Centraal Moderatortopic

29-08-2018 10:30 2878 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p28955681

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-106/list_messages/431859

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
fashionvictim schreef:
18-10-2018 11:19
Het bijzondere is dat als je vraagt om een eigen topic dat al jaren niet meer actief is te verwijderen, en daarbij aangeeft dat je dat vraagt omdat je via dit forum wordt lastig gevallen, dat het dan gewoon geweigerd wordt.
Bizar. Kopieer jezelf even. FV, want er is een grote gumactie gaande.
snug schreef:
18-10-2018 10:14
Racisme is vreselijk, maar die term misbruiken is ook vreselijk. In het ZP-topic werd iemand al racist genoemd als hij/zij vond dat de populariteit van Umberto Tan vooral gedaald was door zijn buitenechtelijke affaire i.p.v. dat die gedaald was door een racistisch klimaat in Nederland. :facepalm:
Laten we hier op dit forum vooral de nuance toestaan zonder andere meningen direct met een suggestief sausje te overgieten.
Dit is een pertinente leugen en een flagrante verdraaiing van wat er in dat topic werd gezegd. Er is in dat hele topic bij mijn weten maar 1 keer iemand een racist genoemd, door mij, en dat was helemaal aan het begin van het topic. Ik kreeg daarop een weekban - wat best bijzonder is, maar dat terzijde - en daarna is het bij mijn weten helemaal niet meer gebeurd. Je bent aan het framen.
Am Yisrael Chai!
In het pieten topic werd continu gehint naar 'de racisten'. Het is voor iedereen na te lezen, tenzij er daar inmiddels ook flink censuur is gepleegd.
Hetvrijewoord schreef:
18-10-2018 11:29
In het pieten topic werd continu gehint naar 'de racisten'. Het is voor iedereen na te lezen, tenzij er daar inmiddels ook flink censuur is gepleegd.
Gisteren in de docu-serie EO onderzoekt haat, kwam weer naar voren dat wij allemaal licht/matig/zwaar racist zijn. Dat komt door onbewuste denkprocessen die mede door de cultuur bepaald worden.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
fashionvictim schreef:
18-10-2018 11:26
Dit is een pertinente leugen en een flagrante verdraaiing van wat er in dat topic werd gezegd. Er is in dat hele topic bij mijn weten maar 1 keer iemand een racist genoemd, door mij, en dat was helemaal aan het begin van het topic. Ik kreeg daarop een weekban - wat best bijzonder is, maar dat terzijde - en daarna is het bij mijn weten helemaal niet meer gebeurd. Je bent aan het framen.
Nee hoor, ik ben niet aan het framen. Ik dacht laat ik ook eens een kijkje in dat zwarte Pietentopic nemen en dat viel mij op. Laten we de term racisme vooral gebruiken voor zaken waar het echt speelt, het is al vervelend genoeg dat het bestaat.
Dubbel
zazamaenade wijzigde dit bericht op 18-10-2018 11:59
98.04% gewijzigd
nounou
Hetvrijewoord schreef:
18-10-2018 10:17
Ik vind eigenlijk dat oneigenlijk gebruik van het woord racisme als provoceren gezien kan worden.

Hoe denken de mods daarover? Of wachten ze even af wat de vaste racisme roepers ervan vinden?
Helemaal mee eens.
Maar ik pleit ook niet voor meer ingrijpen. Juist voor minder aan alle kanten.
Wat is er mis met een beetje provoceren? Dat geeft juist een jeu aan een forum. Provoceren is niks meer dan prikkelen.
Maar tegelijk vind ik mensen van racisme en discriminatie betichten een grote stap verder gaan dan provoceren.

En ja racisme zit idd in ons allemaal. Dus waar ligt de grens? Ik weet een ding zeker: de huidige mods zijn niet capabel om dat te bepalen. Is niet zo makkelijk. Rechters hebben er al grote moeite mee.
Gevolg: willekeur alom en de grootste staffers krijgen hun zin.
impala wijzigde dit bericht op 18-10-2018 12:03
18.27% gewijzigd
.
impala schreef:
18-10-2018 09:45
Ik vind het gek dat mensen die minder moeite hebben met deze topics, en meer 'rechtse' denkbeelden hebben of alkeen maar vinden dat die geuit mogen worden, of simpelweg kritiek hebben op Sylvana S. worden weggezet als racist. En er nu dus ook zomaar een topic wordt verwijderd omdat het een moraalridder niet bevalt.

Dat vind ik dus onfris. Racist zijn is nogal een beschuldiging. En daar wordt ook niet tegen opgetreden. Hoeft van mij ook niet, vrije meningsuiting, maar het mes moet niet aan een kant snijden.

Er was niks mis met dat topic en als dat wel zo zou zijn, kan er gemodereerd worden.
Wat is volgens de mods ( en niet volgens betweter) de precieze reden om dit topic nu te sluiten? Het was zelfs amper actief op dit moment.

Ik zou graag zien dat het teruggezet/heropend wordt. Geeft een goed overzicht van het verleden van Sylvana en haar partij en straks moet dat allemaal weer opnieuw getypt worden. Want zij is nog steeds actief en die partij ook. De laatste post die ik zag was ook gewoon een recent nieuwsfeit (dat Sylvana er door de burgemeester Halsema op is aangesproken dat ze niet in Amsterdam woont zoals ze wel verplicht is)
Het is een topic van twee jaar geleden. Daarbij klopt de topictitel al een hele tijd niet meer. Daarom schrijft er ook amper iemand mee. Als er nieuws is over Sylvana Simons kan je gewoon een nieuw topic openen. We gaan toch ook niet alle nieuwtjes over Wilders onder de titel VVD zetten omdat hij ooit lid was van die partij?
Als je een nieuw topic maakt met een duidelijke titel doen er veel meer mensen met de discussie mee en blijft het niet beperkt tot het posten van elk wissewasje over een gemeenteraadslid.
(Maak bv een topic met als titel “gemeenteraadsleden die niet in de juiste plaats wonen”. Dan krijg je ‘gezonde’ discussies en geen clubhuis)
Quaintrelle schreef:
18-10-2018 11:32
Gisteren in de docu-serie EO onderzoekt haat, kwam weer naar voren dat wij allemaal licht/matig/zwaar racist zijn. Dat komt door onbewuste denkprocessen die mede door de cultuur bepaald worden.

Ik denk ook dat we allemaal enigszins racistische denkbeelden hebben, onbewust. Waar ik echt moeite mee heb is de enorme zelfbeschuldiging die daar soms aan verbonden wordt, zoals bijvoorbeeld in de programma's van Sunny Bergman.

En de uitspraak 'luie honden' zoals die gedaan werd in het vluchtelingentopic vond ik dan weer niet racistisch, (dat vond een mod wel) eerder ongepast. Ik denk dat het wel nodig is om goed te blijven nadenken en luisteren naar anderen en elkaar, en niet alles 'racistisch' noemen.
nounou
TanteBedelia schreef:
18-10-2018 10:05
Van dat hele topic krijg je koude rillingen, net als het topic over Pechtold.
Goed voorbeeld. Vind ik net zoiets. Titel klopt voor geen meter meer. En mensen posten daar elk wissewasje over Pechtold
impala schreef:
18-10-2018 11:54
Helemaal mee eens.
Wat is er mis met een beetje provoceren? Dat geeft juist een jeu aan een forum. Provoceren is niks meer dan prikkelen.
Maar tegelijk vind ik mensen van racisme en discriminatie betichten een grote stap verder gaan dan provoceren.
+1000!
bethweeter schreef:
18-10-2018 11:57
Goed voorbeeld. Vind ik net zoiets. Titel klopt voor geen meter meer. En mensen posten daar elk wissewasje over Pechtold

Ik zou solliciteren naar een mod positie.
bethweeter schreef:
18-10-2018 11:57
Nou en?
Dan lees jij daar toch niet mee. Of geef daar een tegengeluid. Of open een ander topic. Je gaat toch niet bepalen wat anderen mogen vinden en zeggen. Dat moet je je eigen forum beginnen.
Jij snapt niet hoe een forum werkt.
.
Titel van het topic had veranderd kunnen worden, daar wilde de mods niet aan meewerken heb ik begrepen.

Het topic is nog steeds actueel, dat was het ook toen bethweeter in juni vroeg of er wat aan het topic gedaan kon worden.
impala schreef:
Helemaal mee eens.

En ja racisme zit idd in ons allemaal. Dus waar ligt de grens? Ik weet een ding zeker: de huidige mods zijn niet capabel om dat te bepalen. Is niet zo makkelijk. Rechters hebben er al grote moeite mee.
Gevolg: willekeur alom en de grootste staffers krijgen hun zin.

Eens.
Beste forummers,

Zoals jullie weten, is dit topic geen discussietopic, dus ik wil jullie verzoeken om de discussie voort te zetten op napraat.

met vriendelijke groet,

Junior
JuniorModeratorViva schreef:
18-10-2018 12:05
Beste forummers,

Zoals jullie weten, is dit topic geen discussietopic, dus ik wil jullie verzoeken om de discussie voort te zetten op napraat.

met vriendelijke groet,

Junior

Misschien is het beantwoorden van de gestelde vragen een goed idee in dit moderatortopic?
Hetvrijewoord schreef:
18-10-2018 12:06
Misschien is het beantwoorden van de gestelde vragen een goed idee in dit moderatortopic?
Een deel van de vragen zijn beantwoord, alleen niet naar je zin. Verder is het op dit moment vooral een discussie onderling en die kan prima op napraat gevoerd worden.
ModeratorViva schreef:
18-10-2018 10:19
Het topic dat wij gisteren gesloten hebben leverde vooral provocerende reacties op. Daarnaast was deze al twee jaar oud.
Wij houden het nieuwe topic in de gaten, en zullen maatregelen nemen waar nodig. Dat is nu (nog) niet het geval.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Beide argumenten gelden voor heel veel topics. Sommigen zijn al tien jaar oud. In sommige topics wordt alléén maar geprovoceerd (zoals die van gisteren over een coke gebruikende vader) .
Kom eens met een valide argument. Is er niet. Het is pure willekeur.
Reactie graag.
impala wijzigde dit bericht op 18-10-2018 12:13
2.82% gewijzigd
.
impala schreef:
Helemaal mee eens.

En ja racisme zit idd in ons allemaal. Dus waar ligt de grwns? Ik wwet een ding zeker: de huidgfe mods zijn niet capabel om dat te bepalen. Is niet zo makkelijk. Gevolg: willwkeur en de grootste staffers krijgen hun zin.
Ja hallo, er zitten hier figuren tussen die om de 2-3 berichten een racistische post neerzetten, zij het openlijk of bedekt en met een hoop gedraai. MarkSD is daar een goed voorbeeld van.
Dat iedereen zogenaamd racistisch is, is slap gelul.
impala schreef:
18-10-2018 12:09
Beide argumenten gelden voor heel veel topics. Sommigen zijn al tien jaar oud. In sommige topics wordt alléén maar geprovoceerd (zoals die van gisteren over een coke gebruikende vader) .
Kom eens met een valide argument. Is er niet. Het is pure willekeur.

Ik wacht ook nog steeds af.
Zijn jullie al bekend met het probleem dat je reacties niet meer in het rijtje ´gereageerd´ komen te staan? het rijtje waar ook ´favoriet´ en ´jouw topics´ staan dus
Net ook weer op iets nieuws gereageerd, komt er nog steeds niet in te staan.
En het zou ook fijn en nuttig zijn als de discussie hier straks niet simpelweg verwijderd wordt, maar serieus gelezen door de CM.
Wees blij dat jullie (nog) betrokken forummers hebben.
impala wijzigde dit bericht op 18-10-2018 12:17
22.77% gewijzigd
.
Quaintrelle schreef:
18-10-2018 11:32
Blijf proberen om het maar te bagatelliseren door net te doen alsof het heel normaal en gangbaar is.. :facepalm:
Michella_1991 schreef:
18-10-2018 12:13
Zijn jullie al bekend met het probleem dat je reacties niet meer in het rijtje ´gereageerd´ komen te staan? het rijtje waar ook ´favoriet´ en ´jouw topics´ staan dus
Net ook weer op iets nieuws gereageerd, komt er nog steeds niet in te staan.
Komt het uiteindelijk wel bij gereageerd te staan of helemaal niet? Ik heb wel al eerdere berichten daar over gelezen, geloof ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven