Nasleep van relatie met narcist.. Ervaringen? Nieuw!

05-10-2008 20:20 1929 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik hoop dat ik via deze weg ervaringen kan delen over het hoe weer verder gaan na een relatie met een narcist.

Mijn verhaal in het kort:

Ik heb bijna een jaar lang een aan/uit relatie gehad met mijn ex waarvan ik dus denk dat hij een narcistische persoonlijkheid heeft.

Inmiddels heb ik wel het gevoel echt klaar met hem te zijn, maar toch merk ik dat ik er nog elke dag mee bezig ben. Het lijkt wel alsof hij een bepaalde macht over me heeft, waar ik niet onderuit kan. En ik snap dat niet van mezelf! Ik zie mezelf toch wel als een redelijk intelligente, verstandige vrouw, maar in zijn buurt verandert dat volkomen. Ik heb het gevoel dat ik stilsta nu, ik kom zo niet verder en vergooi mijn tijd.

Mijn vrienden wil ik hier ook niet meer mee lastig vallen, want die horen me al een jaar lang klagen, en zien me net zo hard weer terugrennen wanneer het hem uitkomt.

Hij heeft me zo ontzettend veel pijn gedaan en mijn zelfbeeld in gruzelementen geslagen...

Zijn er hier vrouwen die hier ervaring mee hebben? En hoe zijn jullie losgekomen? Wie kan me helpen de knop om te zetten?

Alvast heel erg bedankt!

Hoppetee
Hallo.
anoniem_82771 wijzigde dit bericht op 07-04-2009 14:26
Reden: herkenbaarheid
% gewijzigd
"Al die tijd lees ik mee en vind ik herkenning maar toch bleef ik denken ;wat aardig dat hij me nog steeds 'helpt'met bepaalde dingen en hij zal altijd een vriendje van me blijven."

Verbreek alle contact! Je kunt met dit soort mannen geen vriendjes zijn.

Na de eerste maanden dat ik weg was, dacht ik ook dat dat kon. Wat heb ik me vergist! Ik had medelijden met de man, want ziek, nare jeugd en blabla.

Hij dacht waarschijnlijk dat ie me weer in de pocket had qua manipuleren en afkraken.. Ik had zo'n allernaarst telefoongesprek met hem op kerstavond.

Toen ik ophing dacht ik : dit is the bloody limit.

En ik heb alle contacten verbroken.
g,
anoniem_82771 wijzigde dit bericht op 07-04-2009 14:27
% gewijzigd
Help-request. Ik zit er even helemaal doorheen. Denk ik. Tegelijkertijd ook niet. Ik heb in ieder geval een bizarre extra wending voor m'n boek <-- lach als boerin met kiespijn.

ML heeft inderdáád een chickie. De buit is binnen; ze heeft alles opgegeven voor hem. En ja, vanavond slaapt ze op "mijn" plekje in bed (niet aan denken MM niet aan denken MM niet aan zelfkwelling doen MM en daarnaast was het jouw plekje al niet meer MM want hij heeft daar met dat buurtmokkel liggen rotzooien weet je nog, en MM je kan het klote vinden dat 'ie met een ander neukt maar als je iedereen moet vermijden die hij neukt, geneukt heeft of gaat neuken, emigreer dan maar alvast naar Trans-Siberië MM)

(Goh, valt het op dat ik tegen mezelf praat???)

Hoe ironisch... en hoe toepasselijk.Want je raadt nooit wie ik aan de telefoon heb gehad, daarnet. Mezelf. Echt. (Ik begrijp nu de horror uit het redelijk identieke verhaal van Stephen King)

Nou ja, sec gezien is het niet écht mijzelf, natuurlijk. Godzijdank ben ik nog niet zó gespleten dat ik mijzelf moet bellen, 't zou me de telefoonrekening worden.

Maar ik ben verbaasd van m'n eigen reactie. Ik dacht dat ik jaloers zou zijn als een andere chick 'm had, dat ik d'r ogen wil uitkrabben en d'r platrijden etc etc etc en ja er ís een niet-zo-lief gedeelte aan mij dat daar heus wel heil in ziet, maar... hoe kan ik wraakzuchtig zijn tegen iemand die me zó precies aan mezelf doet denken, de MM van 8 jaar geleden welteverstaan?

Ja, z'n chickie belde me op ja, en nee, daar zat ML niet bij. Wat ik nou van hem moest. Ze begon vijandig, maar ik herkende iets: het defensieve van de onzekerheid. Ik heb haar te woord gestaan ja, een half uur lang. Haar uitgelegd dat ik van ML hou, dat ik ook zeker begrijp wat zij in hem ziet, want ja dat vertelde ze en god het waren vrijwel letterlijk míjn woorden van toen!! En ze kon bij hem zichzelf vinden zei ze, tja ik ben de beul geweest die haar op dat moment antwoordde dat ik na 8 jaar ML mezelf nog nooit zo fokking ben kwijtgeraakt, ze dénkt dat ze zichzelf vinden zal maar ze zal zichzelf verliezen!

Ze merkte dat ik open was, en eerlijk. En nog niet eens zo cynisch en bitter (valt me dan weer mee van mijzelf...) Ik heb niets te verbergen, toen niet en nu niet. Mensen mogen alles van me weten (niet m'n pincode), de aangiftes lezen, de "liefdes"brieven, mijn brieven aan hem... man ik wil de boel in een boek frotten, hoe en plein publique wil je het hebben.

En ze vroeg me: "Maar als hij liegt en bedriegt, dan raakt hij toch vanzelf een keer verstrikt in die leugens dan, dat het zich tegen hem keert?" en ik antwoordde: "Ja, en dát is het moment dat jij voor hem van je voetstuk valt, althans het voetstuk wat je nu líjkt te hebben... En dan ben je ineens net zo'n gefrustreerde geconditioneerde moeilijke jaloerse rotbitch als dat ik in zijn ogen ben, en alle vrouwen vóór me...."

En ik hoorde haar twijfel, ik hoorde haar denken, maar vooral vooral voeld eik haar blocken... ze gaat haar best doen dit gesprek te vergeten, te zoeken naar alle tekenen dat het met haar anders af zal lopen... Maar ze wil me ontmoeten, en ik denk dat ik dat één keer moet doen (zij vroeg er om, ik zou het zelf nooit aangeboden hebben), hoe moeilijk ook... Want ja het zou me pijn doen, maar misschien één keer laten zien wie ik ben, laten lezen wat ze wil lezen, en verder mezelf in veiligheid brengen in plaats van haar... Ik kan toch de lessen van een ander niet overnemen, en verdomme, ik wíl dat ook niet!!

En het meest ironische: ze is godverdomme net zo oud als ik. Zij is binnen twee weken jarig, ik eind april. En oh, wat had ML toch een moeite met ons leeftijdsverschil!!

Ja ja.. hij bedoelt zeker dat ik met 8 jaar ML-ervaring geestelijk te óud voor hem geworden ben.. Want verdomme, wat word je vroeg oud (of: wijs??) van zo'n narcist! Dat meisje, want dat is ze in m'n ogen, jee ze klonk me zo verwachtingsvol en naief en hoopvol in de oren, ze leeft nog in the sweet fluffy world... Been there done that, woman, and my God am I wearing the T-shirt, yes I am wearing it but it doesn't hide my scars.

En misschien moet ik dit maar als m'n wake up-call zien... ML doet het blijkbaar gewoon again. And again. And again. 't Enige dat hij van mij geleerd heeft, is hoe hij een nóg betere soul-eater kan worden!! Ik heb 'm een sms gestuurd: God, heb je nou zó'n hekel aan vrouwen dat ze werkelijk allemaal kapotmoeten??

Oke girls, dus dít is hoe het is als je worst nightmare uitkomt. En ik leef nog, dus blijkbaar zal het me sterker maken. Maar niet vandaag. Laat me vandaag maar even met rust, levenslessen. Ik ben er even niet.
Het feit dat ze net zo oud is als ik zit me nog het meest dwars. M'n ziel is zeker te oud (wijs, dus) geworden voor meneertje, dus dat moeten we maar ff vervangen voor een vers naief goedgelovig exemplaar. Yeah, just another pair of dreams to destroy!!!!

Sorry voor m'n warrige typade. Ik lul vaak tussendoor wat Engels tegen mijzelf. En de oplettende forummerT weet allang dat ik dit net zo goed tegen mijzelf vertel nu als tegen jullie. Hell, misschien gebruik ik jullie wel allemaal als digitale ouwehoerpaal om m'n eigen gedachten weer te kunnen kristalliseren.

Oh my fokking God.

Het verlies van dromen is de prijs die je betaalt voor het opdoen van ervaringen.
Ik overweeg trouwens om een keer écht schoon schip te maken, en een nieuw zakelijk telefoonnummer te nemen. En m'n oude mailadres de deur uit te flikkeren. Kan ik niet opgezocht worden door ML, diens chick(s)/kroegmaten/"vrienden"/familie/whatsoever.

BTW, m'n tijdelijke plaatsvervangster is familie van die kroegmaat die door hem als 'huisdier' is geadopteerd. Kan nog gezellig worden daar in huis dus. Misschien moet ik maar gewoon blij zijn dat ik niet meer mee schijn te spelen in deze soap. En kan een ander mijn plekje wel ingenomen hebben, maar hee, zó'n leuk plekje was 't nou ook weer niet bepaald!

(Andere schoppen-onder-hol/steunbetuigingen/krachtpostings welkom)
doen Vroege
anoniem_82771 wijzigde dit bericht op 07-04-2009 14:20
% gewijzigd
Wat ho
anoniem_82771 wijzigde dit bericht op 07-04-2009 14:21
% gewijzigd
Muis leest helprequest van MM.

Muis gooit redigeeropdracht aan de kant.

Muis haalt thee en trekt een zak chips open.

Muis gaat effe lezen.
Okee, gaat hij.

Ook al wil je de lamlulhannes kwijt, het feit dat hij het met een ander doet is ook het teken van: ik heb jou niet langer nodig. Au. Of dat bewaarheid is, betwijfel ik. Want N1 (exman) heeft dan wel een vriendin, maar wie was er toen hij moest solliciteren? Muis. Overigens ook uit eigenbelang: de alimentatie veilig stellen. Vriendin was buiten beeld. Als Muizelientje iets presteert, diploma, uitvoering toneel, moet hij zich beheersen om mij niet om de hals te vliegen en met mij van vreugde te dansen. Dus dat is het ook: de boodschap is dubbel: voor bepaalde delen in zijn boek ben je niet meer nodig, maar om de ruggegraatdelen dus nog wel.

N2 deed het zelfs nog opzichtiger, door voortdurend over allerlei vrouwen te wauwelen 'en detail'. Dat was niet waar, bleek achteraf, maar is hem alsnog duur komen te staan toen ik mevrouw N2 inlichtte...

Ik vraag me af wat de beweegredenen van chickie zijn om met jou contact te willen. Aan het eind van jouw betoog was ze ineens niet meer zo zeker, toch? Wat wil jij met het gesprek? Haar overtuigen gaat je ws. niet lukken. Als het al lukt, is het tijdelijk, want zodra ML gaat slijmen is ze overstag en is 'al je werk' voor niets geweest.

Maar het doet pijn, pijn om te weten dat je zo eenvoudig ingeruild kon worden. Of bijv. over de leeftijd. N2 - die 17 jaar ouder is dan ik - meende dat hij niet op oude dozen viel (ik ben 40+). Hetgeen mij terug deed sneren dat zijn gemalindoos toch echt 3 jaar ouder is dan hij en dat de Oostblokdoos 11 jaar mijn senior is. Om later aan te geven dat de staat van de doos kennelijk niet zijn impotentieprobleem weet op te lossen. Dus dat ML zo zat te zeiken over leeftijd is helemaal het toppunt als hij dan iemand zoekt die net zo oud is als jij.

Als je chickie ontmoet, moet je voor jezelf goed voor ogen hebben wat je wilt met het gesprek. Wat is jouw 'voordeel' hierin? En wat denk je dat het hare is?

Ik begrijp je boze sms naar ML. Maar ML, net als N2, gaat gewoon door. Natuurlijk is er even onrust geweest in huize N2. Maar hij gaat gewoon door. Ik geloof er geen barst van dat hij er iets van geleerd heeft. Maar goed, ik heb mijn 'subtiele wraak '' gehad en ben het kwijt met hem.

Ik probeer me te verplaatsen in chickie. Ik weet dat N2 voor mij een chickie had en ik heb haar gegevens, email, adres, etc. Alles. Omdat N2 zo lekker voorzichtig is met de gegevens.... Ik ben hooguit nieuwsgierig naar haar, hoe ze eruit ziet. Maar anders dan dat, nee. Hoef haar niet te spreken. Ook Mevrouw N2 niet, al heb ik mijn brief wel voorzien van mijn gegevens dus kan ze me altijd benaderen, als ze dat wil.
quote:Muis66 schreef op 15 maart 2009 @ 15:22:

Okee, gaat hij.

Ook al wil je de lamlulhannes kwijt, het feit dat hij het met een ander doet is ook het teken van: ik heb jou niet langer nodig. Au. Of dat bewaarheid is, betwijfel ik.

Ik lees dit en merk direct het dubbele gevoel dat ik krijg... Qua verstand vind ik 'm een randdebiel maar m'n lichaam is verradelijk, en nee dan gaat het niet om het 'geile', maar om het 'goede'.

Ik Moet Dat Niet Willen.

Ik vraag me af wat de beweegredenen van chickie zijn om met jou contact te willen.

Het feit dat ik ML gebeld had en ze het aan de hand van die telefoontjes over mij gehad hadden... Dit was althans wat ze zéi. Ikzelf denk echter dat ze toch al intuïtief voelt dat er iets niet klopt, en vast even poolshoogte wil nemen. Of zou dity een wensgedachte zijn?

Aan het eind van jouw betoog was ze ineens niet meer zo zeker, toch?

Wel dat ze me wilde ontmoeten, ze gaf me ook haar emailadres en vroeg me om het mijne. Van haar agressief-defensieve houding was niets meer over.

Wat wil jij met het gesprek? Haar overtuigen gaat je ws. niet lukken.

Is ook niet mijn intentie. Maar het is, ik weet niet... Omdat ik zó mezelf aan de telefoon heb gehad... Ik zet er iets mee recht denk ik, als ik het fluffy-achtige wat ook ik had, vertel wat ik weet... En ik wil ook niet met terugwerkende kracht door ML afgeschilderd worden als Tha Bitch, dat gaat 'ie zeer zeker proberen, in het verhaal ben ik natuurlijk de gestoorde psychobitch met een obsessie van hier tot Tokio en hebben ML en ik nooooooit wat gehad... En als ze me dan wil ontmoeten (nogmaals, zou ze voelen dat er iets niet klopt? Ze had het er ook over dat ML vrouwen haat, dit vroeg ze na bij mij...) tja, ik heb niets te verbergen, dus van mij mag ze zien wie ik ben. Kaarten open op tafel enzo.

Als het al lukt, is het tijdelijk, want zodra ML gaat slijmen is ze overstag en is 'al je werk' voor niets geweest.

Ik geef haar de kaarten, als ze wil. Wat ze daarmee doet, moet ze echter zelf weten. Ik heb mijzelf min of meer gered (proces is nog in gang), dat vond en vind ik wel weer genoeg. Ben geen liefdadigheidsinstelling noch ML z'n persoonlijke emotionele kliko.

Maar het doet pijn, pijn om te weten dat je zo eenvoudig ingeruild kon worden. Of bijv. over de leeftijd.

JA!!!!

Ik vind het zoooo moeilijk dat ze net zo oud is als ik!! Omdat hij altijd zei ons leeftijdsverschil zo'n probleem te vinden.

Of bijv. over de leeftijd. N2 - die 17 jaar ouder is dan ik - meende dat hij niet op oude dozen viel (ik ben 40+). Hetgeen mij terug deed sneren dat zijn gemalindoos toch echt 3 jaar ouder is dan hij en dat de Oostblokdoos 11 jaar mijn senior is. Om later aan te geven dat de staat van de doos kennelijk niet zijn impotentieprobleem weet op te lossen.

Dus dat ML zo zat te zeiken over leeftijd is helemaal het toppunt als hij dan iemand zoekt die net zo oud is als jij.

P'cies.

Als je chickie ontmoet, moet je voor jezelf goed voor ogen hebben wat je wilt met het gesprek. Wat is jouw 'voordeel' hierin?

Zie boven.

En wat denk je dat het hare is?

Weet ik niet zeker...

Ik begrijp je boze sms naar ML. Maar ML, net als N2, gaat gewoon door. Natuurlijk is er even onrust geweest in huize N2. Maar hij gaat gewoon door. Ik geloof er geen barst van dat hij er iets van geleerd heeft. Maar goed, ik heb mijn 'subtiele wraak '' gehad en ben het kwijt met hem.

Da's waar. Dus jij denkt dat deze chick straks hetzelfde gaat krijgen als wat ik gekregen heb? En/of dat 'ie straks weer bij mij op de stoep wil staan?

Ik probeer me te verplaatsen in chickie. Ik weet dat N2 voor mij een chickie had en ik heb haar gegevens, email, adres, etc. Alles. Omdat N2 zo lekker voorzichtig is met de gegevens....

Goh, het lijkt ML wel.

Ik ben hooguit nieuwsgierig naar haar, hoe ze eruit ziet.

En dát wil ik juist niet weten. Bang dat ze mooier is dan ik (ben daar nogal eens onzeker over, vooral over bijv m'n borsten) en ik dan ga denken dat hij daarom... etc.

Maar anders dan dat, nee. Hoef haar niet te spreken. Ook Mevrouw N2 niet, al heb ik mijn brief wel voorzien van mijn gegevens dus kan ze me altijd benaderen, als ze dat wil.

Ik wou dat dit voorbij was.

Echt.
Lieve MM, ter overdenking:

Als jij je vastklampt aan een boom en vervolgens de boom gaat verwijten dat hij jou vasthoudt.... is dat dan logisch?

Maak hem klein door geen aandacht meer te geven aan zijn mail, sms en telefoontjes. Negeer hem!

Contact met zijn nieuwe chicky kan helpen om met jezelf in het reine te komen. Je herkent jezelf in haar. Zij is niet je vijand. Jullie kunnen elkaar tot steun zijn. Heeft niets met liefdadigheid te maken.

Jij zit zelf bovenop hem.... maakt hem zo groot en belangrijk in je leven. Neem afstand. Idd, neem een ander nummer en emailadres!

Laat je angst los en je zult van hem verlost zijn!
quote:LilacTree schreef op 15 maart 2009 @ 16:03:

Contact met zijn nieuwe chicky kan helpen om met jezelf in het reine te komen. Je herkent jezelf in haar. Zij is niet je vijand. Jullie kunnen elkaar tot steun zijn. Heeft niets met liefdadigheid te maken.

Lieve LilacTree, bedankt voor je reactie (f) Ik begrijp zelf niet waarom ik het niet kan loslaten nu, ik heb steeds de neiging om 'm te bellen. Voel me een soort vaag angstig bij de gedachte dat ik de rest van m'n leven 'm niet meer zal zien. (Anderzijds, bij de gedachte de rest van m'n leven zo door te moeten als de afgelopen jaren, voel ik wel iets meer dan 'vage angst', namelijk de neiging om vandaag nog een kogel door m'n hersenpan te jagen.)

Wat chicky betreft. Ik weet dat zij mijn vijand niet is. Zo voelt het ook niet. Maar ze heeft wel een plek ingenomen (of is daar mee bezig) die ik als de mijne beschouwde, als uniek. Ik denk niet dat ik met iemand om kan (blijven) gaan van wie ik weet dat zij met ML slaapt, 's avonds naast hem in bed stapt etc en al die andere dingen doet die ik ook deed met hem, en die me lieten geloven dat dit het ultieme geluk was en we altijd samen zouden blijven.

Deze fase is denk ik het moeilijkst, omdat 'ie nu nog verliefd op haar is, of althans zo dóet. Dus zij is nu helemaal perfect en blablabla, terwijl ik de afgelopen jaren voor meneer niet meer waard ben geweest dan kattenbakvulling.

Ofzo.

Hell. Ik begrijp er ook geen reet meer van, van mezelf op dit moment. Heb vannacht niet geslapen dus dat zal ook wel meewerken, dan ben je toch al een beetje van het padje (extra emo enzo). Ik switch héél snel tussen allerlei gevoelens nu. Het kan me niet schelen wat 'ie doet. Ik wil chicky redden. Ik wil chicky wegjagen. Ik wil met ML vrijen, 'm vasthouden. Ik wil 'm een kogel door z'n kop jagen. Ik wou dat 'ie dood was. Ik wil dat 'ie eeuwig in m'n leven blijft. Ik wil nooit meer een partner, en ik wil vandaag nog op zoek naar iemand die mijn liefde wél waard is. En God wat ben ik blij dat ik op dit moment alleen ben, alleen wou ik dat er iemand bij me was.

En zo.

Dát soort verwarrende shit dus.
quote:mastermind schreef op 15 maart 2009 @ 15:42:

[...]

Ik wou dat dit voorbij was.

Echt.Ja, en dat was de reden dat ik ter biecht ging bij mevrouw N2. Er was maar 1 manier om dit te stoppen en dat frontaal, pontificaal, helemaal de beuk erin. Met deze actie sneed ik alle mogelijke banden door en dat was goed. Vergde veel moed (verzamelen), maar ik deed het toch.
Muis66: Ik begrijp je boze sms naar ML. Maar ML, net als N2, gaat gewoon door. Natuurlijk is er even onrust geweest in huize N2. Maar hij gaat gewoon door. Ik geloof er geen barst van dat hij er iets van geleerd heeft. Maar goed, ik heb mijn 'subtiele wraak '' gehad en ben het kwijt met hem.

MM: Da's waar. Dus jij denkt dat deze chick straks hetzelfde gaat krijgen als wat ik gekregen heb? En/of dat 'ie straks weer bij mij op de stoep wil staan?

Muis: ja, ik denk dat zij hetzelfde krijgt, de houding van dit soort kerels is nagenoeg naar iedere vrouw gelijk. En hij wil dat lijntje vasthouden, en spreekt ook over lijntjes, omdat hij je wilt vasthouden, hij heeft je nodig om hem te bewieroken, te vereren. Zodra het afneemt, neemt hij weer contact op zodat het evangelie van vereren weer verder gaat.
quote:LilacTree schreef op 15 maart 2009 @ 16:03:

Lieve MM, ter overdenking:

Als jij je vastklampt aan een boom en vervolgens de boom gaat verwijten dat hij jou vasthoudt.... is dat dan logisch?

En als die boom dan ziek is, hak hem om!

MM kies toch voor jezelf!!!! Laat hem doen wat hij wil, is toch jouw zorg niet! Hij is volwassen en kiest zelf, laat gaan. Zo kom je er nooit over heen. Zolang je hem wil blijven controleren, zal hij ook deel uit blijven maken van je leven. Het is als een ernstig zieke, die maar niet wil sterven. Je weet dat het afscheid zal komen, maar wilt er niet aan. Een lijdensweg.

In dit geval lijkt euthanasie voor beide partijen het beste. Pas dan kun je aan de verwerking beginnen. Het klinkt hard en medogenloos, maar hoe behandelt hij jou? Het zal voor jou alleen maar rust geven on de banden te kappen en je eigen leven te leiden, helemaal zonder hem. Ik wou dat ik dat kon. Door de kinderen kan ik niet helemaal afkappen, maar in mijn hart heeft hij geen plaats meer, die plaats is voor anderen. Mensen die me nodig hebben en mensen die me warmte geven. Dat kan ik pas voeolen als zijn plek daar is vrijgemaakt. Ik heb het héél radicaal gedaan, hem geweerd uit mijn privésfeer. Maar daardoor is die priv'sfeer nu wél van mij. Ik heb moeite genog om alles weer goed op de rit te krijgen, daar kan hij echt niet meer bij. Als hij een vrindin wenst? Oké, hij doet maar. Wil hij in de sloot springen oké, hij doet maar. Wil hij iets van mij of de kinderen? Nee, de voordeur is zijn grens en daar heeft hij geen paspoort meer voor. Alleen al uit angst, zelfbescherming van mij en de kinderen, kan ik niet anders. En wil ik ook niet meer. Ik ben te moe om weer heen en weer geslingerd te worden. De achtbaan staat bu eindelijk bijna stil ik hoef geen volgende rit meer meer. Ik was er te ziek door geworden. In mijn pretpark zullen best wel andere atracties zijn.
Muis: Ik ben hooguit nieuwsgierig naar haar, hoe ze eruit ziet.

MM: En dát wil ik juist niet weten. Bang dat ze mooier is dan ik (ben daar nogal eens onzeker over, vooral over bijv m'n borsten) en ik dan ga denken dat hij daarom... etc.

Muis weer:

MM, jij past ongeveer 25 keer in mij, geloof ik. Ik weet van mezelf dat ik een ontzettend leuke kop heb, een uitstraling van jewelste, maar ook een enorm groot rond lijf. Dat maakt me bij tijd en wijle nogal eens onzeker, maar het is hoe ik ben. En in navolging van het stil verliefd topic: wat je teveel hebt moet je delen....

Wees daar niet onzeker over. Iemand met kleine borsten is misschien jaloers op mijn riante voorgevel, maar it comes with the territory van een rond lijf. Als een vent echt om je geeft, zal het hem ballen of je rijk bedeeld bent of niet.
quote:mastermind schreef op 15 maart 2009 @ 16:59:

[...]

Ik wil chicky redden. Ik wil chicky wegjagen. Ik wil met ML vrijen, 'm vasthouden. Ik wil 'm een kogel door z'n kop jagen. Ik wou dat 'ie dood was. Ik wil dat 'ie eeuwig in m'n leven blijft. Ik wil nooit meer een partner, en ik wil vandaag nog op zoek naar iemand die mijn liefde wél waard is. En God wat ben ik blij dat ik op dit moment alleen ben, alleen wou ik dat er iemand bij me was.

En zo.

Dát soort verwarrende shit dus.

Dat soort verwarrende shit heb ik ook gevoeld. Ook ik wilde Mevrouw N2 wakker schudden. Maar die wil blijven verkeren in een Dromenland. Ook ik wilde vrijen met N2, aan hem denken deed de hele vlindertuin weer open knallen. Maar ook: als ik hem voor mijn wielen krijg . Het was voor mij het begin van de verwerking en de voorzet naar afsluiten. Zoals Eindelijk zegt, die boom moet om. Nee, die boom moet weg, met wortel en al!

Eindelijk: mooie metafoor met pretpark. Ga nu eerst maar even in het theehuis zitten.
Dank jullie wel. Je weet niet half hoe het helpt om hier alle verwarrende shit te mogen delen, en nog begrepen te worden ook. Ik ben uitgenodigd om vanavond naar m'n oom en tante te gaan, maar ik geloof niet dat ik ga. Want zij gaan vragen of ik nu nog steeds geen contact heb gehad met ML en ik wil niet liegen, dus voel de hele tirade al aankomen.

Ben nog redelijk rustig, zit koffie te lurken achter m'n laptop en twijfel of ik m'n best ga doen er een Photoshop uit te persen. Maar ga wel vroeg slapen vanavond. Ik weet dat er iemand anders op "mijn" plaats in ML's bed ligt straks, en ik wil me niet hoeven afvragen of ze nu... etc.

ML zegt zelf trouwens nooooooit meer contact met me te willen, dus die lijntjes gaat 'ie niet aanhouden hoop vrees hoop vrees hoopvreeshoopvrees ik.

Sowieso wordt het tijd dat ik mijn leven terugclaim. Een paar lieve forummerTs willen me, als het beter weer wordt, helpen om mi casa iets toonbaarder te maken aan de buitenkant. Hoop achterstallig onderhoud, zou me prettiger voelen als 't gedaan is. Ik moet eens van ouwe meuk af. Uitzoeken. Weggooien. opruimen. Schoonmaken.

En ondertussen zit ik met m'n luie hol op de bank. Er gebeurt dus niets
quote:Muis66 schreef op 15 maart 2009 @ 17:22:

Muis: Ik ben hooguit nieuwsgierig naar haar, hoe ze eruit ziet.

MM: En dát wil ik juist niet weten. Bang dat ze mooier is dan ik (ben daar nogal eens onzeker over, vooral over bijv m'n borsten) en ik dan ga denken dat hij daarom... etc.

Muis weer:

MM, jij past ongeveer 25 keer in mij, geloof ik. Ik weet van mezelf dat ik een ontzettend leuke kop heb, een uitstraling van jewelste, maar ook een enorm groot rond lijf. Dat maakt me bij tijd en wijle nogal eens onzeker, maar het is hoe ik ben. En in navolging van het stil verliefd topic: wat je teveel hebt moet je delen....

Wees daar niet onzeker over. Iemand met kleine borsten is

misschien jaloers op mijn riante voorgevel, maar it comes with the territory van een rond lijf. Als een vent echt om je geeft, zal het hem ballen of je rijk bedeeld bent of niet.

Maar als ze nou echt heel mooi is? Als in: fotomodellenmooi? Of bijv supersexy? Je hebt m'n Hyves gezien, je weet dat ik het type 'leren jas/versleten 501' ben. Ik kan niet lopen op hakken, heb geen tieten om een decolleté mee te maken, en ben allergisch voor werkelijk álles dat geen katoen, jeans, fleece of badstof is. Nauwsluitende kleding? Krijg ik enge vlekken van. M'n huid? Bijna 30 jaar, maar ik schijn net zo lang puistjes te krijgen totdat ik door kan stiefelen voor de rimpels. Enige waar ik tevreden mee ben zijn m'n ogen en m'n figuur, hoewel ik wel een beetje kromme rug heb. Volgens ML loop ik er over het algemeen bij als een jongen. dat klopt ook wel een beetje, maar ik voel me er lekker in. (ML is wat dat betreft méér chickie dan ik... Ken je die sjaaltjes waar Marco Borsato altijd mee loopt? Nou, ML heeft er minstens 8. Hij had ook een roze overhemd, maar dat heb ik ingepikt )

Oh damn, ben vandaag werkelijk ontevreden met mezelf. Met m'n huis (bende, ziet eruit alsof er een oorlog in is uitgevochten), alles wat ik nog moet doen, m'n vriendenkring, blablabla. En ik heb niet eens PMS.

En tegelijkertijd realiseer ik me dat ik zit te bullshitten. Zo'n hell of a life heb ik nou ook weer niet. Niet méér, tenminste. En die prins, die komt vast wel een keer. Kan ik een gezinnetje starten. Dit wil ik al jaren, maar ML wilde geen kinderen meer, kan ze ook niet meer verwekken trouwens. Daarnaast is hij nou niet bepaald een superpa....
Jezus, ik heb zo veel verschillende gedachtes dat ik zowat in m'n eentje een praatgroep kan vormen
Als je écht van hem los wilt, dan zorg je dat je nóóit meer met hem in contact komt.

Op geen enkele manier.

Nooit meer.
mm. praatgroep in je eentje? Dus je weet de antwoorden wel?

Je zit jezelf wel lekker naar beneden te halen he?

Als je werkelijk zo waardeloos bent, snap ik niet wat hij in jou zag!

En kleding, uiterlijk etc. Daar draait het toch niet allemaal om. Dat had je N wel, maar werd je dáár nou zo gelukkig van? Of is dat voor jou ook een soort status?

Kijk eens naar de binnenkant! Is eerlijkheid, warmte, kunnen geven en nemen, niet belangrijk?

Hijh heeft het recht niet jou te behandelen zoals hij deed, maar jij hebt het recht niet om hem te claimen. Hij leidt/lijdt zijn eigen leven. Hoe hij dat doet en met wie, is zijn zorg. En als je dat niet kunt accepteren, raak je nooit van hem los. En als zijn vriendin nu supermooi is? Wat dan nog! Als haar hetzelfde te wachten staat, heeft ze daar ook niks aan. En ze is nú al onzeker!

Jij kunt pas aan de volgende stap in je leven beginnen, als je dit pad afsluit. En zolang jij dat niet doet, blijf je dwalen op dit doodlopende pad. Nu is er een zijweg, die je alleen kunt gaan, maar die je een andere weg geeft, met andere mensen en dingen. Je kunt ook gewoon rechtdoor gaan, doodlopend, mat HEM in volle glorie aan het eind, met zijn harem eromheen. Wil je daar deel van uit maken, doe je dat. Wil je daar géén deel van uitmaken, sla dan nú af. Anders moet je op je blote knieën ook helemaal weer terug, in je eentje.

Vlak bij de oost-duitse grens stond ooit een groot bord met de tekst: Letzte Wendemöglichkeit. Dt bord hebben ze nu op jouw weg geplaatst! Je kunt het negeren, of ter harte nemen!
Bedankt 4W, ik vind het fijn dat je ook iets voor me post. Je weet denk ik wel waarom.

Eindelijk, je hebt gelijk dat ik er niets mee opschiet om mezelf af te gaan zitten fikken hier. Tot die conclusie kwam ik een kwartier geleden ook, dus ik ben maar gaan Photoshoppen met een foto van mezelf. Een foto waarvan ik denk; oke dan, hier zie ik er best leuk uit!

En ben er nu een heel cynisme en symbolische foto van aan het maken

Maar owww ik las in jouw post 'zijn vriendin'. Voelde me meteen :puke: Da's een status die ze echt niet heeft na een paar dagen hoor (en gelukkig maar... zó "gemeen" ben ik dan ook nog wel)

Ik zit hier met de dieren om me heen, die houden van me. Onvoorwaardelijk. En misschien -hopelijk- zegt het ook wat over mij, dat ik hier een stel asielkatten heb die werkelijk doodsbenauwd waren voor alles en iedereen... de meest angstige heeft een week onder de verwarming gewoond, hij ligt nu naast me te spinnen op de bank (in zo'n bolletje, je kent het wel.. überrelaxed dus)

Gisteren kwam m'n voormalig overbuurjongetje op bezoek. Hij moet nu een eind fietsen om bij mij te komen, maar hij kómt wel. Hij is aan het puberen, en aangezien hij een slechte band heeft met zijn ouders (zwaar refo) heeft hij mij 'geadopteerd' als vertrouwenspersoon. Dus misschien ben ik inderdaad niet compleet mislukt ofzo.

Waar ben ik eigenlijk bang voor. Dat ik ML nooit meer zie. Maar waarom. What the heck zou er feitelijk erg aan zijn als dat stuk geestelijke gangreen uit mn leven verdwijnt. Ben ik niet ergens gewoon bang voor mijzelf. En waarom dan. Zoek ik nog steeds naar kaders, bang om 'verstoten' te worden? Heb ik ML uitgekozen omdat het ergens ook 'veilig' is als iemand een mal voor je heeft gemaakt waar je dan maar in dient te passen? Of zit er in mij een stukje zelfdestructie, wat zo heerlijk gevoed wordt door ML. Vind ik ergens dat ik het ook niet verdien om gelukkig te zijn ofzo. Ben ik bang om af te gaan. Ja, misschien ben ik wel bang om af te gaan. Om op m'n eigen kompas te varen, om er straks achter te komen dat ik compleet uit de koers geraakt ben. Ofzo.

Poe. Wat kan ik discuzeuren tegen mijzelf zeg. Sorry voor alle digitale diarree die ik hier neerplemp hoor...!

En bedankt, bedankt, voor het luisteren, het lezen, het meedenken en -voelen, de feedback. (f)
Eindelijk heeft gelijk, al is ze bloedmooi, ze wordt net zo kapotgemaakt als jij. Als ik kijk naar N1, zijn vriendin is inderdaad zo slank als jij, maar er zit een ongelofelijk onaantrekkelijke kop bovenop. Ze is verder wel aardig, al moet ik haar niet (ken haar nog van vroeger, en toen mocht ik haar ook niet echt). Mensen zeggen altijd dat zijn smaak er niet beter op geworden is. Hmm, dat doet dikke billen goed.

En als je kijkt naar de vrouw van N2, een grijze muis. Lief type, die uitstraling heb ik ook, maar ze is niet bepaald mooi. Reactie van een collega ooit: Wat een spook.

Maar geloof me, een N kijkt niet eens zozeer naar uiterlijk. Ik vraag me wel eens af of het uberhaupt een zak uitmaakt. N2 is een vreselijk knappe man om te zien en de eerlijkheid gebiedt mij te bekennen dat ik mij vereerd voelde dat zo'n knappe man op mij viel, mijn lieve, leuke kop en uitstraling ten spijt, maar wel met een rond lijf. Nu weet ik dat het puur gaat om de verovering van iemand, ongeacht hoe iemand eruit ziet. Ze willen iemand hebben en blijven aan die persoon trekken, vooral als die persoon nog niet ten volle is veroverd. Voordat N2 mij in bed kreeg was ik voortdurend aan het pruilen en wist meneer niet hoe gauw hij weer bij mij in een goed blaadje moest komen. Ook erna, totdat ik zijn leugens ging ontrafelen: toen kwam ik te dichtbij.

Uiterlijk doet er niet toe. Het gaat om de macht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven