Napraattopic deel 104

25-09-2018 10:00 3137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik was het iig niet. Ik vond jouw bericht overigens niet op de man of whatever dus wat mij betreft mag die gewoon blijven staan.
SombraOnline schreef:
06-10-2018 12:44
Ik ben wel lekker gestaft. Wie zou dat nou gedaan hebben :hihi:
Wie zou dat zijn?
S-Meds schreef:
06-10-2018 11:42
er gebeurt hier maar bar weinig of ligt het aan mij. worden amper nieuwe topics geopend, als er al wat wordt geopend is 50% trol en er wordt amper gereageerd. Gisteren laat thuis even viva kijken om 23 uur stond er precies hetzelfde als om half 1. en dat op vrijdagavond!!!!

Door alle technische mankementen is de sjeu er een beetje af op het forum, heb ik het idee. Het wordt steeds minder leuk om te forummen en er haken steeds meer mensen af. Het gaat niet heel snel maar ik denk dat het aantal actieve leden het afgelopen jaar behoorlijk is afgenomen. Jammer.
Iedereen en zijn moeder een ban aansmeren met dat achterlijke gestaf en dan wel hier klagen dat het forum zo saai is.
En roddelen schelden en sneren maar op napraat. Echt :facepalm:
En jij doet net zo hard mee, dus wat is je punt nu precies?
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
06-10-2018 12:51
En jij doet net zo hard mee, dus wat is je punt nu precies?
Mss dat het hypocriet is? En dan om nog eens te suggereren dat ik jou gestaft zou hebben met deze smiley :hihi:
Dat is pas te dom om te poepen. :moon

Ahahah ik zie dat ook gestaft ben. Sjonge het gaat lekker hier. :cheer:
anoniem_376788 wijzigde dit bericht op 06-10-2018 12:55
12.91% gewijzigd
Lilli-Putter schreef:
06-10-2018 12:53
Mss dat het hypocriet is? En dan om nog eens te suggereren dat ik jou gestaft zou hebben met die achterlijke smiley :hihi:
Dat is pas te dom om te poepen. :moon:
Dat jij je aangesproken voelde, da’s pas dom. Ik noemde namelijk geen namen. :idee:
¡Apagando las luces!
RikM schreef:
06-10-2018 12:47
Door alle technische mankementen is de sjeu er een beetje af op het forum, heb ik het idee. Het wordt steeds minder leuk om te forummen en er haken steeds meer mensen af. Het gaat niet heel snel maar ik denk dat het aantal actieve leden het afgelopen jaar behoorlijk is afgenomen. Jammer.
Ik ben oa daardoor inderdaad wel een stuk minder actief.
Net als om het kinderachtige staffen en de bizarre moderatie.
Bryndise schreef:
06-10-2018 12:49
Iedereen en zijn moeder een ban aansmeren met dat achterlijke gestaf en dan wel hier klagen dat het forum zo saai is.
En roddelen schelden en sneren maar op napraat. Echt :facepalm:
Ik denk toch echt dat de anonieme meerderheid het meeste staat en niet die paar napraters.
Nemaìn’ schreef:
06-10-2018 12:57

Hier ook. De algehele sfeer is ook gewoon niet leuk.
Nemaìn’ schreef:

Dus je bent t met mij eens ? Goh :O
Lilli-Putter schreef:
06-10-2018 12:59
Dus je bent t met mij eens ? Goh :O
En met heel veel anderen die er net zo over denken. Maar voel je gerust vereerd hoor.
the_Wicked_Witch schreef:
06-10-2018 12:58
Hier ook. De algehele sfeer is ook gewoon niet leuk.
Al een tijdje vind ik. Jammer wel.
There is always something happening, and it's usually right now
Misschien moet er maar eens elke week een top 10 van straffers gepubliceerd worden.
RikM schreef:
06-10-2018 12:47
Dat sowieso. Het helpt gewoon niet mee dat ze een ‘team’ hebben dat niet weet hoe het achter de schermen werkt.
Voor nieuwe forummers is de drempel ook veel hoger, omdat ze niet eens normaal kunnen posten.
¡Apagando las luces!
Nemaìn’ schreef:
06-10-2018 12:58
Ik denk toch echt dat de anonieme meerderheid het meeste staat en niet die paar napraters.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-10-2018 22:43
Reden: provoceren
39.89% gewijzigd
Lilli-Putter schreef:
06-10-2018 13:01
Ja daaag het zijn juist de napraters die overal en nergens stafjes uit zitten de delen. Dat weet je zelf ook wel heel goed.
Wanneer hun stafjes niets opleveren gaan ze janken in het modtopic. Het is elke x hetzelfde repertoire.
Ik heb helemaal geen idee wie wat staft. Ik weet alleen wat ik zelf staf.
Wel knap dan dat 10 mensen op Napraat voor zoveel bannen zorgen, ook onder elkaar. Power to the AfterTalk!
Nemaìn’ schreef:
06-10-2018 13:03
Wel knap dan dat 10 mensen op Napraat voor zoveel bannen zorgen, ook onder elkaar. Power to the AfterTalk!
:rofl:

Wat een hoop credits of niet :lol:
Geen bijzonderheden
Nemaìn’ schreef:

Dat laatste heeft volgens mij ook wel deels met het brakke forum te maken. De mods zijn zo druk met het al dan niet doorlaten van berichten en gedoe met trollen en anonimiseren dat ze nauwelijks meekrijgen wat er allemaal speelt op het forum. De CM kan alle meldingen over bugs en storende reclames en ranzige seksverhaaltjes ook nauwelijks bijhouden. Volgens mij komt er van "managen van de community" maar weinig terecht.
Het voelt een beetje als een zinkend schip, eerlijk gezegd.
Maar zo voelt het al sinds het ‘nieuwe’ forum.
¡Apagando las luces!
Nemaìn’ schreef:
06-10-2018 13:03
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-10-2018 22:43
Reden: provoceren
40.86% gewijzigd
Een hoop topics zijn te raar, te extreem, te nep en dan van iemand die net nieuw is.

Een hoop andere topics zijn te saai om er iets te posten: hoe vaak was jij, hoeveel euro geef je uit aan boodschappen etc. En ze worden ook om de zoveel tijd herhaalt. Ieder jaar zwarte piet, iedere week iemand die een mening wil over hun verdeling van de financiën.

Hoop groepjestopics waarin vooral dezelfde mensen meeschrijven, dingen als zwangertopics of afvallen of een random bar.

Mensen die een OP plaatsen en verder weinig reageren of gewoon helemaal niet meer terug komen. vooral niet als de meningen anders zijn dan mogelijk verwacht.

Technische veranderingen op het forum waardoor het lezen steeds vervelender wordt. Nieuwe leden die wel posten maar nog goedgekeurd moeten worden, niet meer goed op de site kunnen zoeken, niet meer goed terug kunnen kijken in oude topics waarin je gepost hebt, spam over dingen heen, op je mobiel iedere keer maar 4 reacties zien en dan moeten refreshen om de lees verder te kunnen klikken etc. De lijst van bugs is eindeloos.

Viva sfeer: 90% van de topics zijn doodgebloed binnen 2 dagen, veel mensen kunnen zich moeilijk in een ander verplaatsen, de mogelijke afterburn op napraat, continue aanvoer en afvoer van leden, de onlogische moderatie, mensen die 24/7 hun stokpaardje door je strot duwen, LEGE OP's etc.

Eigenlijk komt het neer op:
Als je een topic van een week oud terug leest is de helft op anoniem, TO is al gevlogen en je mening doet er compleet niet meer toe. Dus waarom zouden mensen nog veel moeite stoppen in een reactie plaatsen?
RikM schreef:
06-10-2018 13:16
Dat laatste heeft volgens mij ook wel deels met het brakke forum te maken. De mods zijn zo druk met het al dan niet doorlaten van berichten en gedoe met trollen en anonimiseren dat ze nauwelijks meekrijgen wat er allemaal speelt op het forum. De CM kan alle meldingen over bugs en storende reclames en ranzige seksverhaaltjes ook nauwelijks bijhouden. Volgens mij komt er van "managen van de community" maar weinig terecht.
Het voelt een beetje als een zinkend schip, eerlijk gezegd.
Dat zinkende schip wordt al jaren geroepen, maar eigenlijk verandert er niets in de zin dat je weinig invloed hebt op de veranderingen.

Het forum is duidelijk een bijzaak waar niet in geïnvesteerd wordt, wat tijd en geld betreft.
Maar ook deze discussie voeren we al jaren.

Het was het leukste toen Viva nog van vrijwilligers was en geen tot nauwelijks commercieel doel had.
Er werd beter gemodereerd, de mods kende het forum en haar gebruikers, waardoor er weinig ruimte was voor een bepaald genre forummers.
Bovendien was het forum minder gemeengoed. Minder een roep maar raak zonder na te denken.
Lilli-Putter schreef:
06-10-2018 13:01
Ja daaag het zijn juist de napraters die overal en nergens stafjes uit zitten de delen. Dat weet je zelf ook wel heel goed.
Wanneer hun stafjes niets opleveren gaan ze janken in het modtopic. Het is elke x hetzelfde repertoire.
ik vind die lui die om de haverklap hun nick veranderen om dan “anoniem” forummers op te jagen waar ze ooit een fittie mee hadden veel irritanter.
Lilli-Putter schreef:
06-10-2018 13:21
Die 10 mensen vertoeven zowat 24uur op het forum. Het is geen wonder dat het af en toe raak is. Doe jij maar lekker alsof je onnozel bent. Ik weet wel beter en met mij vele anderen.

Als je het werkelijk zo kinderachtig vind dan zou je die mensen aanspreken die het doen. Als ik weet wie ze zijn dan weet jij t ook want je komt hier weet ik veel hoeveel jaar al.
Ik hou me waarschijnlijk niet zo met anderen bezig als jij.
Net als dat ik niet lieg.
Ik heb geen idee en het boeit me ook niet.

Maar geloof vooral je doen gelijk ipv de waarheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven