Centraal Moderatortopic
woensdag 29 augustus 2018 om 10:30
Beste forummers,
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/
Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p28955681
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-106/list_messages/431859
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/
Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p28955681
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-106/list_messages/431859
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zaterdag 20 oktober 2018 om 10:16
zaterdag 20 oktober 2018 om 10:17
Beste Nemaìn’,
Klopt, heel handig (en gebruiksvriendelijk) is het niet. We hebben het nogmaals gevraagd / aangekaart. Antwoord volgt nog!
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
zaterdag 20 oktober 2018 om 10:34
Thanks!ModeratorViva schreef: ↑20-10-2018 10:17Beste Nemaìn’,
Klopt, heel handig (en gebruiksvriendelijk) is het niet. We hebben het nogmaals gevraagd / aangekaart. Antwoord volgt nog!
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
zaterdag 20 oktober 2018 om 11:00
Ik ben het effe kwijt hoor, maar wat is in - pak 'm beet de laatste zes maanden - wél aan bugs opgelost?ModeratorViva schreef: ↑20-10-2018 10:17Beste Nemaìn’,
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
zaterdag 20 oktober 2018 om 15:36
streepjesdekbed schreef: ↑20-10-2018 11:00Ik ben het effe kwijt hoor, maar wat is in - pak 'm beet de laatste zes maanden - wél aan bugs opgelost?
Ze hebben de bug dat penetrante reclame werd onderdrukt door addblockers opgelost.
En het feit dat de leesook enigszins controleerbaar uit te zetten was.
Dus zeg niet dat ze niets gedaan hebben ...
zaterdag 20 oktober 2018 om 15:45
zaterdag 20 oktober 2018 om 18:30
NeeZazamaenade schreef: ↑ Is dat niet in strijd met de nieuwe privacywetgeving ?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
zaterdag 20 oktober 2018 om 18:45
Jij weet (hierin
Jammer. Dan zouden ze misschien iets harder lopen om het voor elkaar te krijgen.
Hoe kan het dat mijn nick in jouw quote zwart is en niet roze ?
Dat heb je handmatig gedaan, neem ik aan ?
nounou
zaterdag 20 oktober 2018 om 18:57
Jij hebt een hele eigenzinnige laptop.Zazamaenade schreef: ↑20-10-2018 18:45
zaterdag 20 oktober 2018 om 18:58
Zazamaenade schreef: ↑20-10-2018 18:45Jij weet (hierin) goed waar je het over hebt, toch ?
Jammer. Dan zouden ze misschien iets harder lopen om het voor elkaar te krijgen.
Namen wijzigen in quotes gaat volgens mij niet met het anonimiseren, omdat dat platte tekst is. Dan zouden ze een 'zoeken en vervangen'-opdracht moeten aanmaken, lijkt me niet zo bevorderlijk voor de performance.
zaterdag 20 oktober 2018 om 19:00
zaterdag 20 oktober 2018 om 19:01
Ik heb het alleen over zaken waarbij ik weet waarover ik het heb. Daarom zeg ik ook niets over nick-kleurenZazamaenade schreef: ↑20-10-2018 18:45Jij weet (hierin) goed waar je het over hebt, toch ?
Like a great eternal Klansman
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
zaterdag 20 oktober 2018 om 19:41
Marana-- schreef: Namen wijzigen in quotes gaat volgens mij niet met het anonimiseren, omdat dat platte tekst is. Dan zouden ze een 'zoeken en vervangen'-opdracht moeten aanmaken, lijkt me niet zo bevorderlijk voor de performance.
Oh, ok. Ik heb er weinig benul van. Toch is het zo dat bv bij avatar-wissel, of motto-wissel, alles in je oude posts ook meeverandert.
Of is dat heel iets anders dan tekst in quotes ? Motto-teksten zijn toch ook platte tekst ?
(en even gekeken wat er gebeurt als ik de tijd in de quote weghaal)
nounou
zaterdag 20 oktober 2018 om 19:52
Beste moderator, Is het toegestaan dat nare uitspraken die men op facebook of andere fora's heeft gelezen, hier op viva genoemd worden alsof ze hier geschreven zijn?
Ik las net lelijke scheldwoorden die ik zelf nooit heb gezien, nooit heb gelezen en nooit ben tegengekomen op de onderwerpen waar ik lees en ook niet op het inmiddels gesloten topic van het S.Journaal. En toch word het zo 'gebracht' alsof het hier op viva zou zijn geschreven.
Met vriendelijke groet.
Ik las net lelijke scheldwoorden die ik zelf nooit heb gezien, nooit heb gelezen en nooit ben tegengekomen op de onderwerpen waar ik lees en ook niet op het inmiddels gesloten topic van het S.Journaal. En toch word het zo 'gebracht' alsof het hier op viva zou zijn geschreven.
Met vriendelijke groet.
fleurtje_5 wijzigde dit bericht op 21-10-2018 13:17
Reden: de woorden op een nog meer karaat gouden schaaltje gelegd
Reden: de woorden op een nog meer karaat gouden schaaltje gelegd
30.87% gewijzigd
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
zaterdag 20 oktober 2018 om 19:53
Zazamaenade schreef: ↑20-10-2018 19:41Oh, ok. Ik heb er weinig benul van. Toch is het zo dat bv bij avatar-wissel, of motto-wissel, alles in je oude posts ook meeverandert.
Of is dat heel iets anders dan tekst in quotes ? Motto-teksten zijn toch ook platte tekst ?
Nickname, avatar, motto en dergelijke zijn databasevelden die makkelijk te manipuleren zijn, maar een citaat in een bericht is gewoon platte tekst, daar kan een script niets mee. Ik kan bijvoorbeeld ook jouw naam in mijn bericht noemen (Hoi Zazamaenade!
zaterdag 20 oktober 2018 om 20:03
Beste Nemaìn’,
Het ligt bij de TD, we weten helaas nog niet op welke termijn dit opgelost gaat worden.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
zaterdag 20 oktober 2018 om 20:03
Beste Zazamaenade,Zazamaenade schreef: ↑20-10-2018 15:45Mods, wanneer wordt er iets gedaan aan het verschijnsel dat je na het anonimiseren van je nick nog gewoon teruggevonden kan worden in de quotes ?
Is dat niet in strijd met de nieuwe privacywetgeving ?
Daar was de TD naar verluidt al 'mee bezig' in mei of juni.
De TD is hier inderdaad mee bezig, een status-update volgt volgende week.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
zaterdag 20 oktober 2018 om 20:06
RikM schreef: ↑20-10-2018 19:53Nickname, avatar, motto en dergelijke zijn databasevelden die makkelijk te manipuleren zijn, maar een citaat in een bericht is gewoon platte tekst, daar kan een script niets mee. Ik kan bijvoorbeeld ook jouw naam in mijn bericht noemen (Hoi Zazamaenade!), die zal niet zomaar verdwijnen mocht jij op anoniem gaan.
Oh, ok (ha RikM
(nu alleen user_id verwijderd in de quote)
nounou
zaterdag 20 oktober 2018 om 20:10
ModeratorViva schreef: ↑20-10-2018 20:03Beste Zazamaenade,
De TD is hier inderdaad mee bezig, een status-update volgt volgende week.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Ah kijk ! Dank voor het antwoord.
Vol verwachting klopt ons hart, wie de koek krijgt, wie de gard
nounou
zaterdag 20 oktober 2018 om 21:12
Het topic "Diarree direct na het avond eten" is verwijderd ivm verzoek om medische diagnose / advies.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum