Lastige ex van partner issue

12-10-2018 12:36 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lang verhaal kort met de belangrijkste punten :

Partner had voor mij een relatie/affaire met een getrouwde vrouw met kinderen. Hij kreeg gevoelens voor mij en heeft voor mij gekozen omdat zij niet wegging bij haar man voordat de kinderen oud genoeg waren en er op korte termijn geen toekomst was.
Eerste weken in onze relatie bleef hij "vriendschappelijk" contact houden .
Lees intensief app contact en bellen .
Dagelijks .... over koetjes en kalfjes en vooral over hoe kut zij het thuis had.
Toen aangegeven dat ik me hier niet prettig bij voelde en als hij een toekomst wilde met mij. Ook echt voor mij moet kiezen. Zo gezegd zo gedaan. Ex begreep het wel, reageerde begripvol.
Contact was weg , gelukkig samen.

Nu dik 2 jaar later . Zoekt ze weer contact via een vriendin met hem.
Hij onschuldig als ie is. Stemt er mee in . App contact begint weer.
Ik moet er per ongeluk achter komen.
Gaat over koetjes en kalfjes.
Wat mij stoort.
1. Waarom vertel je niets tegen mij?
2. Waarom weer contact na een jaar? Terwijl ik dat niet wilde.
3. Zet je haar in je telefoon onder een troetelnaam/afkorting .
Bleef ie vaag over. Wilde vriendschappelijk contact . Moest er niets achter zoeken.
Prima kan ik in komen.
Maar andere kant, ze hadden intensief contact waar ik op de 2e plek kwam in het verleden. Ik ben nu hoogzwanger. Dus alle aandacht naar ons nieuw gezinnetje. Toch aangegeven dat het me niet lekker zit. Verleden is verleden. Feit dat ze opeens contact zocht zat me niet lekker. Met oog op hun stiekeme affaire verleden. Woordenwisseling gehad met vriendlief. Vond het niet redelijk van mij maar heeft haar een bericht gestuurd.
Dat dit zijn laatsts bericht aan haar was . Dat Hij moest kiezen en dat ie een woordenwisseling had gehad met mij(Valt me af?) .
Haar reactie? Haar vertouwen in hem was beschaamd want hij koos voor mij . En was hun vriendschap dan niets waard ? Zei al genoeg . Dan zou die vriendschap wel niets voor hem betekend hebben anders maakte ie die keuze niet. Het ging em maar goed , ze wist genoeg.

Toch een lang verhaal.
Zat ik goed in mn reactie ? Deed ik hem er goed aan tussen 2 te laten kiezen ?
Als ik haar reactie zag , zag zij er meer in anders reageer je niet zo fel. Al helemaal niet als je na een dik jaar pas 1 dag contact had.
Hij in zn onschuld denkt dat er niets aan de hand was.
Of had ik het moeten laten gaan ?
Mijn gevoel en hart zegt met luide sirenes dat het foute boel was dat je met zoon omslachtige manier contact zoekt.
Wat zouden jullie doen ?
Ben zelf bang dat ze hem berichten blijft sturen en dat hij onschuldig als ie is , uiteindeljjk weer zou antwoorden.
Maar ik wil hem 100% kunnen vertrouwen dat het nu echt einde verhaal is en dat ze geen kontact meer gaan zoeken . Wie heeft de gouden tip?

Toen ze trouwens geen contact hadden was er niets aan de hand. Hebben het heel leuk samen. Vertrouwde hem 100% tot ik erachter kwam dat ie weer contact had en niets heeft gezegd.
anoniem_377406 wijzigde dit bericht op 12-10-2018 14:37
Reden: Typfout
0.03% gewijzigd
Ok .
Ik snap alle reacties.
Ik vind hem absoluut niet onschuldig.
In andermans huwelijk rommelen is gewoon niet goed te praten.
Nu was het fysieke contact wel minimaal. Ze hebben elkaar een paar keer thuis/hotel/werk gezien. De man van haar weet het ook niet. Ze zijn nog steeds getrouwd.
Maar dit vond ik ook een groot min puntje van hem.
De tijdlijn van dit gebeuren is ook kort. En ja hoogzwanger. Maar dit heeft te maken met het Feit dat ik wel denk dat ie 100% in een relatie te vertouwen is . Ik geloof niet dat hij ooit vreemd zou gaan. . Ook doet ie er alles aan om mij er van te overtuigen dat het nooit meer als een vriendschap was geworden.
Liet mij alles lezen en heb ook gezien dat zij eerst contact zocht.
Hij kent haar al een jaar of 10 minimaal en altijd contact gehad. Met die "affaire " van een jaar erbij. Hij is pas met mij begonnen nadat ie haar aan de kant schoof. Naïef van mij? Ja.misschien. ik ken hem al jaren. En zijn na een jaar bewust voor kinderen gegaan. Het voelde goed.
Afstand met zn "ex" is een eindje. Ik vertrouwde hem dat ie niets meer voor haar voelde.
Ik had nog helemaal niet naar zijn rol in het verhaal gekeken.
Moet zeggen dat jullie reacties wel recht door zee zijn. Maar zo kan ik wel in een ander licht op de situatie kijken.
Hij is niet onschuldig.
Hij is niet gek hoor, hij heeft als eens een keer een affaire met haar gehad, hij weet prima waar contact op uit kan draaien. Dus als hij doet alsof zijn neus bloedt geloof hem dan maar niet. Ze weten ook prima hoe je contact kan houden zonder dat anderen dat ontdekken dus als hij dit contact wil dat er weinig tegen te doen valt als hij het zelf niet stop wil zetten. Nu verbied je het en ben jij de boosdoener.
Die relatie met haar en mij liep dus niet synchroon.
"Hij onschuldig als ie is.."

Ah gossie.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik zeg idd onschuldig . . .
Soms zijn er mannen die naïef zijn en gewoon sociaal willen zijn.
Naïef van mij ? Misschien.
Hij laat alles lezen en zien in zn telefoon.
Oordelen is makkelijk.
Ik probeer het te relativeren en te zien of ik niet gewoon spoken zie.
Mommy76 schreef:
12-10-2018 14:25
Ook doet ie er alles aan om mij er van te overtuigen dat het nooit meer als een vriendschap was geworden.
Hij doet er helemaal niet alles aan om jou daarvan te overtuigen anders zou hij nu niet zo kwaad reageren omdat jij vraagt het contact met haar te beëindigen. Bovendien deed hij er stiekem over.
Denk goed na en trek je conclusie: als hij hier moeilijk over blijft doen, weet je precies wat zij nog voor hem betekent.
Mommy76 schreef:
12-10-2018 14:35
Oordelen is makkelijk.
Daarvoor hebben sommige er een tweede telefoon er naast.
onschuldig als hij is?

ik lees dit als ; onbetrouwbaar als hij is
Lorem Ipsum
Onschuldig als hij is want zij was diegene die getrouwd was, hij niet, niets aan de hand dus...
Dat jij zo snel een kind wil van zo iemand.
Hij heeft trouwens ook jou gekozen omdat zij haar man niet wou verlaten, dus eigenlijk wou hij haar, tja...
Ex is het probleem niet hoor, dat is hij en het feit dat jij hebt genegeerd dat hij zo gek op haar is dat hij grenzen over gaat.
anoniem_353783 wijzigde dit bericht op 12-10-2018 14:54
20.71% gewijzigd
'Hij in zijn onschuld', 'onschuldig als hij is' en dan zo'n verhaal... en je serieus nog afvragen wat je hier mee moet? Waarom ben je in vredesnaam zwanger geworden van deze vent?
Trouwens pas goed op jezelf en je kind!
Mommy76 schreef:
Ok .
Ik snap alle reacties.
Ik vind hem absoluut niet onschuldig.
In andermans huwelijk rommelen is gewoon niet goed te praten.
Nu was het fysieke contact wel minimaal. Ze hebben elkaar een paar keer thuis/hotel/werk gezien. De man van haar weet het ook niet. Ze zijn nog steeds getrouwd.
Maar dit vond ik ook een groot min puntje van hem.
De tijdlijn van dit gebeuren is ook kort. En ja hoogzwanger. Maar dit heeft te maken met het Feit dat ik wel denk dat ie 100% in een relatie te vertouwen is . Ik geloof niet dat hij ooit vreemd zou gaan. . Ook doet ie er alles aan om mij er van te overtuigen dat het nooit meer als een vriendschap was geworden.
Liet mij alles lezen en heb ook gezien dat zij eerst contact zocht.
Hij kent haar al een jaar of 10 minimaal en altijd contact gehad. Met die "affaire " van een jaar erbij. Hij is pas met mij begonnen nadat ie haar aan de kant schoof. Naïef van mij? Ja.misschien. ik ken hem al jaren. En zijn na een jaar bewust voor kinderen gegaan. Het voelde goed.
Afstand met zn "ex" is een eindje. Ik vertrouwde hem dat ie niets meer voor haar voelde.
Ik had nog helemaal niet naar zijn rol in het verhaal gekeken.
Moet zeggen dat jullie reacties wel recht door zee zijn. Maar zo kan ik wel in een ander licht op de situatie kijken.

Hoe weet je zo zeker dat hij nooit vreemd zal gaan? Hij heeft blijkbaar geen moeite met vreemdgangers en hij heeft vaag contact met een andere vrouw terwijl hij zelf een relatie heeft. Zij heeft misschien als eerste contact gezocht, maar hij is er wel op ingegaan. En ga nou niet beginnen dat hij zo naïef is en alleen maar sociaal wil doen. Daar trap je toch niet in zeker. Ik ga niet zeggen dat hij vreemdgaat, maar ik geloof niet dat iemand zo onschuldig en naïef is en het wordt tijd dat jij iets realistischer naar je vriend gaat kijken.
Mommy76 schreef:
Oordelen is makkelijk.
Kijk uit voor zulke mannen die zogenaamd onschuldig zijn. Ik ken er eentje (inmiddels ex van een vriendin van me)die in zijn onschuldige barmhartigheid meende dat hij zijn ex
die het moeilijk had aan het helpen was. Puur onbaatzuchtig, niks aan de hand. Het contact werd wat intensief en volgens die toenmalige vriend was het vooral omdat de labiele ex zo aan hem hing. Het kwam allemaal vanuit haar.

Kuch. Dat hij zijn leuter erin hing was vast ook om haar te steunen.

Het erge is dat zulke mannen het ombuigen naar iets "goeds" en net doen alsof ze uit pure empathie en naïviteit contact aanhouden.
Mommy76 schreef:
Oordelen is makkelijk.
Hij is goed in stiekem doen, dat heeft het verleden al uitgewezen.
Dus jullie zeggen hij is schuldig.
Niet betrouwbaar.

Er moeten toch mannen zijn die wel te vertrouwen zijn ?
Kan niet van uit gaan dat iedereen onbetrouwbaar is.
Niemand gelooft dat hij voor mij gaat en alleen maar vriendschappelijk contact wilde . Dat hij geen bijbedoelingen had.
App contact begint weer.
Ik moet er per ongeluk achter komen.

(....)
Als ik haar reactie zag , zag zij er meer in anders reageer je niet zo fel. Al helemaal niet als je na een dik jaar pas 1 dag contact had.

Dat app contact is er altijd nog geweest denk ik, niet met 1 jaar tussenpoos.

Als jij het niet ontdekt had, dan had hij het zelf echt niet aan je toegegeven. Ze staat nu eenmaal met een fake naam in zijn telefoon zodat jij het niet zou ontdekken. Behoorlijk verdacht als je zogenaamd niks te verbergen had.

Dat zij contact heeft gezocht via via ... daar geloof ik ook geen bal van.
Ook al mag je zijn berichten inzien, er kan al een hoop verwijderd zijn he?
Waarom maak je je er dan druk om als je er van overtuigd bent dat hij toch nooit vreemdgaat?
Mommy76 schreef:
Feit dat ik wel denk dat ie 100% in een relatie te vertrouwen is . Ik geloof niet dat hij ooit vreemd zou gaan. .

Als je dit toch denkt, waarom open je dan een topic? :sarcastic:
als je hem 100% vertrouwt, mag hij ook gewoon vrouwen als vrienden hebben
hoezo heb je het nu ineens over mannen in het algemeen en 'iedereen' ?

die van jou is niet betrouwbaar zeggen we, snap niet dat je dat zelf niet doorhebt
Lorem Ipsum
Eerlijk ?
Met dit topic hoopte ik dat mensen zeiden dat ik er goed aan deed dat hij geen contact meer moest zoeken, haar moet negeren.
En dat hij zo laat zien dat hij om mij geeft en iets met een lang en gelukkig leven . Want hij kiest wel voor mij ..
En dat zij meer wilt anders zoek je niet opnieuw contact .. soort van bevestiging willen.
Stom.
Wilde een ander licht op zaken. Kijken wat een ander denkt.
Mommy76 schreef:
12-10-2018 16:10

Niemand gelooft dat hij voor mij gaat en alleen maar vriendschappelijk contact wilde . Dat hij geen bijbedoelingen had.
Nou nee, waarom wil hij vrienden met haar zijn? Waren ze dat dan ooit? Heeft hij geen andere vrienden?

Hij vond haar heel leuk en het einde was niet op zijn initiatief. Dus de kans is levensgroot dat de aantrekkingskracht er voor hem nog is.

Het kan hooguit zo zijn dat hij ook niet eerlijk is naar zichzelf en zichzelf ook voor de gek houdt met z'n 'alleen vriendschappelijk'.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
lolapaloeza schreef:
12-10-2018 16:57

Het kan hooguit zo zijn dat hij ook niet eerlijk is naar zichzelf en zichzelf ook voor de gek houdt met z'n 'alleen vriendschappelijk'.
ohja, throw the dog a bone

Nee... ze heeft eerder al aangegeven dat ze niet wilde dat hij nog contact heeft met haar... hoezo geld dat na 2 jaar ineens niet meer? Ze moest er notabene zelf achterkomen want hij vertelt het niet aan TO en slaat haar doodleuk op in zijn telefoon onder een koosnaampje. Dus de man kan de verleiding van die vrouw niet weerstaan, ondanks de baby in TO's buik, ondanks het huwelijk van die vrouw zelf en haar arme kinderen en ondanks het duidelijke geval dat hem al eens gevraagd is op te houden met dat geapp.
Lorem Ipsum
Mommy76 schreef:
12-10-2018 16:10
Dus jullie zeggen hij is schuldig.
Niet betrouwbaar.

Er moeten toch mannen zijn die wel te vertrouwen zijn ?
Kan niet van uit gaan dat iedereen onbetrouwbaar is.
Nou, dat is wel weer het andere uiterste. Het is alleen opvallend dat je zo benadrukt dat hij o zo onschuldig en naïef is. Dat doet bij mij de alarmbellen rinkelen. Ik zeg niet dat hij schuldig is en echt vreemdgaat maar hij heeft de schijn wel tegen. Misschien is het "slechts" wat virtueel flirten of aandacht zoeken, misschien meer. Maar een naïef man lammetje is hij volgens mij niet.

Het feit dat hij het contact met haar verbreekt door te zeggen dat dat van jou moet, vind ik bedenkelijk. Hij zet jou daarmee een beetje voor schut en impliceert hiermee dat het vooral niet uit hemzelf komt. Geen intrinsieke motivatie, geen afstand omdat dat hem beter lijkt; nee, het moet van moeder de vrouw. Wat vind je daar zelf van?
Mommy76 schreef:
12-10-2018 16:57
Eerlijk ?
Met dit topic hoopte ik dat mensen zeiden dat ik er goed aan deed dat hij geen contact meer moest zoeken, haar moet negeren.
En dat hij zo laat zien dat hij om mij geeft en iets met een lang en gelukkig leven . Want hij kiest wel voor mij ..
En dat zij meer wilt anders zoek je niet opnieuw contact .. soort van bevestiging willen.
Stom.
Wilde een ander licht op zaken. Kijken wat een ander denkt.
Hij kiest voor jou ja, nadat zij hem niet meer wilde.
Ik ben op zich totaal geen tegenstander van vrienden zijn met exen, zeker als je jarenlang met iemand samen bent geweest en elkaar niks hebt misdaan. Maar dit was geen jarenlange serieuze relatie, als ik het zo hoor. Wel had hij de intentie om er helemaal voor te gaan met haar, maar dat hield zij tegen. In vriendschap geloof ik in dit geval niet zo, zeker als het gepaard gaat met liegen en felle reacties.

Waarom zou je bevestiging op een forum zoeken als je eigenlijk zeker weet dat hij zo betrouwbaar is? Of ben je ergens niet zo zeker?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven