Napraattopic deel 104
dinsdag 25 september 2018 om 10:00
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zondag 21 oktober 2018 om 12:52
Waarom zou dat wat hier geschreven wordt op andere topics rellen veroorzaken?feow schreef: ↑21-10-2018 12:42Grappig, ik zie dit juist andersom.
Doordat hier dingen geschreven kunnen worden worden, in mijn ogen, veel rellen op andere topics voorkomen.
En ik ben toch benieuwd wie die vreselijke napraatkliek toch is.
Als ík denk aan napraat denk ik aan lieve genuanceerde of neutrale of zelf nietszeggende forummers.
Als het niet ( al te erg) offtopic is, is er toch geen verschil in wat je hier zou zeggen over een onderwerp en in het betr. topic?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
zondag 21 oktober 2018 om 12:55
Staat niet in het bantopicRosabella1 schreef: ↑21-10-2018 12:47Nou napraters jullie kunnen een feestje vieren vanmiddag want hbg heeft een ban tot de 23e..

zondag 21 oktober 2018 om 12:58
onzin, als het hier uit de hand loopt wordt er ook op gemodereerd. Heb de indruk dat er zelfs intensief meegelezen wordt. Napraat is nooit geopend om een rel over racisme uit te lokken, dat is het verschil
zondag 21 oktober 2018 om 12:59
Nog niet nee maar Hbg had er zelf al wel bericht van.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
zondag 21 oktober 2018 om 12:59
Wat Fleurtje bedoelde snap ik ook niet, ze verwees naar een topic over honden, toch ? Wat een vaag gezemel van haar. Laat haar mailen met de mods als ze niet openlijk iets ter sprake wil brengen.
Die valse en racistische post over subsidiespons kwam van een andere forummer, die daarvoor een ban heeft gekregen.
Is via google nog terug te vinden als je wilt weten waar het over ging.
nounou
zondag 21 oktober 2018 om 13:01
Door de

“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

zondag 21 oktober 2018 om 13:03
voor mijn part. ik weet niet wie wat doet in het “team”
zondag 21 oktober 2018 om 13:04
Nou. Ik heb nav dit gebeuren wel een brainwave gekregen ja. Ik had gereageerd en voor het gemak even de OP gequote. Sprong er direct een 'gewone' forummer bovenop, of ik dat ff wilde verwijderen want het was tegen de regels. Alsof het hbg zelf wat had kunnen schelen. Die wordt juist graag gequoot.
Zo'n dienstklopper moet wel mod zijn.
impala wijzigde dit bericht op 21-10-2018 13:06
16.56% gewijzigd
.

zondag 21 oktober 2018 om 13:07
Napraat is een variant op Twitter.
Maar dan een soort van Flipper.
Niet uit zo'n kast, maar die dol en fijn samen gevoegd.
Zo, genoeg gepraat voor vandaag.
Weet iemand of je stickers (of beter soort van plakplaat transparant als soort van lamineren) ergens goedkoop kan krijgen?
Bij Xenos hadden ze dus Flipper de dolfijn.
Die vliegt hier niet door de lucht.
Een leuke compilatie met natuurplaatjes uit Natuurmonumenten of Vogels zou ik ook wel willen. Dan is dus een transparant wel aardig.
Andere ideeën zijn ook leuk.
Weet iemand of je stickers (of beter soort van plakplaat transparant als soort van lamineren) ergens goedkoop kan krijgen?
Een leuke compilatie met natuurplaatjes uit Natuurmonumenten of Vogels zou ik ook wel willen. Dan is dus een transparant wel aardig.
zondag 21 oktober 2018 om 13:08
Open een topic.Pumps_italiaans schreef: ↑21-10-2018 13:07Napraat is een variant op Twitter.
.

zondag 21 oktober 2018 om 13:08
ja zo is er heel wat vuiligheid voorbij gekomenZazamaenade schreef: ↑21-10-2018 12:59Wat Fleurtje bedoelde snap ik ook niet, ze verwees naar een topic over honden, toch ? Wat een vaag gezemel van haar. Laat haar mailen met de mods als ze niet openlijk iets ter sprake wil brengen.
Die valse en racistische post over subsidiespons kwam van een andere forummer, die daarvoor een ban heeft gekregen.
Is via google nog terug te vinden als je wilt weten waar het over ging.
zondag 21 oktober 2018 om 13:09
Vroeger, in de napraatserie vóór deze, keek ik eerst welk topic er als een dolle berichten bij kreeg. Daar was dan een zeer levendige discussie of een rel.simbalabimba schreef: ↑21-10-2018 12:52Waarom zou dat wat hier geschreven wordt op andere topics rellen veroorzaken?
Als het niet ( al te erg) offtopic is, is er toch geen verschil in wat je hier zou zeggen over een onderwerp en in het betr. topic?
Als zoiets niet direct opviel ging ik naar napraat of het moderatortopic, dan kreeg je daar wel een aanwijzing waar het leven was.
En als ik nu aan napraat denk dan denk ik aan:
Roosje, altijd lief.
Die Spaanse (naam even vergeten, maar als ik haar avatar zie herken ik haar gelijk), altijd lief.
Nouschi, altijd knorrig maar ergens komt dat bij mij toch binnen als vriendelijk.
Star, kort en krachtig.
Meds, aanwezig als R echt iets te bespreken is.
Yasmijn, wordt alleen inhoudelijk bij trollen en goede oude tijd.
Shifty, schoolmeester.
Enn, komt net als Meds enkel langs als er iets is en is in drie zinnen neutraal en duidelijk.
Moiren, aanwezig en inhoudelijk. Uitgesproken maar aanspreekbaar.
VrouweJagersma: uniek. Welbespraakt, duidelijk, zeer beschaaft.
VrouweJack: rustige toevoeging met vaak nét een iets andere (soms mildere, soms fellere) toon dan de anderen.
Dana: fladdert soms binnen. Soms heel inhoudelijk, soms gewoon gezellig. Ik word er altijd blij van om haar te lezen.
Voor mij zijn dat de napraters die ik hier 'verwacht'. Geen relclub.
En natuurlijk vergeet ik er een boel. Want er zijn hier veel meer forummers.
Een enkeling vind ik stom en negeer ik.
Maar ik ben niet een grote aanwezige (in mijn ogen) reller vergeten.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

zondag 21 oktober 2018 om 13:10
zondag 21 oktober 2018 om 13:11
Wat beweringen op andere fora en (fb)betreft, heb ik hier wel eens een discussie gehad met iemand met een dubbele naam. Er stond toen oo Aktueel een topic dat vlgs velen/sommigen hier op NP, niet hoorde te staan, want: ongepast/sensatieziekerij/enz. Hier werd toen gediscussieerd over hoever sommigen gingen met bijv kijken op FB pagina’s e.d.
De indruk wordt dan gewekt dat de forummers die in het betr topic op Aktueel posten, degenen zijn die op FB gaan gluren.
Nu kun je natuurlijk zelf dan het betr topic op Actueel lezen en zien wat er - niet van waar is -, maar t klapvee ( oke die benaming is niet van mezelf) knikkebolt heftig mee, dat t idd allemaal heel verschrikkelijk is.
De indruk wordt dan gewekt dat de forummers die in het betr topic op Aktueel posten, degenen zijn die op FB gaan gluren.
Nu kun je natuurlijk zelf dan het betr topic op Actueel lezen en zien wat er - niet van waar is -, maar t klapvee ( oke die benaming is niet van mezelf) knikkebolt heftig mee, dat t idd allemaal heel verschrikkelijk is.
zondag 21 oktober 2018 om 13:13
Je mag overal over rellen, behalve over racisme gevoelige onderwerpen? Tenzij je relt tégen of over vermeende racisten. Of ze nu Trump, Wilders of hbg of pjk heten.
.
zondag 21 oktober 2018 om 13:15
Die zoek je toch?Pumps_italiaans schreef: ↑21-10-2018 13:10O ja, Flipper hoef ik niet.
Daarvan hebben ze ook stickers voor op toilet en wasmachine.
Of was het toch een bloembollen en struiken voor op de kliko?
Nee, ik ga geen nieuwe topic openen. Is een google aanzet voor het vinden van aanbiedingen.
Klustopic kan ik niet meer vinden.
.

zondag 21 oktober 2018 om 13:16
Dat staat nog te bezien. Een beetje flauw vind ik het alvast wel, want het is zonneklaar dat je niet nieuw bent.
Je bedoelt “ zolang hier op NP niet rasistisch gereageerd wordt, of daartoe wordt opgeroepen” mag t verder overal over gaan?

Noem mij nou eens waar die rellen die volgens jou toegestaan zijn zijn blijven staan.
Behalve een grappige plaatjestopic over Trump heb ik ze namelijk allemaal gemist.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

zondag 21 oktober 2018 om 13:17
Rosabella1 schreef: ↑21-10-2018 12:47Nou napraters jullie kunnen een feestje vieren vanmiddag want hbg heeft een ban tot de 23e..
En is dat de schuld van de napraters? Zij hebben met het mes op de keel hbg gedwongen te posten wat hij gepost heeft?

zondag 21 oktober 2018 om 13:20
Rosabella1 schreef: ↑21-10-2018 12:47Nou napraters jullie kunnen een feestje vieren vanmiddag want hbg heeft een ban tot de 23e..

Hij komt er vast wel overheen.

zondag 21 oktober 2018 om 13:20
simbalabimba schreef: ↑21-10-2018 13:16Je bedoelt “ zolang hier op NP niet rasistisch gereageerd wordt, of daartoe wordt opgeroepen” mag t verder overal over gaan?
![]()
Napraat is nooit geopend om een rel over racisme uit te lokken, dat is het verschil.
Bijzonder wat jij ervan maakt. Geeft meteen goed weer aan hoe je hersenen werken.

zondag 21 oktober 2018 om 13:21
Maar waarom of waardoor wordt er dan omdat er hier op Napraat geschreven kan worden, rellen op andere topics voorkomen?feow schreef: ↑21-10-2018 13:09Vroeger, in de napraatserie vóór deze, keek ik eerst welk topic er als een dolle berichten bij kreeg. Daar was dan een zeer levendige discussie of een rel.
Als zoiets niet direct opviel ging ik naar napraat of het moderatortopic, dan kreeg je daar wel een aanwijzing waar het leven was.
En als ik nu aan napraat denk dan denk ik aan:
Roosje, altijd lief.
Die Spaanse (naam even vergeten, maar als ik haar avatar zie herken ik haar gelijk), altijd lief.
Nouschi, altijd knorrig maar ergens komt dat bij mij toch binnen als vriendelijk.
Star, kort en krachtig.
Meds, aanwezig als R echt iets te bespreken is.
Yasmijn, wordt alleen inhoudelijk bij trollen en goede oude tijd.
Shifty, schoolmeester.
Enn, komt net als Meds enkel langs als er iets is en is in drie zinnen neutraal en duidelijk.
Moiren, aanwezig en inhoudelijk. Uitgesproken maar aanspreekbaar.
VrouweJagersma: uniek. Welbespraakt, duidelijk, zeer beschaaft.
VrouweJack: rustige toevoeging met vaak nét een iets andere (soms mildere, soms fellere) toon dan de anderen.
Dana: fladdert soms binnen. Soms heel inhoudelijk, soms gewoon gezellig. Ik word er altijd blij van om haar te lezen.
Voor mij zijn dat de napraters die ik hier 'verwacht'. Geen relclub.
En natuurlijk vergeet ik er een boel. Want er zijn hier veel meer forummers.
Een enkeling vind ik stom en negeer ik.
Maar ik ben niet een grote aanwezige (in mijn ogen) reller vergeten.