broekspijpen zijn te lang maar kunen makkelijk opgerold worden. In mt 98 zou zij echt verzuipen maar met haar 80cm is ze ook niet heel groot voor haar leeftijd.
GlitterCupcake schreef:
25-09-2018 18:33
Jup ik heb 98 gekocht. De maattabel komt niet overeen met de leeftijd bij de producten: https://ielm.nl/size-guide.html

Ik heb een jumpsuit van toen dreumes opgemeten en er bij bedacht wat er nog onder moest.
Dan gaan we hier ook voor 98, volgens mij zijn die van ons even groot :proud:
En ik bestel maat 104 voor zoon... moet dan wel zn mouwen opvouwen maar anders is hij er zo uit gegroeid. Ook wel aan de maat te zien :P
Nou slaapjes zijn dus bij iedereen echt verschillend! Naja we gaan het zien hier op het moment wil ze niks missen en slapen is absoluut niet haar hobby! Wie weet veranderd het straks met lopen en overgang naar 1 slaapje!

Chantilly gefeliciteerd!

Schoenen zit ik nu ook mee moet nog even men ei leggen haha

Ik ben zo blij met het topic leer iedere dag weer wat softshell nooit van gehoord maar wat handig is dat zeg! Ik ga eens neuzen!

Envelop hoe is het met je wederhelft beetje opgeknapt?
Envelop schreef:
25-09-2018 18:50
Wij hebben een mt 86 gekocht toen ze verder mt 80 droeg. Inmiddels zit ze op 80/86 maar ik vind de softshell nog ruim genoeg, de mouwen en broekspijpen zijn te lang maar kunen makkelijk opgerold worden. In mt 98 zou zij echt verzuipen maar met haar 80cm is ze ook niet heel groot voor haar leeftijd.
Dank envelop. Dan ga ik die ook maar bestellen. Ze zitten nu toch wel lang in die maat en is nu echt zo mega in de aanbieding; daar kan ik geen buil aan vallen.
Ze sliep alweer om 20.30! Nog geen 15 minuten nodig gehad vanaf dat ze lag. In totaal misschien een half uur
Rosings dat gaat de goeie kant op zo! Super fijn
Ben nog niet helemaal tevreden met de volgorde, fles na het tandenpoetsen en best vlak na het eten. Eens kijken of ik die naar 23 uur kan verplaatsen ofzo.
@rosings, dat is voor het gebit idd niet aan te raden. Is het niet mogelijk om het om te draaien? Wordt rozetje nog iedere dag om 23.00uur wakker?

Ik heb me laten verleiden om nog een softshell vast een mt groter te kopen... :facepalm: vond het printje zo leuk en de prijs oke maar eigenlijk is de huidige nog ruim genoeg dus het was echt niet nodig...

Doen jullie de winterjas er trouwens echt onder? Ik vind dat wel erg warm! Kind is zo druk buiten en door de fleece binnenkant en het feit dat die winddicht is verwacht ik m vooral met een vest te gebruiken. Misschien als het straks echt -5 of kouder is en ze de sneeuw in gaat dat het dan wel lekker is.
GlitterCupcake schreef:
25-09-2018 08:41
Wij hadden vorig jaar met de winter deze: https://www.polarnopyret.com/eu/lined-s ... -category1 :worship: Daar kroop dreumes mee over stenen en door bos en ik haalde hem van de week uit de winterbak en het ziet er nog uit als nieuw.

De waterdichtheid is hetzelfde als de overall van IELM: https://ielm.nl/softshell-uitverkoop en tot nu toe blijft het pak netjes ondanks het vallen en schurken op de stenen bij de kinderboerderij.

Maar die van Polarn heeft een hele hele hele goede binnenlaag. Elke keer als ik baby/dreumes er uit ritste was hij lekker warm :heart: Ik kocht hem in Noorwegen waar alle kindjes in zo’n pak lopen. Bij die van IELM moet je zelf voor de laagjes zorgen.
:worship: voor de link. Ik heb gelijk voor dreumes en peuter besteld.

Weinig tijd om alles bij te lezen en uitgebreid te reageren, het gaat zo hard met de reacties
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
@Envelop: Toen hij pak aankreeg met voorbedachte rade had hij dikke trui aan. Toen hij van de week winterjas al aan had en het begon te gieten kreeg hij hem eroverheen aan aangezien we op fiets naar Kdv gaan.
Ah ja dat snap ik dan aapje, we hebben daar een poncho voor maar die hebben we nof nooit nodig gehad. Kdv is hier ook echt dichtbij dus als het iets spat krijgt ze niks aan.

@quest, man is nog beetje griepig helaas, vandaag thuis gebleven van werk en heeft de hele dag geslapen, volgens mij heeft hij vooral even rust nodig.
Chantilly, gefeliciteerd met dochter! Wat vliegt zo'n jaar voorbij hè!

Softshell: Ik heb ook even gekeken op die site en ik denk dat er binnenkort hier ook een pakketje wordt bezorgd! Haha :biggrin: Lijkt me ook heel fijn voor de skivakantie.

Dochter eet al bijna 3 weken haar avondeten amper tot niet. Nu heeft ze wel wat bij te zetten en maak ik me nog niet echt druk. Maar vind het wel vervelend! Ik vermoed wel dat er weer tandjes aan komen. Ze was vanavond zo verdrietig en huilde echt alsof ze ergens pijn had. Dus als het tanden zijn, hoop ik dat ze snel doorkomen en dat ze zich daarna weer happy voelt. En hopelijk ook weer wat gaat eten 's avonds. ;-)
Zo een ochtendje ziekenhuis.
De kinderarts kon niks alarmerends vinden. Ook niet naar aanleiding van onze antwoorden.
Ze gaf aan dat het geboorte gewicht van onze dochter ook op -1 van het gemiddelde zat, dat ze het eerste jaar gewoon flink is gegroeid en nu waarschijnlijk terug gaat naar haar oorspronkelijke lijn van -1.

Ze willen toch nog graag gluten allergie uitsluiten, dus er is bloed afgenomen (5 buisjes :-o) , urine en ontlasting onderzoek.

Het was me het dagje wel weer. Het is heel raar als er steeds aan je wordt gevraagd of je je ergens zorgen om maakt bij je kind, iets vreemd vind, vaak ziek is of afwijkend vind en je steeds nee zegt en je voor je gevoel daar niet was geweest als je niet een keertje extra bij cb had laten wegen.
Maar goed alles is straks hopelijk wel uitgesloten en hebben we zoals mij gevoel al zei gewoon een gezond actief lief meisje.

Excuus voor de ego post
anoniem_64c6c4c645fab wijzigde dit bericht op 26-09-2018 07:49
2.03% gewijzigd
Hoe ging het bloedprikken bij je dochter Lavendel? Egoposts mogen ook hoor :hug:

Hebben jullie ook dit soort gesprekken in de ochtend?
'Wil je een boterham?'
'Ja'
'Wat wil je er op?'
'pasta'
'Deze pasta?
'Ja'.
* Smeert boterham, vouwt hem dubbel en geeft hem aan zoon*
'Nee' en wordt boos :facepalm:
Vervolgens eet hij mijn halve grapefruit op en is nu vergeten dat hij zijn boterham niet wilde dus die zit hij op schoot te eten :hyper: . Schiet mij maar lek.
Jup herkenbaar!

Uhm bloedprikken was met twee zusters. Bij papa op schoot in de houdgreep, ene zuster hield arm gestrekt andere zuster prikte.
Ze kreeg op de plek van prikken en licht verdovende spray.

Zegt één zuster nog; ' ja sneu he en ze is nog te jong om het uit te leggen.' Ik zeg: 'ook al zou je het kunnen uitleggen, daar wordt het voor een kind echt niet leuker van.' :facepalm:
Aapje: zoon wil standaard eten, vooral ontbijt, wat ik ook eet. Als hij zijn boterhammen (bijna) op heeft, ga ik pas eten. Dan komt hij altijd een paar happen halen.
Als ik gelijktijdig eet, laat hij zn brood ervoor staan.

Pff lavendel. Zielig zeg! Maar leuk wordt het nooit nee.
Wat sneu lavendel, kan me voorstellen dat je daar wel met een dubbel gevoel zit als je zelf het idee hebt dat alles gewoon goed is. En geen excuus maken voor een egopost! Dat mag toch altijd! Wanneer verwachten jullie de uitslag?

@aapje, niet herkenbaar hier, ik schotel altijd gewoon wat voor en dat eet zij. Geef wel altijd 2 of 3 opties bij het ontbijt. Soms eet ze dan alles op en soms bijna niks. Zelf eet ik ook altijd iets wat zij ook heeft.
@lavendel: da's niet leuk voor je kindje zeg, dat bloed prikken. Hopelijk is er niks aan de hand. Fijn dat de arts verder niets alarmerends vond!

@softshell: gebruiken jullie die ook als regenkleding, oftewel, hoe regenproof zijn die dingen?

@knotje: wat sneu voor je meisje, hopelijk is het snel voorbij. Die tandjes zijn maar vervelend! Eet / drinkt ze de rest van de dag goed? Als je weet welke plek in het gebit pijnlijk is kun je dentinox proberen. Verder hebben we ook af en toe pcm gegeven als hij er echt last van had.
happiness = reality - expectations
Wat naar, dat bloedprikken bij zo'n kleintje Lavendel. Gelukkig is het nu achter de rug, had ze er veel last van? Hopelijk is er gewoon niets aan de hand, maar dan weet je dat tenminste zeker. Anders zal je misschien toch af en toe gedacht hebben 'wat als...'

Aapje, hier wel herkenbaar! Dochter wil altijd alles eten wat wij eten, ook al is het hetzelfde. Mama's wrap/broodje/fruit is nou eenmaal veel lekkerder dan haar eigen wrap/broodje/fruit. Mijn man eet veel pindakaas waar ze heel graag een hap van wil, maar met haar pinda-allergie kan dat niet is dat gevaarlijk. We proberen nu om geen pindakaas meer te eten waar ze bij is, want ik vind het ook wel een beetje sneu. Ze vond het namelijk wel heel lekker.

Zijn er hier dreumesen met weinig vetjes op de billen? Dochter heeft een nieuwe spijkerbroek nodig, maar ze zijn vaak veel te ruim en zakken dan van haar kont af. Heeft iemand tips?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven