Auto schade ruzie!

14-10-2018 15:04 228 berichten
Nou lompe ik is tegen een muur gereden, auto is zo hoog dat ik het niet gezien had. Man woedend op me.. Kunnen natuurlijk op de zondag niet naar de garage. Iemand enig idee wat de kosten van de schade zou kunnen zijn. Waarschijnlijk gescheurde bumper en ontwricht. De moterkap sluit niet meer helemaal waardoor je een grote spleet ziet. Helppp
Pandax schreef:
15-10-2018 09:08
Nee hoor, mijn man heeft een boomstam geraakt en die lag er ook al toen hij instapte. Shit happens hè :)

Ik vind online pesten persoonlijk verwerpelijk. Het scheelt dat je als online-gepeste de laptop nog kunt dichtklappen als het te erg wordt, maar het principe van collectief op een individu inhakken is hier verder hetzelfde als op het schoolplein. Beschamend.

Overdrijf niet zo. Meerdere mensen vinden de reacties van TO op een schade van wellicht 4000,- achterlijk. Daar wordt op gereageerd. Niet alles is pesten.

Pesten kent de volgende elementen:

Bejegening op manieren die leiden tot fysieke verwonding en/of psychisch lijden. Hieronder verstaat men niet alleen gedrag dat direct pijn of verwondingen kan veroorzaken (mishandeling) maar ook gedrag waaronder iemand geestelijk kan lijden, zoals belachelijk maken, isoleren of uitsluiten.
Herhaald en gedurende langere tijd. Een enkel incident, hoe erg ook, is in principe nog geen pesten.[2] Aan de andere kant kunnen ook op het eerste gezicht kleinere incidenten als pesten worden aangemerkt, als ze maar herhaaldelijk en gedurende langere tijd doorgaan. Door de voortdurende herhaling ontstaat of vergroot het schadelijk effect, vergelijkbaar met stalking.
Zoals Star2 al in zijn profiel heeft staan. Allemaal azijnpissers. Niks mis mee als je het van te voren weet toch?
groef schreef:
15-10-2018 10:24
Zoals Star2 al in zijn profiel heeft staan. Allemaal azijnpissers. Niks mis mee als je het van te voren weet toch?

Precies, ik zet het er notabene nog bij.
Alle reacties Link kopieren
Precies Star, dat bedoel ik. Met een grote groep iemand herhaaldelijk vertellen hoe ‘achterlijk’ ze is, is pesten. Ik snap best dat je meent dat dat niet zo is, of misschien dat het meevalt, omdat jóuw individuele bijdrage aan het geheel toch niet zo erg was, maar de gepeste ziet alleen het geheel aan nare opmerkingen, niet iedere losse bijdrage. Op een schoolplein, waar kinderen nog jong zijn, is dit soort pesten ook fout, maar het is begrijpelijk dat ze niet overzien hoe hun eigen kleine bijdrage onderdeel is van een waterval aan pijnlijke opmerkingen. Hier, met volwassenen op een schriftelijk forum, is dat overzicht veel makkelijker te krijgen. Laten we daar vooral van profiteren.
Pandax schreef:
15-10-2018 10:29
Precies Star, dat bedoel ik. Met een grote groep iemand herhaaldelijk vertellen hoe ‘achterlijk’ ze is, is pesten. Ik snap best dat je meent dat dat niet zo is, of misschien dat het meevalt, omdat jóuw individuele bijdrage aan het geheel toch niet zo erg was, maar de gepeste ziet alleen het geheel aan nare opmerkingen, niet iedere losse bijdrage. Op een schoolplein, waar kinderen nog jong zijn, is dit soort pesten ook fout, maar het is begrijpelijk dat ze niet overzien hoe hun eigen kleine bijdrage onderdeel is van een waterval aan pijnlijke opmerkingen. Hier, met volwassenen op een schriftelijk forum, is dat overzicht veel makkelijker te krijgen. Laten we daar vooral van profiteren.
dus als 1 iemand iets heeft gezegd, moet de rest maar de kop houden, want anders wordt het pesten?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
15-10-2018 10:32
dus als 1 iemand iets heeft gezegd, moet de rest maar de kop houden, want anders wordt het pesten?

Ja. Als één iemand een kwetsende opmerking maakt, kunnen anderen erin meegaan en ook dat soort opmerkingen gaan maken, dan wordt het pesten. Anderen kunnen ook besluiten op een vriendelijke manier een boodschap over te brengen. Doorgaans is dat effectiever.
groef schreef:
15-10-2018 10:24
:rofl:
Pandax schreef:
15-10-2018 10:38
Ja. Als één iemand een kwetsende opmerking maakt, kunnen anderen erin meegaan en ook dat soort opmerkingen gaan maken, dan wordt het pesten. Anderen kunnen ook besluiten op een vriendelijke manier een boodschap over te brengen. Doorgaans is dat effectiever.
of iets kwetsend is, staat niet in steen gedrukt dus het kan best zo zijn dat ik iets kwetsend vind, maar jij je schouders er over ophaalt.
En ik snap best dat het niet leuk is om van meerdere mensen te lezen dat ze problemen hebben met de manier waarop je reageert, maar TO wekte de indruk dat het haar allemaal niet zo boeide. Waarom is het dan kwetsend als iemand zegt dat hij/zij ook pissig zou zijn?
Pandax schreef:
15-10-2018 10:29

Nee. Wat Rosanna zegt. Op een forum zullen meedere mensen dezelfde mening hebben. Wou je elk topic op slot doen na 1 mening van het een en 1 mening van het ander?
rosanna08 schreef:
15-10-2018 10:44
of iets kwetsend is, staat niet in steen gedrukt dus het kan best zo zijn dat ik iets kwetsend vind, maar jij je schouders er over ophaalt.
En ik snap best dat het niet leuk is om van meerdere mensen te lezen dat ze problemen hebben met de manier waarop je reageert, maar TO wekte de indruk dat het haar allemaal niet zo boeide. Waarom is het dan kwetsend als iemand zegt dat hij/zij ook pissig zou zijn?

Juist.
Star² schreef:
15-10-2018 10:48
Nee. Wat Rosanna zegt. Op een forum zullen meedere mensen dezelfde mening hebben. Wou je elk topic op slot doen na 1 mening van het een en 1 mening van het ander?
neuh aan bijvallen zit geen limiet
Daarbij heb ik de indruk dat TO al wat ouder is. Dan moet je dit toch los kunnen laten. Zij heeft zich niet kwetsbaar opgesteld dus is dan ook niet kwetsbaar, als het goed is. Bij jongere TO's heb ik er wel erg veel moeite mee.
Ik vond zelf het doorhakken op: hoe kun je nou zo stom zijn om dat muurtje niet te zien, tot zelfs: je zat zeker op je telefoon te tokkelen, wel irritant en misplaatst.
Dor what its worth (nada).

Maar TO hakte er zelf ook hard in met haar reacties, zo van Snuggere, Muts, Kansloos en Zullen we ff afspreken. Die reageerde ook niet normaal.
impala wijzigde dit bericht op 15-10-2018 11:05
30.02% gewijzigd
.
Ik heb er even een paar achter elkaar gezet.

Reageer je ook zo als iemand wat van jou kapot maakt?
Oke, dus je kan de rest zelf wel regelen als je het allemaal niet zo erg vind.
Weet je dat kleine kinderen ook kleiner zijn dan een auto?
Dat het muurtje lager is dan de auto en je het daarom niet kon zien is natuurlijk een flutsmoes. Misschien een lesje autorijden doen?
Een ongeluk kan gebeuren, tegen een muur aanrijden is gewoon lomp.
Wie heeft er nou geen verstand? Wat kom je hier vragen dan als je het zo goed weet?
Joh, wat maakt het uit zo'n kromme motorkap. Je plakt er gewoon een lap landbouwplastic overheen tegen de regen en rijden maar. Dat gezeur altijd van die mannen.
Yep dat je een muurtje niet ziet kan ik helemaal begrijpen. *facepalm*
Heb niet de indruk dat to er erg mee zit. Dat zal het probleem van haar partner ook wel zijn.
Ga jij de rekening betalen? Iets zegt mij dat dat het geld bij hem vandaan komt. Je hebt het ook over Zijn auto.
Dus je man maakt zich druk over geld want dat is al krap en vervolgens reageert je wijf zo dom. Kansloos ja.
Precies , je zat zeker onder het rijden op je gsm te tokkelen ??
Hoe krijg je t voor mekaar
Die reacties kan ze hier verwachten , als je daar al niet tegen kan , dan moet je hier niet zijn
Ze was te druk met haar kind in plaats van autorijden
Wat boeit het dat je op de heenweg niet reed? Je ziet zo'n muurtje toch als je instapt?
Het komt erop neer dat je niet kunt autorijden als dit je gebeurt.
Echt, als ik jouw vriend was moest ik op mijn handen zitten om geen immateriële schade te veroorzaken. Bij jou.
Succes ermee.
(Eigenlijk wens ik je vriend meer succes met jou.)
Zullen we nu ook ff de posts van TO onder elkaar gaan zetten? Die waren ook niet fris.
impala wijzigde dit bericht op 15-10-2018 11:14
8.57% gewijzigd
.
impala schreef:
15-10-2018 11:04
Zulkwn we nu ook ff de posts van TO onder elkaar gaan zetten? Die waren ook niet fris.
Ik wilde net zeggen. Nee, het is soms niet netjes hoe mensen reageren, maar TO deed net zo hard mee.
¡Apagando las luces!
impala schreef:
15-10-2018 10:59
Ik vond zelf het doorhakken op: hoe kun je nou zo stom zijn om dat muurtje niet te zien, tot zelfs: je zat zeker op je telefoon te tokkelen, wel irritant en misplaatst.
Dor what its worth (nada).

Maar TO hakte er zelf ook hard in met haar reacties, zo van Snuggere, Muts, Kansloos en Zullen we ff afspreken. Die reageerde ook niet normaal.

Juist. En als je daar dan op reageert is het pesten? Tuurlijk.
je gaat voorbij aan de reacties van TO die ook niet zo netjes reageert, zelfs al op de eerste paar reacties.
Ik snap wel wat je bedoelt hoor, ik ben niet blind en zie geregeld hier op dit forum dingen uit hun verband worden gerukt en reacties waarvan ik ook denk, moet dit nou? Maar je zet TO hier nu als slachtoffer neer en daar ben ik het gewoon niet mee eens
Pandax schreef:
15-10-2018 11:02
Ik heb er even een paar achter elkaar gezet.

Reageer je ook zo als iemand wat van jou kapot maakt?
Oke, dus je kan de rest zelf wel regelen als je het allemaal niet zo erg vind.
Weet je dat kleine kinderen ook kleiner zijn dan een auto?
Dat het muurtje lager is dan de auto en je het daarom niet kon zien is natuurlijk een flutsmoes. Misschien een lesje autorijden doen?
Een ongeluk kan gebeuren, tegen een muur aanrijden is gewoon lomp.
Wie heeft er nou geen verstand? Wat kom je hier vragen dan als je het zo goed weet?
Joh, wat maakt het uit zo'n kromme motorkap. Je plakt er gewoon een lap landbouwplastic overheen tegen de regen en rijden maar. Dat gezeur altijd van die mannen.
Yep dat je een muurtje niet ziet kan ik helemaal begrijpen. *facepalm*
Heb niet de indruk dat to er erg mee zit. Dat zal het probleem van haar partner ook wel zijn.
Ga jij de rekening betalen? Iets zegt mij dat dat het geld bij hem vandaan komt. Je hebt het ook over Zijn auto.
Dus je man maakt zich druk over geld want dat is al krap en vervolgens reageert je wijf zo dom. Kansloos ja.
Precies , je zat zeker onder het rijden op je gsm te tokkelen ??
Hoe krijg je t voor mekaar
Die reacties kan ze hier verwachten , als je daar al niet tegen kan , dan moet je hier niet zijn
Ze was te druk met haar kind in plaats van autorijden
Wat boeit het dat je op de heenweg niet reed? Je ziet zo'n muurtje toch als je instapt?
Het komt erop neer dat je niet kunt autorijden als dit je gebeurt.
Echt, als ik jouw vriend was moest ik op mijn handen zitten om geen immateriële schade te veroorzaken. Bij jou.
Succes ermee.
(Eigenlijk wens ik je vriend meer succes met jou.)

Ja en nu? Ik vind een heleboel daarvan niet eens in de buurt komen van pesten.
Er reageren ook mensen die alleen de OP lezen en dan reageren, dus dan gaat jouw vlieger 'als er 1 schaap over de dam is' al helemaal niet op.
Star² schreef:
15-10-2018 11:07
Juist. En als je daar dan op reageert is het pesten? Tuurlijk.
Ik vond jouw reacties geen pesten. Sommige andere wel. Zoals dat telefoon tokkelen. Dat sloeg nergens op.
Maar wat ik al zei: to kan er zelf ook wat van. 'Zullen we ff afspreken dan merk je het wel..' :O Dan ben je toch niet helemaal lekker.
.
Wat ik wel grappig vind: steenbokken horen bedaarde, rationele mensen te zijn die veel waarde hechten aan materie en financiële zekerheid :proud:
.
rosanna08 schreef:
15-10-2018 11:07
je gaat voorbij aan de reacties van TO die ook niet zo netjes reageert, zelfs al op de eerste paar reacties.
Ik snap wel wat je bedoelt hoor, ik ben niet blind en zie geregeld hier op dit forum dingen uit hun verband worden gerukt en reacties waarvan ik ook denk, moet dit nou? Maar je zet TO hier nu als slachtoffer neer en daar ben ik het gewoon niet mee eens

Mensen die gepest worden hebben freeze, fight or flight tot hun beschikking. TO vocht terug, anderen reageren niet meer of klappen hun laptop dicht. Maar als er eenmaal zo'n litanie aan nare opmerkingen in een groep wordt geplaatst, of op het schoolplein, kan een gepeste het niet meer goed doen, iedere reactie is dan verkeerd. Als TO was weggegaan, was dat verkeerd geweest. Terugvechten is ook verkeerd, want biedt munitie voor meer nare opmerkingen.

TO begon vrij neutraal, ze diskwalificeerde haar eigen gedrag al (lompe ik), vroeg om hulp (helpppp) omdat op zondag een kostenindicatie lastig te verkrijgen is en ze zich vermoedelijk rot voelde door de schrik van de botsing en haar boze man (man woedend op me..). Maar na opmerkingen over dat het toch wel erg was om de auto te hebben beschadigd, dat forummers ook boos op haar zouden zijn geworden, dat het forum een domme plek is om een kostenindicatie te vragen, dat ze niet kan autorijden, slaat ze om naar terugvechten. Met opmerkingen die alleen maar extra munitie geven voor nare opmerkingen, want ze reageert te laconiek, ze scheldt, ze zou zelfs liegen, waarna ze alleen maar harder terug vecht.

Zo ontstaat er een groep die kwetsende opmerkingen maakt, tegenover een individu 'die ook niet netjes reageert'. Dat is geen eerlijke situatie. En haar verantwoordelijk maken voor die oneerlijke situatie is net zo min eerlijk: zij is in haar eentje niet opgewassen tegen een groep. Dat is trouwens ook waarom pesten zo lastig aan te pakken is, pesters zien het vaak niet als pesten, vooral niet als het in een grote groep gebeurt en de gepeste van zich afbijt. Ieder individu ziet zichzelf, de gepeste ziet een groep.
Wat een gewauwel.
¡Apagando las luces!
ik heb even teruggelezen en TO zegt idd in eerste instantie dat ze lomp was etc, maar in haar 2e reactie geeft ze al de indruk dat ze de boosheid van haar man maar onzin vindt, als iets typisch man etc. Daar komen reacties op waardoor zij nog nonchalanter reageert en vervolgens gaat meppen.
Hoe zou jij willen dat er gereageerd wordt? Je vergeet dat dit een openbaar forum is, waarbij iedereen die dat wil, kan reageren. Er zullen altijd mensen voor een TO zijn en mensen tegen. Die tegenstanders kunnen dan aanvoelen als een groep, maar dat kun je nooit voorkomen. Alleen medestanders is gewoon niet realistisch
Steenbokje1975 schreef:
14-10-2018 20:16
Afspreken? Kom je er vanzelf achter
Jij hebt een kind? Mooi voorbeeld ben je. Lees je reacties hier even terug. Ben je in het echte leven ook zo snel boos en ga je dan ook roepen en schelden?
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven