Good Luck!

10-10-2007 22:17 22239 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey Amalia, daar was je weer. Hoe was het weekendje weg?
Even kort:

Skiën was zooooooo gaaf!!! Laurens ging supergoed! Echt heel stoer. En Berend hadden we in zo'n baby slee die je kon duwen (ik denk die Jin ook heeft), en met skies erachter was dat helemaal top. Hij zat te genieten: ja ja jaaaa! Zo lief. En veel opmerkingen dat we kregen:oooh wat schattig en: Hé wat handig. Ik was zo trots op mijn mannetjes. Laurens vond het ook helemaal geweldig. Ging al los, en hard ook hoor. Hij kon alleen nog niet remmen, dus we moesten wel mee skiën, ha ha. Op een gegeven moment skiede hij alleen en zwaaide ondertussen naar de mensen in de lift: ik ga helemaal alleen!

Lachen.

Goed, mijn vader is er dus ik ga even stoppen want het is niet zo gezellig voor hem.

Ciao.
Ik moet een beetje wennen aan de datum en tijd die opeens naast het bericht staan en niet erboven. En ook niet meer de dag, maar de datum.

Of ben ik nu een muts...
Jemig, wat goed van L.! Zo jong al aan het skien. Mocht hij niet op les of wilde je het niet? Hij heeft er aanleg voor he?

En nu beland je midden in het voorjaar!!

Enka, wat een leuk kamertje! Nog even en dan loop je daar te studderen met kleine luiertjes enzo.. Ik hoop dat het allemaal vlot verloopt voor je.

Ja, maf toch van de onbekenden in de trein!

Een klein groepje mensen, liefst volwassenen vindt ze leuk.

Maar een groepje kinderen is goed voor 2 uur vastplakken aan moeder.

Ik weet het hoor, Mamax. Hel was er voorheen veel. Ik zal het voortaan Mamax haar H. noemen.

Heb je nog ergens gelunsjt in A.?

Goh Bam, wat ben je toch een taaie. Mijn moeder lag wel 2 weken op de bank na de ingreep. Nouja, jij bent allang al blij dat je het achter de rug hebt denk ik. Geen last van misselijkheid, pijn, obstipatie?

Wat een eigenwijsje is J. toch! Ik hoop dat hij niet nog meer gemarteld hoeft te worden en dat ze gauw naar huis mogen.
Wat een weer!!! Gisteren nog dik ingepakt in skiebroeken en nu met alleen een jasje lekker buiten. Heerlijk. Net anderhalf uur gewandeld; eendjes gevoerd, ganzen gevoerd op een andere plek (ik had een beetje veel brood ) kinderboerderij en speeltuin. En Laurens lekker op de fiets, makkelijk hoor. En nu stekkeren ze in de tuin, geweldig. Kan mama even bijlezen --> posting van Compu

Hoi Compu, ook lekker van het weer aan het genieten Nee Laurens niet op les, vond ik niet nodig voor anderhalve dag skien en we vonden het zelf veel te leuk om het te doen. Daarnaast vind ik het een beetje zielig om je kind in een klasje te doen en dan weg te gaan. Stel dat ie het niet leuk vindt? Ik zie altijd van die huilende kindjes met koude neusjes in zo'n klasje. En als je erbij blijft kan je het net zo goed zelf doen toch? Als we echt een keer naar Oostenrijk oid gaan voor een week vind ik het wel de overweging waard.
Ojee, Berend ontdekt nu de trap van de glijbaan....Even helpen. Zucht, kind is me af en toe iets te bijdehand
Knap van Laurens, Klein talentje!

Compu: ohh 2 weken, maak me gek...... moet ik dus echt niet aan denken. Ik heb pijn en ben ook geregeld misselijk, maar ik ga echt niet op de bank liggen. Idd erg blij dat ik nu weer verder kan en het achter de rug is. Ben zoiezo nogal moeilijk in dat soort dingen. Als ik half kan kan ik heel.....
Stoooooooooooooer van Laurens Amalia! Heb je foto's gemaakt? Zet maar snel op Hyves dan

Was er echte sneeuw of alleen kanonnen?

Enka, kamertje klinkt super! Zet maar snel foto neer ook, dan kan ik misschien nog wat ideeen opdoen
Echte sneeuw! Ik zal vanavond wat foto;s plaatsen. Ik weet helaas niet hoe je een filmpje erop kan zetten....

Oh oh Bam.... doe toch eens rustig...
Yep, heb 2 fotootjes op Hyves gezet.
Ach arme Jonathan... Hè wat naar toch weer. Het zit ook echt niet mee hè... Hopelijk gaat hij iets minder eigenwijs doen en drinkt hij wat... voor jullie!!!

Jin: voor oudste. Hopelijk knapt hij snel weer op. Stomme griep!

Amaal; fijn dat het leuk was, zal zo nog even foto's kijken.

Enka: oh dat klinkt als een onwijs leuk kamertje! Ben benieuwd! En vanavond weer verder met tent. Moest de kozijntjes erin maken, en had me toch ergens verrekend. Schiet nog niet op dus. En wil het ook goed doen, dus dan gaat het traaaaaaag...

Hier alles ok. Vandaag even naar huisarts. Ties heeft echt ordinair griepje, al leek het vandaag weer wat beter. Geen natte scheten meer dus dat is fijn. Meisje wel koorts, echt niet lekker. Oortje blijkt flink geirriteerd, dus hopelijk gaat dat snel over. Anders donderdag terugkomen...

Lieve dames, bedankt dat jullie niet teveel hebben gekletst vandaag! kon ik tenminste even snel bijlezen...
Goedemorgen!

Nog nieuws over Jonathan, Star?
Haalloooooo, waar is iedereen?

Amalia, stoere vent hoor, die Laurens van jou!

Bridge, beterschap voor je kabouters.

Wij waren gisteravond naar de voorlichtingsavond op de montessorischool en vanmorgen naar de open ochtend. Wat een ontzettend leuke school zeg! Echt zo leuk ook om te zien hoe die kinderen met elkaar omgaan. Ik we zijn erg enthousiast. Deze week willen we het nog even laten bezinken, maar ik denk dat het hem wel wordt. Ze hebben nog een paar plekken over, dus ik wil ook niet te lang wachten.
He Bam, jij bent ook wakker! Hoe is het, wordt de pijn per dag minder of merk je nog niet veel verschil?
Morgen,

Leuk Mamax van de school! Wat sprak je precies aan, naast wat je zegt over de kids?
Zo ben ik weer met BIB

Mal, al verbetering?

Amalia, lekker zeg dat jullie het zo getroffen hebben met het weer en stoer zeg van Laurens! En leuke foto's, vooral die van B met "zijn" tasje

Mamax, leuk zeg dat jullie indruk zo goed is van de school, waarom dan nog wachten of hebben jullie nog vragen?

Wij gaan morgen nog even samen kijken op twee locaties (zelfde school, maar een grote en een kleine locatie) en dan de knoop doorhakken.Oh ik heb trouwens rode stof voor het dak, groen gestreept voor de zijkant en rood/grijs/blau/witte streepstof voor de kopse kanten.

Suze, hoe gaat het met je? Merk je al wat verbetering?

Bridges, toch een hardnekkig virus dan als het zo lang blijft hangen. En jij bent dus al echt begonnen met de tent Wauw! Bij mij ligt het nog te wachten in een tasje...

Ik heb voor wo en do HET kamertje op de planning staan om af te ronden en op te ruimen dus daarna volgen de foto's. Ik heb net de kast ingeruimd met allemaal kleine kleertjes (vreemd weer) en de ZH tas ingepakt en Thijmens koffertje. Ja ja de nesteldrang begint te komen Had ik bij Thijmen niet, toen was het huis nog niet eens af namelijk, dus toen viel er weinig te nestelen.

Zo nu gaan we eerst even wat boodschappen doen, tot later
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar wij hebben school no. 7 bezocht. Ook een kanshebber.

Enka, bedankt voor je melding vandaag! Succes met jouw scholenbezoek. En we kijken uit naar de foto's.

Leuke foto's trouwens, Amalia!

Stoere mannetjes in de kou.

Ben je trouwens niet meer zo moe nu? Lag het aan je werk?

Ik hoop op goed bericht van Mal, man en J. vandaag!!!!
Hallo allemaal, we zijn weer thuis!

ze vonden dat Jonathan gisteren voldoende vocht binnen heeft gekregen en vanmorgen dronk hij enthousiast een beker ranja leeg en at hij ook weer wat pap, dus ze zeiden dat ze denken dat de ergste pijn nu wel weg is. Alleen wel flink verkouden ineens maar dat gebeurt wel vaker na amandelen verwijderen. Hij heeft nu ook net weer een broodje op zonder korstjes en drinkt nu een beker ranja. Zijn luiers zijn ook weer normaal sinds vanmorgen. Als hij klaar is met drinken stop ik hem in en ga ik zelf ook nog even slapen, ik was om half 5 wakker vanmorgen dus ik kom later weer even bijlezen en meekletsen.

bedankt voor de kaartjes lief!
Stressed is just desserts spelled backwards
Helemaal goed Mal! Rust uit voor zover mogelijk en geef J. een welkom thuis knuffel!
Mal, wat fijn dat jullie weer thuis zijn!

Enka, klinkt ook als leuke stofjes. Ik ben benieuwd hoe hij is als hij af is!

Compu, gisteravond hebben we het algemene praatje gehad. Wat me daaruit erg aansprak is dat omdat er kinderen van verschillende leeftijden bij elkaar zitten nooit 1 kind de hele schooltijd de 'slimste' of 'domste' is van de klas. Verder doen ze niet aan cijfers, iets is goed of fout. Ze kunnen tot op bepaalde hoogte hun eigen tempo aangeven, waarbij wel in de gaten wordt gehouden of ze niet scheef gaan lopen (rekenen op een heel hoog niveau, taal op een laag niveau). Uitgangspunt daarbij is dat ieder kind een ander plafond heeft, er wordt van je verwacht dat je je best doet. Doe je je best en zit je op niveau 2, prima. Doe je je best en zit je op niveau 6 of 8 of 10, net zo prima.

Vanmorgen hadden we een rondleiding door 2 groep 8 leerlingen. Toen viel ons op hoe leuk die kinderen ook samen bezig zijn. Heel veel taken doen ze met z'n 2en. In alle klassen (ook in groep 6-7-8) ligt een groot kleed in het midden van het lokaal en er zijn kleine kleedjes. Die kleine kleedjes leg je op het grote kleed en daarop kun je dan bouwen. Andere leerlingen moeten om de kleine kleedjes heen lopen. 's Ochtends worden alle leerlingen met een hand welkom geheten in de klas. Ze doen ook vrij veel creatieve dingen, elke vrijdag is er een toneelstukje. Er zijn nu 2 bovenbouw klassen. In de ene staat een lerares die erg van zingen houdt, die zingt veel met de leerlingen. In de andere klas staat een lerares die meer van het knutselen is. Daar wordt dan ook meer geknutseld.

Maar het meeste viel me de rust op. Kinderen die rustig met elkaar spelen. En het respect voor elkaar. Een van de meiden die ons de rondleiding gaf liet een kleuter zien die bezig was met het veterbord. Ze vroeg hem of hij de eerste strikken ook zelf had gemaakt en gaf hem een schouderklopje toen hij dat bevestigde.

Vent wilde het nog even laten bezinken, maar ik denk dat ik morgen het inschrijfformulier langs breng.

Hoeveel kanshebbende scholen zijn er bij jou nu nog over? En zijn ze ook allemaal een beetje in de buurt?
Goed over nagedacht Mamax. Ook weer leerzaam voor mij.

Ik zal even op H. posten, vind ik toch prettiger.
Tja, het is best een heel verhaal hè...

Ik kom ook naar Hyves!
Jeeeeeeeeuj, Jonathan weer thuis! Dat is nog snel gelukkig

Goedemiddag,

Lianne is weer helemaal de oude. Gisteravond had ik het helemaal gehad: als Tim wakker was, lag zij in bed en andersom. En ik wilde 's middags zo graag naar buiten, maar helaas....

Bridges, voor Fieke.

Amaal, dat klinkt goed! En stoere Laurens, wauw. Ga zo even foto's kijken op de site.

Lekker joh, anderhalf uur gewandeld. Houdt Laurens dat zo lang vol, of heb je de buggy erbij? Lianne kan al ruim een uur lopen.

Compu, lekker dat je een goed gevoel hebt over de school. Dat was zo ongeveer de laatste school die jullie keuze had?

Enka, de nesteldrang is compleet . Wat vind Thijmen van je buik, vraagt hij er steeds meer naar?

Mal, jiipppieee! Wat fijn dat jullie weer thuis zijn!

Joepie, Jonathan thuis! Fijn Mal. Hoe gaat het met jou nu meissie?

Mamax, grappig hoe je het beschrijft; precies hoe het hier ook gaat ja. De rust valt me op en het samenwerken. Ik vind alleen de werkdruk wel hoog denk ik. Of vond jij dat wel meevallen. Bij jullie ook 3 groepen in 1 klas toch?

Voordeel hier is wel dat Laurens al naar het psz-tje gaat daar dus hij kent de school en ook een aantal kinderen.

Maar ik weet het nog steeds niet... zucht :-)

Compu, zijn dat allemaal so scholen die je hebt bezocht of regulier onderwijs? Als het so scholen zijn, hebben jullie er zoveel in de buurt? Hier zit een Mytylschool in de buurt, die ziet er wel heel mooi uit! Midden in het bos en naast de hei, super!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven