Bruiloft beach formal
zaterdag 6 oktober 2018 om 15:42
zaterdag 6 oktober 2018 om 15:44
Beach formal?? Wie gaat er nu fotmal naar het strand.... niemand. Die hele dresscode slaat als een tang op een varken. Maar blijkbaar bestaat het. Is het ook op het strand of in het strandseizoen of moet je ergens staan blauwbekken in zomerse outfit eind november of december?
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 06-10-2018 15:48
40.10% gewijzigd
zaterdag 6 oktober 2018 om 15:45
The invite says "beach formal"
This suggests an elegant beach wedding—so dress to impress, but also dress for the elements (sun, sand and water). Anything you'd wear to a nice restaurant on a summer night is appropriate.
He should wear:
A summer suit with a linen shirt (no ties required), linen pants (or khakis) and sandals.
She should wear:
A formal summer sundress at tea or knee length with flat sandals. Makeup and hair can be natural.
This suggests an elegant beach wedding—so dress to impress, but also dress for the elements (sun, sand and water). Anything you'd wear to a nice restaurant on a summer night is appropriate.
He should wear:
A summer suit with a linen shirt (no ties required), linen pants (or khakis) and sandals.
She should wear:
A formal summer sundress at tea or knee length with flat sandals. Makeup and hair can be natural.
zaterdag 6 oktober 2018 om 15:50
Het wordt steeds gekker met de dresscodes voor bruiloften. Als deze bruiloft ergens op een zonnig strand is kan ik me er nog iets bij voorstellen maar als dit in de herfst in Nederland is slaat het helemaal nergens op. Dan is het alleen maar beetje interessant doen.
ririanneke wijzigde dit bericht op 06-10-2018 15:52
1.68% gewijzigd
zaterdag 6 oktober 2018 om 15:52
Ik zou gewoon even contact opnemen met het bruidspaar wat ze nou precies verwachten. Wellicht voorbeelden?
Vind het altijd zo suf een verplichting wat je aan moet trekken. Alleen een kleur wat ook een hoed/stropdas/detail mag zijn vind ik nog wel ok maar zoiets als dit vind ik maar vaag en vergezocht.
Vind het altijd zo suf een verplichting wat je aan moet trekken. Alleen een kleur wat ook een hoed/stropdas/detail mag zijn vind ik nog wel ok maar zoiets als dit vind ik maar vaag en vergezocht.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
zaterdag 6 oktober 2018 om 15:59
Ik zou het weer afwachten. Als je in Nederland naar 't strand moet dan heb je kans dat je beter 'n jeans en 'n windjack aan kan trekken als het niet op 'n dag als vandaag is. Maar zelfs op dagen als vandaag en gisteren wordt het na 19 uur gewoon koud en is 'n vest, lange broek en sokken geen overbodige luxe.
zaterdag 6 oktober 2018 om 16:02
Verkopen ze niet ergens sjiek ogende ZuidWesters?redbulletje schreef: ↑06-10-2018 15:59Ik zou het weer afwachten. Als je in Nederland naar 't strand moet dan heb je kans dat je beter 'n jeans en 'n windjack aan kan trekken als het niet op 'n dag als vandaag is. Maar zelfs op dagen als vandaag en gisteren wordt het na 19 uur gewoon koud en is 'n vest, lange broek en sokken geen overbodige luxe.
zaterdag 6 oktober 2018 om 16:08
zaterdag 6 oktober 2018 om 16:14
Een gele. Ofcourse!
Zo geel als een kanariepiet
zaterdag 6 oktober 2018 om 17:42
Ahh super bedankt voor jullie tips 
De bruiloft is over 2 weken al dus met een veek geluk nog aardig weer maar ik ben zelf wel een beetje een koukleum. Bruiloft duurt van 2 tot laat ceremonie, receptie, diner en aansluitend feest. Al met al best aardig wat uurtjes door te brengen dus op het strand (of nou ja in een strandtent en dan de ceremonie op t strand zelf). Met een klein beetje wind toch al snel aardig fris.
Kan het t bruidspaar ook niet vragen.. Ik heb ze nog nooit ontmoet/gesproken dus het voelt al wat apart om voor de hele dag uitgenodigd te zijn.
Zijn vrienden (maar ook weer niet zulke hele goede) van mijn vriend/man. Daardoor kan ik mij ook niet een goed beeld vormen van hen als persoon zelf. Soms lukt het aan de hand daarvan nog om een beter beeld te krijgen van wat iemand van de dag verwacht..
Iig heel erg bedankt voor het meedenken en ik ga eens heel goed nadenken waar ik nog iets strandachtigs maar wel met een formele inslag
vandaan kan halen zo rond deze tijd.
En ook qua schoeisel. Ik snap echt dat stilleto's en strand niet lekker samen gaan maar sandalen
zo niet mijn ding...
De bruiloft is over 2 weken al dus met een veek geluk nog aardig weer maar ik ben zelf wel een beetje een koukleum. Bruiloft duurt van 2 tot laat ceremonie, receptie, diner en aansluitend feest. Al met al best aardig wat uurtjes door te brengen dus op het strand (of nou ja in een strandtent en dan de ceremonie op t strand zelf). Met een klein beetje wind toch al snel aardig fris.
Kan het t bruidspaar ook niet vragen.. Ik heb ze nog nooit ontmoet/gesproken dus het voelt al wat apart om voor de hele dag uitgenodigd te zijn.
Zijn vrienden (maar ook weer niet zulke hele goede) van mijn vriend/man. Daardoor kan ik mij ook niet een goed beeld vormen van hen als persoon zelf. Soms lukt het aan de hand daarvan nog om een beter beeld te krijgen van wat iemand van de dag verwacht..
Iig heel erg bedankt voor het meedenken en ik ga eens heel goed nadenken waar ik nog iets strandachtigs maar wel met een formele inslag
En ook qua schoeisel. Ik snap echt dat stilleto's en strand niet lekker samen gaan maar sandalen
zaterdag 6 oktober 2018 om 17:46
Gewoon sneakers aantrekken. Zal geen blote voeten weer worden neem ik aan eind oktober. Of ga gewoon niet als je ze niet kent. Zou er in elk geval niets speciaal voor aanschaffen. Je kan ook gewoon normale kleding in je auto leggen zodat je je na de middagceremonie kan omkleden naar iets comfortabels/warms.
zaterdag 6 oktober 2018 om 17:58
Half oktober een ceremonie óp het strand? Is dit in NL? En het zijn niet zulke goede vrienden maar jullie zijn wel de hele dag uitgenodigd? Met ook de absurde dresscode in ogenschouw genomen zou ik er iig niet teveel geld aan uitgeven want zo te lezen zijn de gasten figuranten en dat staat over het algemeen garant voor een zeer kort huwelijk.
zondag 7 oktober 2018 om 09:09
Dat is een goed idee gizzmo-returns!
Heb er idd niet heel erg zin in om heel veel uit te geven aan kleding voor een bruiloft van mensen die ik niet ken. Aan de andere kant... Ik ken ze nog niet en als het qua stijl iets is wat ik vaker kan dragen is het nog niet zo zonde. Ik ga vooral voor mijn vriend mee en ook al ken ik er nog niemand ik zal mij vast wel vermaken die dag en anders iig mijn liefde blij gemaakt
Ik ben zelf al niet zo van de sneakers en voor mijn gevoel niet echt gepast op een bruiloft. Dat heeft waarschijnlijk meer met mijzelf te maken dan dat het echt niet hoort
Nogmaals heel erg bedankt
Heb er idd niet heel erg zin in om heel veel uit te geven aan kleding voor een bruiloft van mensen die ik niet ken. Aan de andere kant... Ik ken ze nog niet en als het qua stijl iets is wat ik vaker kan dragen is het nog niet zo zonde. Ik ga vooral voor mijn vriend mee en ook al ken ik er nog niemand ik zal mij vast wel vermaken die dag en anders iig mijn liefde blij gemaakt
Ik ben zelf al niet zo van de sneakers en voor mijn gevoel niet echt gepast op een bruiloft. Dat heeft waarschijnlijk meer met mijzelf te maken dan dat het echt niet hoort
Nogmaals heel erg bedankt
zondag 7 oktober 2018 om 09:14
Voor sandalen of slippers is het vast te koud op het strand.Singlemom1984 schreef: ↑07-10-2018 09:09
zondag 7 oktober 2018 om 10:28
Cafetière schreef: ↑06-10-2018 17:58Half oktober een ceremonie óp het strand? Is dit in NL? En het zijn niet zulke goede vrienden maar jullie zijn wel de hele dag uitgenodigd? Met ook de absurde dresscode in ogenschouw genomen zou ik er iig niet teveel geld aan uitgeven want zo te lezen zijn de gasten figuranten en dat staat over het algemeen garant voor een zeer kort huwelijk.
Ik zou niet eens gaan, tenzij mijn vriend dat heel graag zou willen, maar hem kennende, zou hij daar ook niet op zitten te wachten voor een niet eens zo heel goede vriend.
zondag 7 oktober 2018 om 11:59
Ik vind 'beach formal' überhaupt een wat tegenstrijdige dresscode, maar om dat van je gasten te vragen in Nederland, eind oktober, dat vind ik echt heel ongastvrij.
Ik zou gewoon iets aantrekken dat netjes, feestelijk, en warm is, en die dresscode met een korreltje zout nemen.
Ik zou gewoon iets aantrekken dat netjes, feestelijk, en warm is, en die dresscode met een korreltje zout nemen.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.