Miskraam voel me alleen
donderdag 27 september 2018 om 23:08
Helaas vandaag verdrietig nieuws ik zou 11 weken moeten zijn maar met 8 weken is het hartje gestopt:(
Ik weet niet of ik me aan stel maar ik zit er erg mee en kan alleen maar huilen, mijn vriend is er niet voor me en is heel nuchter dan was er iets niet goed als je hersteld bent proberen we het opnieuw als je dat wilt. Dit komt zo hard over voor mij, nu ligt hij prins heerlijk te slapen terwijl ik zo verdrietig ben en continue dat beeld voor me ziet:( morgen word ik gebeld voor een miskraam op te wekken. Ik wou dit kleintje zo graag
Ik weet niet of ik me aan stel maar ik zit er erg mee en kan alleen maar huilen, mijn vriend is er niet voor me en is heel nuchter dan was er iets niet goed als je hersteld bent proberen we het opnieuw als je dat wilt. Dit komt zo hard over voor mij, nu ligt hij prins heerlijk te slapen terwijl ik zo verdrietig ben en continue dat beeld voor me ziet:( morgen word ik gebeld voor een miskraam op te wekken. Ik wou dit kleintje zo graag
donderdag 27 september 2018 om 23:11
donderdag 27 september 2018 om 23:14
Ach wat verdrietig voor je.
Alle opgebouwde beelden en verwachtingen door deze zwangerschap zijn plotsklaps weg. Jouw vriend snapt dit denk ik echt niet, ik denk echt niet dat hij zo reageert om jou pijn te doen. Hij is namelijk niet degene die zwanger is en jij wel. Vertel hem hoe jij je voelt maar verwacht niet dat hij zich kan verplaatsen. Dit kan hij niet want hij weet niet hoe dit werkt en zal dit ook nooit weten.
Alle opgebouwde beelden en verwachtingen door deze zwangerschap zijn plotsklaps weg. Jouw vriend snapt dit denk ik echt niet, ik denk echt niet dat hij zo reageert om jou pijn te doen. Hij is namelijk niet degene die zwanger is en jij wel. Vertel hem hoe jij je voelt maar verwacht niet dat hij zich kan verplaatsen. Dit kan hij niet want hij weet niet hoe dit werkt en zal dit ook nooit weten.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
donderdag 27 september 2018 om 23:16
donderdag 27 september 2018 om 23:16
Nee verwacht ik ook niet, maar had niet verwacht dat hij er zo nuchter mee om zou gaan alsof het niks is, ik had al een rot start 8 weken echo zag er perfect uit, denk je bijna bij de 12 weken te zijn blijkt het hartje al volgends de meting 1 dag na de 8 weken echo gestopt te zijn:( ik voel me nog steeds vol op zwanger dit is echt zwaar klote
donderdag 27 september 2018 om 23:18
donderdag 27 september 2018 om 23:18
Ahw, dat is echt rotnieuws.
Ik heb het ook gehad. Dacht zwanger te zijn, voelde me ook nog steeds zwanger, maar helaas was het gestopt met groeien.
Je verwacht het niet omdat je bij miskraam denkt aan bloedingen.
Probeer morgen toch met je vriend te bespreken hoe je je voelt en ja, dit zat niet goed en ja, je kan hierna weer opnieuw proberen zwanger te worden maar soms wil je gewoon even erkenning voor je verdriet en uithuilen.
Door je hormonen wordt dit ook wat extra versterkt dus dat kan ook het verschil zijn tussen jou en je vriend.
Sterkte de komende tijd.
Ik heb het ook gehad. Dacht zwanger te zijn, voelde me ook nog steeds zwanger, maar helaas was het gestopt met groeien.
Je verwacht het niet omdat je bij miskraam denkt aan bloedingen.
Probeer morgen toch met je vriend te bespreken hoe je je voelt en ja, dit zat niet goed en ja, je kan hierna weer opnieuw proberen zwanger te worden maar soms wil je gewoon even erkenning voor je verdriet en uithuilen.
Door je hormonen wordt dit ook wat extra versterkt dus dat kan ook het verschil zijn tussen jou en je vriend.
Sterkte de komende tijd.
donderdag 27 september 2018 om 23:20
donderdag 27 september 2018 om 23:21
Ja vreemd idd. Een lijf dat zwanger is en alle signalen afgeeft terwijl er echt is vastgesteld dat het vruchtje is gestopt met groeien. Het voelt vreemd tegenstrijdig alsof ratio en gevoel niet samenwerken. Gewoon even lekker verdrietig zijn, laat het komen zoals het komt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
donderdag 27 september 2018 om 23:28
Misschien moet je niet praten maar jezelf in zijn armen positioneren en gewoon samen zijn.Gurly88 schreef: ↑27-09-2018 23:20Ja tuurlijk er was dan ook iets niet goed maar de klap komt hard aan:( en als ik met me vriend praat is het ja dan was er iets niet goed zo is het leven proberen we het straks een keer opnieuw, deels is dat wel zo maar het is geen propje papier, Mja ik moet dit echt een plekje zien te geven
donderdag 27 september 2018 om 23:30
Voor jou is het al echt een kindje. Het groeide in jouw lichaam. Het maakte deel uit van jou. Jij voelde je anders dan anders door de hormonen.
Voor jou was het al veel echter en tereler dat jullie een baby zouden gaan krijgen dan voor je vriend.
Voor mannen blijft het begin van de zwangerschap nogal abstract. Als hij dan ook nog eens heel erg nuchter is dan heeft hij gewoon ook veel minder verdriet dan jij.
Dat wil niet zeggen dat hij het niet erg vindt. Hij weet nu waarschijnlijk alleen niet zo goed hoe hij met je om moet gaan.
Als jij erg verdrietig bent en behoefte hebt aan een knuffel of om er over te praten geef sat dan gewoon aan.
Voor jou was het al veel echter en tereler dat jullie een baby zouden gaan krijgen dan voor je vriend.
Voor mannen blijft het begin van de zwangerschap nogal abstract. Als hij dan ook nog eens heel erg nuchter is dan heeft hij gewoon ook veel minder verdriet dan jij.
Dat wil niet zeggen dat hij het niet erg vindt. Hij weet nu waarschijnlijk alleen niet zo goed hoe hij met je om moet gaan.
Als jij erg verdrietig bent en behoefte hebt aan een knuffel of om er over te praten geef sat dan gewoon aan.
donderdag 27 september 2018 om 23:37
vrijdag 28 september 2018 om 00:12
Een miskraam krijgen is verdrietig.
Ik ben eens een vruchtje verloren met 12 weken, precies 1 dag voordat de 12 weken echo gepland stond.
Het ging heel snel!
Kramp, redelijk veel bloed verlies en kort daarop had ik het vruchtje in mijn handen.
Het was helemaal in tact maar was overduidelijk al enige tijd niet meer in leven (uitgaande van het stadia van ontwikkeling)
Ik heb me er vooral verward onder gevoeld, enerzijds ging steeds door mijn hoofd dat het vruchtje niet voor niks was opgehouden met leven en mijn lichaam het niet voor niks had afgestoten.. maar aan de andere kant voelde ik ook die enorme teleurstelling, ik had het kindje zo graag leren kennen... misschien voelde ik het ook als een soort van falen van mij als vrouw/moeder zijnde.. zoveel gevoelens door elkaar heen.
Ik had tijdens dit hele gebeuren ook zo goed als niks aan mijn partner.
Hij stond er veel verder vanaf en moest echt van mij horen dat ik me naar voelde om me te kunnen troosten.
Ik ben eens een vruchtje verloren met 12 weken, precies 1 dag voordat de 12 weken echo gepland stond.
Het ging heel snel!
Kramp, redelijk veel bloed verlies en kort daarop had ik het vruchtje in mijn handen.
Het was helemaal in tact maar was overduidelijk al enige tijd niet meer in leven (uitgaande van het stadia van ontwikkeling)
Ik heb me er vooral verward onder gevoeld, enerzijds ging steeds door mijn hoofd dat het vruchtje niet voor niks was opgehouden met leven en mijn lichaam het niet voor niks had afgestoten.. maar aan de andere kant voelde ik ook die enorme teleurstelling, ik had het kindje zo graag leren kennen... misschien voelde ik het ook als een soort van falen van mij als vrouw/moeder zijnde.. zoveel gevoelens door elkaar heen.
Ik had tijdens dit hele gebeuren ook zo goed als niks aan mijn partner.
Hij stond er veel verder vanaf en moest echt van mij horen dat ik me naar voelde om me te kunnen troosten.
vrijdag 28 september 2018 om 00:26
Dankje voor je bericht, wat erg ook:( ik voel wel nu een drukkend gevoel in me buik, maar denk niet sat het 123vanzelf komt ben al 3 weken verder:(
Wij wilden dit kindje ook echt heel graag en misschien kont het omdat ik vrij snel na het verwijderen van de anticonceptie zwanger ben geraakt of dat moet niets uitmaken. Ik vind de miskraam ook heel eng
Wij wilden dit kindje ook echt heel graag en misschien kont het omdat ik vrij snel na het verwijderen van de anticonceptie zwanger ben geraakt of dat moet niets uitmaken. Ik vind de miskraam ook heel eng
vrijdag 28 september 2018 om 06:35
Wat naar. Natuurlijk mag je verdrietig zijn. Al je hopen en dromen voor deze zwangerschap zijn in 1 keer weg. Dat is nogal wat. Vertel je vriend dat je verdrietig bent en bang voor de miskraam. Vertel hem wat hij kan doen (je vasthouden, opzoeken wanneer je hulp moet vragen bij veel bloedverlies en zo?). Ik heb mijn miskramen steeds ‘onverwacht’ gekregen (nog geen echo gehad), maar vooral bij de eerste was ik best onder de indruk van het bloedverlies en blij dat ik even met de verloskundige kon bellen voor advies. Heb jij een telefoonnummer dat je eventueel kunt bellen als het toch begint?
Heel veel sterkte!
Heel veel sterkte!
vrijdag 28 september 2018 om 06:49
.
Nee, jij kon er zelf niets aan doen. Ook vrouwen die dwars door de anticonceptie zwanger worden krijgen gezonde kinderen. Miskramen komen nou eenmaal regelmatig voor.
Hoop dat je snel weer zwanger bent van een gezond vruchtje.
vrijdag 28 september 2018 om 07:24
Ach meisje toch
. Ik heb 2 weken geleden ook een miskraam gehad. Ik was 10 weken en ook bij mij was het vruchtje gestopt met groeien en helaas geen hartje. Ik voelde me ook heel erg ellendig. Ik had mijn miskraam ook opgewekt met medicatie. Verschrikkelijk vond ik het. Neem je rust, want die heb je nodig. Mijn vriend reageerde ongeveer hetzelfde maar later bleek dat hij zich sterker voor wou doen. Tijdens de miskraam zag ik wel dat die er ondanks zijn haantjes gedrag toch wel moeite mee had. Heel veel succes en sterkte!
vrijdag 28 september 2018 om 07:41
Gurly88 schreef: ↑28-09-2018 00:26Dankje voor je bericht, wat erg ook:( ik voel wel nu een drukkend gevoel in me buik, maar denk niet sat het 123vanzelf komt ben al 3 weken verder:(
Kan wel hoor dat het nu toch "ineens" komt. Hoe het precies werkt is niet helemaal duidelijk maar ineens "weet" je lijf (doordat je bewijs hebt gezien) dat het vruchtje overleden is en komt het. Heb regelmatig vrouwen gesproken waarbij het zo ging. Vruchtje al weken ervoor gestopt met groeien en kort na de echo kwam het toch spontaan op gang.
Wat betreft de ac, dit heeft daar echt geen invloed op. Heel rot maar meestal is het gewoon domme pech... zeer regelmatig is er na meerdere miskramen en onderzoek nóg niet te zeggen wat er precies misgaat.
Krul lekker op de bank met een dekentje en zeg je vriend dat je behoefte hebt aan liefde en een knuffel ipv rationaliteit. Waarschijnlijk probeert hij je daarmee te troosten maar als dat niet voor je werkt moet je hem dat zeggen...
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
vrijdag 28 september 2018 om 07:57
Dankjewel allemaal
Ik heb echt de hele nacht wakker gelegen, heb net nog gepraat hij vind het heel erg maar is daar wat harder is hij wilt het net zo graag als mij en daarom zei hij als je hersteld bent en je wilt het proberen we het opnieuw, nu is het ook zo dat ik al een zoontje heb van 5 en hij wist dat ik zwanger was omdat ik ook echt al een buik had, ikvind dat zo zielig en heb het zo goed mogelijk uitgelegt en dat hij echt nog een broertje of zusje krijgt maar dan moet alles goed zijn en nog even moet wachten, echt rot allemaal, en oneerlijk zoiets
Ik heb echt de hele nacht wakker gelegen, heb net nog gepraat hij vind het heel erg maar is daar wat harder is hij wilt het net zo graag als mij en daarom zei hij als je hersteld bent en je wilt het proberen we het opnieuw, nu is het ook zo dat ik al een zoontje heb van 5 en hij wist dat ik zwanger was omdat ik ook echt al een buik had, ikvind dat zo zielig en heb het zo goed mogelijk uitgelegt en dat hij echt nog een broertje of zusje krijgt maar dan moet alles goed zijn en nog even moet wachten, echt rot allemaal, en oneerlijk zoiets