Napraattopic deel 104

25-09-2018 10:00 3137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Echt, applaus voor het topic over de coke snuivende vader. Zo ... logisch ook allemaal.
Afbeelding
lemoos2 schreef:
17-10-2018 22:01
En dan moet je ook echt een kind hebben dat dit soort gebruik al vele malen heeft gezien inclusief effecten. Ik denk dat als mijn man op een BBQ wat biertjes drinkt, vervolgens rommelt op de badkamer in de wasmand met wit poeder, zoon alles wat volgt aan afwijkend gedrag op de biertjes zou gooien. Dat is het enige wat hij wel eens irl heeft gezien met carnaval, grote mensen die gek doen en waarvan ik heb gezegd dat ze dronken zijn. Die zou echt niet uit zichzelf vermoedens gaan koesteren, al zou hij stiekem alle filmpjes van Pablo Escobar op YouTube hebben gekeken (als hij zou weten wie dat was).
En terecht. Stel je voor, dat je met een biertje op de was even in de wasmachine stopt, en je kind denkt vervolgens intuïtief dat je coke snuift want dat heeft ze op tv gezien, en je ex gaat een zoektocht houden en vindt wit poeder in een blik in je wasmand. Het moet niet gekker worden zeg! ;D
:rofl: En het is blijkbaar laat voor me, ik zie nu pas wat voor t-shirt Taliesin Jaffe in die gif aan heeft
schattigmeisje schreef:
17-10-2018 22:36
:rofl: En het is blijkbaar laat voor me, ik zie nu pas wat voor t-shirt Taliesin Jaffe in die gif aan heeft
:proud:
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
schattigmeisje schreef:
17-10-2018 22:36
:proud:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Veel boze mensen op het modtopic, zeg ;-D Zouden ze boos zijn dat hun berichten consequenties hebben?
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
18-10-2018 10:30
Veel boze mensen op het modtopic, zeg ;-D Zouden ze boos zijn dat hun berichten consequenties hebben?
Snel lezen want de Grote GUM Partij is bezig :lol:
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
18-10-2018 11:22
Snel lezen want de Grote GUM Partij is bezig :lol:
Lees en reageer al de hele tijd, haha. Ben ook al gegumd.
¡Apagando las luces!
Gumgum, verzoek om op Napraat verder te gaan.

Nou, ik reageerde met iets als : Nou, daar heb ik zelf ook wel een voorbeeld van

op iets als

mensen die een andere zienswijze hebben dan het gangbare
en
op de man afgezeken worden alleen omdat je een andere mening hebt
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Overigens vind ik niet dat mensen geband moeten worden alleen om die vervelende smileygewoonte, maar het lijkt in niets op eerlijk discussieren als je mensen alleen maar citeert om er alleen zo'n smiley onder te plaatsen. Dat is gewoon pestgedrag.
vrouwjagersma schreef:
18-10-2018 13:31
Overigens vind ik niet dat mensen geband moeten worden alleen om die vervelende smileygewoonte, maar het lijkt in niets op eerlijk discussieren als je mensen alleen maar citeert om er alleen zo'n smiley onder te plaatsen. Dat is gewoon pestgedrag.
Wat ik niet begrijp is dat het moderatorteam dat niet ziet of wil zien. Ik denk echt al heel lang dat er iemand van die pestkliek in het moderatorteam zit, of dat de mods zelf van het pesten zijn. Ik kan echt niet begrijpen dat je niet ziet dat het gedrag wat jij beschrijft zuigen is. Of wat Meds beschreef.

Of bijvoorbeeld het achtervolg-gedrag waar ik last van heb.
Am Yisrael Chai!
vrouwjagersma schreef:
18-10-2018 13:31
Daarom is het ook zo ongelooflijk irritant dat er steeds wordt benadrukt "Ja, maar van beide kanten wordt er fel gediscussieerd".

Het heeft helemaal niks meer met discussiëren te maken. Het gaat om zuigen, verdraaien, stalken, etc.

Dat maakt de discussie nu júist onmogelijk, ongeacht wat je inhoudelijke standpunt is.

Fel discussiëren vind ik totaal geen probleem en andere meningen dan mijn eigen al helemaal niet.
fashionvictim schreef:
18-10-2018 13:44
Wat ik niet begrijp is dat het moderatorteam dat niet ziet of wil zien. Ik denk echt al heel lang dat er iemand van die pestkliek in het moderatorteam zit, of dat de mods zelf van het pesten zijn. Ik kan echt niet begrijpen dat je niet ziet dat het gedrag wat jij beschrijft zuigen is. Of wat Meds beschreef.

Het is te moeilijk allemaal, daarom geven ze "lastige" forummers liever snel een ban, dan uitzoeken hoe en wat.
Zijn ze ervan af.
"Probleem" ook weer opgelost.
Positivevibes schreef:
18-10-2018 14:13
Daarom is het ook zo ongelooflijk irritant dat er steeds wordt benadrukt "Ja, maar van beide kanten wordt er fel gediscussieerd".

Het heeft helemaal niks meer met discussiëren te maken. Het gaat om zuigen, verdraaien, stalken, etc.

Dat maakt de discussie nu júist onmogelijk, ongeacht wat je inhoudelijke standpunt is.

Fel discussiëren vind ik totaal geen probleem en andere meningen dan mijn eigen al helemaal niet.
Veel mensen die hierover klagen, zuigen en pesten net zo hard op diezelfde en andere topics. Maar dat willen ze niet zien. En als je daar iets van zegt, ben jij de lul.
In dat licht ook grappig dat Meds opeens een groepje zag op het zp topic.
.
fashionvictim schreef:
18-10-2018 13:44

Dat weet ik wel zeker. Maar als ik dat zeg, zie ik spoken.
Tot die ene dag dan, paar maanden geleden. Toen vielen er wat schellen van ogen. Diegene houdt zich sindsdien redelijk koest op NP. Maar er zijn er meer. Ik weet alleen niet wie.

Jij bent zelf zowel slachtoffer als beschermde, hoewel dat laatste begint te draaien dat zie ik ook.
impala wijzigde dit bericht op 18-10-2018 14:30
22.12% gewijzigd
.
Positivevibes schreef:
18-10-2018 14:13

Nou, precies. Bovendien: in het begin van dit forum werd er alleen maar fel gediscussieerd. Het succes van dit forum komt voort uit de felle discussies op toen nog Maatschappij. Maar hier is al jaren sowieso geen discussie meer mogelijk.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
18-10-2018 14:29
Nou, precies. Bovendien: in het begin van dit forum werd er alleen maar fel gediscussieerd. Het succes van dit forum komt voort uit de felle discussies op toen nog Maatschappij. Maar hier is al jaren sowieso geen discussie meer mogelijk.

Als je nu fel discussieert heb je snel een ban te pakken.
Door je "tegenstanders" word je genaaid.
fashionvictim schreef:
En dat ligt zowel aan 'links' als aan 'rechts', en aan zwart én wit. Je moet extreem vóór zijn, of tégen. Of je dat nou bent of niet. En anders wordt je door beide partijen uitgekotst.
impala wijzigde dit bericht op 18-10-2018 14:34
7.72% gewijzigd
.
impala schreef:
18-10-2018 14:32
En dat ligt zowel aan 'links' als 'rechts', en aan zwart en wit. Je moet extreem vóór zijn, of tégen. Of je dat nou bent of niet.
Grijs is dan ook een ontzettend saaie kleur.
karin6789 schreef:
18-10-2018 14:34
Grijs is dan ook een ontzettend saaie kleur.
Behalve op de sekspijler :P
.
impala schreef:
18-10-2018 14:35
Behalve op de sekspijler :P
Oh ja?
Die lees ik nooit.
fashionvictim schreef:
Precies, ik kwam daar vroeger vaak en toen had je leuke discussies, wel op het scherpst van de snede maar nooit zo walgelijk als dat riool daar nu is.
Geen bijzonderheden
Ik geloof niet dat er iemand van de pestkliek in het team zit. Ik geloof eerder dat het team gemakzuchtig is (of tijd te kort komt?) en daarom blind vaart op 'hulp' die ze van frequente en dus vertrouwde staffers en mailers krijgt. Als hun berichten aan mods net zo manipulatief zijn als de berichten die ze op het forum posten, krijg je dus dat er onterechte klappen worden uitgedeeld. En dat terechte klappen aan die vertrouwde staffers en mailers juist niet worden uitgedeeld.

Complottheorie of niet?
yasmijn schreef:
18-10-2018 14:41
Precies, ik kwam daar vroeger vaak en toen had je leuke discussies, wel op het scherpst van de snede maar nooit zo walgelijk als dat riool daar nu is.
Op het scherpst van de snede is nu onmogelijk geworden.
Je moet je zo diplomatiek mogelijk uitdrukken en veel slagen om de arm nemen, wil je niet het risico van een ban lopen.
yette schreef:
18-10-2018 14:43
Ik geloof niet dat er iemand van de pestkliek in het team zit. Ik geloof eerder dat het team gemakzuchtig is (of tijd te kort komt?) en daarom blind vaart op 'hulp' die ze van frequente en dus vertrouwde staffers en mailers krijgt. Als hun berichten aan mods net zo manipulatief zijn als de berichten die ze op het forum posten, krijg je dus dat er onterechte klappen worden uitgedeeld. En dat terechte klappen aan die vertrouwde staffers en mailers juist niet worden uitgedeeld.

Complottheorie of niet?

Gewoon gemakzucht dus.
karin6789 schreef:
18-10-2018 14:46
Gewoon gemakzucht dus.
Dat is de onderliggende oorzaak ja. En verkeerde zuinigheid/inhaligheid bij Sanoma.
Maar het andere is ook waar.
En natuurlijk het feit dat elke boerenlul tegenwoordig internet heeft en zijn telefoon maar een slinger hoeft te geven. Vroeger ging je er echt voor zitten, om te forummen. En was internettoegang voorbehouden aan nerds en academici.
impala wijzigde dit bericht op 18-10-2018 14:51
35.46% gewijzigd
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven