Werk & Studie alle pijlers

Te vrolijk

08-10-2018 22:44 58 berichten
Hoihoi, dar zijn we weer.

Ik wil graag even mijn ei kwijt.

Ik werk sinds 2 maanden bij de textielsuper, als assistent filiaalmanager in opleiding.

Ze zijn altijd positief over mij geweest. Natuurlijk wel eens met dingen waar ik op moet letten/ wat ik beter kan doen enz.

Maar vanochtend werd ik ineens gebeld door mijn leiding of ik even op gesprek wilde komen.
Ik dacht nou prima. Dan krijg ik eindelijk te horen naar welk filiaal ik definitief zou gaan.

Maar het werd een gesprek waar ik niet op voorbereid was.

Ik heb 2 keuzes.
1) ontslag nemen voor zaterdag a.s. dan is mijn proeftijd afgelopen.
2) terug naar verkoop medewerker.

En waarom..... omdat ik te vrolijk ben op mijn werk. Ik zeg iedereen vrolijk gedag, en ben ook vrolijk bij de kassa. Help elke klant die dat wilt/behoefte aan heeft.En dat scheint niet goed te zijn. Ik doe het al jaren zo, en ik heb er nog nooit klachten over gehad.
Dit is gewoon wie ik ben. En dat ik niet volwassen genoeg ben om deze functie te kunnen doen. Die viel helemaal rauw op mijn dak.

Ik voel mij behoorlijk k$t, en weet even niet wat ik moet doen.
Het is op zich goed afgelopen. Door met collega's en met familie gepraat te hebben.

Ik blijf daar voorlopig werken. Ik krijg een 12-32 uur contract. Maar we hebben erg personeel tekort. Dus dat komt wel goed. En nu kan ik alles rustig leren, ik mag het over een half jaar nog een keer proberen.

Mijn leidinggevende belde mij eergisteren weer, dat ze nu moest weten of ik bleef of niet.
Ik heb toen ge zegt dat ik het niet netjes vind hoe deze communicatie gaat. Zoiets bespreek je niet over app of telefoon. Dat geloofde ze ook meteen.

Maar ik ga toch naar een ander filiaal, dan heb ik niks meer met haar temaken.

Maar goed . Ik blijf, leer rustig op mijn eigen tempo verder, en mag het later weer proberen.
Alle reacties Link kopieren
Mooie oplossing! :thumbsup:
.
Je hebt met collega's gepraat, wat is daar dan uitgekomen? Hebben ze onderbouwd wat zij onder vrolijkheid verstaan, waar wringt de schoen? En kun je daar iets mee?
Ik ben ook wel benieuwd naar wat je collega's hebben gezegd qua voorbeelden. Te vrolijk kan inderdaad vervelend zijn voor klanten maar ik weet niet in hoeverre jij vrolijk je werk doet.
Met te vrolijk bedoelen ze dat ik met mijn stem een beetje omhoog ga als ik het bedrag zeg. Dit heb ik altijd al gedaan, en daar verder nooit iets over gehoort. Maar hier ineens wel, dus ik vond het nogal raar.

Ik probeer erop te letten, maar het schiet er nog wel eens bij in.
Ik vind het vreemd.

In mijn woonplaats is een supermarkt waar echt een supervrolijke dame aan de kassa zit. Ik vind het geweldig om bij haar af te rekenen. Je verlaat de winkel standaard met een glimlach. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat mensen zich daar aan ergeren.
winters schreef:
13-10-2018 20:47
Ik vind het vreemd.

In mijn woonplaats is een supermarkt waar echt een supervrolijke dame aan de kassa zit. Ik vind het geweldig om bij haar af te rekenen. Je verlaat de winkel standaard met een glimlach. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat mensen zich daar aan ergeren.
Ik kan me dat juist heel erg goed voorstellen. Vriendelijk en opgewekt prima, graag zelfs, en mensen die af en toe een vrolijke of uitgelaten bui hebben ook. Maar er zijn er die het overdrijven en dat vind ik zwaar irritant. Mensen die altijd overdreven vrolijk doen komen op mij ook enorm nep en gemaakt over. Ik zou die kassa mijden en misschien die hele supermarkt wel.

Ik lees nu dit:
Lceetje schreef:
13-10-2018 20:19
Met te vrolijk bedoelen ze dat ik met mijn stem een beetje omhoog ga als ik het bedrag zeg.
Oh ja, ik weet precies wat je bedoelt. Werkt idd enorm op mijn zenuwen, dit. Vooral als je de zoveelste in de rij bent en je doet het elke keer weer. Ik moet dan echt de neiging onderdrukken om te vragen of je ook normaal kan praten.

Als kind kwam ik met mijn ouders op vakantie vaak bij een Franse slager, wiens vrouw altijd heel zangerig zei: au revoir monsieur, madame. Merci! En bij Merci ging de stem dan drie octaven omhoog. Veertig jaar later doen we dat mens nog steeds na, zo irritant was dat.
.
impala schreef:
13-10-2018 20:56

Als kind kwam ik met mijn ouders op vakantie vaak bij een Franse slager, wiens vrouw altijd heel zangerig zei: au revoir monsieur, madame. Merci! En bij Merci ging de stem dan drie octaven omhoog. Veertig jaar later doen we dat mens nog steeds na, zo irritant was dat.
Haha nee zo erg is het nou ook weer niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven