Mijn ex
maandag 15 oktober 2018 om 00:01
Beste lezers,
Ik ben 1,5 jaar geleden uit een huiselijk geweld relatie gestapt met mijn zoontje van toen 6w oud. Mijn ex-partner behandelde me, wanneer hij gestrest was, niet goed. Hij kon spullen kapot gooien, met een vuist voor mijn gezicht dreigen, duwde me op de grond, schreeuwde en trok kledingsstukken van mijn lichaam, vroeg of ik klappen wilde etc.
Ik trok dit niet meer en heb de relatie beëindigd. Dit is zeer heftig geweest toentertijd. Politie raakte erbij betrokken etc. Hij stalkte me vervolgens maandenlang. Verder heb ik zelf daarna geen contact meer met hem gehad. Met mijn zoon heeft hij ook geen contact meer gehad.. dit probeerde hij wel via advocaten, maar dit is op niets uitgelopen.
Nu ben ik er sinds kort achter dat hij een nieuwe liefde heeft. Een dame met een kindje. Hij kookt voor haar, koopt cadeaus en lijkt haar op handen te dragen. Het klinkt heel vreemd, maar dit doet heel veel met me. Ik ben letterlijk als stront behandeld. Waarom kan hij wel de leuke man uithangen bij iemand anders? En wel voor haar kind zorgen, terwijl mijn kind geen enkele cent van hem krijgt..nog niet eens een verjaardagskaart.
Ik ben intens verdrietig. Ik weet dat ik hem beter kwijt kan zijn, maar toch raakt me dit allemaal. We hebben samen ook goede tijden gekend en daar verlang ik zoooo ontzettend naar terug. Terwijl ik diep van binnen weet dat dit nooit zal werken. Ik snap mijn eigen gedachtegang niet meer. Ik heb 7 jaren op verandering in zijn gedrag gewacht en een andere vrouw lijkt dit zomaar in 2 maanden klaar te krijgen?
1,5 jaar geleden leek ik sterker in mijn schoenen te staan. Ik beloofde mezelf nooit meer naar hem terug te gaan en nu merk ik dat ik hier niet meer zo sterk in ben. Hetgeen dat me sterk houdt, is mijn zoon en het feit dat ik hem niet bloot moet stellen aan een slechte relatie met agressiviteit. Maar anders.. durf ik eerlijk aan mezelf toe te geven dat ik terug zou zijn gegaan. En toch schiet het wel eens door mijn hoofd: wij alledrie samen als gezin, zonder geweld.
Hoe the hell kan ik terug verlangen naar hem, terwijl ik zooooo blij was van hem af te zijn?
Ik hoop dat iemand me advies kan geven, want mijn gedachtegang is momenteel een rotzooi.
Ik ben 1,5 jaar geleden uit een huiselijk geweld relatie gestapt met mijn zoontje van toen 6w oud. Mijn ex-partner behandelde me, wanneer hij gestrest was, niet goed. Hij kon spullen kapot gooien, met een vuist voor mijn gezicht dreigen, duwde me op de grond, schreeuwde en trok kledingsstukken van mijn lichaam, vroeg of ik klappen wilde etc.
Ik trok dit niet meer en heb de relatie beëindigd. Dit is zeer heftig geweest toentertijd. Politie raakte erbij betrokken etc. Hij stalkte me vervolgens maandenlang. Verder heb ik zelf daarna geen contact meer met hem gehad. Met mijn zoon heeft hij ook geen contact meer gehad.. dit probeerde hij wel via advocaten, maar dit is op niets uitgelopen.
Nu ben ik er sinds kort achter dat hij een nieuwe liefde heeft. Een dame met een kindje. Hij kookt voor haar, koopt cadeaus en lijkt haar op handen te dragen. Het klinkt heel vreemd, maar dit doet heel veel met me. Ik ben letterlijk als stront behandeld. Waarom kan hij wel de leuke man uithangen bij iemand anders? En wel voor haar kind zorgen, terwijl mijn kind geen enkele cent van hem krijgt..nog niet eens een verjaardagskaart.
Ik ben intens verdrietig. Ik weet dat ik hem beter kwijt kan zijn, maar toch raakt me dit allemaal. We hebben samen ook goede tijden gekend en daar verlang ik zoooo ontzettend naar terug. Terwijl ik diep van binnen weet dat dit nooit zal werken. Ik snap mijn eigen gedachtegang niet meer. Ik heb 7 jaren op verandering in zijn gedrag gewacht en een andere vrouw lijkt dit zomaar in 2 maanden klaar te krijgen?
1,5 jaar geleden leek ik sterker in mijn schoenen te staan. Ik beloofde mezelf nooit meer naar hem terug te gaan en nu merk ik dat ik hier niet meer zo sterk in ben. Hetgeen dat me sterk houdt, is mijn zoon en het feit dat ik hem niet bloot moet stellen aan een slechte relatie met agressiviteit. Maar anders.. durf ik eerlijk aan mezelf toe te geven dat ik terug zou zijn gegaan. En toch schiet het wel eens door mijn hoofd: wij alledrie samen als gezin, zonder geweld.
Hoe the hell kan ik terug verlangen naar hem, terwijl ik zooooo blij was van hem af te zijn?
Ik hoop dat iemand me advies kan geven, want mijn gedachtegang is momenteel een rotzooi.
maandag 15 oktober 2018 om 08:07
Lieve meid, richt je op je zoon en denk niet dat je nooit meer zo een band kan voelen met iemand anders. Dat is denk ik de veelgemaakte fout. Er zijn leukere en betere mannen dan hem. Ik ken je verder niet, dus jaloers ben ik niet. Ik denk alleen dat je beter af bent zonder hem en zelf ook je zoontje meer stabiliteit kunt geven.
.
maandag 15 oktober 2018 om 08:17
Je weet niet hoe hij daar is, achter de voordeur. Uiterlijke schijn kan veel doen. En wat is 2 maanden? Na zeven jaar kende jij zijn echte persoonlijkheid. Zijn gedrag kwam namelijk niet door jou, dat komt uit hemzelf. Maak jezelf niet wijs dat die andere vrouw hem 'beter' maakt. Gooi je kin in de lucht, wees trots dat je jezelf en je kind hebt beschermd en focus je op het vooruitkijken.
Heel begrijpelijk hoor, dat het pijn doet, omdat je jouw gezin mist. Maar het is niet zo. Je perfecte plaatje ging stuk door zijn gedrag. Deze man was niet goed voor jou en jullie kind. Je hebt het beste gedaan wat kon, blijf dit doen!
Heel begrijpelijk hoor, dat het pijn doet, omdat je jouw gezin mist. Maar het is niet zo. Je perfecte plaatje ging stuk door zijn gedrag. Deze man was niet goed voor jou en jullie kind. Je hebt het beste gedaan wat kon, blijf dit doen!
Hips, hopsakee en pierlala.
maandag 15 oktober 2018 om 08:22
Je moet je niet focussen op jouw ex maar op jouw eigen leven. Van dat vergelijken word je ongelukkig. Het is een zinloze bezigheid.
Kijk naar wat jou gelukkig kan maken i.p.v. terug te kijken naar het verleden. Je was ongelukkig met je ex. Vergeet dat het niet!
Hij is verliefd en laat nu zijn mooie kant zien. Wie weet verandert dat wel.
Kijk naar wat jou gelukkig kan maken i.p.v. terug te kijken naar het verleden. Je was ongelukkig met je ex. Vergeet dat het niet!
Hij is verliefd en laat nu zijn mooie kant zien. Wie weet verandert dat wel.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan
maandag 15 oktober 2018 om 11:08
Die honeymoonperiode duurt ook niet eeuwig. Je weet niet welk kruisje hun huisje heeft net zoals bij jou veel mensen in eerste instantie van niets wisten. Ik zou eerder compassie hebben voor die dame.....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 15 oktober 2018 om 12:26
Waarschijnlijk is hij haar aan het “groomen”, zodat ze emotioneel gehecht aan hem raakt voordat zij de eerste loeier van hem krijgt. Je zegt het zelf: jullie hebben ook mooie tijden gekend.
Daarnaast lees ik dat jij (heel terecht trouwens) zelf het contact tussen hem en je zoon tegen hebt weten te houden. Het staat er niet letterlijk, maar ik lees dat hij het heeft geprobeerd via advocaten. Iemand heeft dat dus tegen gehouden, lijkt me? Dus voel je niet achtergesteld t.o.v. die andere vrouw. Sterker nog, heb medelijden met haar kind. Wie weet wat dat kind allemaal te wachten staat.
Hoe weet je trouwens deze details, als je geen contact meer met hem hebt? Dat hij voor haar kookt en zo? Wat je ook doet om achter deze details te komen, neem daar afstand van. Dan kun je weer op jezelf en je kind focussen. En wanneer de tijd rijp is, een leuke man tegenkomen die je niet tegen de grond duwt en met een vuist in je gezicht je spullen kapot gooit. Want dat is wie hij is. Mensen veranderen niet zo snel en niet zo radicaal.
Daarnaast lees ik dat jij (heel terecht trouwens) zelf het contact tussen hem en je zoon tegen hebt weten te houden. Het staat er niet letterlijk, maar ik lees dat hij het heeft geprobeerd via advocaten. Iemand heeft dat dus tegen gehouden, lijkt me? Dus voel je niet achtergesteld t.o.v. die andere vrouw. Sterker nog, heb medelijden met haar kind. Wie weet wat dat kind allemaal te wachten staat.
Hoe weet je trouwens deze details, als je geen contact meer met hem hebt? Dat hij voor haar kookt en zo? Wat je ook doet om achter deze details te komen, neem daar afstand van. Dan kun je weer op jezelf en je kind focussen. En wanneer de tijd rijp is, een leuke man tegenkomen die je niet tegen de grond duwt en met een vuist in je gezicht je spullen kapot gooit. Want dat is wie hij is. Mensen veranderen niet zo snel en niet zo radicaal.
maandag 15 oktober 2018 om 12:43
Ik snap heel goed dat dit jou steekt. Maar je kan beter medelijden hebben met zijn vriendin. Ook zij zal ooit een keer tegen zijn vuist aanlopen.
Kijk waar je nu staat, wees trots op jezelf dat je ooit die stap heb durven nemen.
Probeer hem uit je hoofd te krijgen. Stel je open voor anderen. Deze man verdient jouw aandacht niet.
Kijk waar je nu staat, wees trots op jezelf dat je ooit die stap heb durven nemen.
Probeer hem uit je hoofd te krijgen. Stel je open voor anderen. Deze man verdient jouw aandacht niet.
maandag 15 oktober 2018 om 13:01
maandag 15 oktober 2018 om 13:07
Dit dus.....mma90 schreef: ↑15-10-2018 12:26Waarschijnlijk is hij haar aan het “groomen”, zodat ze emotioneel gehecht aan hem raakt voordat zij de eerste loeier van hem krijgt. Je zegt het zelf: jullie hebben ook mooie tijden gekend.
maandag 15 oktober 2018 om 13:21
TO, waarschijnlijk behandelde je ex jou ook zo als zijn nieuwe vriendin de eerste maanden. Als hij gelijk zo’n lul bleek te zijn was je vast geen 7 jaar gebleven. Hij heeft jou voor het lapje gehouden totdat je afhankelijk van hem werd. Dit doet hij nu bij zijn nieuwe vriendin.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
maandag 15 oktober 2018 om 13:43
Het is goed dat je bij hem weg bent. Echt waar.
Zoals hij jou behandeld heeft... Niet normaal en heel erg schadelijk. Voor zowel jou als jullie kind.
Hoogstwaarschijnlijk krijgt zijn nieuwe liefde dit lelijke gezicht van hem ook nog wel te zien.
Probeer je daar niet mee bezig te houden.
Belangrijkste voor jou en je kind is dat het relatiegeweld met deze man voorbij is voor jullie, dat jullie rust hebben.
En dat jij op een dag iemand tegen kan komen die wel goed is voor jou en je kind.
Dus wees niet meer met hem en zijn ellende bezig maar kijk vooruit!
Hier een meditatie oefening die jou kan helpen bij je verleden met hem los te laten. Het zal je rust en kracht geven.
https://m.youtube.com/watch?v=JivdU-qZHQA
Zoals hij jou behandeld heeft... Niet normaal en heel erg schadelijk. Voor zowel jou als jullie kind.
Hoogstwaarschijnlijk krijgt zijn nieuwe liefde dit lelijke gezicht van hem ook nog wel te zien.
Probeer je daar niet mee bezig te houden.
Belangrijkste voor jou en je kind is dat het relatiegeweld met deze man voorbij is voor jullie, dat jullie rust hebben.
En dat jij op een dag iemand tegen kan komen die wel goed is voor jou en je kind.
Dus wees niet meer met hem en zijn ellende bezig maar kijk vooruit!
Hier een meditatie oefening die jou kan helpen bij je verleden met hem los te laten. Het zal je rust en kracht geven.
https://m.youtube.com/watch?v=JivdU-qZHQA
maandag 15 oktober 2018 om 14:05
Het komt (helaas) vaak voor, dat vrouwen terugverlangen naar mishandelende ex. Waarom, vraag je je af. Vaak is er dan sprake van een ongezonde hechting, waaruit verslaving (aan foute) relatie voortvloeit.
Realiseer je dat dit geen gezond gedrag of verlangen is!
Het zou goed zijn voor jou om in jezelf hiermee aan het werk te gaan: zoek psychologische hulp, via je huisarts.
Voor lotgenotencontact e/o hulp bij het verwerken en loslaten : https://www.stichtingzijweg.nl/
Realiseer je dat dit geen gezond gedrag of verlangen is!
Het zou goed zijn voor jou om in jezelf hiermee aan het werk te gaan: zoek psychologische hulp, via je huisarts.
Voor lotgenotencontact e/o hulp bij het verwerken en loslaten : https://www.stichtingzijweg.nl/
maandag 15 oktober 2018 om 19:08
Bedankt voor jullie reacties.
Precies. Waarom? Die vraag stel ik mezelf ook. Ik weet dat het niet gezond is, dit zegt mijn verstand. Maar gevoelsmatig zit het anders. Misschien komt dit ook wel, omdat ik hem heb verlaten in een problematische tijd. En de glimp - die ik van social media- opvang , laat zijn leuke kant zien. Mijn laatste beeld van hem was akelig en nu zie ik plots weer een andere kant van hem. De kant waar ik altijd na verlangde.
Ik vind het eng dat mijn gedachten en gevoelens zo de loop met me nemen, terwijl ik wel beter weet. Stiekem hoop je, dat een persoon waar je met heel je hart van gehouden hebt, toch verandert. Ook al weet ik dat dit nooit zal gebeuren. Hopelijk kan ik ooit onder ogen zien dat ik daadwerkelijk een goed besluit heb genomen. Soms heb ik een schuldgevoel naar mijn zoon toe, het ontnemen van zijn vader. Anderzijds lijkt zijn vader nergens last van te hebben. Het is heel krom allemaal en een echte mindfuck. Hopend dat hij een goede vader zou zijn en een goede man. Maar dat is niet zo.
maandag 15 oktober 2018 om 19:11
Ik ben onder behandeling geweest bij een psycholoog. Emdr therapie. Daarom verklaar ik mezelf nu dus ook voor gek. Eerst in therapie geweest om van mijn traumatische ervaringen af te komen en nu plots verlang ik naar hem. Ik begrijp mezelf niet eens meer, maar het zal gewoonweg 'hoop' zijn. Hoop dat hij daadwerkelijk veranderd zou zijn. Ik weet het niet..
maandag 15 oktober 2018 om 19:38
Hoi , als je eens tijd hebt , lees eens het boek “ liefdesbang “ van Hannah cuppen.
Dat zal veel verklaren en het scheelt je terug een bezoek aan een therapeut . Mensen bijvoorbeeld met bindingsangst willen hun ex terug zodra hij een nieuwe relatie heeft , dan hebben ze plots verlatingsangst en wilen ze terug samen zijn met hun ex, maar daarmee zal er niets veranderen in de relatie . Je dient te kijken hoe binding of verlatings angst ontstaan is vanuit je jeugd.
Liefs
Dat zal veel verklaren en het scheelt je terug een bezoek aan een therapeut . Mensen bijvoorbeeld met bindingsangst willen hun ex terug zodra hij een nieuwe relatie heeft , dan hebben ze plots verlatingsangst en wilen ze terug samen zijn met hun ex, maar daarmee zal er niets veranderen in de relatie . Je dient te kijken hoe binding of verlatings angst ontstaan is vanuit je jeugd.
Liefs
maandag 15 oktober 2018 om 20:21
Spirit36 schreef: ↑15-10-2018 19:38Hoi , als je eens tijd hebt , lees eens het boek “ liefdesbang “ van Hannah cuppen.
Liefs
Dankje, ga ik zeker doen!
maandag 15 oktober 2018 om 20:34
er zit aan dit hele verhaal ook voor jou een mooie zijde: en zie die ook aub! Je bent van hem af, hij stalkt niet meer, je kan met je zoontje een rustig leven opbouwen. Denk nog een keer aan de zwartste dagen die je met hem hebt gekend! Dat is voorbij!
Wat wil je meer? Denk je dat als bij mijnheer het nieuwe eraf is, dat mevrouw B ook niet gaat meemaken wat jij hebt meegemaakt. En dan komt er een mevrouw C en dan denkt mevrouw B: waarom ik niet ...
Tot hij aan mevrouw Z is
Wat wil je meer? Denk je dat als bij mijnheer het nieuwe eraf is, dat mevrouw B ook niet gaat meemaken wat jij hebt meegemaakt. En dan komt er een mevrouw C en dan denkt mevrouw B: waarom ik niet ...
Tot hij aan mevrouw Z is