Vreemd whatsapp bericht
woensdag 26 september 2018 om 08:46
Hallo, vanochtend had ik van mijn man drie whatsapp berichten.
*bericht verwijderd*
*O ik heb trouwens ok Skype op mijn telefoon. [Naam man en nummer] is mijn nickname.
*gemiste video oproep
Mijn man wist echter van niks, had ook niks verstuurd.
Vraag is dus, is dit iets vanuit whatsapp, of zit er iemand anders in zijn account?
Ik heb er een raar gevoel bij.
*bericht verwijderd*
*O ik heb trouwens ok Skype op mijn telefoon. [Naam man en nummer] is mijn nickname.
*gemiste video oproep
Mijn man wist echter van niks, had ook niks verstuurd.
Vraag is dus, is dit iets vanuit whatsapp, of zit er iemand anders in zijn account?
Ik heb er een raar gevoel bij.

dinsdag 2 oktober 2018 om 12:32
Even voor @Rosawinde. Ik begrijp dat er een limiet zit aan het plaatsen en verteren van ongemakkelijke verassingen in korte tijd.
Het is denk ik normaal dat je onderbewustzijn jou wil beschermen en afstand neemt van al die kritische (maar meestal terechte) vragen van de forummers. Het geeft een schijnopluchting als je de deksel nog even terug op de put kan schuiven.
Wat ik al eerder zei: @Rosawinde zit nog in haar cognitieve dissonantie fase en @Diana helemaal, zij lijkt voor altijd weggezakt in denial.
Er is moed nodig voor radicale acceptatie van de realiteit.
Het is denk ik normaal dat je onderbewustzijn jou wil beschermen en afstand neemt van al die kritische (maar meestal terechte) vragen van de forummers. Het geeft een schijnopluchting als je de deksel nog even terug op de put kan schuiven.
Wat ik al eerder zei: @Rosawinde zit nog in haar cognitieve dissonantie fase en @Diana helemaal, zij lijkt voor altijd weggezakt in denial.
Er is moed nodig voor radicale acceptatie van de realiteit.
anoniem_63ed2e0ad2db9 wijzigde dit bericht op 03-10-2018 05:09
14.92% gewijzigd
dinsdag 2 oktober 2018 om 13:31
FV brengt het misschien op een directe manier maar ben het echt met FV eens dat TO een passieve houding heeft, maar weet ook zeker dat manlief hiermee wegkomt en dat ze hun weg vervolgen en de man van TO een stuk verzichtiger gaat worden met zijn sexcontacten.
Maar als TO daar mee kan leven, best toch? Haar leven haar ellende...
dinsdag 2 oktober 2018 om 13:39
100% mee eens. En TO is zogenaamd weggejaagd omdat er kritische reacties kwamen? Wat een onzin zeg. Je weet dat je hier zowel begripvolle reacties krijgt als harde reacties. En soms is dat nodig.fashionvictim schreef: ↑02-10-2018 10:56Hier ben ik het echt niet mee eens en ik kom al 19 jaar op dit forum. Het is altijd al zo geweest dat in een topic waar een vrouw belazerd werd door haar man er vele vrouwen komen die vinden dat je bij je man zou moeten weggaan. Sterker nog, ik zit al twee topics lang met verbazing de reacties van Meds te lezen want als er iemand jarenlang kritische vragen stelde en motiveerde om je eigenwaarde op te krikken in plaats van je te laten bedonderen door een kerel die dat niet waard is, was zij het wel. Het is in mijn ogen dus juist een hele nieuwe ontwikkeling dat je als je rücksichtslos voor de vrouw kiest en daarmee dus tegen de man kiest, dat dat ineens als "gemeen" en "hard" wordt gezien. En dat voorheen geemancipeerd-lijkende vrouwen als Meds nu ineens propageren dat je alleen met de TO mag meehuilen en dat je als vrouw bij je vreemdgaande, bedriegende lul moet blijven heeft me al een paar maal doen afvragen of er soms iemand anders achter haar nick zit.
Zo zie je maar dat het allemaal een kwestie van perceptie is.
Wat een gejank om niks zeg. Het is hier altijd al zo geweest.
...
dinsdag 2 oktober 2018 om 13:42
Dit is ook mijn idee, scheelt me weer typen!!Sjaantje37 schreef: ↑02-10-2018 13:31FV brengt het misschien op een directe manier maar ben het echt met FV eens dat TO een passieve houding heeft, maar weet ook zeker dat manlief hiermee wegkomt en dat ze hun weg vervolgen en de man van TO een stuk verzichtiger gaat worden met zijn sexcontacten.

Hij zal zich voorlopig wel indekken, om daarna nog stiekemer de draad (wel draadloos) weer op te pakken.
Ach als je maar denkt dat het allemaal wel meevalt (oogkleppen wel opzetten)....dan hoef je je ook nergens druk om te maken. De kwaliteit van je gedachten beïnvloed de kwaliteit van je leven........
En ze leefden nog lang en gelukkig........

anoniem_346609 wijzigde dit bericht op 02-10-2018 14:04
0.25% gewijzigd
dinsdag 2 oktober 2018 om 13:42
Empathie en begrip? Dat lijkt toevallig in de laatste paar topics zo te zijn, maar blijkbaar lees jij hier nog niet zo lang mee.Satchel schreef: ↑02-10-2018 11:07Wat wel een kwestie van perceptie is, is het doel dat de forummers nastreven. Volgens mij beogen jij en Meds namelijk exact hetzelfde. Alleen waar jij dat probeert te bereiken met sarcasme, verwijten en het afbreken van TO, doet Meds dat via een totaal andere methode die begint met empathie en begrip.
...

dinsdag 2 oktober 2018 om 14:41
+1Voornu schreef: ↑02-10-2018 11:37Ik lees nauwelijks verwijten ( alleen ergens dat to niet genoeg informatie geeft). Ik vind veel reacties juist spot on, informatief, en vind het nogal wat dat ze in een keer worden weggezet als sarcastisch, neerbuigend etc.
Het is mij opgevallen dat adviezen hier al snel worden opgevat als dwingend, maar dat ligt meer aan de ontvanger ( waarmee ik niet zozeer to bedoel) dan aan de zender.
Bedankt

dinsdag 2 oktober 2018 om 16:21
Het leuke van woorden als perceptie en onderbouwen is dat ze veel met elkaar te maken hebben, maar weinig met jou. Schieten met losse flodders dat is wat jij in de naam van meerdere mensen denkt te doen. Met mijn vorige post wilde ik enkel benadrukken hoe belangrijk het is om mensen in hun waarde te laten. Bedenk dat alvorens je iets op welk forum dan ook plaatst. Eensgezindheid is nooit absoluut, zeker niet op fora zoals deze. Ik kan me zo vaak niet vinden in wat mensen hier schrijven, maar ik weet hoe belangrijk het is dat mensen kunnen zeggen wat ze willen. Het zegt iets over hoe zij in het leven staan en dat zal ik ten alle tijden respecteren. Als we hier allemaal hetzelfde gedrag (waar ik initieel op reageerde) vertonen zoals jij dat doet, is het niet mogelijk om te spreken van iets wat ze een samenleving noemen.Satchel schreef: ↑02-10-2018 10:28Uit jouw post maak ik op dat jouw definitie van een forum is: een plek op internet waar mensen hun mening op welke manier dan ook mogen geven.
En dat jouw definitie van een psycholoog is: iemand die je een hart onder de riem steekt als je dat nodig hebt.
Daarmee zijn wij dan wel uitgepraat, daar is geen redden meer aan.
Verder sta ik achter elk woord dat ik heb geschreven en vind ik het erg jammer dat het hier zo veranderd is. In het verleden konden mensen als TO hier goed terecht en hadden ze een fantastische plek die ze konden gebruiken als klankbord en als uitlaatklep, ze werden echt gesteund en geholpen en konden een mooie ontwikkeling mee maken waar ze zelf ook heel blij mee waren. Tegenwoordig worden ze eerder afgezeken en weggejaagd. Maar goed, alles komt altijd in cirkels, het gaat hier vast ook wel weer eens veranderen.

dinsdag 2 oktober 2018 om 16:29
Jij laat het nou overkomen alsof ik beweer dat mensen niet mogen zeggen wat ze willen. Dat is ten eerste niet waar en ten tweede, als iedereen hier zijn mening mag geven, dan mag ik dat ook. Wat jij hier doet is een klassieke drogredenering (een ander woorden in de mond leggen) en onderschrijft dat er wat discussiëren met jou betreft, geen redden aan is.Meesterkees schreef: ↑02-10-2018 16:22Het leuke van woorden als perceptie en onderbouwen is dat ze veel met elkaar te maken hebben, maar weinig met jou. Schieten met losse flodders dat is wat jij in de naam van meerdere mensen denkt te doen. Met mijn vorige post wilde ik enkel benadrukken hoe belangrijk het is om mensen in hun waarde te laten. Bedenk dat alvorens je iets op welk forum dan ook plaatst. Eensgezindheid is nooit absoluut, zeker niet op fora zoals deze. Ik kan me zo vaak niet vinden in wat mensen hier schrijven, maar ik weet hoe belangrijk het is dat mensen kunnen zeggen wat ze willen. Het zegt iets over hoe zij in het leven staan en dat zal ik ten alle tijden respecteren. Als we hier allemaal hetzelfde gedrag (waar ik initieel op reageerde) vertonen zoals jij dat doet, is het niet mogelijk om te spreken van iets wat ze een samenleving noemen.
Ik heb nog wel een tip voor je: als je wil zeggen dat het belangrijk is mensen in hun waarde te laten, zeg dan dat het belangrijk is mensen in hun waarde te laten en zeg niet iets als dat iemand de definitie van het woord 'forum' op moet zoeken.
Spreuken 18:2

dinsdag 2 oktober 2018 om 17:08
+10fashionvictim schreef: ↑02-10-2018 10:56Hier ben ik het echt niet mee eens en ik kom al 19 jaar op dit forum. Het is altijd al zo geweest dat in een topic waar een vrouw belazerd werd door haar man er vele vrouwen komen die vinden dat je bij je man zou moeten weggaan. Sterker nog, ik zit al twee topics lang met verbazing de reacties van Meds te lezen want als er iemand jarenlang kritische vragen stelde en motiveerde om je eigenwaarde op te krikken in plaats van je te laten bedonderen door een kerel die dat niet waard is, was zij het wel. Het is in mijn ogen dus juist een hele nieuwe ontwikkeling dat je als je rücksichtslos voor de vrouw kiest en daarmee dus tegen de man kiest, dat dat ineens als "gemeen" en "hard" wordt gezien. En dat voorheen geemancipeerd-lijkende vrouwen als Meds nu ineens propageren dat je alleen met de TO mag meehuilen en dat je als vrouw bij je vreemdgaande, bedriegende lul moet blijven heeft me al een paar maal doen afvragen of er soms iemand anders achter haar nick zit.

dinsdag 2 oktober 2018 om 19:17
Gelijk heb je. Heel veel sterkte!Rosawinde schreef: ↑01-10-2018 22:58Ik wil iedereen bedanken die de moeite heeft genomen te reageren. Ik ga me nu wel terugtrekken uit dit topic. Ik trek me de reacties teveel aan en vind sommige reacties onterecht en kwetsend.
Ik wil mijn man een kans geven en proberen hier samen uit te komen, maar aangezien ik niet verwacht dat jullie het hiermee eens zijn, zal ik verder niet meer inhoudelijk reageren.
Ik ga mijn eigen weg volgen.
Komt goed met mij.

dinsdag 2 oktober 2018 om 20:10
Ik begrijp je niet fash. Eigenwaarde opkrikken oke, maar dat is voor mij geen synoniem voor d edeur van je huwelijk dichttrekken. Ik propageer ook nergens meehuilen. Ik propageer wel dat ik forummers die roepen: je geeft te weinig detals en dat is niet tof, ramptoeristen vind, Verder denk ik dat je veel te veel vanuit jezelf zit te redeneren. Dat begrijp ik best maar doe nu niet alsof ik nu ineens een ander perspectief heb terwijl je eigen perspectief zo ongevraagd gedraaid is.fashionvictim schreef: ↑02-10-2018 10:56Hier ben ik het echt niet mee eens en ik kom al 19 jaar op dit forum. Het is altijd al zo geweest dat in een topic waar een vrouw belazerd werd door haar man er vele vrouwen komen die vinden dat je bij je man zou moeten weggaan. Sterker nog, ik zit al twee topics lang met verbazing de reacties van Meds te lezen want als er iemand jarenlang kritische vragen stelde en motiveerde om je eigenwaarde op te krikken in plaats van je te laten bedonderen door een kerel die dat niet waard is, was zij het wel. Het is in mijn ogen dus juist een hele nieuwe ontwikkeling dat je als je rücksichtslos voor de vrouw kiest en daarmee dus tegen de man kiest, dat dat ineens als "gemeen" en "hard" wordt gezien. En dat voorheen geemancipeerd-lijkende vrouwen als Meds nu ineens propageren dat je alleen met de TO mag meehuilen en dat je als vrouw bij je vreemdgaande, bedriegende lul moet blijven heeft me al een paar maal doen afvragen of er soms iemand anders achter haar nick zit.

dinsdag 2 oktober 2018 om 20:10
Ik begrijp je niet fash. Eigenwaarde opkrikken oke, maar dat is voor mij geen synoniem voor d edeur van je huwelijk dichttrekken. Ik propageer ook nergens meehuilen. Ik propageer wel dat ik forummers die roepen: je geeft te weinig detals en dat is niet tof, ramptoeristen vind, Verder denk ik dat je veel te veel vanuit jezelf zit te redeneren. Dat begrijp ik best maar doe nu niet alsof ik nu ineens een ander perspectief heb terwijl je eigen perspectief zo ongevraagd gedraaid is.fashionvictim schreef: ↑02-10-2018 10:56Hier ben ik het echt niet mee eens en ik kom al 19 jaar op dit forum. Het is altijd al zo geweest dat in een topic waar een vrouw belazerd werd door haar man er vele vrouwen komen die vinden dat je bij je man zou moeten weggaan. Sterker nog, ik zit al twee topics lang met verbazing de reacties van Meds te lezen want als er iemand jarenlang kritische vragen stelde en motiveerde om je eigenwaarde op te krikken in plaats van je te laten bedonderen door een kerel die dat niet waard is, was zij het wel. Het is in mijn ogen dus juist een hele nieuwe ontwikkeling dat je als je rücksichtslos voor de vrouw kiest en daarmee dus tegen de man kiest, dat dat ineens als "gemeen" en "hard" wordt gezien. En dat voorheen geemancipeerd-lijkende vrouwen als Meds nu ineens propageren dat je alleen met de TO mag meehuilen en dat je als vrouw bij je vreemdgaande, bedriegende lul moet blijven heeft me al een paar maal doen afvragen of er soms iemand anders achter haar nick zit.

dinsdag 2 oktober 2018 om 20:36
Dank je wel! Ik heb je bericht een paar keer moeten lezen en ga nu even verder op Google. Ben echt blij met je duidelijke antwoorden.Very__Cherry schreef: ↑01-10-2018 20:10Dat zijn er inderdaad wel n aantal ja![]()
Even in t kort (heb je vragen genummerd).
1. Het is niet eenduidig. Aĺs een van de ouders verslaafd is (ja ook roken valt daaronder) is de kans groot dat nageslacht geboren wordt met een verslavingsgevoelig brein. Google daar maar eens op. Aangezien Nederland veel rokers kent... tel uit je winst!
2. Het is zelfs zo dat iemand die met verslavingsgevoeligheid geboren wordt, niet verslaafd hoeft te raken. Want er spelen meer factoren mee, zoals psyche, sociale omgeving, verdere gezondheid etc. Iemand die langdurig t zelfde gedrag vertoont, bijv gokken, kan zichzelf verslaafd "maken" zonder genetische aanleg. Je brein verandert vanzelf naar mate het gedrag aanhoudt. Google op receptoren en neurotransmitters!
3. Makkelijk is het nooit, wel speelt heel erg mee hoe in je omgeving gedacht wordt over bijv drugs of gokken. Of in hoeverre je als persoon bereid en in staat bent je copingsstrategieen aan te pakken. Dus niet bij elke hobbel op de weg naar de fles grijpen. Google op verslaving en copingstrategien en positieve gedragsverandering.
4. Ja, en dan heet dat 9 van de 10 keer "ontkennen". Google op verslaving en de Cirkel van Proschaska en Diclemente.
@TO, sterkte. Ik hoop oprecht dat je vooral gaat doen wat voor jou goed voelt en ik hoop ook dat er niet teveel lijken meer uit de kast gaan komen.
Zelf heb ik nergens sarcastische, denigrerende of dwingende reacties gelezen. Juist veel forummers die zo persoonlijk waren hun eigen verhaal te delen. Ik vind zelf de reacties van FV altijd erg fijn, direct, duidelijk en toch menselijk en kwetsbaar. Ik zou je willen adviseren het hele topic nog eens rustig door te lezen als je daar aan toe bent, wellicht zie je dan bepaalde reacties anders. Nu is het nog zo vers en zo verdrietig. Ik wens je echt het beste toe.
dinsdag 2 oktober 2018 om 21:32
ik denk niet dat hij dat doet.Goudenregen82 schreef: ↑02-10-2018 13:42Dit is ook mijn idee, scheelt me weer typen!!![]()
Hij zal zich voorlopig wel indekken, om daarna nog stiekemer de draad (wel draadloos) weer op te pakken.
als je hier mee weg komt, kom je overal mee weg.
grenzen worden steeds opgerekt.
wij slapen nooit.
dinsdag 2 oktober 2018 om 22:52
Ik heb je hele topic meegelezen, en ik wil je danken voor je openhartigheid over een heel persoonlijke situatie.Rosawinde schreef: ↑01-10-2018 22:58Ik wil iedereen bedanken die de moeite heeft genomen te reageren. Ik ga me nu wel terugtrekken uit dit topic. Ik trek me de reacties teveel aan en vind sommige reacties onterecht en kwetsend.
Ik wil mijn man een kans geven en proberen hier samen uit te komen, maar aangezien ik niet verwacht dat jullie het hiermee eens zijn, zal ik verder niet meer inhoudelijk reageren.
Ik ga mijn eigen weg volgen.
Komt goed met mij.
Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid toe
don't watch the movie, read the book
dinsdag 2 oktober 2018 om 23:02
Via SL en dat soort sites worden ook wel "tweede liefdes" voor langere tijd gezocht.Goudenregen82 schreef: ↑01-10-2018 23:48Heb je zelf ook contacten voor een langere periode of alleen korte?
Ik heb vrouwen gesproken die gewoon 3 jaar een "second love" hadden.
En dat ging dan over omdat een echtgenoot er achter kwam, of de "second lover" meer wilde dan tweede viool spelen etc.
Ook heel vreemd is het fenomeen "trouw in ontrouw"
Daar moest ik even aan wennen maar het komt er in het kort op neer dat je buiten je "second love" niet NOG een keer vreemd gaat.
Merkwaardige constructie natuurlijk.
dinsdag 2 oktober 2018 om 23:13
Satchel schreef: ↑02-10-2018 07:59Dat was een onvermijdelijke stap, goed dat je die neemt. Er was ooit een tijd dat je hier terecht kon voor goed advies en een hart onder de riem, maar inmiddels is het verworden tot een plek waar een paar drammerige vrouwen denken het beter te weten dan de TO, meer en meer details eisen en al heel snel vervallen in beschuldigingen, verwijten en sarcastische opmerkingen als je niet doet wat ze zeggen.
Ik hoop dat je er uit komt met je man. Je klinkt als een sterke vrouw die weet wat ze doet. En als je ooit een forum vindt waar je terecht kan voor goed advies en een hart onder de riem, laat het me dan ajb weten!
Ik ben het hiermee eens! Het lijkt erop dat mensen liever met elkaar in discussie gaan dan de betreffende persoon te helpen. Er is iemand die zich heel rot voelt en graag een objectieve mening wil van andere mensen over de situatie maar vervolgens wordt er alleen maar een discussie onderling gevoerd over de meningen van andere forumleden. Uiteindelijk heeft TO antwoord op haar vragen gekregen, hoe pijnlijk ook en heeft ze besloten om met haar man verder te gaan. I.p.v. dat ze in haar keuze wordt gesteund zijn er alleen maar kritische reacties. Jammer.....