Spullen terugkrijgen.
zaterdag 6 oktober 2018 om 16:24
Mijn moeder heeft een verslaving en weer een terugval gehad.
Ze heeft een buurvrouw, buurt is niet erg te spreken over haar maar ze is altijd erg aardig tegen mijn moeder. Komen bij elkaar op de koffie, lucht soms haar hart bij mijn moeder (moeder is geen prater), moeder had laatst een nieuwe lamp, en die heeft zij dan even opgehangen etc. Ze heeft zelfs de sleutel van mijn moeders huis.
Nu was ik daar van de week, tijdens haar terugval. Buurvrouw kwam even later ook en afgesproken dat zij bepaalde spullen van mijn moeder zou meenemen. Oa. Haar geld, bankpas autosleutels etc. Dit advies had ik gekregen van haar hulpverlener zodat ze niks meer kon halen. Ik woon op meer dan 2 uur rijden van haar huis dus daarom zou de buurvrouw de spullen bewaren zodat ze als er iets aan de hand is, of ze nuchter is haar spullen weer snel kan terugkrijgen. Niets raars aan eigenlijk, moeder vertrouwt die vrouw dus daarom vertrouwde ik haar eigenlijk ook toen ze het aanbood.
Die middag of avond zou ze nog een keer komen, is ze niet meer geweest. Ze kwam regelmatig even binnenvallen en sindsdien heeft mijn moeder haar niet meer gezien. Ze neemt haar telefoon niet op, en is iedere keer niet thuis ?! als mijn moeder aanbelt. Als mijn moeder haar normaal belde en ze kon niet opnemen, belde ze altijd vrij snel weer terug, in ieder geval dezelfde dag. Nu is het al dagen stil. Door de plotselinge verandering wilde ik eigenlijk al een belletje wagen aan de politie. Mijn moeder wilde dit niet, die gelooft nog heilig in haar, en staat nog trouw een paar keer per dag aan haar deur of belt haar op. Ik denk dat ze niet wil geloven dat de buurvrouw hun band te grabbel gooit voor een paar rotcenten.
Door haar plotselinge gedragsveranderingen zou het mij niets verbazen dat als ik daar met de politie aan de deur sta ze het nog zou ontkennen ook.
Iemand iets soortgelijks meegemaakt of weet wat ik in deze situatie het beste kan doen ?
Mijn moeder wilt geen ruzie met haar maar ik twijfel of dit op een nette manier kan worden opgelost zonder politie.
Alle advies is welkom!
Ze heeft een buurvrouw, buurt is niet erg te spreken over haar maar ze is altijd erg aardig tegen mijn moeder. Komen bij elkaar op de koffie, lucht soms haar hart bij mijn moeder (moeder is geen prater), moeder had laatst een nieuwe lamp, en die heeft zij dan even opgehangen etc. Ze heeft zelfs de sleutel van mijn moeders huis.
Nu was ik daar van de week, tijdens haar terugval. Buurvrouw kwam even later ook en afgesproken dat zij bepaalde spullen van mijn moeder zou meenemen. Oa. Haar geld, bankpas autosleutels etc. Dit advies had ik gekregen van haar hulpverlener zodat ze niks meer kon halen. Ik woon op meer dan 2 uur rijden van haar huis dus daarom zou de buurvrouw de spullen bewaren zodat ze als er iets aan de hand is, of ze nuchter is haar spullen weer snel kan terugkrijgen. Niets raars aan eigenlijk, moeder vertrouwt die vrouw dus daarom vertrouwde ik haar eigenlijk ook toen ze het aanbood.
Die middag of avond zou ze nog een keer komen, is ze niet meer geweest. Ze kwam regelmatig even binnenvallen en sindsdien heeft mijn moeder haar niet meer gezien. Ze neemt haar telefoon niet op, en is iedere keer niet thuis ?! als mijn moeder aanbelt. Als mijn moeder haar normaal belde en ze kon niet opnemen, belde ze altijd vrij snel weer terug, in ieder geval dezelfde dag. Nu is het al dagen stil. Door de plotselinge verandering wilde ik eigenlijk al een belletje wagen aan de politie. Mijn moeder wilde dit niet, die gelooft nog heilig in haar, en staat nog trouw een paar keer per dag aan haar deur of belt haar op. Ik denk dat ze niet wil geloven dat de buurvrouw hun band te grabbel gooit voor een paar rotcenten.
Door haar plotselinge gedragsveranderingen zou het mij niets verbazen dat als ik daar met de politie aan de deur sta ze het nog zou ontkennen ook.
Iemand iets soortgelijks meegemaakt of weet wat ik in deze situatie het beste kan doen ?
Mijn moeder wilt geen ruzie met haar maar ik twijfel of dit op een nette manier kan worden opgelost zonder politie.
Alle advies is welkom!
zaterdag 6 oktober 2018 om 16:55
zaterdag 6 oktober 2018 om 17:18
Hoeveel cash geld heeft buurvrouw? De bankpas van je moeder zou ik uit voorzorg laten blokkeren en een nieuwe aanvragen. Dan kan buurvrouw die niet gebruiken mocht ze een rekening willen plunderen. Is het mogelijk dat jij via een bank app toegang krijgt tot de rekening van je moeder en kunt meekijken wat er afgaat en inkomt? De auto zou ik met de reservesleutel gaan verzetten naar een parkeerplek verderop, zodat buurvrouw niet weet waar de auto staat en ze er niet ongeoorloofd gebruik van kan maken. Autopapieren zijn nog wel in huis? Of heeft buurvrouw deze ook en zou ze theoretisch de auto kunnen verkopen?
Better safe than sorry, Het feit dat buurvrouw nu opeens niet thuis geeft geeft toch een slecht gevoel. Ik zou wat voorzorgsmaatregelen gaan nemen. Heeft je moeder dure spullen in huis?
En die hulpverlener, wie is dat? Is dat te vertrouwen? Waarom daar niet spullen onder brengen?
Better safe than sorry, Het feit dat buurvrouw nu opeens niet thuis geeft geeft toch een slecht gevoel. Ik zou wat voorzorgsmaatregelen gaan nemen. Heeft je moeder dure spullen in huis?
En die hulpverlener, wie is dat? Is dat te vertrouwen? Waarom daar niet spullen onder brengen?
zaterdag 6 oktober 2018 om 17:28
zaterdag 6 oktober 2018 om 18:28
Met de meeste spullen kan de buurvrouw niks, behalve met contant geld. Wat ik echt vreemd vind om in bewaring te geven in een tijdperk waarbij je overal online geld kunt overmaken en kunt pinnen.
Ik zou me over bankpasjes ed minder zorgen maken. Gewoon zelf nog een paar keer bellen. Er kan een hele goede reden zitten achter het niet opnemen vd telefoon.
Ik zou me over bankpasjes ed minder zorgen maken. Gewoon zelf nog een paar keer bellen. Er kan een hele goede reden zitten achter het niet opnemen vd telefoon.
zaterdag 6 oktober 2018 om 18:38
Totdat blijkt dat buuf niet thuis gaf omdat ze met spoed naar haar zus toe moest vanwege een operatie, en buuf moest daar even helpen met de kids, telefoon was leeg en ze had geen oplader bij zich, niks aan de hand dus maar wel weg goede verstandhouding met die ene betrouwbare buurvrouw.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
zaterdag 6 oktober 2018 om 19:34
Blijkbaar zitten mensen anders in elkaar. Dit zou precies mijn gedachtegang zijn, terwijl een ander in dezelfde situatie de buurvrouw al ziet feestvieren met de auto en het geld. Hoe komt dat? Ik vind dat veel mensen zo wantrouwig naar de wereld kijken en ik begrijp dat niet zo goed eerlijk gezegd.Miskotto schreef: ↑06-10-2018 18:38Totdat blijkt dat buuf niet thuis gaf omdat ze met spoed naar haar zus toe moest vanwege een operatie, en buuf moest daar even helpen met de kids, telefoon was leeg en ze had geen oplader bij zich, niks aan de hand dus maar wel weg goede verstandhouding met die ene betrouwbare buurvrouw.
zaterdag 6 oktober 2018 om 20:24
Heeft je moeder de buurvrouw ook niet meer gezien? Ze wonen naast elkaar dus ze zou haar kunnen zien komen ej gaan naar de werk/winkel etc. Dan meteen aanspreken. Plak desnoods een briefje op haar voordeur met het verzoek de spullen terug te geven en kijk of ze dat weghaalt of niet.
Eventueel bellen naar haar werk als ze haar eigen telefoon niet opneemt.
Mocht dit allemaal niet lukken dan zeker de politie erbij halen. Is wel erg toevallig dat ze nu ineens van de aardbodem verdwenen is. Zou er ook een naar gevoel bij krijgen.
Eventueel bellen naar haar werk als ze haar eigen telefoon niet opneemt.
Mocht dit allemaal niet lukken dan zeker de politie erbij halen. Is wel erg toevallig dat ze nu ineens van de aardbodem verdwenen is. Zou er ook een naar gevoel bij krijgen.
zaterdag 6 oktober 2018 om 21:47
Iedereen heeft andere ervaringen, ik heb on langs 2 buren door een ambulance opgehaald zien worden. Voor 1 van hun een beterschapskaartje gehaald en mijn hulp aangeboden mocht zijn vrouw dat nodig hebben alleen thuis. Voor de ander ingelegd voor een bloemetje vanuit de straat bij de begrafenis.diyer schreef: ↑06-10-2018 19:34Blijkbaar zitten mensen anders in elkaar. Dit zou precies mijn gedachtegang zijn, terwijl een ander in dezelfde situatie de buurvrouw al ziet feestvieren met de auto en het geld. Hoe komt dat? Ik vind dat veel mensen zo wantrouwig naar de wereld kijken en ik begrijp dat niet zo goed eerlijk gezegd.
Een opeens verdwenen buurvrouw doet mij dus meer denken aan een war iets ergs mee gebeurd is waardoor ze niet reageert.
Een amder zal juist vanuit andere ervaringen reageren en heeft een ander perspectief op de zaak.