Werk & Studie alle pijlers

Vraag cv

01-10-2018 13:05 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele leuke functie gezien die helemaal aansluit qua inhoud bij mijn werkervaring als vrijwilliger.
Ik heb daarnaast dus een reguliere baan die daar iets minder op aansluit.
Het gaat via een recruitment bureau dus ze vragen nu eerst enkel mijn cv.
Hoe zorg ik dat mijn vrijwilligers werkzaamheden goed uit de verf komen?
Mag ik deze bij werkervaring zetten?

Anders komt hij onder vrijwilligerswerk of nevenwerkzaamheden en dan is dit niet direct het eerste wat opvalt. Dan kijken ze eerst bij mijn werkervaring
Ik zou het toch niet bij werkervaring kijken. Als je CV 1 pagina is zien ze het sowieso wel.
Natuurlijk, werk is werk, of je er welof niet voor betaald wordt doet daar niet aan af. Dat het vrijwillig is kun je later in een gesprek toelichten.
Zet een 'profieltekst' boven je werkervaring ("Wie is Siska en waarom ben jij uniek") en neem het daarin op.... En schrijf in dezelfde stijl een motivatiebrief waar je het duidelijk naar voren laat komen
Als het substantiële ervaring is (dus niet 2 uurtjes in de maand gedurende 4 maanden) zou ik het wel bij werkervaring zetten. Het is toch vrijwilligersWERK? Of dat betaald is of onbetaald doet aan de ervaring niet af. Zeker als die ervaring relevant is voor de functie.
The owls are not what they seem
LadyL0101 schreef:
01-10-2018 13:11
Als het substantiële ervaring is (dus niet 2 uurtjes in de maand gedurende 4 maanden) zou ik het wel bij werkervaring zetten. Het is toch vrijwilligersWERK? Of dat betaald is of onbetaald doet aan de ervaring niet af. Zeker als die ervaring relevant is voor de functie.
Inderdaad. Ik heb ook mijn werk als stagiaire bij mijn werkervaring staan, omdat ik net zo veel heb bijgedragen aan de publicatie die eruit voortkwam als anderen, ook al kreeg ik er geen geld voor, maar studiepunten. Ik heb in de beschrijving van de werkzaamheden er wel bijgezet dat het mijn stage was, maar als functietitel heb ik gewoon 'Auteur XX' staan.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Er is geen cv-politie :-D dus lekker opschrijven hoe jij vindt dat het het beste overkomt! Zolang je gewoon eerlijk bent hoef je je echt niet star aan regeltjes te houden. Anders noem je het niet 'werkervaring' maar kopje 'mijn ervaring' ;-)
Als het vrijwilligerswerk relevant is, gewoon vermelden bij werk. Als je bijvoorbeeld een bestuursfunctie in een grote vereniging hebt, dan heeft dat net zoveel waarde als bestuurlijk betaald werk. Het is alleen niet full time maar de activiteiten zijn vergelijkbaar. En sommige verenigingen hebben grotere budgetten dan bedrijven/afdelingen. Zomaar een voorbeeld, en voor iedere vakgebied zijn wel vergelijkbare dingen te bedenken.
Maak een Vaardigheden-CV ipv een CV wat vooral gebaseerd is op werkervaring. Zie bijv https://www.solliciteer.net/cv-maken/competentie-cv/

Afbeelding
Afbeelding
Ik heb laatst mijn cv laten maken bij www.desollicitatieman.nl
Misschien heb je wat inspiratie vanuit de voorbeelen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven