Albert Heijn koekjesbakactie

01-10-2018 21:36 24 berichten
Albert Heijn heeft een nieuwe actie. Je krijgt bij je boodschappen in plastic verpakte plastic uitsteekvormpjes om koekjes mee te bakken.

Ik moet zeggen dat ik er wel wat moeite mee heb. Wat een plasticzooi. Het is niet alsof er in de wereld nog geen plastic genoeg is. De kartonnen kaartjes e.d. vind ik wel OK en de zegeltjes om pannen of bestek te sparen ook. Maar de laatste tijd zijn al vaker onzinnige acties geweest zoals de hamsterbollies en nu dit weer.

Ik hoop dat Albert Heijn in het vervolg wat milieuvriendelijker acties gaat verzinnen. Of ben ik de enige die dit vindt en gaan jullie allemaal enthousiast letterkoekjes bakken?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook geen boeiende actie. Genoeg koekjes vormen ook hier
Ik vond het wel leuk eigenlijk :-$ ik zie me al lekker koekjes steken met kind.

:proud:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Als AH eens zou stoppen met al die idiote acties zouden de prijzen omlaag kunnen, net als de vaak lange wachttijd bij de kassa's.....
Deze meneer is zeer rijk geworden met alle acties die hij regelde voor supermarkten:

http://www.quotenet.nl/Nieuws/Schip-aho ... o-s-181543

mensen die zich afvragen waarom de AH vaak zo duur is: nou mede door al die ingekochte tuintjes en zegel en spaar programma's.....
O die wil ik wel! Ik had juist lettersteker op mn verlanglijstje staan voor mn dochtertje.
Been there, done that, got the T-shirt.
Als het maar verkoopt. AH richt zich vooral op gezinnen met hun acties. En in de meeste gevallen gaan ouders voor de bijl omdat "de kinderen het zo graag willen". Dat diezelfde kinderen eerst zwaar irritant bij de kassa's staan bedelen en vervolgens niets doen met hun moestuintjes, wordt al snel vergeten.
Storm en Emma hebben hun vormpjes al bij elkaar verzameld dus moet Madelief het ook. En vervolgens worden er weer karren vol met spullen gekocht die men eigenlijk niet nodig heeft maar ja, "zo heeft Madelief wel snel haar verzameling compleet".
Ben blij dat ik geen kinderen heb en gewoon kan kopen wat ik echt nodig heb.
Maar petje af voor de marketingafdeling van AH. En sterkte voor de ouders van Madelief.
Wat grappig. Zag vandaag toevallig een commercial van de AH over hoe goed ze bezig waren plastic verpakkingen te reduceren :lol:
Apatura schreef:
01-10-2018 21:43
O die wil ik wel! Ik had juist lettersteker op mn verlanglijstje staan voor mn dochtertje.
Deze week bij de wibra, 2,- hele alfabet in een tonnetje
Ik heb er ook niks mee en ze mogen het zo afschaffen wat mij betreft. Vershouddozen en de restaurantactie vond ik nog wel leuk, dan spaar je gericht zonder dat je een hoop meuk krijgt die je niet nodig hebt. Maar ik neem sowieso alleen iets aan als ik het wil gebruiken. Bij de vormpjes zeg ik gewoon nee bedankt. En je hebt helemaal gelijk over dat plastic.
Haha, wat grappig. Albert Heijn kondigt net aan zo min mogelijk verapkkingsmateriaal te (gaan) gebruiken en daar zo goed op te letten.

https://youtu.be/_KrrstbCAyA

(Oh, ik ben mosterd)
AH heeft spijt van de plastic hamsterbolletjes. Lees de 2 quotes hieronder ff en bedenk dan dat ze nu dus weer voor een plastic gimmick dingetje hebben gekozen.

"Het duurzaamheidsaspect heeft onvoldoende aandacht gekregen", zegt een woordvoerder. "Met de kennis van nu zouden we op zoek zijn gegaan naar een beter alternatief met zo min mogelijk plastic."

"We willen zo veel mogelijk gebruik maken van duurzame alternatieven. Natuurlijk moeten we ook met spaaracties beter nadenken over welke materialen we gebruiken. Dit is een proces, al doende leren we."

Waarom maken ze dit dan weer van plastic? Waarom geen metalen uitsteekvormpjes? Er is echt een heel goed alternatief. Oftewel, Albert Heijn praat poep.

bron: https://nos.nl/artikel/2248797-ah-hamst ... oeten.html
Ik heb al zulke vormpjes en ik had een spaar actie voor setjes met vormpjes beter gevonden dan losse letters. Dat je kan sparen voor setjes van 5 vormen in een thema zoals sinterklaas, kerst, dieren of geometrische vormen. Dan kan je zelf kiezen wat je wil en of je iets wil. Ipv dat iedereen ze krijgt en mensen te kort komen voor het hele alfabet, iedereen veel dubbele heeft em er veel zal liggen te verstoffen of weg gegooid worden.
chocolol schreef:
01-10-2018 22:12
AH heeft spijt van de plastic hamsterbolletjes. Lees de 2 quotes hieronder ff en bedenk dan dat ze nu dus weer voor een plastic gimmick dingetje hebben gekozen.

"Het duurzaamheidsaspect heeft onvoldoende aandacht gekregen", zegt een woordvoerder. "Met de kennis van nu zouden we op zoek zijn gegaan naar een beter alternatief met zo min mogelijk plastic."

"We willen zo veel mogelijk gebruik maken van duurzame alternatieven. Natuurlijk moeten we ook met spaaracties beter nadenken over welke materialen we gebruiken. Dit is een proces, al doende leren we."

Waarom maken ze dit dan weer van plastic? Waarom geen metalen uitsteekvormpjes? Er is echt een heel goed alternatief. Oftewel, Albert Heijn praat poep.

bron: https://nos.nl/artikel/2248797-ah-hamst ... oeten.html
Ik verwacht dat deze vormpjes al lang in opdracht geproduceerd waren voor de hamster bollen in de winkels lagen. Of anders iig de opdracht niet meer teruf getrokken kon worden.
Volgens mij werd er vorige keer bij de ophef over de hamsterbolletjes aangegeven dat zo’n actie 1 a 2 jaar vantevoren wordt opgezet. Dacht dat in het AD gelezen te hebben. Dus of ze echt iets geleerd hebben zien we volgend jaar pas.
quattro35 schreef:
01-10-2018 21:43
Deze meneer is zeer rijk geworden met alle acties die hij regelde voor supermarkten:

http://www.quotenet.nl/Nieuws/Schip-aho ... o-s-181543

mensen die zich afvragen waarom de AH vaak zo duur is: nou mede door al die ingekochte tuintjes en zegel en spaar programma's.....
Deze man heeft er ook bijzonder hard boor gewerkt. Niet te lezen in bovenstaand bericht, maar absoluut waar!
YellowLemonTree schreef:
01-10-2018 22:18
Ik verwacht dat deze vormpjes al lang in opdracht geproduceerd waren voor de hamster bollen in de winkels lagen. Of anders iig de opdracht niet meer teruf getrokken kon worden.

In dat interview zegt de woordvoerder van AH dat ze al bij de hamsterbollen hebben gekeken naar duurzame alternatieven, maar dat ze daar niet voor gekozen hebben omdat ze die minder veilig vonden. Voor deze nieuwe meuk is wel een duurzamer alternatief wat net zo veilig is, waarom hebben ze dat dan niet gekozen? Want blijkbaar zijn ze al langer bezig om te "verduurzamen". De reden is simpel, omdat voor AH duurzaamheid helemaal niet meetelt. Alleen keiharde centen zijn belangrijk.

Sowieso is een supermarkt die ieder jaar meerdere zooitjes uitgeeft niet duurzaam. Wees dan gewoon eerlijk en zeg dat duurzaamheid niet telt. (Maar dat kan natuurlijk niet, want dat is slecht voor je imago.)
quattro35 schreef:
01-10-2018 21:41
Als AH eens zou stoppen met al die idiote acties zouden de prijzen omlaag kunnen, net als de vaak lange wachttijd bij de kassa's.....
Zelf scannen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
LunchLover schreef:
01-10-2018 21:38
Ik vond het wel leuk eigenlijk :-$ ik zie me al lekker koekjes steken met kind.

:proud:
Verschrikkelijk. Ik bak niet....echter nu wil kind dus koekjes bakken. Ver-schik-ke-lijk!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ttroeteltje schreef:
02-10-2018 07:47
Verschrikkelijk. Ik bak niet....echter nu wil kind dus koekjes bakken. Ver-schik-ke-lijk!!!!!!!!!!!!!!!!!
:HA:
Zonet een bericht op de radio dat AH heeft verklaard dat deze nieuwe actie al maanden geleden was bedacht en dat de actie niet zo snel aangepast kon worden.
Ja natuurlijk, een paar maanden geleden was er nog geen plastic soup, niemand had het over overbodige plastic meuk :facepalm:

Wat maken ze zich onsterfelijk belachelijk met hun verweer.
nounou
Je bent niet verplicht bij ah te kopen..
quattro35 schreef:
01-10-2018 21:41
Andere winkels genoeg om boodschappen te doen. :lightbulb:
TanteBedelia schreef:
02-10-2018 12:18
Andere winkels genoeg om boodschappen te doen. :lightbulb:

Want doordat ik bij een andere winkel boodschappen doe, stopt AH met deze milieuvervuilende troepjes?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven