Groot leeftijdsverschil
donderdag 27 september 2018 om 21:42
Hee allemaal!
Ik ben nieuw hier, maar ik wilde even iets vertellen waar ik een beetje bang voor ben. Ofja bang.. als je het leest zal je vast wel weten wat ik bedoel.
Sinds kort zie ik een leuke gast en wij twee schelen 16 jaar qua leeftijd. (Ik ben 20 en hij bijna 36)
Heel eerlijk gezegd heb ik nog nooit echt vlinders in mijn buik gehad of hoe noemen ze dat, maar bij hem nu dus wel. Ik vind hem echt oprecht leuk en hij maakt mij ook echt blij en gelukkig.
We zitten met heel veel dingen op de zelfde lijnen en alles voelt goed en normaal.
Hij heeft tegen een vriendin van ons verteld dat hij niets wilt dat ik ook niet wil, dus dat zit al goed.
Ik hoop eigenlijk dat iemand mij kan helpen en mij advies kan geven over wat ik het beste hiermee kan doen.
Veel liefs xx
Ik ben nieuw hier, maar ik wilde even iets vertellen waar ik een beetje bang voor ben. Ofja bang.. als je het leest zal je vast wel weten wat ik bedoel.
Sinds kort zie ik een leuke gast en wij twee schelen 16 jaar qua leeftijd. (Ik ben 20 en hij bijna 36)
Heel eerlijk gezegd heb ik nog nooit echt vlinders in mijn buik gehad of hoe noemen ze dat, maar bij hem nu dus wel. Ik vind hem echt oprecht leuk en hij maakt mij ook echt blij en gelukkig.
We zitten met heel veel dingen op de zelfde lijnen en alles voelt goed en normaal.
Hij heeft tegen een vriendin van ons verteld dat hij niets wilt dat ik ook niet wil, dus dat zit al goed.
Ik hoop eigenlijk dat iemand mij kan helpen en mij advies kan geven over wat ik het beste hiermee kan doen.
Veel liefs xx
An apple a day keeps the bad people away. Only if you throw it hard enough.
donderdag 27 september 2018 om 23:12
Studeer je nog?
Veel studerende meiden die gaan samenwonen met hun veel oudere vriend stoppen met hun opleiding.
Meisje is van plan om 's avonds te studeren, vriend wil gezellig chipsen op de bank.
(Ja, er zijn uitzonderingen waar meisje cum laude afstudeert met een dubbele master. Maar dat zijn echt uitzonderingen.)
Veel studerende meiden die gaan samenwonen met hun veel oudere vriend stoppen met hun opleiding.
Meisje is van plan om 's avonds te studeren, vriend wil gezellig chipsen op de bank.
(Ja, er zijn uitzonderingen waar meisje cum laude afstudeert met een dubbele master. Maar dat zijn echt uitzonderingen.)
donderdag 27 september 2018 om 23:13
donderdag 27 september 2018 om 23:16
Dit heb ik dus nog nooit gehoord.. Mijn (12 jaar oudere) vriend pushte me juist veel meer om te studeren dan ikzelf had gedaan.Caitriona* schreef: ↑27-09-2018 23:12Studeer je nog?
Ik zou juist denken, een jongen van 20 gaat haar overhalen om mee te gaan stappen/zuipen/colleges skippen/etc.
Is maar net van welke kant je het bekijkt
donderdag 27 september 2018 om 23:37
vrijdag 28 september 2018 om 00:09
Jeetje wat kortzichtigBelg007 schreef: ↑27-09-2018 23:37En waarom is ie op zijn 36 nog vrijgezel?
Of heeft ie al een horde kinderen en een scheiding achter de rug?
Genoeg mannen van 35+ waarbij de alarmbellen zouden moeten afgaan dat ze én nog single zijn én interesse tonen in meisjes / vrouwen die meer dan 15 jaar met hen schelen.
vrijdag 28 september 2018 om 01:11
Belg007 schreef: ↑27-09-2018 23:37En waarom is ie op zijn 36 nog vrijgezel?
Of heeft ie al een horde kinderen en een scheiding achter de rug?
Genoeg mannen van 35+ waarbij de alarmbellen zouden moeten afgaan dat ze én nog single zijn én interesse tonen in meisjes / vrouwen die meer dan 15 jaar met hen schelen.
Uhhhmm.. ja, dit is echt wel kortzichtig.
Net zoals je vroeger als single vrouw van boven de 21 al een 'ouwe vrijster' werd genoemd. Slaat echt nergens op.
Verder.. vind ik het prima kussen, met meerdere jaren ertussen!
Wat ik nou echt acceptabele leeftijdsverschillen vind, en welke niet.. daar ben ik nog niet over uit (voor zover het ook maar van enig belang is of ik daarover uit ben
1 straat achter mij woont een getrouwd stel die 24 jaar in leeftijd schelen.
Dit maakt dat schoonzoon en schoonmoeder even oud zijn... ik vind dat,, tja.. apart!
En ja, natuurlijk zijn de standaard flauwe gedachtes ook wel eens door mijn hoofd geschoten: 'ouwe bok wilde een groen blaadje?'
'Zocht zij een sugar daddy?'
'Hoe zal de intimiteit dadelijk zijn als hij al 60 is en zij pas 36?"
Maar ja, dat gaat een ander bovenal niks aan. Wat ik wel weet is dat ze enorm gek op elkaar zijn en elkaars gelijke zijn.
Wat is 16 jaar... wat dit verschil betekend kunnen alleen jij en hij bepalen TO.
Maak je er vooral niet te druk om.
Je hoeft niet al volgende week met hem te trouwen!
vrijdag 28 september 2018 om 02:34
Ik zou er gewoon mee doorgaan als ik jou was.
Het voelt hartstikke goed.
Jullie vinden elkaar heel leuk. Allemaal goeie tekenen.
Dat leeftijdsverschil maakt dan niet uit.
Maar waar Caitriona het ook al even over had, houd goeie focus voor de verschillende vlakken in je leven die er toe doen!
Dus ook voor je studie en toekomstdroom qua carriere.
Bewaak die grenzen goed.
Het voelt hartstikke goed.
Jullie vinden elkaar heel leuk. Allemaal goeie tekenen.
Dat leeftijdsverschil maakt dan niet uit.
Maar waar Caitriona het ook al even over had, houd goeie focus voor de verschillende vlakken in je leven die er toe doen!
Dus ook voor je studie en toekomstdroom qua carriere.
Bewaak die grenzen goed.
vrijdag 28 september 2018 om 07:40
Dit lijkt me uiteindelijk wel een serieus euvel ja.
In het algemeen schrik ik niet zo snel van een leeftijdsverschil. Maar ik vind het verschil wel heel behoorlijk én jij bent nog behoorlijk jong. Ik zou me daarom wel afvragen waarom hij valt op iemand die zo jong is.
vrijdag 28 september 2018 om 07:46
Want?
Ik zou TO alleen adviseren altijd te blijven werken. Hij gaat namelijk zestien jaar eerder met pensioen dan zij. Hij krijgt dan voor een persoon AOW, als zij dan geen inkomen zou hebben en hij een niet zo groot pensioen, dan is dat gat niet zo maar te overbruggen.
vrijdag 28 september 2018 om 07:54
Voor nu is het vast wel even leuk, maar de kans dat deze relatie lang standhoudt, is bar klein
https://www.gatsby.nl/Leven/Dit-is-het- ... wetenschap
https://www.gatsby.nl/Leven/Dit-is-het- ... wetenschap
vrijdag 28 september 2018 om 09:13
Wàt bedoel je hiermee?Food_IS_Life schreef: ↑27-09-2018 21:42
Ik volg niet hoor
vrijdag 28 september 2018 om 09:16
Orangetree schreef: ↑28-09-2018 08:42Waarom zou zij geen inkomen hebben als hij met pensioen gaat? Welkom in de 21ste eeuw waar vrouwen gewoon mogen studeren en kunnen werken.
Dat zeg ik toch ook, dat ze moet blijven werken. In mijn omgeving zie ik dat helaas vaak anders. Vrouw, die veel jonger is, krijgt kind een 'hoeft' niet te werken want man verdient genoeg. Door het leeftijdsverschil en het arbeidsverleden (of het ontbreken daarvan) is het inkomensverschil zo groot dat het lijkt of het werken van de vrouw niet loont. Dus geeft zij haar baan op een wordt huismoeder.
Daar waarschuw ik voor.
vrijdag 28 september 2018 om 09:21
misschien willen ze niet eens kinderen of hij heeft al genoeg kinderenAndersom schreef: ↑28-09-2018 09:16Dat zeg ik toch ook, dat ze moet blijven werken. In mijn omgeving zie ik dat helaas vaak anders. Vrouw, die veel jonger is, krijgt kind een 'hoeft' niet te werken want man verdient genoeg. Door het leeftijdsverschil en het arbeidsverleden (of het ontbreken daarvan) is het inkomensverschil zo groot dat het lijkt of het werken van de vrouw niet loont. Dus geeft zij haar baan op een wordt huismoeder.
Daar waarschuw ik voor.
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"