Ja, ik wil
dinsdag 2 oktober 2018 om 15:07
...een kindje! En dat is een nieuw gevoel, want ik ben er eigenlijk nooit op die manier mee bezig geweest. Nu ik ruim vier jaar een fijne relatie heb met mijn vriend begint er ineens ruimte te ontstaan voor het idee. En dat voelt goed! Maar ook wel gek, want ik ben niet meer de jongste en ik ben ook wel iemand die graag werkt (waardoor ik altijd dacht dat een kindje niet in mijn leven zou passen etc.), veel heeft gestudeerd, aan het doorgroeien ben in mijn baan, etc. En toch, nu denk ik juist, waarom niet? Het hoeft niet gelijk, maar ik zou toch wel ergens in 2019 willen proberen om zwanger te worden. Ik, zwanger, wie had dat gedacht - denk ik dan tegelijkertijd (onwerkelijk!). En dan ook hopen dat het ons gegund is uiteraard.
Kortom, het lijkt me leuk hier anderen te lezen die ook een soort van besluit hebben gemaakt wat betreft dit onderwerp, maar nog wachten met het zwanger proberen te raken van hun eerste kindje. Erover al kletsen en dromen is ook leuk toch?
Kortom, het lijkt me leuk hier anderen te lezen die ook een soort van besluit hebben gemaakt wat betreft dit onderwerp, maar nog wachten met het zwanger proberen te raken van hun eerste kindje. Erover al kletsen en dromen is ook leuk toch?
dinsdag 2 oktober 2018 om 17:07
Dus dan probeer je pas vanaf 2020? Voordat je een huis hebt gekocht en er definitief zit, kan het zo 2020-2021 zijn.blondie-90 schreef: ↑02-10-2018 16:12Yes.. Hier één! We willen eerst een huisje kopen in 2019 en dan willen we het gaan proberen. Spannend! En nu al bedenken welke namen leuk zijn en hoe je de babykamer zou inrichten. Herkenbaar?![]()
Ik vind het zonde dat je wacht als je er beiden zeker van bent. Je gaat rap richting de 30, dus dat is een mooie leeftijd om niet meer te wachten.
dinsdag 2 oktober 2018 om 17:12
Nog meer enthousiastelingen! Leuk! Natuurlijk leuk om over na te denken. Hier ook bewust nog wachten, omdat er nog wat rustiger vaarwater en we eerst het huis op orde willen hebben. Ik ben zesendertig trouwens. Uiteraard lukt zoiets alleen mét partner, die het met me eens is, maar geen lid van dit forum
.
dinsdag 2 oktober 2018 om 17:52
Jaaaa
We zijn nu bijna 5 jaar officieel samen. Hebben een huisje, zijn verloofd. Ben sinds ongeveer een jaar flink aan het rammelen (ben dit jaar 30 geworden) en hij langzamerhand ook trouwens
.
Heb een spaarpotje en ben gaan inlezen enzo
.
Maar we zijn er nog niet helemaal klaar voor. We willen eerst trouwen en kort daarna gaan we het dan proberen. Dus zeker wel binnen 1 tot 2 jaar.
Maar we zijn er nog niet helemaal klaar voor. We willen eerst trouwen en kort daarna gaan we het dan proberen. Dus zeker wel binnen 1 tot 2 jaar.
dinsdag 2 oktober 2018 om 18:44
Echt, ik wil niet als een trut overkomen... (wat ik wel ga doen waarschijnlijk)... maar serieus!!??? 2019 gaan proberen en nu al een topic erover openen...
En dan reacties die t ook volgend of zelfs over 2 jaar gaan proberen...
Lieve lieve schatten, zou echt iets relaxter erover proberen te denken. Als je je nu al daarop gaat focussen, hoe gaat t dan zijn als t een paar maanden duurt... of misschien wel langer dan een jaar!
Enige wat je hoeft te weten is dat je van te voren begint met foliumzuur, verder; laat t alsjeblieft nog even los. Andere voelt zelfs de eerste maand dat je probeert al als te lang en dat wil je echt niet! (Waar ook genoeg topics over te vinden zijn trouwens hihi)
En nee, ik spreek niet alleen uit betweterigheid, maar uit 3 jaar misluk ervaring...
En dan reacties die t ook volgend of zelfs over 2 jaar gaan proberen...
Lieve lieve schatten, zou echt iets relaxter erover proberen te denken. Als je je nu al daarop gaat focussen, hoe gaat t dan zijn als t een paar maanden duurt... of misschien wel langer dan een jaar!
Enige wat je hoeft te weten is dat je van te voren begint met foliumzuur, verder; laat t alsjeblieft nog even los. Andere voelt zelfs de eerste maand dat je probeert al als te lang en dat wil je echt niet! (Waar ook genoeg topics over te vinden zijn trouwens hihi)
En nee, ik spreek niet alleen uit betweterigheid, maar uit 3 jaar misluk ervaring...
zaterdag 13 oktober 2018 om 12:57
Dat vraag ik me ook af. En lees zulke reacties wel vaker hier: je bent veel te laat, je mag wel opschieten, etc.
Op tijd voor mij is wanneer iemand eraan toe is. Of het dan mag lukken is een andere kwestie. Als ik tien jaar geleden een kindje zou hebben gewild en ervoor was gegaan, was dat niet bepaald 'slim' geweest in elk geval.