Mijn zoon is homo

14-10-2018 15:44 275 berichten
Na aanleiding van een ander topic wil ik deze aanmaken voor moeder van kinderen die gay zijn en samen willen praten over de leuke en minder leuke dingen die dit met zich meebrengt.

Mijn zoon in homosexueel. Hij is nu 13, wist het zelf toen hij 8 was en heeft het ons verteld toen hij 10 was.

Mijn eerste reactie was een volledige liefdevolle acceptatie (we hadden zelf al een vermoeden vanaf zijn 4e)

Mijn tweede reactie was: 'oh nee!'

Zijn leven wordt bij voorbaat al zwaarder omdat hij met mensen te maken krijgt die hem niet zullen accepteren. Hem daarom zullen negeren, of erger, fysiek iets aan willen doen.

Mensen die uit naam van een geloof hem als minderwaardig zullen zien.

Mensen die te dom zijn om te kunnen begrijpen dat dit geen keuze is maar iets waarmee je geboren wordt. Mensen die zullen zeggen dat hij maar moet veranderen.

Hij groeit op in een liefdevol gezin. Wij als ouders, zijn broertje, maar ook de oma's, ooms en tante's, zijn vrienden, maar ook de vrienden van mij en mijn man zijn op de hoogte. Tot nu toe hebben we nog geen nare ervaring gehad.

We proberen hem absoluut te laten zijn wie hij is en hoe hij wil zijn.

Maar ik wil hem ook beschermen en ik weet niet altijd hoe ik dit het beste aan kan pakken zonder hem dingen te ontzeggen.

Graag praat ik hier met moeders (en vaders) die hetzelfde meemaken. Die ook soms met vragen zitten of gewoon leuke (of minder leuke) anekdotes willen delen.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen komt vroeg of laat sukkels met kwetsende vooroordelen tegen, niet alleen gay people.
Blijf altijd jezelf. Het origineel is zoveel meer waard dan een kopie.
Stomme titel!!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ja ik als Feyenoorder loop ook tegen allemaal vooroordelen aan!
Ik haak al af bij de term 'liefdevolle acceptatie'.
Ik heb een hetero- en een homo-zoon. Ik heb ze allebei liefdevol geaccepteerd. :yes:

En verder vind ik het volstrekt oninteressant op welk geslacht ze vallen.
Maar goed, ik val zelf op beide geslachten, dus ik vind vooral dat ze zich beperken door een voorkeur voor één geslacht te hebben. :biggrin:
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
sylph schreef:
14-10-2018 15:46
Iedereen komt vroeg of laat sukkels met kwetsende vooroordelen tegen, niet alleen gay people.
En dit.

David Dunning
Waarop baseer je zo’n vermoeden als een kind 4 is? Ik denk dat het zoeken nog wel tot na de puberteit duurt. Of wist jij op je 16e 100% zeker of je homo of hetero of bi was?
Nouschi schreef:
14-10-2018 15:48
Stomme titel!!
En dit.

David Dunning
Ik als halfbloedje ook, halfbloedje is ook nog eens een racistische term, maar dat de wereld zo is moet ik maar accepteren.
Blijf altijd jezelf. Het origineel is zoveel meer waard dan een kopie.
Tja jammer, dat mensen niet inhoudelijk reageren.
Gaap.

Hebben jullie een zoon of dochter die gay is?

Dan zijn jullie van harte welkom, maar ik hoef geen andere vooroordelen te horen.
Dan maak je maar een eigen topic aan.
Ik vind vrienden op de hoogte brengen ook onnodig trouwens. Dat doe je toch ook niet als je kind hetero is.
anoniem_361866 wijzigde dit bericht op 14-10-2018 15:52
0.93% gewijzigd
MinkeDeWit schreef:
14-10-2018 15:49
Waarop baseer je zo’n vermoeden als een kind 4 is? Ik denk dat het zoeken nog wel tot na de puberteit duurt. Of wist jij op je 16e 100% zeker of je homo of hetero of bi was?
Bij mijn oudste vermoedde ik het toen ie ging lopen: hij 'wiebelt' met zijn heupen en heeft 'zo'n handje'.
Maar goed, hij is hetero.
Mijn jongste heeft een stoere, ferme stap, maar hij is homo.
Dat vermoeden neem ik dan ook met een korreltje zout.

David Dunning
Madre schreef:
14-10-2018 15:50
Gaap.

Dan zijn jullie van harte welkom, maar ik hoef geen andere vooroordelen te horen.
Ja, ik heb een zoon die gay is en het feit dat jij dat blijkbaar een topic waard vindt geeft al aan dat je er zelf vooroordelen over hebt.
Dus krijg je dit soort reacties.

David Dunning
the_Wicked_Witch schreef:
Ik vind vrienden op de hoogte brengen ook onnodig trouwens. Dat dor je toch ook niet als je kind hetero is.
Nou ja ik kan me voorstellen datje dat doet, anders zit Oom Flip als hij al lang en breed zijn eerste verliefdheden op jongens heeft gehad nog op verjaardagen 'wanneer hij eens thuis komt met een meisje'.
Madre schreef:
Gaap.

Ik weet het nog niet. Zou kunnen, zou me misschien niets verbazen, maar er is nog niemand officieel uit de kast.
the_Wicked_Witch schreef:
Ik vind vrienden op de hoogte brengen ook onnodig trouwens. Dat dor je toch ook niet als je kind hetero is.
En dit.

David Dunning
MinkeDeWit schreef:
14-10-2018 15:49
Goeie vraag.
sylph schreef:
14-10-2018 15:46

Dit.
En wat Nous zegt.
Mijn kinderen zijn (vooralsnog) hetero. Toch wil ik graag even reageren. Persoonlijk vindt ik het jammer dat je gay-zijn koppelt aan een zwaarder leven krijgen en niet geaccepteerd worden. Dat is helemaal niet gezegt. Mensen worden om allerlei uiteenlopende redenen (terecht of onterecht) niet geaccepteerd door hun medemens. De meesten krijgen daar vroeg of laat mee te maken. Het hoort bij het leven om daarmee om te leren gaan.
Omdat jij het koppelt aan de geaardheid van je zoon schep je voor hem een vooroordeel wat hem parten zou kunnen spelen. Beter laat je hem onbevangen aan zijn toekomst beginnen.
anoniem_370937 wijzigde dit bericht op 14-10-2018 15:55
0.25% gewijzigd
Madre schreef:
Gaap.

Jij maakt het juist een apart en bijzonder iets op deze manier.
Solomio schreef:
14-10-2018 15:52
Ja, ik heb een zoon die gay is en het feit dat jij dat blijkbaar een topic waard vindt geeft al aan dat je er zelf vooroordelen over hebt.
Wauw, just wauw..

Ik had gehoopt op een topic waar we elkaar een beetje konden helpen en steunen, ik heb dat wel nodig.
Jij niet, prima, maar ik snap oprecht jouw (gemene) reacties niet.
strikjemetstippels schreef:
Nou ja ik kan me voorstellen datje dat doet, anders zit Oom Flip als hij al lang en breed zijn eerste verliefdheden op jongens heeft gehad nog op verjaardagen 'wanneer hij eens thuis komt met een meisje'.

Tegen die tijd kan zoon dat prima zelf vertellen.
Madre schreef:
Gaap.

Nog zo iemand die blijkbaar niet begrijpt hoe een forum werkt.
Gaap.
Madre schreef:
14-10-2018 15:55
Wauw, just wauw..

Ik had gehoopt op een topic waar we elkaar een beetje konden helpen en steunen, ik heb dat wel nodig.
Jij niet, prima, maar ik snap oprecht jouw (gemene) reacties niet.

Hoe is dat anders dan een hetero puber ondersteunen?
Solomio schreef:
Dit dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven