Verstopte red flags
dinsdag 23 oktober 2018 om 15:39
Ik ben maandag met therapie begonnen om mijn vorige relaties te verwerken, te kijken waarom ik toch zoveel geef (tijd, geld, aandacht) en ik weinig terugkrijg, etc.
Nu moest ik nadenken welke dingen die mannen allemaal gemeen hadden. Verbaal/fysiek agressief, verslavingen, schulden etc. zijn dingen die een groot probleem waren, maar die de eerste paar maanden vakkundig verstopt werden. In het begin waren al deze mannen hartelijk, vrijgevig ( ik betaal), erg lief ( ik werd op handen gedragen), etc. Tot het om sloeg.
Wat mis ik steeds? Hoe weet ik dat een man zich slechts zo voordoet? Wat zijn red flags hierin? Zeker als ik ze niet via via ken, maar van een app/site/ event.
Nu moest ik nadenken welke dingen die mannen allemaal gemeen hadden. Verbaal/fysiek agressief, verslavingen, schulden etc. zijn dingen die een groot probleem waren, maar die de eerste paar maanden vakkundig verstopt werden. In het begin waren al deze mannen hartelijk, vrijgevig ( ik betaal), erg lief ( ik werd op handen gedragen), etc. Tot het om sloeg.
Wat mis ik steeds? Hoe weet ik dat een man zich slechts zo voordoet? Wat zijn red flags hierin? Zeker als ik ze niet via via ken, maar van een app/site/ event.
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:50
In je nieuwe nick...in je vorige twee nicks heb je hier ook al handevol topics over geopend. Je blijft jezelf maar herhalen en op tips reageer je met meer van hetzelfde en ja maar.
viva-amber wijzigde dit bericht op 23-10-2018 16:53
39.41% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:51
Hm, financieel in elk geval niet. Ja, ik kan meer ophoesten met zijn twee, maar niet met iemand met schulden. Seksueel ook niet. Ik heb vrienden, maar zoek wel erg een innige verbintenis.
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:52
Op elkaar verliefd zijn veronderstelt wederkerigheid.MoschinoPink schreef: ↑23-10-2018 16:35Wat is dan het verschil tussen verliefd zijn en op handen dragen?
En is klagen nooit ok? Ik klaag ook weleens over de mijne.
Op handen dragen is iemand de hoogte in steken en niet realistisch qua verwachtingen.
Van die grote hoogte kun je alleen maar afvallen, niemand is immers perfect.
Klagen over een ex doe je niet, is enorm onaantrekkelijk.
Straks ben jij die ex en dan praat hij dus ook zo over jou.
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:53
dit!Madeliefjees schreef: ↑23-10-2018 15:59En nooit, nooit, nooit, voordat je 25 jaar getrouwd bent, geld storten.
oh... en klagen over je ex, dat is nou een red-flag
Lorem Ipsum
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:59
Ja, ja en ja. In een normale relatie zijn er geen scheldtirade's, word je niet vernederd en is er geen bedreiging. Als je partner je vaak slecht laat voelen, exit. Als hij je neerhaalt, exit. Als hij jou het gevoel geeft dat je alles verkeerd doet, exit. Als je denkt dat je moet veranderen, exit.Pammetjes schreef: ↑23-10-2018 16:41Fysiek agressief is duidelijk. Maar wat valt er precies onder verbaal agressief? Zelf de beste mensen verheffen wel eens hun stem of vloeken een keer. Wanneer zie je iets als verbaal geweld? Bij een scheld tirade, als iemand je vernedert (kan trouwens ook vrij subtiel zijn en toch heel gemeen) of bij bedreiging of.. ? Hoe herken je dat?
En vooral, als je denkt 'Maar hij heeft ook goede kanten en hij is zo lief', onmiddellijk exit.
Life is short. Eat dessert first.
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:59
Gestaftviva-amber schreef: ↑23-10-2018 16:50In je nieuwe nick...in je vorige twee nicks heb je hier ook al handevol topics over geopend. Je blijft jezelf maar herhalen en op tips reageer je met meer van hetzelfde en ja maar.
dinsdag 23 oktober 2018 om 17:01
dinsdag 23 oktober 2018 om 17:01
Goeie. Ik geef mezelf altijd de schuld.doornroosje9 schreef: ↑23-10-2018 16:59Ja, ja en ja. In een normale relatie zijn er geen scheldtirade's, word je niet vernederd en is er geen bedreiging. Als je partner je vaak slecht laat voelen, exit. Als hij je neerhaalt, exit. Als hij jou het gevoel geeft dat je alles verkeerd doet, exit. Als je denkt dat je moet veranderen, exit.
En vooral, als je denkt 'Maar hij heeft ook goede kanten en hij is zo lief', onmiddellijk exit.
dinsdag 23 oktober 2018 om 17:03
Waarom eigenlijk? Het is toch niet onwaar?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 23 oktober 2018 om 17:04
Amber loopt steeds op te ruien...
Waarom vind je het belangrijker hoe hij zich voelt dan hoe jij je voelt bijvoorbeeld? Je past je volledig aan aan je partner. Waarom? Wat maakt dat jij jezelf minder belangrijk vindt dan de ander. Jezelf altijd op de eerste plaats zetten. Altijd.
Goed dat je therapie hebt, ik hoop dat het je helpt.
Ja ze is in haar nieuwe nick vergeten om mij op negeer te zetten. Terwijl ik net nog twee best goede tips heb gegeven.
dinsdag 23 oktober 2018 om 17:05
Klopt, maar als je eerlijk bent over je vorige relatie, is dat ook klagen? Zeggen dat je uitgescholden werd? Dat hij schulden had? Dat je daarom liever niet... etc?karin6789 schreef: ↑23-10-2018 16:52Op elkaar verliefd zijn veronderstelt wederkerigheid.
Op handen dragen is iemand de hoogte in steken en niet realistisch qua verwachtingen.
Van die grote hoogte kun je alleen maar afvallen, niemand is immers perfect.
Klagen over een ex doe je niet, is enorm onaantrekkelijk.
Straks ben jij die ex en dan praat hij dus ook zo over jou.
dinsdag 23 oktober 2018 om 17:05
Ze noemt je vorige nick toch niet?
dinsdag 23 oktober 2018 om 17:06
Volgens jou ben ik het halve forum.viva-amber schreef: ↑23-10-2018 17:04Ja ze is in haar nieuwe nick vergeten om mij op negeer te zetten. Terwijl ik net nog twee best goede tips heb gegeven.
dinsdag 23 oktober 2018 om 17:07
Die heb ik niet!
dinsdag 23 oktober 2018 om 17:09
dinsdag 23 oktober 2018 om 17:12
En waarom zou je dat delen? Vooral als je nog in de beginfase van een nieuwe relatie zit, daar heeft de andere partij toch niets aan?MoschinoPink schreef: ↑23-10-2018 17:05Klopt, maar als je eerlijk bent over je vorige relatie, is dat ook klagen? Zeggen dat je uitgescholden werd? Dat hij schulden had? Dat je daarom liever niet... etc?
dinsdag 23 oktober 2018 om 17:22
Zullen wij met zijn allen meegaan als jij een nieuwe date hebt en hem voor je beoordelen?
anoniem_373911 wijzigde dit bericht op 23-10-2018 17:25
0.26% gewijzigd
dinsdag 23 oktober 2018 om 17:23
Als het niet heel erg of traumatiserend is, deel ik eigenlijk maar heel weinig tot niks. Wat heeft mijn vriend eraan te weten dat hij beter kookt dan mijn ex, en dat mijn ex soms gemeen en egoistisch was.
Dingen die wel belangrijk zijn om te delen mbt eerdere relaties zal ik pas delen als dat a) echt nodig is en b) ik mijn huidige partner echt vertrouw. En denk nu maar niet dat ik geen traumatische gebeurtenissen te delen heb, want dat heb ik wel. Ik heb die ook wel eens te snel gedeeld, en dat maakte dat het (machts)evenwicht scheef kwam te zitten.
dinsdag 23 oktober 2018 om 17:27
Laat gaan joh.. Het sop is de kool niet waard.
anoniem_373619 wijzigde dit bericht op 23-10-2018 17:29
31.11% gewijzigd