Beste vriendin veranderd

24-10-2018 12:19 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-10-2018 16:58
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
99.83% gewijzigd
Ze heeft VIER jaar lang in een verstikkende relatie gezeten... Ik zou haar echt even laten. TEnzij haar gedrag daadwerkelijk gevaarlijk wordt, dan kun je zeker aangeven dat je bezorgd bent. Dat ze meteen begint over 'saai' is natuurlijk wel flauw en daar kun je best wat van zeggen. Hoe oud is ze?
Ja hoor ik snap je vriendin wel
Ik deed precies hetzelfde toen ik na een lange relatie single was.

Het is een fase...
Gaat wel weer over
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ja ik herken het wel van vriendinnen die na (soms lange) relaties weer single waren. Allemaal, niet een uitgezonderd, veranderden tijdelijk in feestbeesten. In een keer weer veel aandacht aan het uiterlijk besteden. Maar weet je, het is een fase. Zodra ze weer een relatie hadden, werden ze weer zoals vanouds. Niet aan ergeren en lekker laten gaan. Het zijn volwassen vrouwen.
Heel gek is het niet dat ze graag los wil gaan, maar de hypocrisie zou mij héél erg storen, vooral wanneer iemand zegt 'pffff wat ben je saai' als je niet mee uitgaat terwijl ze zelf jarenlang niet uitging... oh ik zou dat echt niet trekken. Maar ik ben dan ook een moeilijk en vervelend mens die de mensen om me heen er héél graag op wijst als ze opeens een totaal andere mening (bijv over xtc) hebben dan een paar jaar daarvoor. Niet dat dat niet mag, ik denk over sommige dingen nu ook heel anders dan tien jaar terug, maar ik benoem dat zowel bij mezelf als bij een ander heel graag. Wonderlijk genoeg heb ik wel veel vrienden :P . Maar goed, ik zou er dus wel wat van zeggen. Prima dat je alleen maar uitgaat om mannen te scoren, maar je mag dan best hoeen dat dat voor je 'bezette' vriendinnen minder chill is, dat je ze eerst meevraagt en dan zo hard op zoek bent dat je ze, ongeacht of je iemand tegenkomt, sowieso negeert omdat je focus op alle mannen die in de buurt komen ligt.
Is inderdaad een fase, laat haar in haar waarde en geef haar de tijd. Na zo’n relatie moet ze zichzelf hervinden, uitvogelen wie zij is en wat zij wil. Daar komt ze gaandeweg achter en dan zal haar gedrag vast ook veranderen. Als ze het jaren volhoudt, kun je altijd nog een gesprek aangaan.

Uiteraard kun je wel bepaalde dingen aangeven, zoals dat je het gezellig zou vinden als ze wat minder op haar telefoon zou zitten of dat je het niet leuk vindt om meteen saai genoemd te worden.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Precies Helena, het is de hypocrisie eromheen i.p.v. daadwerkelijk het gedrag zelf dat me stoort..

De rest van jullie geeft aan dat het een fase is. Daar ga ik dan maar vanuit en ik probeer het een beetje te laten rusten/negeren, tenzij ik iets tegenkom waarvan ik denk dat het gevaarlijk is inderdaad. Mocht het een goed moment zijn, kan ik wel aangeven dat ik het lastig vind dat ze zo doet.

Thanks!
Het is misschien hypocriet, maar vergeet niet dat zij misschien al die jaren al mee wilde doen, maar tegen werd gehouden door haar relatie.
Misschien wilde ze wel heel graag XTC proberen maar mocht dit niet, dus deed ze net alsof ze er tegen was/geen interesse had. Tja, dan komt nu de aap uit de mouw..

Zij heeft waarschijnlijk de fase van het stappen en 'sletten' gemist en heeft nu de kans dat alsnog te doen. Als je het vervelend vindt dat ze zulke opmerkingen maakt, zeg daar dan zeker wat van. Maar laat haar verder lekker genieten van de vrijheid die ze eerder niet had.
Ze moet zelf weten of ze los gaat, maar ik zou er zelf geen trek in hebben om mee te gaan. Als ze toe is aan 'n avondje bank hangen met 'n fles wijn en 'n filmpje prima, maar kroeghangen en mannen oppikken doet ze maar gewoon in d'r eentje.
Nee, natuurlijk niet mee bemoeien, je bent haar moeder niet.

zij komt uit een verstikkende relatie en zet nu de bloemetjes buiten.

Je kan wel een gesprek met haar hebben. Vragen hoe het met haar gaat. Je hoeft het niet altijd met haar keuzes eens te zijn. Accepteer de verschillen.

Dat ze in een verstikkende relatie zat, dat vond je geen probleem, nu ze de bloemetjes buiten zet is het opeens wel een probleem. Wat zegt dit over jou?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Als ze gaat drammen waarom je niet mee wil of vroeger naar huis wil zou ik haar er wel fijntjes op wijzen dat toen jij haar vroeg mee te gaan zij ook altijd nee zei, toen ze nog onder de plak van die kwal zat.

Knap zelf trouwens wel af op mensen die niet zonder relatie kunnen en die alleen maar bezig zijn met flirten en seks.
Ik begrijp vriendin erg goed. Misschien is het tijd voor haar om ook wat nieuwe - minder veroordelende - vriendinnen te maken die haar wél wat inhaaltijd gunnen.
Ik snap haar gedrag wel.. maar ik begrijp wel dat jouw gevoel hierbij niet zo positief is (als ze dit soort gedrag eerder echt afkeurde en nu eigenlijk jullie gedrag ook afkeurt, als je bijvoorbeeld eerder naar huis gaat).
Misschien dat dat wel iets is wat je met haar kan bespreken op een beetje een luchtige manier?
Als ik naar mijn eigen vriendinnen kijk, zou het wel per persoon verschillen of ik het ter sprake 'durf' te brengen. Bij de een weet ik dat ik iets zou kunnen ventileren in de richting van 'Pietje, besef je dat je nu alle dingen doet die je eerst heel erg afkeurde? Helemaal prima dat je nu open staat voor van alles en nog wat, maar veel van ons zitten nu in een wat andere fase, waardoor we met andere redenen uitgaan, kunnen we daarin wat meer rekening met elkaar houden?'.. bij andere vriendinnen zou ik het meer even laten gebeuren, omdat ik weet dat ze het niet goed zouden oppikken als ik dat gevoel bespreekbaar zou proberen te maken.
Het zou me op dit moment in elk geval nog geen felle discussie of ruzie waard zijn. Mocht de situatie erg lang aanhouden, dan zou ik het zeker wel bespreekbaar maken.
Malagueña schreef:
24-10-2018 12:36
Is inderdaad een fase, laat haar in haar waarde en geef haar de tijd. Na zo’n relatie moet ze zichzelf hervinden, uitvogelen wie zij is en wat zij wil. Daar komt ze gaandeweg achter en dan zal haar gedrag vast ook veranderen. Als ze het jaren volhoudt, kun je altijd nog een gesprek aangaan.

Uiteraard kun je wel bepaalde dingen aangeven, zoals dat je het gezellig zou vinden als ze wat minder op haar telefoon zou zitten of dat je het niet leuk vindt om meteen saai genoemd te worden.
Klinkt niet echt alsof ze TO wel in haar waarde laat.

Ik zou echt aangeven geen zin in zulke avonden te hebben en als zij dat saai vind.. prima. Haar probleem.
Ik snap dat gedrag trouwens niet. Is ze 16 ofzo? Ook al kon je uit een verstikkende relatie... dat was toch ook een eigen keus?

Vond dat gejaag op scoren en mannen en aandacht toen ik 16 was ook al gewoon achterlijk gedrag. Kwam wel veel meer voor, iets met puberbreinen en hormonen.

Maar je kan haar het beste haar maar even laten gaan. Je hoeft er alleen niet aan mee te doen/ mee te gaan ect.
Hoe oud is ze dan?

Volkomen normaal gedrag verder, behalve dat veroordelende van haar. Ik zou dan ook eens mooi van me afbijten. Als zij reageert met 'wat ben je saai', antwoorden met iets als 'Dat jij je vier jaar lang onder de duim hebt laten houden, betekent niet dat ik ik/wij heb/hebben stilgestaan'.

Kom nou.
Such fun!1
Lucifer2018 schreef:
24-10-2018 13:15
Klinkt niet echt alsof ze TO wel in haar waarde laat.

Ik zou echt aangeven geen zin in zulke avonden te hebben en als zij dat saai vind.. prima. Haar probleem.
Misschien niet, maar two wrongs don’t make a right.. als je die vriendschap wil behouden kan je beter bespreekbaar maken dat je zulke uitspraken niet kan waarderen dan vriendin te veroordelen.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Laat haar lekker. Toch heerlijk, ff rondsletten? Dat jij het niet leuk vind komt omdat je zelf in een relatie zit.
Zolang ze geen dingen doet waar ze achteraf spijt van gaat krijgen kan je haar best laten doen. Dat gaat na een tijd wel over, laat haar maar wat profiteren van het vrijgezellenleven!
Malagueña schreef:
24-10-2018 14:01
Misschien niet, maar two wrongs don’t make a right.. als je die vriendschap wil behouden kan je beter bespreekbaar maken dat je zulke uitspraken niet kan waarderen dan vriendin te veroordelen.
Volgens mij zeg ik dat niet. Maar wat jij wil..
Poker schreef:
24-10-2018 14:09
Zolang ze geen dingen doet waar ze achteraf spijt van gaat krijgen kan je haar best laten doen. Dat gaat na een tijd wel over, laat haar maar wat profiteren van het vrijgezellenleven!
Ook als ze wel dingen doet waar ze spijt van kan krijgen is dat haar keus. Wat ga je dan precies doen?

TO kan alleen aangeven dat ze gezeur over saai niks vind. En dat ze geen zin in sletavondjes heeft. Maar dat vriendin meer dan welkom is om andere activiteiten met TO te gaan doen.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 24-10-2018 14:12
2.72% gewijzigd
beetjegek schreef:
24-10-2018 14:04
Laat haar lekker. Toch heerlijk, ff rondsletten? Dat jij het niet leuk vind komt omdat je zelf in een relatie zit.
Ik zou het ook niet leuk vinden en ik zit niet in 'n relatie. Vind het een onaantrekkelijke eigenschap als mensen zo belust zijn op relaties/flirten/daten/seks.
Wat een doos, eerst laat ze je stikken en laat ze zich leven door een sukkel en nu is ze gedraaid en ben jij saai en moet jij je aanpassen, ze kon mijn reet kussen :moon:

Dat is me iets te hypocriet.
XTC, sletten... zijn jullie 18?
redbulletje schreef:
24-10-2018 12:57
Als ze gaat drammen waarom je niet mee wil of vroeger naar huis wil zou ik haar er wel fijntjes op wijzen dat toen jij haar vroeg mee te gaan zij ook altijd nee zei, toen ze nog onder de plak van die kwal zat.

Knap zelf trouwens wel af op mensen die niet zonder relatie kunnen en die alleen maar bezig zijn met flirten en seks.
Denk dat het meer een wanhopige drang naar aandacht is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven