Napraattopic deel 104

25-09-2018 10:00 3137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
yette schreef:
18-10-2018 15:13
Oh, net zoals wanneer mijn brugpieper twee blokken van school wordt opgewacht door een paar derde klassers. Gebeurt niks mee, behalve 'we hebben ze erop aangesproken en gezegd dat er sancties volgen als ze het op school doen'. Toen keer raden wie er de volgende middag op diezelfde plek stonden te wachten :@
Wat ontzettend zielig. Geef hem maar een anonieme hug van mij.
Am Yisrael Chai!
yasmijn schreef:
18-10-2018 15:33
O ja hoor, ikzelf en nog een drietal forummers zijn bedreigd door een forummer via facebook en niet te zuinig ook. Dit hebben wij gemeld bij de CM en screeshots gestuurd. Maar je voelt hem al: ze kunnen er niks mee want het gebeurde buiten dit forum om.
Terwijl het een forummer was die andere forummers bedreigde.

Maar dat klopt dan toch? Die melding moet je doen bij Facebook, want daar gingen ze over de schreef.
Yildizlar schreef:
18-10-2018 15:22
Ondertussen op het Hema topic
Ik lees het net. Tussen de handdoeken en colaflesjes door krijgen ze het nog voor elkaar :facepalm:
Geen bijzonderheden
RikM schreef:
18-10-2018 15:38
Maar dat klopt dan toch? Die melding moet je doen bij Facebook, want daar gingen ze over de schreef.
Heel gek, maar op de meeste fora worden leden die andere leden bedreigen of stalken gewoon gepermaband.
Am Yisrael Chai!
yasmijn schreef:
Ik lees het net. Tussen de handdoeken en colaflesjes door krijgen ze het nog voor elkaar :facepalm:
Zielig als het niet zo triest was.
fashionvictim schreef:
18-10-2018 15:32
Dat werkt helaas ook niet, hoor. Ik heb een hele groep mensen al heel lang op negeer en ik reageer nooit op hen, maar desondanks blijven zij me achtervolgen en proberen uit te lokken. Ik heb wel eens aan de mods gevraagd om naar het postgedrag van bepaalde forummers te kijken en eens te bekijken hoe vaak ik op die forummers reageer en omgekeerd wat zij naar mij toe doen - zij staffen mij ook heel erg veel - maar dat weigerden de mods.
Misschien onder de negeer vandaan halen en zelf ook lullig gaan lopen staffen?

Want die negeer-knop werkt toch niet. Er is altijd wel iemand die de heftigste berichten quoot. En dan hap je toch.
RikM schreef:
Geen meervoud, het was er een.
Melding is uiteraard gedaan, maar ja, ook daar kom je nergens, alleen het advies om te blocken.

En toch vind ik dat er hier ook wat aan gedaan moet worden want het was een forummer van hier met de meest enge teksten naar ons toe. De ene post was nog fraaier dan de andere :proud:
Geen bijzonderheden
fashionvictim schreef:
18-10-2018 15:40
Heel gek, maar op de meeste fora worden leden die andere leden bedreigen of stalken gewoon gepermaband.
Correct.
Geen bijzonderheden
Gelukkig is er een nieuw topic over Sylvana Simons. Zo fijn.
yasmijn schreef:
18-10-2018 15:33
O ja hoor, ikzelf en nog een drietal forummers zijn bedreigd door een forummer via facebook en niet te zuinig ook. Dit hebben wij gemeld bij de CM en screeshots gestuurd. Maar je voelt hem al: ze kunnen er niks mee want het gebeurde buiten dit forum om.
Terwijl het een forummer was die andere forummers bedreigde.

Je dochters zijn moslimhoeren is geen bedreigen natuurlijk en van een heel andere orde dan iemands NAW verspreiden.
yette schreef:
18-10-2018 15:41
Misschien onder de negeer vandaan halen en zelf ook lullig gaan lopen staffen?

Want die negeer-knop werkt toch niet. Er is altijd wel iemand die de heftigste berichten quoot. En dan hap je toch.
Bij 1 specifieke forummer hou ik het inmiddels al jaren vol om er nooit op te reageren. Maar helaas heeft dat niet tot resultaat gehad dat de lol er aan de andere kant vanaf is gegaan. ik vind het zelf ook ongelooflijk dat iemand zo lang zo obsessief op mij blijft reageren, zo interessant ben ik nu ook weer niet. En toch gebeurt het.
Am Yisrael Chai!
Star² schreef:
18-10-2018 15:42
Je dochters zijn moslimhoeren is geen bedreigen natuurlijk en van een heel andere orde dan iemands NAW verspreiden.
O ja, dat was de tekst naar jou, wat kreeg ik ook alweer? Ik vermoord je moslimkleinkind of zoiets en ik weet waar je woont en blablabla.
Ik raak gelukkig niet snel onder de indruk maar ik kan me zo voorstellen als je een wat teerder zieltje hebt, dan je dan van slag bent.

En ik heb helegaar geen kleinkind. :proud:
Geen bijzonderheden
fashionvictim schreef:
18-10-2018 15:43
Bij 1 specifieke forummer hou ik het inmiddels al jaren vol om er nooit op te reageren. Maar helaas heeft dat niet tot resultaat gehad dat de lol er aan de andere kant vanaf is gegaan. ik vind het zelf ook ongelooflijk dat iemand zo lang zo obsessief op mij blijft reageren, zo interessant ben ik nu ook weer niet. En toch gebeurt het.
Eng is dat. Wat zijn dat voor mafklappers vraag je je af, hoe zijn ze in het echte leven.

Brrrr.
Geen bijzonderheden
fashionvictim schreef:
18-10-2018 15:37
Wat ontzettend zielig. Geef hem maar een anonieme hug van mij.
Doe ik!
Jeetje, wat afschuwelijk FV. Als je opeens niet meer anoniem bent en zo gevolgd wordt, dat is echt heel naar. En er zijn oud-mods en oud-cm's die heel goed weten hoe dat voelt en daarom zou het toch niet meer dan normaal zijn dat daar gewoon iets mee gedaan wordt. Stelletje domme mutsen zijn het die dit forum runnen.
Staffen is echt niet een goed idee. Dat moeten ze direct afschaffen.
Ik kan me voorstellen dat de mods gillend gek worden van dat gestaf.
Want laten we eerlijk zijn, het merendeel van de stafjes slaat helemaal nergens op, maar moeten ze wel onderzoeken waardoor de terechte stafjes ondergesneeuwd raken.
Met staffen geef je de gemiddelde forummer echt te veel macht. Die kunnen daar helemaal niet mee omgaan.
streepjesdekbed schreef:
18-10-2018 15:47
Jeetje, wat afschuwelijk FV. Als je opeens niet meer anoniem bent en zo gevolgd wordt, dat is echt heel naar. En er zijn oud-mods en oud-cm's die heel goed weten hoe dat voelt en daarom zou het toch niet meer dan normaal zijn dat daar gewoon iets mee gedaan wordt. Stelletje domme mutsen zijn het die dit forum runnen.
Ik denk eigenlijk dat hun handen gebonden zijn door de beheerder. Uiteindelijk voeren de mods slechts uit wat van hogerhand bepaald wordt.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
fashionvictim schreef:
18-10-2018 15:40

Als dat op het forum gebeurt ja, maar als iemand buiten het forum om dingen doet dan lijkt me dat lastiger. Moet je dan niet naar een andere autoriteit stappen, zoals de politie?
yasmijn schreef:
18-10-2018 15:46
Eng is dat. Wat zijn dat voor mafklappers vraag je je af, hoe zijn ze in het echte leven.

Brrrr.
Bah, wat een akelig gedoe zeg! Zijn het echt meerdere forummers? Of eentje die knettergek & geobsedeerd is?
RikM schreef:
18-10-2018 15:49
Als dat op het forum gebeurt ja, maar als iemand buiten het forum om dingen doet dan lijkt me dat lastiger. Moet je dan niet naar een andere autoriteit stappen, zoals de politie?
Ook dat is in het verleden wel gebeurd volgens mij. Niet door mij overigens. Van wat ik daarvan weet werd er volgens mij allereerst terugverwezen naar Sanoma. Maar die geven dus niet thuis.
Am Yisrael Chai!
RikM schreef:
Het stalken gebeurt ook gewoon op het forum.

Waarom daar niet op gehandeld wordt is mij een raadsel.
yasmijn schreef:
18-10-2018 15:45
O ja, dat was de tekst naar jou, wat kreeg ik ook alweer? Ik vermoord je moslimkleinkind of zoiets en ik weet waar je woont en blablabla.
Ik raak gelukkig niet snel onder de indruk maar ik kan me zo voorstellen als je een wat teerder zieltje hebt, dan je dan van slag bent.

En ik heb helegaar geen kleinkind. :proud:

Jeetje.. hoe komt die psycho aan jullie Facebookpagina’s? En zit deze persoon hier nog steeds?
yette schreef:
Bah, wat een akelig gedoe zeg! Zijn het echt meerdere forummers? Of eentje die knettergek & geobsedeerd is?
Het zijn er in mijn geval een paar. Maar sinds afgelopen week denk ik wel dat het er minder zijn dan ik dacht want je ziet aan zo'n MM / F5 dat er ook vrolijk onder verschillende nicks tegelijk gepost wordt en dat het nog best lang duurt voordat dat opvalt. Maar ik weet wel zeker dat het minimaal om 2 mensen gaat.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
18-10-2018 15:51
Ook dat is in het verleden wel gebeurd volgens mij. Niet door mij overigens. Van wat ik daarvan weet werd er volgens mij allereerst terugverwezen naar Sanoma. Maar die geven dus niet thuis.
Klopt voor zover ik weet inderdaad. Trekken overal hun handen vanaf.
Positivevibes schreef:
18-10-2018 15:52
Het stalken gebeurt ook gewoon op het forum.

Waarom daar niet op gehandeld wordt is mij een raadsel.

Eens. Op andere grote forums zie je dit soort toestanden niet. En dit forum heeft nota bene een heuse "community manager", wat dat ook moge wezen. Manage die community eens dan, zou ik zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven