Verstopte red flags
dinsdag 23 oktober 2018 om 15:39
Ik ben maandag met therapie begonnen om mijn vorige relaties te verwerken, te kijken waarom ik toch zoveel geef (tijd, geld, aandacht) en ik weinig terugkrijg, etc.
Nu moest ik nadenken welke dingen die mannen allemaal gemeen hadden. Verbaal/fysiek agressief, verslavingen, schulden etc. zijn dingen die een groot probleem waren, maar die de eerste paar maanden vakkundig verstopt werden. In het begin waren al deze mannen hartelijk, vrijgevig ( ik betaal), erg lief ( ik werd op handen gedragen), etc. Tot het om sloeg.
Wat mis ik steeds? Hoe weet ik dat een man zich slechts zo voordoet? Wat zijn red flags hierin? Zeker als ik ze niet via via ken, maar van een app/site/ event.
Nu moest ik nadenken welke dingen die mannen allemaal gemeen hadden. Verbaal/fysiek agressief, verslavingen, schulden etc. zijn dingen die een groot probleem waren, maar die de eerste paar maanden vakkundig verstopt werden. In het begin waren al deze mannen hartelijk, vrijgevig ( ik betaal), erg lief ( ik werd op handen gedragen), etc. Tot het om sloeg.
Wat mis ik steeds? Hoe weet ik dat een man zich slechts zo voordoet? Wat zijn red flags hierin? Zeker als ik ze niet via via ken, maar van een app/site/ event.
woensdag 24 oktober 2018 om 01:34
Hij zei ook altijd dat hij lief en zorgzaam was. Ik wist het toen eigenlijk wel maar wilde het niet weten.Waterman26 schreef: ↑23-10-2018 23:54Iemand zei eens tegen mij: een date bij het eerste contact zijn eerlijkheid noemt ( bv in zijn tinderprofiel of bij een eerste drankje) , is dat juist niet. Eerlijk zijn is normaal, waarom zou je dat dan moeten benadrukken?
Sindsdien ben ik erop gaan letten en deze wijsheid klopt. Een eigenschap die we expliciet noemen, ontbreekt vaak. Blijkbaar denken we dat deze eigenschap die we zelf niet hebben, heel aantrekkelijk gevonden wordt. Ik betrap mezelf er bv ook op dat ik mijzelf zorgzaam noem. Ik ben dat wel, maar dan alleen voor mijn kinderen. Waarom noem ik zoiets dan? Ik heb eigenlijk nooit zin om voor een man te zorgen.
Verder is het vaak handig om eens te vragen hoe de laatste scharrel, relatie, date beëindigd was. Vaak hoor je hier al een voorspelling over het einde van jullie relatie.
Wedden dat de man die zijn vorige vriendin zo claimerig vond, na drie maanden gaat klagen dat hij zich niet vrij voelt?
woensdag 24 oktober 2018 om 03:27
Hoi Moschino,
Een red flag kan zeker zijn het feit dat deze mannen alles betaalden en jou op handen droegen.
In principe doen ze enorm hun best. Teveel.
Het is niet uitgebalanceerd.
Als het meer in balans zou zijn zou hij niet heel ‘errrug’’ zijn best doen. Hij hoeft niks te verbloemen.
Het kan zeker dat een man aanbiedt te betalen voor iets maar hij zal dat niet persee elke keer doen. En jij kan rustig zeggen: nu betaal ik. En dan vindt hij dat ws prima.
Tevens zal hij jou willen leren kennen en zal jou dus niet bij voorbaat op handen dragen. Hij zal willen investeren in jou als persoon beter leren kennen.
Dus goeie vragen stellen aan jou. En hij zal naar jou willen luisteren.
Je kan snel merken of iemand werkelijk luistert of dat hij er niet helemaal bij is maar voor de goeie orde een poging doet.
Als iemand werkelijk luistert merk je dat iemand gefocust is, de juiste vragen stelt en ook details kan herinneren.
In een app/ site is het moeilijk te beoordelen hoe het eerste kontakt is wanneer je elkaar nog niet ziet. Maar een Red flag is wel als iemand overdreven reageert, al zegt gek op je te zijn, met je verder te willen, helemaal verliefd is terwijl je alleen maar wat app kontakt hebt. Normaal gesproken leer je iemand kennen op een site, heb je misschien wat overeenkomsten en gaat kontakt makkelijk enzo maar je moet iemand in het echt toch nog helemaal leren kennen.
Dat is op afstands kontakt niet mogelijk.
Een red flag kan zeker zijn het feit dat deze mannen alles betaalden en jou op handen droegen.
Als het meer in balans zou zijn zou hij niet heel ‘errrug’’ zijn best doen. Hij hoeft niks te verbloemen.
Het kan zeker dat een man aanbiedt te betalen voor iets maar hij zal dat niet persee elke keer doen. En jij kan rustig zeggen: nu betaal ik. En dan vindt hij dat ws prima.
Tevens zal hij jou willen leren kennen en zal jou dus niet bij voorbaat op handen dragen. Hij zal willen investeren in jou als persoon beter leren kennen.
Dus goeie vragen stellen aan jou. En hij zal naar jou willen luisteren.
Je kan snel merken of iemand werkelijk luistert of dat hij er niet helemaal bij is maar voor de goeie orde een poging doet.
Als iemand werkelijk luistert merk je dat iemand gefocust is, de juiste vragen stelt en ook details kan herinneren.
In een app/ site is het moeilijk te beoordelen hoe het eerste kontakt is wanneer je elkaar nog niet ziet. Maar een Red flag is wel als iemand overdreven reageert, al zegt gek op je te zijn, met je verder te willen, helemaal verliefd is terwijl je alleen maar wat app kontakt hebt. Normaal gesproken leer je iemand kennen op een site, heb je misschien wat overeenkomsten en gaat kontakt makkelijk enzo maar je moet iemand in het echt toch nog helemaal leren kennen.
Dat is op afstands kontakt niet mogelijk.
woensdag 24 oktober 2018 om 08:49
viva-amber schreef: ↑23-10-2018 18:25Wanneer je al je no-go's van te voren al deelt dan geef je de ander ook de kans om daar over te liegen of om het achter te houden. Terwijl je iemand open leert kennen kun je altijd nog zelf bepalen of iets een dealbreaker genoeg is om er mee op te houden.
Daarnaast hebben we hier al bepaald dat veel klagen over je ex(en) een slecht teken is mbt karakter dus wanneer jij dat zelf gaat doen....wat zegt dat dan?
Lorem Ipsum
woensdag 24 oktober 2018 om 09:04
Ga maar uit van onwaar.....soms is het handig om even een stap terug te doen...wat ik denk...wat mijn overtuiging is; is dat wel waar?MoschinoPink schreef: ↑24-10-2018 01:31Na mijn vorige topic denk ik onwaar. Maar ben nu alweer een paar maanden single dus ik weet pas als ik weer iemand heb of de therapie etc werken.
Wanneer je de overtuiging hebt dat je weinig waard bent dan neem je ook met weinig genoegen of met ellende. Het kan helpen om soms even stil te staan bij je gedachte of overtuiging en jezelf de vraag te stellen: is dit waar?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 24 oktober 2018 om 09:20
Je kan het natuurlijk ook omdraaien. Waarom doen al die mannen hun best niet meer?Verbinder schreef: ↑24-10-2018 03:27Hoi Moschino,
woensdag 24 oktober 2018 om 21:04
+1Waterman26 schreef: ↑23-10-2018 23:54Iemand zei eens tegen mij: een date bij het eerste contact zijn eerlijkheid noemt ( bv in zijn tinderprofiel of bij een eerste drankje) , is dat juist niet. Eerlijk zijn is normaal, waarom zou je dat dan moeten benadrukken?
Sindsdien ben ik erop gaan letten en deze wijsheid klopt. Een eigenschap die we expliciet noemen, ontbreekt vaak. Blijkbaar denken we dat deze eigenschap die we zelf niet hebben, heel aantrekkelijk gevonden wordt. Ik betrap mezelf er bv ook op dat ik mijzelf zorgzaam noem. Ik ben dat wel, maar dan alleen voor mijn kinderen. Waarom noem ik zoiets dan? Ik heb eigenlijk nooit zin om voor een man te zorgen.
Verder is het vaak handig om eens te vragen hoe de laatste scharrel, relatie, date beëindigd was. Vaak hoor je hier al een voorspelling over het einde van jullie relatie.
Wedden dat de man die zijn vorige vriendin zo claimerig vond, na drie maanden gaat klagen dat hij zich niet vrij voelt?
woensdag 24 oktober 2018 om 23:18
Hoi TO, als je nu eerst je verlatingsangst aanpakt, dan zul je ook beter je grenzen durven stellen. Wat dat is het immers....je durft geen grenzen te stellen want dan ben je die persoon misschien wel kwijt en dan.....
En dat ruiken die gasten, het trekt roofdieren en instabiele figuren aan. Dus dat eerst aanpakken.
Het viel mij op dat je een 'spannende' man zoekt. Per definitie zijn die niet stabiel, anders waren ze niet zo spannend. Of bedoel je iemand die af en toe wat nieuws probeertt? Dat noem ik niet spannend maar open minded. Hoe zie je zo'n relatie voor je? Hij probeert wat nieuws, bijvoorbeeld parachutespringen. Wordt jij dan star of denk je van' Ah leuk, ik doe mee?'
En dat ruiken die gasten, het trekt roofdieren en instabiele figuren aan. Dus dat eerst aanpakken.
Het viel mij op dat je een 'spannende' man zoekt. Per definitie zijn die niet stabiel, anders waren ze niet zo spannend. Of bedoel je iemand die af en toe wat nieuws probeertt? Dat noem ik niet spannend maar open minded. Hoe zie je zo'n relatie voor je? Hij probeert wat nieuws, bijvoorbeeld parachutespringen. Wordt jij dan star of denk je van' Ah leuk, ik doe mee?'
donderdag 25 oktober 2018 om 00:26
Waarschijnlijk omdat ze binnen die twee maand aanvoelen dat jij moeilijk je eigen grenzen kunt stellen en door hebben dat je ze toch niet verlaat.MoschinoPink schreef: ↑24-10-2018 12:31Ik vraag mij ook af waarom het opeens omslaat na een maand of 2.
Langzamerhand verdwijnen die lieve/zorgzame trekjes en jij neemt daar keer op keer genoegen mee, tot ze volledig over je heen walsen en je er veel te diep in zit om nog weg te kunnen gaan.
anoniem_64901a3ee50c1 wijzigde dit bericht op 25-10-2018 00:28
Reden: Typfout
Reden: Typfout
3.96% gewijzigd
donderdag 25 oktober 2018 om 00:33
Klopt...Eyeofthetiger schreef: ↑25-10-2018 00:26Waarschijnlijk omdat ze binnen die twee maand aanvoelen dat jij moeilijk je eigen grenzen kunt stellen en door hebben dat je ze toch niet verlaat.
Langzamerhand verdwijnen die lieve/zorgzame trekjes en jij neemt daar keer op keer genoegen mee, tot ze volledig over je heen walsen en je er veel te diep in zit om nog weg te kunnen gaan.
donderdag 25 oktober 2018 om 00:34
Ik doe dan mee. Heb iemand nodig die wat meer dingen onderneemt dan ik denk ik. Ik wil geen player oid.foeksia72 schreef: ↑24-10-2018 23:18Hoi TO, als je nu eerst je verlatingsangst aanpakt, dan zul je ook beter je grenzen durven stellen. Wat dat is het immers....je durft geen grenzen te stellen want dan ben je die persoon misschien wel kwijt en dan.....
donderdag 25 oktober 2018 om 00:45
[...]Pammetjes schreef: ↑23-10-2018 22:13@Monchu69 wat heb jij weinig inlevingsvermogen zeg. Het is inderdaad geen goed idee om bij je nieuwe dates steeds maar over je exen te vertellen (duh). Daarom zit ze nu toch in therapie. Om dingen uit haar verleden te verwerken en ervan te leren zodat ze een volgende keer níet meer diezelfde fout maakt, maar écht een nieuw leven kan beginnen.
Maar stel dat ze een leuke man tegenkomt terwijl ze nog PTSS klachten heeft, dan lijkt het me niet meer dan logisch om te vertellen waarom ze soms zo schrikachtig reageert op bepaalde aanraking. (Of wat voor reactie ze daar ook maar op heeft).
Als een partner mij vertelt dat hij/zij in het verleden iets traumatisch heeft meegemaakt, en nu z'n leven weer herpakt heeft, dan zie ik zoiemand absoluut niet als een zwakke man of vrouw, maar juist als een sterk persoon. Iemand die gegroeid is.
Weet je wat het probleem is? Er zijn zoveel zwakke vrouwen. En die geven elkaar allemaal bizar slechte adviezen. Waarom? Omdat ze hun eigen zwakte herkennen in de ander, dus min of meer lotgenoten hebben gevonden en daar dolblij mee zijn. Dat praat hun eigen gedrag goed.
Het gedrag van TO wordt hier goed gepraat. Door mensen die hetzelfde gedrag vertonen als zij doet. En niemand die eens zegt dat TO echt raar denkt. Het is verre van normaal hoe zij in het leven staat. Het is zo duidelijk waarom ze geen relatie kan behouden of krijgen. Ze heeft momenteel te zware problemen. Die moet ze oplossen met een professional. En niet met mensen die eens een boekje van dr. Phil hebben gelezen of welke pulp dan ook.
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 25-10-2018 17:06
Reden: Ongepast/op de man
Reden: Ongepast/op de man
1.95% gewijzigd
donderdag 25 oktober 2018 om 01:26
Monchu69 schreef: ↑25-10-2018 00:45[...]
Weet je wat het probleem is? Er zijn zoveel zwakke vrouwen. In dit topic zeker. En die geven elkaar allemaal bizar slechte adviezen. Waarom? Omdat ze hun eigen zwakte herkennen in de ander, dus min of meer lotgenoten hebben gevonden en daar dolblij mee zijn. Dat praat hun eigen gedrag goed.
Het gedrag van TO wordt hier goed gepraat. Door mensen die hetzelfde gedrag vertonen als zij doet. En niemand die eens zegt dat TO echt raar denkt. Het is verre van normaal hoe zij in het leven staat. Het is zo duidelijk waarom ze geen relatie kan behouden of krijgen. Ze heeft momenteel te zware problemen. Die moet ze oplossen met een professional. En niet met mensen die eens een boekje van dr. Phil hebben gelezen of welke pulp dan ook.
Ik snap je punt, ook uit je andere post, en ben het ook gedeeltelijk met je eens alleen de manier waarop je het brengt is erg ongenuanceerd, generaliserend en star (vermoed dat Pammetjes daar op doelde met de woorden ‘weinig inlevingsvermogen’). Zonde, want je wat je aandraagt is waardevol en kan doeltreffender zijn in een andere bewoording.
Wel vind ik het verleden achter je laten en je te focussen op je toekomst makkelijk praten. Het verleden heeft impact gehad en is daardoor van invloed op het heden. Gelukkig is TO daar zelf ook achter en probeert ze dat te verwerken. Nogal makkelijk om andere mensen weg te zetten als ‘zwak’ en ‘weinig mensenkennis’.
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 25-10-2018 17:08
Reden: Ongepast.
1.72% gewijzigd
donderdag 25 oktober 2018 om 03:15
Omdat ze dat niet meer kunnen volhouden.
Het gedrag komt nl niet op een natuurlijke manier. Ze zijn zich aan het forceren in het begin.
Om maar die goeie indruk achter te laten. Maar dat forceren kun je niet volhouden. na een tijdje vervallen ze terug in de patronen waarin ze vooral zitten ( geweldadig, drinken drugs, wat het ook is)
donderdag 25 oktober 2018 om 03:28
Wat een boel rare aannames. Ik herken helemaal niets van TO gedrag in mezelf. Wel in dat van een aantal (getraumatiseerde) ex-partners. Ik lees hier ook nergens dat iemand zegt dat TO geen probleem heeft of zou moeten stoppen met haar therapie.Monchu69 schreef: ↑25-10-2018 00:45[...]
Weet je wat het probleem is? Er zijn zoveel zwakke vrouwen. In dit topic zeker. En die geven elkaar allemaal bizar slechte adviezen. Waarom? Omdat ze hun eigen zwakte herkennen in de ander, dus min of meer lotgenoten hebben gevonden en daar dolblij mee zijn. Dat praat hun eigen gedrag goed.
Wat ik wel lees is mensen die op een positieve/constructieve manier met haar meedenken, en daarnaast mensen die goedbedoelde harde confrontatietechnieken gebruiken. Met dat laatste hoeft ook niets mis te zijn hoor. Maar zeggen dat iemand zich niet zo moet aanstellen en zich maar even over z'n psychische problemen heen moet zetten en anders maar een zwak persoon is, dat vind ik heel erg grof. Dat komt op mij over of je nog nooit een dergelijke situatie van dichtbij hebt meegemaakt. (Alleen maar fijn als je zoiets nooit van dichtbij hebt meegemaakt, maar oordeel dan ook niet)
In je laatste post nuanceer je het al een beetje. Misschien bedoel je het anders dan hoe het op mij overkomt, dat kan best. Lees je eigen posts nog eens terug, let eens op de toon.
Zelfhulpboeken daar heb ik ook niets mee. Ik neem aan dat dat gedeelte van je comment voor iemand anders bedoeld was.
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 25-10-2018 17:08
1.76% gewijzigd
donderdag 25 oktober 2018 om 06:48
Daar zit de kern. Je weet het best wel, maar je wil er niet aan dat er iets mis is met die mannen, want dan ben je weer alleen.MoschinoPink schreef: ↑23-10-2018 21:35Ik heb erge verlatingsangst. Dus voor mij is alles ok zolang mijn partner bij mij blijft.
Die angst heb ik niet in vriendschappen omdat die duurzamer zijn. Daar hoef ik niet voor te werken. Ik hoef niet bang te zijn dat mijn vrienden mijn vrienden niet meer zijn omdat ze een beter iemand vinden. Vrienden gaan niet vreemd zeg maar.
Mijn therapie is nu vooral praten...
donderdag 25 oktober 2018 om 08:23
Eens, al tik je het wel heel hard op.Monchu69 schreef: ↑25-10-2018 00:45[...]
Maar echt eens. Weet niet wat ik lees soms.
Gelukkig is ze net begonnen met therapie en ik zou als ik haar was die red flags van haarzelf ( en het herkennen bij anderen) gaan uitzoeken met die therapeut.
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 25-10-2018 17:07
Reden: Ongepast
Reden: Ongepast
2.08% gewijzigd
donderdag 25 oktober 2018 om 08:50
Je kan er niks mee hebben, maar feit is wel dat veel therapeuten ook zelfhulpboeken aanraden om te lezen als aanvulling op de therapie. Omdat een of twee uurtjes praten per week je problemen niet gaat oplossen kunnen sommige boeken een goede aanvulling zijn op de therapie om ook buiten de sessies bezig te gaan met de thema's die in je leven spelen.
Bijvoorbeeld dat boek dat ik aanraadde, dat heb ik destijds aangeraden gekregen van mijn therapeut en heeft mij toch wel aardig wat inzicht gegeven in valkuilen waar ik elke keer intrapte.
Natuurlijk zit er ook een hoop pulp tussen de zelfhulpboeken, maar degene die ik vanwege therapie heb gelezen, daar heb ik echt veel aan gehad.
donderdag 25 oktober 2018 om 12:44
Is dat bij elke man dan zo? Je hebt een lange relatie gehad van 5 jaar, dan nog eentje van 1 jaar en één van 4 maanden. Hoeveel 'relaties' heb je gehad van twee maanden of langer?MoschinoPink schreef: ↑24-10-2018 12:31Ik vraag mij ook af waarom het opeens omslaat na een maand of 2.
donderdag 25 oktober 2018 om 13:08
Waarom zou een zelfverzekerde, succesvolle, sociale, spannende en humoristische man jou willen? Wat heb jij dan te bieden, behalve een star karakter?MoschinoPink schreef: ↑23-10-2018 16:33Ik val op zelfverzekerd, succesvol, sociaal, spannend, humoristisch. Een out of the box denker. Gepassioneerd. Dat zijn ook de mannen met wie ik de naarste dingen heb meegemaakt. De gewone mannen die ik datete verveelden mij snel. Nooit eens iets nieuws proberen etc. Ik ben zelf al vrij star, ik zoek onbewust iemand die dat niet is.
donderdag 25 oktober 2018 om 16:25
Dat is toch niet zo moeilijk? Na 2 maanden heb jij al te veel geïnvesteerd om je verlies onder ogen te willen zien. En waarschijnlijk weten zij wel hoe jij bent; iemand die geen tegen gas geeft en wanhopig op zoek naar het perfecte plaatje.MoschinoPink schreef: ↑24-10-2018 12:31Ik vraag mij ook af waarom het opeens omslaat na een maand of 2.
Na 2 maanden is het niet meer nodig dat ze hun best voor je doen. Jij hebt ze al lang en breed geïntroduceerd in je familie- en vriendenkring en bent ingesteld op het huisje-boompje-beestje verhaal. Elke keer gaan ze een stapje verder, en omdat je dat niet opvalt is het voor jou net alsof ze omgeslagen zijn als een blad aan de boom. Dat zijn ze niet, het is alleen zo geleidelijk gegaan dat je het eerst niet door hebt.
donderdag 25 oktober 2018 om 16:57
Nou inderdaad.
Waarom ga je niet met je starre zelf aan de slag om jezelf meer inhoud en verdieping te geven in plaats van die leegtes door een man op te laten vullen?
Ik ben erg verbaasd dat je in therapie bent om je relatieshit te verwerken en nu op zoek bent naar waar de 'fout' ligt bij de mannen die op je pad komen. Daarmee leg je zowel de aandacht als de oplossingen buiten jezelf en gebruikt die energie niet om de kwaliteit van je eigen leven onder de loep te nemen en te verbeteren.
Leer eerst jezelf eens goed kennen. Wie ben je eigenlijk en 'what makes you tick'?
Waar wordt je blij van en wat verrijkt jouw leven? Wat is essentieel en wat heb je nodig?
Pas als je daar eens in verdiept en er naar gaat leven, komt er ruimte en gelegenheid voor een ander.
Die daar in past. Die bij jou past. De rest volgt dan vanzelf...