doktersassistente als zzp er
dinsdag 9 oktober 2018 om 17:48
Vraag je dit aan iedere ZZP’er?Lucifer2018 schreef: ↑09-10-2018 16:23
Maar wat is er volgens jou voordelig aan voor jou om dit te willen?
dinsdag 9 oktober 2018 om 17:50
JollyRider schreef: ↑09-10-2018 16:29nou ja, ik ken jouw werkveld niet he, wel zelf nog wat marktonderzoek doen. Maar als er genoeg werk is, is het zzp-er zijn echt fijn
Eens en dat weet ik uit ervaring!
dinsdag 9 oktober 2018 om 18:05
Dat is wel echt heel veel! Snap je verhaal van die kosten enzo, maar 80 euro is meer het uurtarief van bijv waarnemend huisarts.JollyRider schreef: ↑09-10-2018 17:46Dat is wel echt iets om te onderzoeken. Ga er van uit dat je niet 40 per week werkt. Uit je tarief moet je je belastingen, AOV, pensioen, bedrijfskosten, vrije dagen, prettig netto loon kunnen dekken.
Als je minder dan 80,- per uur vraagt maak je het jezelf niet heel makkelijk.
dinsdag 9 oktober 2018 om 18:34
Serieus? Worden huisartsen zo beroerd betaald? Hm, kunnen ze toch beter radioloog worden
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
dinsdag 9 oktober 2018 om 18:37
Wat een rare reactie. Het overgrote deel zegt, en gelijk hebben ze, waaróm en dat het niet zo voordelig is. Maar de enige twee die doen zeggen plak je zo'n Smiley bij?? Apart, heel apart.
Nou als je het zo graag wil gewoon doen hé. En dan lekker zelf je verzekeringen afsluiten en regelen én betalen.
dinsdag 9 oktober 2018 om 18:44
JollyRider schreef: ↑09-10-2018 17:46Dat is wel echt iets om te onderzoeken. Ga er van uit dat je niet 40 per week werkt. Uit je tarief moet je je belastingen, AOV, pensioen, bedrijfskosten, vrije dagen, prettig netto loon kunnen dekken.
Als je minder dan 80,- per uur vraagt maak je het jezelf niet heel makkelijk.
80,- euro is niet reëel voor een doktersassistente, daar moeten juristen tegenwoordig al hun best voor hun doen (tarieven zijn enorm gekelderd).
Als indicatie/vgl. Het wetsvoorstel voor de vervanger/opvolger van de (onuitvoerbare) Wet DAB gaat uit van een model met 3 structuren qua tarieven. Onder de 15-18,- per uur wordt bijna vermoed om ontduiking te zijn en is alleen onder bepaalde voorwaarden voor maximaal 3 maanden mogelijk. Boven de 75,- per uur red de ZZP-er zich wel en is een opt-out mogelijkheid, waarbij je echter al het core-activiteiten van de opdrachtgever zijn, ook maar max. een jaar de opdracht mag doen. Tussen de 15/18 en 75 per uur komt er een webmodule waarbij contractafspraken leidend zijn.
Het gevaar is dat je als je niet-kostwinner bent jezelf al snel rijk rekent met ZZP-tarieven maar het gemis aan verzekeringen en pensioen tikt hard aan.
dinsdag 9 oktober 2018 om 18:49
Hm, ok. TO niet naar mij luisteren geloof ikHillegonda1 schreef: ↑09-10-2018 18:4480,- euro is niet reëel voor een doktersassistente, daar moeten juristen tegenwoordig al hun best voor hun doen (tarieven zijn enorm gekelderd).
Als indicatie/vgl. Het wetsvoorstel voor de vervanger/opvolger van de (onuitvoerbare) Wet DAB gaat uit van een model met 3 structuren qua tarieven. Onder de 15-18,- per uur wordt bijna vermoed om ontduiking te zijn en is alleen onder bepaalde voorwaarden voor maximaal 3 maanden mogelijk. Boven de 75,- per uur red de ZZP-er zich wel en is een opt-out mogelijkheid, waarbij je echter al het core-activiteiten van de opdrachtgever zijn, ook maar max. een jaar de opdracht mag doen. Tussen de 15/18 en 75 per uur komt er een webmodule waarbij contractafspraken leidend zijn.
Het gevaar is dat je als je niet-kostwinner bent jezelf al snel rijk rekent met ZZP-tarieven maar het gemis aan verzekeringen en pensioen tikt hard aan.
Maar wel voor het gedeelte: reken goed uit wat je kan verdienen en wat ne kosten zijn, want het gaat serieus pijn doen als dat niet bij elkaar past.
80,- voor een jurist en voor een huisarts? Ik moet even schakelen geloof ik
Like a great eternal Klansman
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
dinsdag 9 oktober 2018 om 19:11
In geval van tijdelijk personeel snij je wel het uitzendbureau er tussen uit. Dan kan een ZZP-er meer verdienen dan bij een uitzendbureau en de marge van het uitzendbureau bespaart de huisartsenpraktijk.geboluti schreef: ↑09-10-2018 16:42Als het voor huisartspraktijken voordeliger is betalen ze je als zzp-er te weinig. Bedenk dat je als zzp-er zelf je belasting moet betalen, zelf een pensioenregeling of arbeidsongeschiktheidsverzekering moet af sluiten, met al die kosten in jou uurtarief kan het nooit veel goedkoper zijn dan een loondienster, ten zij je tarief te laag ligt
En niet te vergeten je vakantiedagen, een loondienster krijgt doorbetaald in de vakantie, dus je vrije dagen moet je ook in je tarief verrekenen
dinsdag 9 oktober 2018 om 19:16
Het is ook een beetje de toon he... Reacties als "waarom" en "kansloos" vind ik dan weer vrij kansloos.nina1966 schreef: ↑09-10-2018 18:37Wat een rare reactie. Het overgrote deel zegt, en gelijk hebben ze, waaróm en dat het niet zo voordelig is. Maar de enige twee die doen zeggen plak je zo'n Smiley bij?? Apart, heel apart.
Nou als je het zo graag wil gewoon doen hé. En dan lekker zelf je verzekeringen afsluiten en regelen én betalen.
dinsdag 9 oktober 2018 om 20:02
Ik loop een jaar of 2 achter wat betreft inzicht in de tarieven, maar die 80 euro voor een huisarts is reeel voor avond-, weekend- en nachtdiensten (bij uitzondering 90-100 euro), maar niet voor 'normaal' huisartsenwerk hoor.JollyRider schreef: ↑09-10-2018 18:34Serieus? Worden huisartsen zo beroerd betaald? Hm, kunnen ze toch beter radioloog worden
Bij huisarts overdag in een praktijk moet je denken aan een uurtarief van 55 tot 58 euro (als ZZP-er dus). Als je meer vraagt nemen ze een ander, genoeg aanbod.
Edit Tarieven nog steeds actueel zie ik. Weliswaar via een bemiddelingsbureau terwijl de meerderheid zelf waarnemingen regelt, maar geeft wel een beeld van de gebruikelijke tarieven: http://smanwaarnemingen.nl/tarieven/
dinsdag 9 oktober 2018 om 20:57
https://www.mijnzzp.nl/Beroep/1062-Dokt ... -en-tarief
55 euro blijkbaar
Moet je veel uren voor draaien, om beetje uit te komen
55 euro blijkbaar
dinsdag 9 oktober 2018 om 22:33
Daar heerst nog veel misverstand over ja. Ik werk wel in die wereld, maar niet als arts, en verbaas me wel eens over de ‘klachten’ hierover. Ik verdien weliswaar minder dan mijn artsencollega’s, maar die hebben een aanstelling voor 48 uur, en ik maar voor 36. Per uur verdien ik vaak nauwelijks minder, en dan heb ik geen verantwoordelijkheid voor levens, geen echte diensten etc. Mensen hebben nogal de neiging om alleen naar een eindbedrag te kijken, maar niet naar het aantal uren (en ja, ik werk ook veel meer dan die 36 waar ik voor op papier sta, maar zij ook meer dan die 48), en niet naar de onkosten die er nog bijkomen zoals pensioen, arbeidsongeschiktheid, aansprakelijkheidsverzekering (en die is best behoorlijk voor artsen) enz.JollyRider schreef: ↑09-10-2018 20:47Ik moet mijn beeld van medische grootverdieners bijstellen geloof ik![]()
woensdag 10 oktober 2018 om 15:13
Welnee, hoe kom je daar nu bij. Als je niet hoeft te investeren en je kunt 45 weken per jaar, 40 uur per week factureren a €55 p/u, dan heb je een heel leuk inkomen hoor. Ik heb jaren voor dit tarief gewerkt in het begin van mijn ZZP-schap en kon daarvan echt een hele leuke buffer opbouwen. Daarnaast betaalde ik hiervan ook mijn AOV (deels aftrekbaar) en overige noodzakelijke zakelijke verzekeringen. Dit had ik in loondienst nooit kunnen verdienen!lilalinda schreef: ↑09-10-2018 20:57https://www.mijnzzp.nl/Beroep/1062-Dokt ... -en-tarief
55 euro blijkbaar
Heel veel ZZP’ers zijn in de problemen gekomen tijdens de crisis. Veel geld kunnen verdienen, maar er ook uitbundiger van gaan leven. Dat kon ook totdat de crisis uitbrak. Zaten zij daar, minder opdrachten, uurtarieven halveerden, maar wél een huis met een té hoge hypotheek en een leasecontract van €1000 per maand voor een dikke auto. Tja, en deze kosten iedere maand moet ophoesten, terwijl er minder of geen inkomsten waren.
Maar nogmaals, €55 per uur is mooi verdienen hoor, als je daarnaast maar een beetje ‘normaal’ blijft leven en niet denkt the sky is the limit.
woensdag 10 oktober 2018 om 15:22
En je vindt jouw reactie niet raar? Wat voor tips kun jij haar geven dan, zowel positief als negatief? Of wilde je gewoon even zeuren?nina1966 schreef: ↑09-10-2018 18:37Wat een rare reactie. Het overgrote deel zegt, en gelijk hebben ze, waaróm en dat het niet zo voordelig is. Maar de enige twee die doen zeggen plak je zo'n Smiley bij?? Apart, heel apart.