Centraal Moderatortopic

29-08-2018 10:30 2878 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p28955681

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-106/list_messages/431859

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Mailen is natuurlijk ook helemaal tegengesteld aan de essentie van een forum. Het is een hele aparte keuze om een forum aan te bieden waarmee je specifiek een omgeving creëert waar iedereen in openheid met elkaar communiceert, om vervolgens een achterkamertjestechniek te verlangen voor communicatie over het forum zelf.

Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen?

Als je van anderen openheid verlangt maar zelf stiekem doet, dan kan je niet verlangen dat je serieus wordt genomen. Het is daarom ook niet raar dat er weinig begrip is voor de beheerder van het forum. Dat veroorzaakt de beheerder van het forum zelf.
Hetvrijewoord schreef:
18-10-2018 09:21
Ook intrieste topics mogen er zijn. Behalve in de wereld waarin anderen bepalen wat goed voor ons is.
Eng gedachtegoed.
ik vind het vreemd dat je iemand die moeite heeft met een topic met racistische randjes wegzet als triest en eng.

Dit soort onfrisse gesprekken mag je best voeren, maar niet op een openbaar forum met in de huisregels dat je een veilige community wil zijn
Lady*Voldemort schreef:
17-10-2018 18:56
Nou ben ik toch benieuwd hoor, naar die week- en maandban. In de OP van het bantopic staat te lezen:

- waarschuwing
- 24 uur
- 48 uur
- een week
- permaban alleen bij ernstige misdragingen en spam

Ontvangt een forummer binnen een half jaar 3 weekbannen, dan wordt de forummer ter beoordeling bij de Community Manager gemeld en kan er een ban voor nog een week, een maand, een permaban of een pijlerban worden gegeven.

En dan lees ik in de huisregels:

– eerste overtreding: waarschuwing
– tweede overtreding: 24 uurs-ban
– derde overtreding: 48 uurs-ban
– vierde overtreding: een weekban
– vijfde overtreding: een maandban
– permaban (kan tevens direct worden gehanteerd bij ernstige misdragingen en spam)

Dus hoe is het nou? Kun je nou één weekban krijgen, of drie, of nog meer al naar gelang de stand van de pet van de CM? En die maandban, bestaat die eigenlijk wel?

En op grond waarvan bepalen jullie welke van beide bansystemen jullie nu weer eens zullen hanteren?
Beste Lady*Voldemort,

Excuses voor de verwarring. Het bansysteem is als volgt:

- waarschuwing
- 24 uur
- 48 uur
- een week
- een maand

Dit heb ik zojuist ook aangepast in het bantopic.

Je kunt één weekban krijgen. Na drie maanden vervalt je laatste ban, dus dan krijg je de keer daarop weer een weekban. Ook die ban kan na drie maanden vervallen. Wanneer dit in precies een half jaar gebeurt, wordt dit bij mij gemeld en beoordeel ik samen met het moderatorteam wat een passende maatregel is.

Ik hoop dat het bansysteem op deze manier duidelijk is.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
shifty schreef:
Mailen is natuurlijk ook helemaal tegengesteld aan de essentie van een forum. Het is een hele aparte keuze om een forum aan te bieden waarmee je specifiek een omgeving creëert waar iedereen in openheid met elkaar communiceert, om vervolgens een achterkamertjestechniek te verlangen voor communicatie over het forum zelf.

Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen?

Als je van anderen openheid verlangt maar zelf stiekem doet, dan kan je niet verlangen dat je serieus wordt genomen. Het is daarom ook niet raar dat er weinig begrip is voor de beheerder van het forum. Dat veroorzaakt de beheerder van het forum zelf.

De grote fora die ik ken hebben ook een feedback pijler, of op zijn minst een feedback topic.
Wordt het niet eens tijd om dit te realiseren mods?
CommunityManagerViva schreef:
18-10-2018 09:27
Beste Lady*Voldemort,

Excuses voor de verwarring. Het bansysteem is als volgt:

- waarschuwing
- 24 uur
- 48 uur
- een week
- een maand

Dit heb ik zojuist ook aangepast in het bantopic.

Je kunt één weekban krijgen. Na drie maanden vervalt je laatste ban, dus dan krijg je de keer daarop weer een weekban. Ook die ban kan na drie maanden vervallen. Wanneer dit in precies een half jaar gebeurt, wordt dit bij mij gemeld en beoordeel ik samen met het moderatorteam wat een passende maatregel is.

Ik hoop dat het bansysteem op deze manier duidelijk is.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Fijn dat je het hebt aangepast!
S-Meds schreef:
18-10-2018 09:27
ik vind het vreemd dat je iemand die moeite heeft met een topic met racistische randjes wegzet als triest en eng.

Dit soort onfrisse gesprekken mag je best voeren, maar niet op een openbaar forum met in de huisregels dat je een veilige community wil zijn
Ik vind het gek dat mensen die minder moeite hebben met deze topics, en meer 'rechtse' denkbeelden hebben of alkeen maar vinden dat die geuit mogen worden, of simpelweg kritiek hebben op Sylvana S. worden weggezet als racist. En er nu dus ook zomaar een topic wordt verwijderd omdat het een moraalridder niet bevalt.

Dat vind ik dus onfris. Racist zijn is nogal een beschuldiging. En daar wordt ook niet tegen opgetreden. Hoeft van mij ook niet, vrije meningsuiting, maar het mes moet niet aan een kant snijden.

Er was niks mis met dat topic en als dat wel zo zou zijn, kan er gemodereerd worden.
Wat is volgens de mods ( en niet volgens betweter) de precieze reden om dit topic nu te sluiten? Het was zelfs amper actief op dit moment.

Ik zou graag zien dat het teruggezet/heropend wordt. Geeft een goed overzicht van het verleden van Sylvana en haar partij en straks moet dat allemaal weer opnieuw getypt worden. Want zij is nog steeds actief en die partij ook. De laatste post die ik zag was ook gewoon een recent nieuwsfeit (dat Sylvana er door de burgemeester Halsema op is aangesproken dat ze niet in Amsterdam woont zoals ze wel verplicht is)
impala wijzigde dit bericht op 18-10-2018 10:08
45.96% gewijzigd
.
Hetvrijewoord schreef:
Ook intrieste topics mogen er zijn. Behalve in de wereld waarin anderen bepalen wat goed voor ons is.
Eng gedachtegoed.

Maar de forummer die om dit slotje vroeg is daarom nog niet 'een intriest geval'. Dat is een persoonlijke aanval, en dit is wat er nogal eens gebeurt op dit soort topics.
Waarom kan kritiek op de inhoud, de mening, niet gescheiden worden van die op de persoon ?
Logisch dat zaken uit de hand lopen als je mensen met minachting benadert.
Dat vind ik nou intriest.
Maar dat maakt jou nog geen 'intriest geval'.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 18-10-2018 09:59
0.66% gewijzigd
nounou
ik vind het maar raar dat forummers hier zoveel inspraak kunnen hebben dmv stafjes en dat je hier wel ontzettend op je woorden moet letten.
Even voor de goede orde, het ene topic over Silvana gaat op slot, maar men krijgt wel toestemming voor een nieuw topic over Silvana bij actueel?
Hoe zit dat precies?
anoniem_373619 wijzigde dit bericht op 18-10-2018 10:02
6.80% gewijzigd
the_Wicked_Witch schreef:
18-10-2018 09:31
De grote fora die ik ken hebben ook een feedback pijler, of op zijn minst een feedback topic.
Wordt het niet eens tijd om dit te realiseren mods?
Grapjas :rofl:

Onvoorstelbaar dat een groot forum als dit met een boel inkomsten van de adverteerders zo'n slechte moderatie heeft. Wat wil je met goedkope jonge stagiares die handelen volgens een script en blind op de idiote stafjes en niet meelezen dus geen idéé hebben wat er speelt.
Als je daar wat geld voor uit zou trekken en een moderator aanstelt met verstand van zaken van dit forum, haal je al enorme winst.

Ik zal wel debiel denken.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-10-2018 10:13
Reden: Provoceren
98.10% gewijzigd
TanteBedelia schreef:
18-10-2018 10:01
Even voor de goede orde, het ene topic over Silvana gaat op slot, maar men krijgt wel toestemming voor een nieuw topic over Silvana bij actueel?
Hoe zit dat precies?
Eerst maar eens een goede reden voor het sluiten van dat topic. Waarom zouden we overnieuw moeten beginnen?
.
impala schreef:
18-10-2018 10:03
Eerst maar eens een goede reden voor het sluiten van dat topic. Waarom zouden we overnieuw moeten beginnen?
Van dat hele topic krijg je koude rillingen, net als het topic over Pechtold.
TanteBedelia schreef:
18-10-2018 10:05
Vind jij. Ik krijg weer van andere dingen koude rillngen. Ook de zeis er maar over?
Ik wil van de mods graag een objectieve onderbouwde reden horen.
.
kijk dan! is toch niet normaal/leuk meer zo
Racisme is vreselijk, maar die term misbruiken is ook vreselijk. In het ZP-topic werd iemand al racist genoemd als hij/zij vond dat de populariteit van Umberto Tan vooral gedaald was door zijn buitenechtelijke affaire i.p.v. dat die gedaald was door een racistisch klimaat in Nederland. :facepalm:
Laten we hier op dit forum vooral de nuance toestaan zonder andere meningen direct met een suggestief sausje te overgieten.
Ik vind eigenlijk dat oneigenlijk gebruik van het woord racisme als provoceren gezien kan worden.

Hoe denken de mods daarover? Of wachten ze even af wat de vaste racisme roepers ervan vinden?
rozamunda schreef:
18-10-2018 10:09
kijk dan! is toch niet normaal/leuk meer zo

Dat was het al heel lang niet meer. Het is niet voor niets dat zoveel mensen de Actueel pijler vermijden.
Daar zijn ongetwijfeld mensen die interessante ideeën hebben maar die onpasselijk worden van de manier van forummen die gebruikelijk is geworden op sommige topics op Actueel.
Ik vind het goed dat er eindelijk eens ingegrepen wordt. Dat kan veel beter, en met het wissen van hele topics ben ik het ook niet eens, maar misschien dat er begonnen kan worden met écht modereren daar, zodat interessante discussies mogelijk worden.
nounou
TanteBedelia schreef:
18-10-2018 10:01
Hoe zit dat precies?
Het topic dat wij gisteren gesloten hebben leverde vooral provocerende reacties op. Daarnaast was deze al twee jaar oud.
Wij houden het nieuwe topic in de gaten, en zullen maatregelen nemen waar nodig. Dat is nu (nog) niet het geval.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Zazamaenade schreef:
18-10-2018 10:18
Dat was het al heel lang niet meer. Het is niet voor niets dat zoveel mensen de Actueel pijler vermijden.
Daar zijn ongetwijfeld mensen die interessante ideeën hebben maar die onpasselijk worden van de manier van forummen die gebruikelijk is geworden op sommige topics op Actueel.
Ik vind het goed dat er eindelijk eens ingegrepen wordt. Dat kan veel beter, en met het wissen van hele topics ben ik het ook niet eens, maar misschien dat er begonnen kan worden met écht modereren daar, zodat interessante discussies mogelijk worden.
jij weet altijd heel goed te wijzen. ik heb het niet alleen over actueel.
genoeg andere pijlers waar je ook misselijk van kan worden door reactie's.
er wordt teveel en onnodig ingegrepen.
anoniem_361578 wijzigde dit bericht op 18-10-2018 10:23
4.92% gewijzigd
TanteBedelia schreef:
18-10-2018 10:05
De post van Missie waarna het topic gesloten werd, was het bericht van gisteren in de krant dat Sylvana op haar vingers getikt was door Halsema, omdat ze niet in Amsterdam woont terwijl dat voor een raadslid verplicht is. Dat zou toch gewoon in een topic vermeld mogen worden? Omdat een forummer dat niet wil lezen, moet dan maar het topic gesloten worden? Je hoeft toch helemaal niet mee te lezen in een topic dat je niet interesseert of waar je je aan ergert? Ik sla al die ranzige sextopics ook over, maar als een ander daar graag in wil lezen of schrijven dat moet hij of zij dat zelf weten.
ModeratorViva schreef:
18-10-2018 10:19
Het topic dat wij gisteren gesloten hebben leverde vooral provocerende reacties op. Daarnaast was deze al twee jaar oud.
Wij houden het nieuwe topic in de gaten, en zullen maatregelen nemen waar nodig. Dat is nu (nog) niet het geval.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Zie mijn post hierboven. Het bericht van Missie was toch niet provocerend? Zij citeerde een krantenbericht!

Of mag er sowieso niet over Sylvana geschreven worden? Lijkt mij lastig bij iemand die zich zo in de politek laat horen. Over Rob Jetten, Klaver, Trump, Wilders, Baudet enz. mag ook niet meer geschreven worden?
anoniem_211360 wijzigde dit bericht op 18-10-2018 10:26
18.60% gewijzigd
ModeratorViva schreef:
18-10-2018 10:19

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

Nee hoor.
Voorbeelden graag.

Gaan alle topics waaron nog wordt geschreven maar al twee jaar oud zijn verwijderd worden? Of alleen die waar sommige forummers zich aan storen?
Pientjexxxx schreef:
18-10-2018 10:23
Zie mijn post hierboven. Het bericht van Missie was toch niet provocerend? Zij citeerde een krantenbericht!
de provocerende reacties werden denk hier geuit?
rozamunda schreef:
18-10-2018 10:24
de provocerende reacties werden denk hier geuit?
Waar dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven