Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Oh wat een lieve reacties van jullie zeg. Ik wil niet als een zeur overkomen en ik hou ook echt zielsveel van m'n mannetje maar soms......
Fijn te lezen dat er ook wel herkenning is. Het lijkt de laatste weken ook wel toe te nemen ofzo. Ik hoop vooral dat het beter gaat als de baby er is. En ik hoop dat ik net zo'n droombaby krijg als quest en Nena en niet een tweede expemplaar als zoon met 3 maand non stop huilen. Daar durf ik niet te veel over na te denken merk ik.

@glitter wat doe jij in die knijpzakjes? Kunnen die in de vriezer? Rauwe wortel is wel een hit maar wordt ook net zo goed weer snel op de grond gegooid. Idem met crackers overigens. En dan eet de hond het op :facepalm:

@fiona fijn dat de broekjes goed bevallen! Skinny van Zara zijn vergelijkbaar. Zeeman valt te groot bij mijn zoon. Hij heeft er 1 voor buiten kruipen want met die andere broekjes vind ik dat zonde.

Ben benieuwd wanneer de soft shell komt. Wij gaan dit weekend naar de kinderboerderin want zoon is gek op dieren. Nog andere dingen die leuk zijn om te doen voor een kindje van 13 maanden?
Teckel ik gun je een heerlijk rustig tevreden kindje! Wij dachten precies hetzelfde laat zoon aub niet hetzelfde karakter hebben als dochter klinkt niet heel leuk en lijkt dan net alsof we dochter afkraken wat echt niet zo moet overkomen maar ze is echt een pittige tante heeft een uitgesproken mening, wil altijd verder, sneller en nog sneller!
De eerste maanden heb ik echt momenten jankend op de bank gezeten ze was vooral gefrustreerd omdat ze niet dat kon wat ze wou en nu dat ze dus kan kruipen staan en beetje lopen om de tafel en bank dacht ik nou dan kan ze in ieder geval dat doen wat ze wilt maar nu komen er net als bij jou weer nieuwe obstakels zoals indd dat ongeduld met eten, aankleden uitkleden douchen ect alles moet binnen een seconde anders gaat mevrouw der alarm af!
Die 13 maanden sprong en die daarna waar dochter dus nu in zit zijn gewoon not Funny! Maar ik hou ook gewoon zielsveel van haar , en als ze dan weer een half uur door het huis crosst en zichzelf vermaakt en giechelend in de kamer zit met haar speelgoed dan kan ik haar wel opvreten maar ik kan haar ook vaak zat achter het behang plakken. Moeilijke nu vind ik ook dat ze dus overdag niet meer wilt slapen vandaag 20 mij geslapen.... en dan ben ik dus de hele dag met haar bezig en zoon doenik tussendoor en daar baal ik soms van dat ik niet even de tijd met hem heb omdat dochter zo innemend is daar voel ik me dan weer schuldig over. Maar goed het zal vast beter worden.
Alle reacties Link kopieren
Knuffels voor wie het nodig heeft :hug:

Ik heb ook regelmatig huilend op de bank gezeten. Door de extreem slechte nachten kon ik ook weinig hebben overdag. Maar echt, het wordt beter, hier werd het in elk geval wel beter (ze is nu bijna 23 maanden). Vanaf het moment dat ze kon lopen, praten en begrijpen vond ik het echt leuk worden. Mijn man heeft het ook als erg zwaar ervaren en zei vanochtend tijdens de koffie opeens 'Heb jij ook het idee dat we nu eindelijk weer ons oude leven terug hebben? Dat het allemaal wel relaxt gaat zo?'

Hou vol lieve moeders :hug:
Oef, en daar ben ik (zijn wij...) dus bang voor als we voor een 2e zouden gaan. Hoe groot is de kans dat we nóg zo'n lieve, makkelijke baby als zoon krijgen. Ik zou een huilbaby écht niet trekken. Zoon is ook echt niet de makkelijkste maar als baby wél geweest.
@quest lief van je :) onze kindjes lijken idd erg veel op elkaar. Jouw dochter ook reflux toch? Wij hebben nog steeds de medicijnen niet succesvol kunnen stoppen :( elke keer neemt 't huilen alleen maar nog meer toe. Dus voorlopig krijgt ie 't gewoon nog. Zwaar genoeg zo. Zonder pijn vh zuur. Ik herken hoor van dat behang. Dat heb ik ook echt. Ik heb vooral last vh geluid (ben ik sws heel gevoelig voor sinds de PE) en voor m'n gevoel huilt hij ook zo luid. En dan na een dag met z'n tweetjes waarbij elk moment dat ik even niet met hem bezig kan zijn dan kan ik 't gewoon echt niet meer horen.
En ik heb idd in t begin ook veeeeel gehuild. Het is zo lastig als je je kindje niet kunt troosten en hij maar blijft huilen. Maar ook dat kun je dus als moeder. Maar liever niet nog een keer nee..... Zal vast ook bij zoon ook hebben meegespeeld dat we zo'n traumatische start hebben gehad. Hopelijk blijft dat mij nu ook bespaard.

En quest tot die tijd wachten wij dus rustig en soms wat minder rustig af tot we minder rollen behang nodig hebben ;)
Ik ga er maar van uit dat onze tweede zoon net zo'n wervelwind is :lol:. Maar hoop het beter aan te kunnen omdat ik dan ook al 2 jaar ouder zijn ervaring heb.

#teckel: Zoon vindt zwemmen en monkeytown ook leuk
Fiona lief van je!
Vind dan wel fijn om te lezen dat het dan beter wordt met de tijd! Soms heb je dan even licht aan de tunnel nodig!

Aardbei dat kan ik heel goed snappen, ik ben ook wel blij dar dochter eerst was want als we eerst zoon hadden gekregen had ik niet geweten wat ik meemaakte mt mevrouw de directrice haha

Teckel ja klopt dochter ook mer reflux die is gelukkig nu echt geen issue meer!
Wat jij zegt na 2 dagen de hele dag gejengel en gepiep ben je er echt even klaar mee, blij als ze dan op bed ligt klinkt ook weer zo negatief en zo bedoel ik het niet maar ben dan gewoon op en kan het geluid ook niet meer aan precies zoals jij omschrijft! Maar aan de andere kant geniet ik zo van haar ontwikkeling en haar blijheid!
Haha kilometers behang tegen die tijd :p
Komt goed en tot die tijd lekker hier zeiken!
Teckeltje88 schreef:
27-09-2018 19:45
Oh wat een lieve reacties van jullie zeg. Ik wil niet als een zeur overkomen en ik hou ook echt zielsveel van m'n mannetje maar soms......
Fijn te lezen dat er ook wel herkenning is. Het lijkt de laatste weken ook wel toe te nemen ofzo. Ik hoop vooral dat het beter gaat als de baby er is. En ik hoop dat ik net zo'n droombaby krijg als quest en Nena en niet een tweede expemplaar als zoon met 3 maand non stop huilen. Daar durf ik niet te veel over na te denken merk ik.

@glitter wat doe jij in die knijpzakjes? Kunnen die in de vriezer? Rauwe wortel is wel een hit maar wordt ook net zo goed weer snel op de grond gegooid. Idem met crackers overigens. En dan eet de hond het op :facepalm:

@fiona fijn dat de broekjes goed bevallen! Skinny van Zara zijn vergelijkbaar. Zeeman valt te groot bij mijn zoon. Hij heeft er 1 voor buiten kruipen want met die andere broekjes vind ik dat zonde.

Ben benieuwd wanneer de soft shell komt. Wij gaan dit weekend naar de kinderboerderin want zoon is gek op dieren. Nog andere dingen die leuk zijn om te doen voor een kindje van 13 maanden?
Kop op meid :hug: En je kan hier altijd je ei kwijt.

Ik vond de dreumestijd heel erg pittig. Je hebt moeders die zeggen dat ze geen babymoeder zijn. Nou ik had liever mijn lieve bolle tevreden baby dan onze schreeuwlelijk van een dreumes. Niet te houden was hij soms tussen de 12-19 maanden. Daarna werd het beter. Nu als peuter is het een kwestie geworden van opvoeden en dat gaat mij makkelijker af dan pappen en nat houden bij dreumes.

Knijpzakjes: ik vermijd vlekmakers zoals frambozen/bramen en je kan het dikker maken met rijstebloem. Ik vries in en trek elke dag een zakje uit de vriezer maar niet die met yoghurt. Die zijn niet zo lekker uit de vriezer. Verder doe ik er in wat vaak in de kant&klare zakjes zit: banaan, appel, doperwten, blauwe bessen, spinazie, gekookte wortel, yoghurt, mango, broccoli, peer, gekookte pompoen, etc.
Glitter hoe doe jij die zakjes dan maken gewoon pureren en dan erin vullen?
Nou baby moeder van dochter was al pittig moet wel zeggen dat ik het nu makkelijker vind worden maar wel intensiever mede doordat we natuurlijk snachts ook nog niet altijd super slapen en doordat zij overdag niet slaapt kan ik ook niet even op adem komen of even half uurtje meeslapen! Dus soms is de koek gewoon even op!
Ik schreef het volgens mij al eens eerder maar hoe dichterbij de uitgerekende datum komt hoe spannender ik het vind hoe het straks is met nog een kindje. Het eerste jaar met dochter vond ik niet leuk en heeft ons flink gesloopt, ik hoop zo dat het straks een stuk beter gaat en we minder zorgen hebben.

@fiona, heel herkenbaar dat je elkaar ineens aankijkt en denkt, we hebben weer ademruimte en kunnen genieten van dochter! Fijn!

Onze dochter is ook erg ongeduldig en ik zeg daarom bewust niet dat ik bv fruit ga schillen. We hebben standaard gedroogd fruit liggen waar ik haar wat van geef als ze niet kan wachten op het eten. Badje doet man altijd als ik ook thuis ben, ik speel dan met haar beneden en als alles klaar is gaat zij pas naar boven.
Ze moet leren dat ze soms echt moet wachten maar als ik het makkelijk kan voorkomen doe ik dat altijd.

@hervulbare zakjes, wij hebben de squeezy's en ik vul ze met vergelijkbare dingen als glitter. Het is ook een goede manier om (groente) restjes van het eten op te maken, dit meng ik dan met bv banaan en/of mango/avocado blokjes uit de vriezer. Hoppa alles in de blender en de zakjes vullen.
In de blender maak ik de vulling klaar en dan giet ik het in hervulbare zakjes: https://www.bol.com/nl/p/doddlebag-knij ... oductImage

En dan stop ik alles (behalve twee zakjes) in de vriezer. Die twee zijn dan voor vandaag en morgen. Ik vond de prijs van de Doddlebags het beste en dat ze doorzichtig zijn dus kan zien waar nog een restje zit. Ik was ze af met de hand, gelijk na gebruik en laat ze met de dop er in drogen. Dan staat het zakje gelijk goed open.
@nena nog van harte gefeliciteerd met jullie baby!! Fijn dat je goed terugkijkt op de becalling. Heel veel geluk en liefde voor jullie!!
Lang verhaal kort: het eerste jaar als ouders is ons niet in de koude kleren gaan zitten. Communicatie loopt minder lekker dan voorheen en daar gaan we wat aan doen!
-dudette- wijzigde dit bericht op 28-09-2018 17:57
Reden: Privacy
89.26% gewijzigd
Goed dat jullie ervoor kiezen om naar een therapeut te gaan! Hopelijk vinden jullie elkaar weer terug! Mijn broer en schoonzus hebben deze week na 15 jaar en 2 kinderen besloten de stekker eruit te trekken... zij zijn te laat naar een therapeut gegaan helaas.

Vriend en ik hebben het ook niet makkelijk met elkaar (vooral vriend met mij) gehad het eerste jaar. Waren elkaar ook regelmatig kwijt en vlogen elkaar in de haren.

Als je erover wil praten mag dat altijd Dudette, niks om je voor te schamen :there:
Hier is het dus ook dat man het niet makkelijk heeft met mij. Hij is niet veranderd, maar ik ben nu al bijna twee jaar of zwanger of borstvoeding aan het geven.. Dat helpt geloof ik ook niet mee. Ik geef alles wat ik heb overdag al aan dochter en heb niets meer over voor mijn man.. Zoiets :-(
Envelop ik snap precies wat je bedoelt het is niet alleen de verandering en het zorgen het eerste jaar maar ook de zorgen om je kindje, jullie hebben ook al zat meegemaakt met haar. En dan nu de tweede op komst is spannend!
Uiteindelijk vindt je je draai wel maar het is gewoon even wennen!

Bedankt voor jullie tips voor de zakjes ik denk dat ik dat ook maar ga proberen.
Gedroogd fruit durf ik hier nog niet aan dochter is met eten altijd nog met 10 andere dingen tegelijk bezig dat ze zomaar half stikt in haar boterham.

Dudette ik vind het heel dapper dat je het hier verteld en denk dat het ook al helpt dat je het van je afschrijft. Het is niet niks wat jullie hebben meegemaakt en ik snap na ons eerste jaar dat mensen uit mekaar gaan of het echt zwaar hebben, je partner is je klankbord en op dat moment de enige in huis waar je alles tegen zegt en dat zijn niet altijd mooie dingen! Ik hoop dat jullie eruit komen en dat de therapie werkt.
Je kan ten alle tijden gewoon hoer je verhaal doen meiss! Dikke knuffel voor jou!
@Dudette wat heftig zeg :hug: . Het lijkt me niet gek dat je elkaar dan kwijtraakt, je bent allebei doodmoe en dan is je partner het makkelijkst om je frustratie op te uiten. Wat goed dat je er over kunt praten en naar een therapeut gaat, da's al een belangrijke stap! En zoals Aardbei-Banaan zegt, je kunt hier altijd je verhaal kwijt!

@Aardbei-Banaan: wat heftig zeg voor je neefjes / nichtjes, hopelijk kunnen je broer en schoonzus vriendschappelijk uit elkaar.

@tweede kindje: de wens is er zeker, maar ik denk dat het voor nu even te veel is. Ondanks dat met zoon eigenlijk alles goed gaat zijn we toch behoorlijk moe, komt ook door verandering in werk, en volgend jaar gaan we verhuizen. We willen wat dichter bij familie gaan wonen en hopelijk zitten we dan ook met werk in rustiger vaarwater. Wel balen dat er dan een groter leeftijdsverschil is en je weer opnieuw de slapeloze nachten in gaat, maar aan de andere kant wellicht ook een voordeel dat zoon wat zelfstandiger is als / wanneer er een 2e komt. Ik hoor ook wisselende verhalen, de een vindt het met 2 echt vermoeiender, bij de ander valt het mee omdat je 'al weet wat je moet doen'.

@Nena: wat fijn dat het goed gaat met jullie 2e kindje! Nog gefeliciteerd!

@Envelop: lijkt me ook spannend hoor, ik duim mee voor een gezond en tevreden baby'tje!
happiness = reality - expectations
Ah lieve Dudette :hug: Wat verdrietig, goed dat jullie hulp zoeken. Het is ook een heftige periode, het krijgen van een kind. En ik denk dat bijna iedereen hier het wel in meer of mindere mate herkent, het elkaar een beetje kwijtraken. Ik wel in elk geval. Blijf erover schrijven als je daar behoefte aan hebt. En blijf met elkaar praten.
Wat naar, Dudette! Het is wel herkenbaar hoor, al was het hier lang niet zo heftig. Maar het slaapgebrek en stress van allerlei andere zaken is er echt wel een wat langere periode geweest waarin we gewoon ook stukken minder lief, leuk en aardig tegen elkaar waren. En dat ons seksleven op zijn gat lag hielp ook niet echt. Best dubbel, want tegelijkertijd waren we allebei in de wolken met onze baby.
:hug: Dudette! Klinkt herkenbaar.
Het is zo fijn om te weten dat onze situatie/mijn gevoelens herkenbaar zijn! En om het eerlijk te kunnen bespreken..

Thx lieve mede-mama's! :daisy:
@dudette : Het worden niet voor niks de tropenjaren genoemd! Dit is aan de reacties te zijn heel herkenbaar voor andere stellen met jonge kinderen.

Wat superfijn dat jullie in therapie gaan, opnieuw leren communiceren of even goed de lucht klaren en de neuzen weer dezelfde kant op!

Ook de tropenjaren zijn een fase, houd elkaar goed vast in de storm.
Dudette

Sterkte!
@dudette, wat goed dat jullie het niet alleen signaleren maar er ook wat mee gaan doen. Doordat je vader en moeder wordt kom je in een hele andere rol en is het helaas heel begrijpelijk dat je elkaar daarin kwijt kan raken. Volgens mij is het iets wat veel stellen gebeurd maar waar veel te weinig over gesproken wordt.

Ik hoop dat jullie veel aan de therapie hebben en er samen uitkomen. Wij zijn 4 jaar terug samen naar een therapeut gegaan omdat het niet lekker liep en daar hebben wij enorm veel aan gehad. We hadden ook een hele fijne man die onze pijnpunten haarfijn aanvoelde, hopelijk treffen jullie ook zo'n top therapeut.
En dudette: het relativeert allemaal wel. Ik zat me hier te ergeren aan dreumes die na zijn prikjes uit beetje uit zijn hun was.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven