Jeugdliefde

22-10-2018 23:42 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Mijn jeugdliefde heb ik in de derde klas leren kennen. Nooit echt een relatie gehad maar we konden ook niet zonder elkaar. Nu heel veel jaren later hebben we nog contact met elkaar. We hebben drie keer per jaar contact, de verjaardagen en oud en nieuw. Het contact duurt altijd een paar dagen en dan bloed dat altijd weer op een correcte manier dood. Want we hebben beide een gezin.
En toch blijft het knagen, wat zijn zijn gedachten over mij?
Herkennen jullie dit?
Nee, ik herken het niet.
Mijn mening is gestippeld.
Nee, sorry
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Nee
Nee
ik geef mn bek ook maar een douw
Nee
En nu?
Ik ook niet.
wat doen jullie op die dagen. praatjes maken of trikkie trakkie
Nee,

Ik heb bij elkaar,
3 jeugdliefdes
Ik denk soms weleens aan ze
Van een weet ik dat hij getrouwd is en de ander 2 kan ik of niet meer terug vinden of heb ik nog nooit teruggevonden via Social media,
Contact zoek ik niet met ze, alhoewel ik wel bereid ben te praten als ze mij contacten, daarnaast heb ik nog paar exen waar een soms contact opnam op mijn verjaardag of soms spontaan, nu al poos niet meer,
Soms kijk ik weleens op Facebook van exen en kijk hoe hun leven is maar zelf contact opnemen ?

Nee
Ze horen in mijn verleden
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Klinkt nogal onvolwassen.

Niet herkenbaar ook.
Herken ik niet uit mijn eigen leven, maar ik hoorde van mijn tante dat ze een jeugdvriend van héél lang geleden heeft, die haar soms opeens mailtjes begint te sturen of rozen bezorgt. Hij wilde ook afspreken enzo 'als vrienden'. Zij ging daar alleen mee akkoord als hij zijn vrouw dan ook zou inlichten over hun afspraak. Dat wilde hij niet. Hij had z'n vrouw ooit verteld dat m'n tante z'n grote jeugdliefde was, dus zijn vrouw reageert direct heel jaloers (ook wel begrijpelijk) als ze de naam van die tante hoort.

Voor zover ik weet hebben ze nooit afgesproken. Al hoewel ze me misschien ook wel niet alles vertelt.
Tiana_76 schreef:
23-10-2018 01:34
Klinkt nogal onvolwassen.

Niet herkenbaar ook.
Onvolwassen? Nee klinkt in mijn oren juist meer als iets voor 50+ers. Een puber zal niet in een dergelijke situatie terechtkomen.
Ik ben wel soms nieuwsgierig naar hoe het mijn jeugdliefdes vergaat, maar wat ze over me denken boeit me niet.
Soms is het gewoon leuk om mensen van vroeger te zien en te spreken. Gewoon voor even, niet om de contacten echt gaande te houden.

natuurlijk ben ik wel eens nieuwsgierig hoe mijn leven was gelopen wanneer ik toch iets anders had gestudeerd, met een ander oud was geworden, niet was verhuisd etc.

Daar is niets mis mee. Ik ben erg tevreden met mijn leven en ik zou mijn partner, baan, huis, vrienden etc echt niet zo maar willen inwisselen. Dat ik op een andere manier ook gelukkig zou zijn, daarvan ben ik wel overtuigd.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
We hebben het alleen over de dagelijkse beslommeringen en hoe het op dat moment gaat. Er zit geen enkel stukje romantiek of lust in.
Onvolwassen wil ik het niet noemen, mijn partner weet ervan en die vind het normaal contact. Onvolwassen vind ik het eerder worden als het stiekem is :)
Wat Hamerhaai zegt, het is logisch dat je je soms afvraagt hoe je leven eruit zou hebben gezien als dingen anders waren gelopen. Dat heb ik ook met allerlei dingen. Studie, werk, verhuizingen, ziektes ...

Maar toevallig niet met mijn jeugdliefde uit de vierde. Ik zie hem vaak. Hij heeft een gelukkig huwelijk en vier kinderen. En ik ook. Met hem :D
Herkennen jullie dit?

Tree5822 schreef:
23-10-2018 08:49
We hebben het alleen over de dagelijkse beslommeringen en hoe het op dat moment gaat. Er zit geen enkel stukje romantiek of lust in.
Wil JIJ eigenlijk dat hij meer van jou wil?
yette schreef:
23-10-2018 09:02
Wat Hamerhaai zegt, het is logisch dat je je soms afvraagt hoe je leven eruit zou hebben gezien als dingen anders waren gelopen. Dat heb ik ook met allerlei dingen. Studie, werk, verhuizingen, ziektes ...

Maar toevallig niet met mijn jeugdliefde uit de vierde. Ik zie hem vaak. Hij heeft een gelukkig huwelijk en vier kinderen. En ik ook. Met hem :D
:-D
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik ben met mn jeugdliefde getrouwd😀
Maar daarvoor had ik wel wat korte relaties. Eentje zie ik ook een paar keer per jaar en doet dan echt pogingen en uit dan dat hij nog altijd wat voor me voelt

Het is een leuke man, maar kom op, ik moet er niet aan denken.... je hele leven op zn kop en waarvoor? Dat weet je niet eens he?
-Bloem- schreef:
23-10-2018 09:10
Herkennen jullie dit?

Tree5822 schreef: ↑23-10-2018 08:49

Wil JIJ eigenlijk dat hij meer van jou wil?
Goed punt. Ben je teleurgesteld dat hij het er niet verder over heeft of aangeeft dat hij soms toch aan je denkt?

In mijn omgeving zie/hoor ik wel dat men het heeft over die ene liefde waarmee het niets is geworden. En soms is het echt wel leuk om het er over te hebben of over te fantaseren, wetende dat elke relatie iets 'mankeert'. Maar in mijn optiek, als iemand er teveel mee bezig is, is dat een teken dat diegene niet tevreden is mijn zijn/haar huidige relatie. Anders ga je niet nadenken over een liefde die over is gegaan. Dan wil je niet bij die oude liefde gaan polsen hoe hij/zij er over denkt...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven