doktersassistente als zzp er
dinsdag 9 oktober 2018 om 16:09
dinsdag 9 oktober 2018 om 16:14
Wat een negatieve reacties zeg. Er is veel vraag naar doktersassistenten en ook invallers. Zelf zou ik nooit zoveel wisselingen in praktijken willen hebben, maar als jou dat niet uitmaakt, gewoon doen. Bijscholing moet je natuurlijk zelf verzorgen als zzp-er. Misschien kun je je vraag trouwens beter stellen op facebookgroep doktersassistenten, meer kans op ervaringen denk ik.
dinsdag 9 oktober 2018 om 16:14
Een assistente kan ziek worden of zwanger he...gizzmo-returns schreef: ↑09-10-2018 15:45Nog nooit van gehoord ook. Zitten de praktijken hierop te wachten?
dinsdag 9 oktober 2018 om 16:22
Mijn HA kan geen vervanging vinden voor zijn diabetes-ondersteunert. Dat soort verhalen hoor ik ook van bevriende huisartsen. Dus dat klinkt alsof er een markt is.
En na ruim 10 jaar als zzp-er zeg ik ook: doen!
En na ruim 10 jaar als zzp-er zeg ik ook: doen!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
dinsdag 9 oktober 2018 om 16:23
Dat is gek, de meeste willen dat juist helemaal niet. En zoveel voordeliger is het niet voor hen.
Het is alleen handig als er mensen uitvallen. Het kennen van de patienten is gewoon een pre.
Maar wat is er volgens jou voordelig aan voor jou om dit te willen?
dinsdag 9 oktober 2018 om 16:29
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
dinsdag 9 oktober 2018 om 16:30
dinsdag 9 oktober 2018 om 16:35
Dat is gek, ik heb jaren in een groepspraktijk gewerkt en werk nu op een huisartsenpostLucifer2018 schreef: ↑09-10-2018 16:23Dat is gek, de meeste willen dat juist helemaal niet. En zoveel voordeliger is het niet voor hen.
Het is alleen handig als er mensen uitvallen. Het kennen van de patienten is gewoon een pre.
Maar wat is er volgens jou voordelig aan voor jou om dit te willen?
Kleine praktijken verdwijnen en groepspraktijken komen steeds meer.
Het kennen van je patiënten is al lang niet meer in de meeste praktijken met 2000 patiënten of meer.
Waarom het voor mij voordelig is/zou zijn heb jij geen boodschap aan denk ik.
Ik vraag om ervaringen van mensen die dit doen.
dinsdag 9 oktober 2018 om 16:42
Als het voor huisartspraktijken voordeliger is betalen ze je als zzp-er te weinig. Bedenk dat je als zzp-er zelf je belasting moet betalen, zelf een pensioenregeling of arbeidsongeschiktheidsverzekering moet af sluiten, met al die kosten in jou uurtarief kan het nooit veel goedkoper zijn dan een loondienster, ten zij je tarief te laag ligt
En niet te vergeten je vakantiedagen, een loondienster krijgt doorbetaald in de vakantie, dus je vrije dagen moet je ook in je tarief verrekenen
En niet te vergeten je vakantiedagen, een loondienster krijgt doorbetaald in de vakantie, dus je vrije dagen moet je ook in je tarief verrekenen
dinsdag 9 oktober 2018 om 16:43
Het voordeel zal eerder in de flexibiliteit zitten. Als zzp-er moet je niet goedkoop willen zijn
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
dinsdag 9 oktober 2018 om 17:00
dinsdag 9 oktober 2018 om 17:46
Dat is wel echt iets om te onderzoeken. Ga er van uit dat je niet 40 per week werkt. Uit je tarief moet je je belastingen, AOV, pensioen, bedrijfskosten, vrije dagen, prettig netto loon kunnen dekken.Hillegonda1 schreef: ↑09-10-2018 17:20ZZP-er is geweldig zolang je een hoog genoeg uurtarief kunt vragen, anders is het uitbuiterij.
Als je minder dan 80,- per uur vraagt maak je het jezelf niet heel makkelijk.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)