Verstopte red flags
dinsdag 23 oktober 2018 om 15:39
Ik ben maandag met therapie begonnen om mijn vorige relaties te verwerken, te kijken waarom ik toch zoveel geef (tijd, geld, aandacht) en ik weinig terugkrijg, etc.
Nu moest ik nadenken welke dingen die mannen allemaal gemeen hadden. Verbaal/fysiek agressief, verslavingen, schulden etc. zijn dingen die een groot probleem waren, maar die de eerste paar maanden vakkundig verstopt werden. In het begin waren al deze mannen hartelijk, vrijgevig ( ik betaal), erg lief ( ik werd op handen gedragen), etc. Tot het om sloeg.
Wat mis ik steeds? Hoe weet ik dat een man zich slechts zo voordoet? Wat zijn red flags hierin? Zeker als ik ze niet via via ken, maar van een app/site/ event.
Nu moest ik nadenken welke dingen die mannen allemaal gemeen hadden. Verbaal/fysiek agressief, verslavingen, schulden etc. zijn dingen die een groot probleem waren, maar die de eerste paar maanden vakkundig verstopt werden. In het begin waren al deze mannen hartelijk, vrijgevig ( ik betaal), erg lief ( ik werd op handen gedragen), etc. Tot het om sloeg.
Wat mis ik steeds? Hoe weet ik dat een man zich slechts zo voordoet? Wat zijn red flags hierin? Zeker als ik ze niet via via ken, maar van een app/site/ event.
vrijdag 26 oktober 2018 om 01:43
Die van 5 was vrij stabiel. Maar werd het laatste jaar gewoon een soort huisgenoten. Die van een paar maanden en die van een jaar waren officieel. Ook wel wat minder serieuze dingen gehad die omsloegen.
vrijdag 26 oktober 2018 om 01:45
Klopt...PotjePindakaas schreef: ↑25-10-2018 16:25Dat is toch niet zo moeilijk? Na 2 maanden heb jij al te veel geïnvesteerd om je verlies onder ogen te willen zien. En waarschijnlijk weten zij wel hoe jij bent; iemand die geen tegen gas geeft en wanhopig op zoek naar het perfecte plaatje.
Na 2 maanden is het niet meer nodig dat ze hun best voor je doen. Jij hebt ze al lang en breed geïntroduceerd in je familie- en vriendenkring en bent ingesteld op het huisje-boompje-beestje verhaal. Elke keer gaan ze een stapje verder, en omdat je dat niet opvalt is het voor jou net alsof ze omgeslagen zijn als een blad aan de boom. Dat zijn ze niet, het is alleen zo geleidelijk gegaan dat je het eerst niet door hebt.
vrijdag 26 oktober 2018 om 01:50
Waarom denk je zelf dat, dat gebeurt?MoschinoPink schreef: ↑24-10-2018 12:31Ik vraag mij ook af waarom het opeens omslaat na een maand of 2.
vrijdag 26 oktober 2018 om 19:42
Ik krijg de indruk dat al die mannen feitelijk 3 of minder mannen zijn. Klopt dat?MoschinoPink schreef: ↑26-10-2018 01:43Die van 5 was vrij stabiel. Maar werd het laatste jaar gewoon een soort huisgenoten. Die van een paar maanden en die van een jaar waren officieel. Ook wel wat minder serieuze dingen gehad die omsloegen.
zaterdag 27 oktober 2018 om 12:02
Ze sloegen niet om, jou roze bril viel af.MoschinoPink schreef: ↑27-10-2018 06:23Twee nare officiele exen inderdaad en nog wat flings waar ze uit het niks omsloegen.
zaterdag 27 oktober 2018 om 12:14
Juist die zaken die jij als aantrekkelijk ziet zie ik als red flag. Hartelijk prima, maar te? Neuh. Vrijgevig als in te schuitig om te betalen, mij op handen dragen? Behandel me gewoon normaal als een gelijke in plaats van een teer popje of vrouwtje voor wie je moet zorgen/ op handen moet dragen maar owee als ze zelf lekker met de klompen in de klei staat.MoschinoPink schreef: ↑23-10-2018 15:52Ja! Daarom wil ik dus weten hoe anderen dat zien, welke grenzen en maatstaffen zij aanhouden.
Echt, dit soort types doen me echt gruwelen.
zondag 28 oktober 2018 om 10:59
Heb je bij het zoeken naar overeenkomsten de flings of minder serieuze dingen nou wel of niet meegenomen?MoschinoPink schreef: ↑27-10-2018 06:23Twee nare officiele exen inderdaad en nog wat flings waar ze uit het niks omsloegen.
zondag 28 oktober 2018 om 14:11
Dus ook alle flings waren agressief, hadden schulden en waren verslaafd?MoschinoPink schreef: ↑28-10-2018 14:00Ja. Maar flings duurden bijna nooit lang genoeg om om te slaan.
Hoe zit het met die 3 lieve exen uit je slettenperiode? Waren die ook agressief, verslaafd en met schulden?
zondag 28 oktober 2018 om 14:20
Ik had een paar flings die veel dronken en niet monogaam bleken terwijl we dat hadden afgesproken.
Ik heb 1 lieve ex en 2 hufters. Verder nog zeker 3 flings die het deden voorkomen alsof ze een relatie wilden maar dat uiteindelijk toch logen. Mijn flings waren niet agressief, wel leugenachtig.
zondag 28 oktober 2018 om 14:42
Je had het over 3 lieve exen. Dat zijn er dus eigenlijk 4, want die man waarmee je 5 jaar een relatie had was ook lief, begrijp ik.MoschinoPink schreef: ↑28-10-2018 14:20Ik had een paar flings die veel dronken en niet monogaam bleken terwijl we dat hadden afgesproken.
Ik heb 1 lieve ex en 2 hufters. Verder nog zeker 3 flings die het deden voorkomen alsof ze een relatie wilden maar dat uiteindelijk toch logen. Mijn flings waren niet agressief, wel leugenachtig.
Zijn al die mannen nou zo zoals jij beschrijft in de OP of gaat het om die ene man waar je een jaar mee was?
zondag 28 oktober 2018 om 16:38
Huh nee! Ik heb maar 1 lieve ex. Daarmee woonde ik samen. En die relatie was ook ongezond. Veel ruzie en er vielen ook klappen. Maar hij wilde met mij samenwonen en was serieus.
zondag 28 oktober 2018 om 16:55
Ik vraag aan jou: hebben we het nu over jouw 3 exen of ook over de wat minder serieuze relaties? Jij schrijft dan min of meer ook over de wat minder serieuze relaties. Dan neem ik aan dat je iedereen in jouw vergelijking betrekt dus ook de lieve mannen.MoschinoPink schreef: ↑28-10-2018 16:38Huh nee! Ik heb maar 1 lieve ex. Daarmee woonde ik samen. En die relatie was ook ongezond. Veel ruzie en er vielen ook klappen. Maar hij wilde met mij samenwonen en was serieus.
Elders schreef je dit:
Toen ik nog studeerde kwam ik het type man in het wild tegen. Mijn enige lieve exen heb ik uit die tijd.
Overigens zijn mijn lieve exenen jeugdliefde alledrie getrouwd met wen vrouw die ergens in uitblinkt. Een is model, de andere kan fantastisch koken en de derde prachtig tekenen.
Mijns inziens maakt dat 4 lieve exen. In hoeverre waren al deze mannen agressief, verslaafd en met schulden?
En ik vraag dit allemaal omdat ik vermoed dat jij het algemene wil afleiden uit het specifieke of hoe je dat ook zegt. De rest kan mogelijk een gevolg van zijn.
zondag 28 oktober 2018 om 20:13
Hoeveel is alles?MoschinoPink schreef: ↑28-10-2018 19:55Ik had twee verkeringen op de middelbare. Die waren lief. En de man waarmee ik samenwoonde, al haddem wij echt hevige ruzies.
Alles daarna is drek.
Vier jaar geleden ging jouw lange relatie uit. Je bent nu ruim 4 maanden single en je hebt nog 2 relaties gehad van totaal 1,4 jaar. Hoeveel relaties heb je gehad in die 2 jaar die langer duurden dan een paar maanden? Geen flings of enkele dates.
zondag 28 oktober 2018 om 20:25
Ga je er een grafiek van maken ofzo? Waar ben je toch naar op zoek?
zondag 28 oktober 2018 om 22:09
Voel je je aangevallen? Je draait elke keer om de vraag heen. Dat vind ik dan weer irritant.MoschinoPink schreef: ↑28-10-2018 21:46Is dit de Privé ofzo? Irritant dit. Plus maakt het uit wat nou serieus was of niet?
Je kan zoeken naar overeenkomsten bij de exen, maar je vergeet jezelf als overeenkomst te noemen. De red flags heb je zelf ook namelijk. Het zoeken naar fouten bij de ander is eigenlijk ook een red flag. Dat snap je toch wel?
Verder mag je het zelf uitzoeken.
zondag 28 oktober 2018 om 23:36
Ik heb netjes geantwoord hoor.safrat schreef: ↑28-10-2018 22:09Voel je je aangevallen? Je draait elke keer om de vraag heen. Dat vind ik dan weer irritant.
Je kan zoeken naar overeenkomsten bij de exen, maar je vergeet jezelf als overeenkomst te noemen. De red flags heb je zelf ook namelijk. Het zoeken naar fouten bij de ander is eigenlijk ook een red flag. Dat snap je toch wel?
Verder mag je het zelf uitzoeken.