Verstopte red flags
dinsdag 23 oktober 2018 om 15:39
Ik ben maandag met therapie begonnen om mijn vorige relaties te verwerken, te kijken waarom ik toch zoveel geef (tijd, geld, aandacht) en ik weinig terugkrijg, etc.
Nu moest ik nadenken welke dingen die mannen allemaal gemeen hadden. Verbaal/fysiek agressief, verslavingen, schulden etc. zijn dingen die een groot probleem waren, maar die de eerste paar maanden vakkundig verstopt werden. In het begin waren al deze mannen hartelijk, vrijgevig ( ik betaal), erg lief ( ik werd op handen gedragen), etc. Tot het om sloeg.
Wat mis ik steeds? Hoe weet ik dat een man zich slechts zo voordoet? Wat zijn red flags hierin? Zeker als ik ze niet via via ken, maar van een app/site/ event.
Nu moest ik nadenken welke dingen die mannen allemaal gemeen hadden. Verbaal/fysiek agressief, verslavingen, schulden etc. zijn dingen die een groot probleem waren, maar die de eerste paar maanden vakkundig verstopt werden. In het begin waren al deze mannen hartelijk, vrijgevig ( ik betaal), erg lief ( ik werd op handen gedragen), etc. Tot het om sloeg.
Wat mis ik steeds? Hoe weet ik dat een man zich slechts zo voordoet? Wat zijn red flags hierin? Zeker als ik ze niet via via ken, maar van een app/site/ event.
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:15
Hi MoschinoPink, wat een interessante vraag!
Ik weet niet hoe vaak je dit soort negatieve ervaringen hebt gehad? Het zou natuurlijk (voor een deel) domweg pech kunnen zijn. Of misschien interpreteer jij kleine dingen al snel heel heftig (ik noem maar wat hoor, om het van meerdere kanten te bekijken).
Ik denk in elk geval dat het 'type' man dat jij omschrijft (Verbaal/fysiek agressief, verslavingen, schulden) behalve die negatieve eigenschappen vaak ook positieve eigenschappen heeft. Sociaal? Impulsief? Ruimdenkend? Dromer? .. vul zijn maar iets in, waar val jij op? .. Maar dan gecombineerd met instabiliteit. Bij een 'spannend' type man is de kans op 'complicaties' waarschijnlijk groter dan bij een meer degelijk type man. Maar toch zullen er ook wel spannende mannen zijn met een goed hart. Hoe herken je de foute dan? (ben ik zelf ook nog niet helemaal achter helaas)
Een duidelijke red flag is voor mij als hij negatief praat over z'n ex-vriendinnen. Natuurijk is t logisch dat iemand boos is op de ex als t net uit is, maar iemand die respectloos praat over al z'n exen is een duidelijke NOPE.
Verder.. dat iemand z'n slechte eigenschappen in het begin van een relatie verstopt dat begrijp ik, iedereen doet zich in t begin wel een beetje beter voor denk ik. Maar hoe ging zo'n 'omslag' bij jouw ex-relaties dan precies?
Waarom jij teveel geeft weet ik ook niet. Goed dat je daar in je therapie aan gaat werken! Vaak zie je wel dat het een wisselwerking is: als de één een stap naar voren doet, zet de ander een stap naar achter. En als jij dingen uit jezelf vaak doet, dan neemt de ander dat al snel voor lief en denkt diegene dat jij daar oké mee bent, terwijl jij er dus blijkbaar toch mee zit dat je zo weinig terugkrijgt.
Maar goed, dat ga je allemaal bespreken tijdens je therapie natuurlijk, heel veel succes daarmee!
Ik weet niet hoe vaak je dit soort negatieve ervaringen hebt gehad? Het zou natuurlijk (voor een deel) domweg pech kunnen zijn. Of misschien interpreteer jij kleine dingen al snel heel heftig (ik noem maar wat hoor, om het van meerdere kanten te bekijken).
Ik denk in elk geval dat het 'type' man dat jij omschrijft (Verbaal/fysiek agressief, verslavingen, schulden) behalve die negatieve eigenschappen vaak ook positieve eigenschappen heeft. Sociaal? Impulsief? Ruimdenkend? Dromer? .. vul zijn maar iets in, waar val jij op? .. Maar dan gecombineerd met instabiliteit. Bij een 'spannend' type man is de kans op 'complicaties' waarschijnlijk groter dan bij een meer degelijk type man. Maar toch zullen er ook wel spannende mannen zijn met een goed hart. Hoe herken je de foute dan? (ben ik zelf ook nog niet helemaal achter helaas)
Een duidelijke red flag is voor mij als hij negatief praat over z'n ex-vriendinnen. Natuurijk is t logisch dat iemand boos is op de ex als t net uit is, maar iemand die respectloos praat over al z'n exen is een duidelijke NOPE.
Verder.. dat iemand z'n slechte eigenschappen in het begin van een relatie verstopt dat begrijp ik, iedereen doet zich in t begin wel een beetje beter voor denk ik. Maar hoe ging zo'n 'omslag' bij jouw ex-relaties dan precies?
Waarom jij teveel geeft weet ik ook niet. Goed dat je daar in je therapie aan gaat werken! Vaak zie je wel dat het een wisselwerking is: als de één een stap naar voren doet, zet de ander een stap naar achter. En als jij dingen uit jezelf vaak doet, dan neemt de ander dat al snel voor lief en denkt diegene dat jij daar oké mee bent, terwijl jij er dus blijkbaar toch mee zit dat je zo weinig terugkrijgt.
Maar goed, dat ga je allemaal bespreken tijdens je therapie natuurlijk, heel veel succes daarmee!
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:19
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:20
TO ik heb nu ook jouw andere topic even erbij gezocht en ik vraag me wel af: ben je ook niet té gefocust op het krijgen van een relatie? Het is goed om je ook bewust te worden van je valkuilen op dit gebied, maar als ik beide topics doorlees dan denk ik dat de grootste valkuil wel zou kunnen zijn dat je zó graag een relatie wilt dat je de signalen misschien ook wel niet wilt zien?
Zou de belangrijkste vraag niet moeten zijn: hoe zorg ik ervoor dat ik gelukkig / tevreden ben, ongeacht of ik een relatie heb of niet?
Zou de belangrijkste vraag niet moeten zijn: hoe zorg ik ervoor dat ik gelukkig / tevreden ben, ongeacht of ik een relatie heb of niet?
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:22
Je hebt gelijk. Maar het zou fijn zijn als ik kon herkennen dat iemamd zo is voordat hij over mijn grenzen heen gaat.Dymphnatam schreef: ↑23-10-2018 15:58Je zoekt het te veel bij de ander. Waar zitten bij hem de red flags. Als je dat in kaart hebt weet je nog niks, want dan moet je ook nog eens leren daar mee om te gaan.
Hou het liever bij jezelf en zoek uit waar jouw grenzen liggen.
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:24
Hij had een goede kantoorbaan en een hoge opleiding. Dus ik dacht dat hij financieel normaal zat. Een kleine studieschuld op zijn meest.Madeliefjees schreef: ↑23-10-2018 15:57Zijn baan? Zijn vrienden (dan zie je met wie hij veel omgaat). Zijn omgeving/familie.
En verder: 1x verbaal of fysiek agressief = exit. Geen smoesjes of excuses, gewoon oprotten.
Ik ga dat laatste de volgende keer gewoon toepassen. Heb al te vaak geleerd dat het erger wordt.
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:25
Ik word misselijk, angstig en mijn verlatingsproblemen spelen op. Ik zeg dan' hou asjeblieft op, ik zal het niet meer doen'.snorriemorrie schreef: ↑23-10-2018 15:56Ik heb / had dat ook. Wat mij heel erg heeft geholpen is gaan herkennen waneer iemand over mijn grenzen gaan, dit voel ik in mijn lichaam. Het voelt als een soort spanning die je verstandelijk wel weg kan slikken, maar je lichaam reageert er nog wel echt op, ik voel dat zelf vaak bij mijn maag maar je kan het ook voelen in je schouders oid.
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:25
De mannen die geen geld hebben om een week door te komen en 50 euro aan je vragen: schrappen!MoschinoPink schreef: ↑23-10-2018 16:22Je hebt gelijk. Maar het zou fijn zijn als ik kon herkennen dat iemamd zo is voordat hij over mijn grenzen heen gaat.
Mannen die klagen over hun exen: schrappen!
Kerels die "jou op handen willen dragen": schrappen!
Mannen die altijd voor je willen betalen: schrappen!
anoniem_373911 wijzigde dit bericht op 23-10-2018 16:27
6.41% gewijzigd
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:26
Jep...Madeliefjees schreef: ↑23-10-2018 15:59En nooit, nooit, nooit, voordat je 25 jaar getrouwd bent, geld storten.
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:26
Neen, zo werkt het niet. Je moet je eigen grenzen kennen, zodat je die duidelijk kunt aangeven. Als je je eigen grenzen niet kent, ga je nooit voelen dat iemand ertegen aan het aanduwen is, en dan kan je 'zo iemand' dus ook nooit herkennen voor het te laat is.MoschinoPink schreef: ↑23-10-2018 16:22Je hebt gelijk. Maar het zou fijn zijn als ik kon herkennen dat iemamd zo is voordat hij over mijn grenzen heen gaat.
En je eigen grenzen leren kennen, dat kan alleen als je je een tijdje focust op jezelf, en niet op het krijgen van een relatie of het vinden van een partner.
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:29
Hoe kun je nou je eigen grenzen qua contact met anderen leren kennen, zonder contact met anderen te hebben? Ik denk dat je je grenzen juist leert kennen door kritisch te kijken naar je eigen gevoel/reacties/gedachten bij bepaalde sociale interacties.Ambrozijn schreef: ↑23-10-2018 16:26Neen, zo werkt het niet. Je moet je eigen grenzen kennen, zodat je die duidelijk kunt aangeven. Als je je eigen grenzen niet kent, ga je nooit voelen dat iemand ertegen aan het aanduwen is, en dan kan je 'zo iemand' dus ook nooit herkennen voor het te laat is.
En je eigen grenzen leren kennen, dat kan alleen als je je een tijdje focust op jezelf, en niet op het krijgen van een relatie of het vinden van een partner.
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:33
Die vraag, daar ben ik nu mee bezig. Ik date niet meer, probeer aan mijzelf te werken dingen te doen waar ik blij van word. Een stapje terug op het werk ook.snorriemorrie schreef: ↑23-10-2018 16:20TO ik heb nu ook jouw andere topic even erbij gezocht en ik vraag me wel af: ben je ook niet té gefocust op het krijgen van een relatie? Het is goed om je ook bewust te worden van je valkuilen op dit gebied, maar als ik beide topics doorlees dan denk ik dat de grootste valkuil wel zou kunnen zijn dat je zó graag een relatie wilt dat je de signalen misschien ook wel niet wilt zien?
Maar ik ben iemand die het hele plaatje wil begrijpen. Ook dit.
Ik val op zelfverzekerd, succesvol, sociaal, spannend, humoristisch. Een out of the box denker. Gepassioneerd. Dat zijn ook de mannen met wie ik de naarste dingen heb meegemaakt. De gewone mannen die ik datete verveelden mij snel. Nooit eens iets nieuws proberen etc. Ik ben zelf al vrij star, ik zoek onbewust iemand die dat niet is.
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:33
Contact met anderen en een intieme liefdesrelatie waar je geld doorstort zijn wel twee heel verschillende dingen. Tel daarbij dat het blijkbaar een patroon is in TO's (liefdes)leven, ja dan vind ik wel dat het misschien best is dat TO zichzelf beter leert kennen en uiten bij een psycholoog, dan dat ze het maar weer eens probeert met de eerste de beste scharrel van achter de bar die haar de wereld belooft maar geen cent te makken heeft.
Relaties gaan over het algemeen beter als je ook een gezonde relatie met jezelf hebt. En dat is een relatie waar je toch vooral zelf in moet investeren.
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:35
Wat is dan het verschil tussen verliefd zijn en op handen dragen?
En is klagen nooit ok? Ik klaag ook weleens over de mijne.
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:36
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:38
1. Wat heeft men hier met jouw therapie te maken? Jij bent in therapie, niet een ander. Doe het dus zelf en ga niet hulp vragen van forummers. Het slaat nergens op dat anderen voor jou antwoorden moeten bedenken op vragen die je therapeut jou stelt. Die forummers kunnen jou niet helpen met je therapie.
2. Waarom richt je je zo op mannen en relaties, terwijl je eerst je eigen afwijkende gedrag eens zou moeten leren begrijpen? De fout zit in jou, niet in die mannen. Jij doet en denkt rare dingen, waarom krijgen alleen die mannen de schuld? Je zoekt vast rare figuren uit die jou slecht behandelen, maar het komt allemaal op hetzelfde neer: jij laat het toe, dus wat is er met jou dat je zo doet.
Ga het oplossen met een therapeut. Op een forum moet je niet zijn voor oplossingen, want die oplossingen zitten in jou.
2. Waarom richt je je zo op mannen en relaties, terwijl je eerst je eigen afwijkende gedrag eens zou moeten leren begrijpen? De fout zit in jou, niet in die mannen. Jij doet en denkt rare dingen, waarom krijgen alleen die mannen de schuld? Je zoekt vast rare figuren uit die jou slecht behandelen, maar het komt allemaal op hetzelfde neer: jij laat het toe, dus wat is er met jou dat je zo doet.
Ga het oplossen met een therapeut. Op een forum moet je niet zijn voor oplossingen, want die oplossingen zitten in jou.
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:38
Ik heb dat nog weleens geprobeerd op Tinder. Dat ik in mijn profiel had wat ik niet wilde. Hoorde toen steeds dat ik verwaand was, te hoge eisen had etc.
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:41
Fysiek agressief is duidelijk. Maar wat valt er precies onder verbaal agressief? Zelf de beste mensen verheffen wel eens hun stem of vloeken een keer. Wanneer zie je iets als verbaal geweld? Bij een scheld tirade, als iemand je vernedert (kan trouwens ook vrij subtiel zijn en toch heel gemeen) of bij bedreiging of.. ? Hoe herken je dat?Madeliefjees schreef: ↑23-10-2018 15:57Zijn baan? Zijn vrienden (dan zie je met wie hij veel omgaat). Zijn omgeving/familie.
En verder: 1x verbaal of fysiek agressief = exit. Geen smoesjes of excuses, gewoon oprotten.
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:41
Ik vraag het mij zelf af nav de therapie hé. Hij zei dat ik juist eens moest kijken naar wat anderen doen.Monchu69 schreef: ↑23-10-2018 16:381. Wat heeft men hier met jouw therapie te maken? Jij bent in therapie, niet een ander. Doe het dus zelf en ga niet hulp vragen van forummers. Het slaat nergens op dat anderen voor jou antwoorden moeten bedenken op vragen die je therapeut jou stelt. Die forummers kunnen jou niet helpen met je therapie.
Ik werk er aan. Het niet toelaten, meer zelfrespect en alleen kunnen zijn. Ben alleen wel bang dat ik dan alsnog weer zo,'n man ontmoet.
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:42
Maar dat is niet hoe het werkt natuurlijk.MoschinoPink schreef: ↑23-10-2018 16:38Ik heb dat nog weleens geprobeerd op Tinder. Dat ik in mijn profiel had wat ik niet wilde. Hoorde toen steeds dat ik verwaand was, te hoge eisen had etc.
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:42
Uitschelden, kleineren, zeggen 'jouw mening doet er niet toe'. Etc.Pammetjes schreef: ↑23-10-2018 16:41Fysiek agressief is duidelijk. Maar wat valt er precies onder verbaal agressief? Zelf de beste mensen verheffen wel eens hun stem of vloeken een keer. Wanneer zie je iets als verbaal geweld? Bij een scheld tirade, als iemand je vernedert (kan trouwens ook vrij subtiel zijn en toch heel gemeen) of bij bedreiging of.. ? Hoe herken je dat?
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:44
Maar ik wil niet in een situatie belanden waar ik word uitgescholden, geslagen etc. Ik wil het voorkomen. Ik wil ook geen man die ik moet onderhouden. Dus dan zet ik neer; een zelfstandige, volwassen man. Niet rokend, geen drugs.snorriemorrie schreef: ↑23-10-2018 16:42Maar dat is niet hoe het werkt natuurlijk.Je grenzen aangeven kun je het beste doen op het moment dat iemand eroverheen gaat, niet al preventief
Dat schrikt mensen af...
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:45
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:47
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:50
Waarom kun je er niets mee op het moment dat het gebeurd?MoschinoPink schreef: ↑23-10-2018 16:22Je hebt gelijk. Maar het zou fijn zijn als ik kon herkennen dat iemamd zo is voordat hij over mijn grenzen heen gaat.
Of maak dat je leerdoel in therapie.
Er bestaan geen garanties of magische wijze waarop dit je niet meer overkomt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.