Uitgerekend Mei 2009

15-09-2008 13:53 10741 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://zwangeremeimeiden.forumup.nl/groupcp.php?g=3

Zwanger! Nick Lftd. Kindje Uitger. datum Afspraken Bijzonderheden Kaatje_82 26 2e 30 april 24 mrt VK Jongen Candy15 24 1e en 2e 1 mei Jongen + Meisje Snok 37 1e 2 mei 3 apr gyn Jongen Elza35 39 1e 3 mei 18 maart VK Meisje Chicaa 32 2e 3 mei Verrassing Sanne069 39 1e 4 mei 24 mrt VK Meisje Helemi 32 1e 6 mei 24 mrt VK Jongen Verwachtingsvol 27 1e 6 mei 18 mrt VK Verrassing Visje1 31 2e 7 mei 27 mrt gyn Meisje Doggie 33 1e 9 mei 3 apr VK Jongen Luna2006 25 1e 9 mei 18 mrt VK Jongen Foxymama 2e 10 mei 31 mrt VK Jongen Jackie30 30 1e 10 mei Jongen Guusje 35 3e 10 mei Jongen Janets 33 4e 11 mei 25 maart VK Verrassing Suzzel 26 1e 12 mei 18 mrt VK Jongen Fien1 35 1e 12 mei 24 mrt prof Verrassing NetjeNetje 30 1e 12 mei Jongen Midejo 40 4e 16 mei 26 mrt VK Jongen Watertje 33 1e 24/11 geboren LIV Potsiedikkie 31 3e 19 mei 30 mrt VK Meisje Twinkel 33 2e 20 mei Verrassing Schabolleke 34 1e 22 mei Meisje Julia1979 30 1e 23 mei 2 apr VK Meisje Mimidepimi 29 3e 24/1 geboren MAAS HippiechickNYC 38 3e 23 mei 23 mrt VK Meisje
hello!

ook ik heb aan jullie gedacht gisteren. Wilde nog een smsje sturen maar tegen de tijd dat ik uit bed was was het bij jullie bijna 4 uur en dacht ik dat jullie alweer wat anders aan het doen waren! Ik hoop er van de zomer bij te zijn...! met babies!!!

Sanne, ik heb het ook bij mijn rechterrib..!!!!! ik kan geen 10 min. meer achter elkaar zitten! Fijn dat je laatste dagen ingaan! geeft toch weer een rustig gevoel.

Gisteravond heel gezellig bij vrienden gegeten maar werd daarna weer zo misselijk en overgeven..... bah!! echt weer elke dag de laatste tijd. hoe zit het bij jou doggie?

Janets, kun je hier even langskomen voor de ramen??? haha. Fijn dat je er zo van geniet, dat heb ik nou nooit.......

Midejo, sterkte ermee, ik denk ook dat je de juiste beslissing hebt genomen. Moeilijk is het natuurlijk wel.

Luna, heel raar verhaal ja. laat haar lekker, gewoon negeren.

snok lekker uitgerust en bijgekomen??

Wij (lees: manlief) hebben gisteren eindelijk de rest van de kast in elkaar gezet en de commode verplaatst. Vandaag de kast opnieuw inruimen en dan kan ik verder! Hier beneden ook heel veel opgeruimd en weggegooid. Al die stapeltjes die we overal hadden liggen zijn nu weg en het ziet er echt een stuk beter uit meteen! Zo fijn!

nou ik moet weer even mijn buikspieren stretchen.....
[quote]sanne069 schreef op 16 maart 2009 @ 14:40:

Recht op een uur extra pauze per dag ? Dat had ik eerder moeten weten

Is nog niet te laat, dit geld tot 6 mnd na je bevalling:

Lukt het niet om uw werk volledig uit te voeren? Maak dan met uw werkgever afspraken over aangepaste werk- en rusttijden.

Hier heeft u recht op:

regelmatige werk- en rusttijden

extra pauzes (maximaal 1/8 deel van uw werktijd)

een geschikte, afsluitbare ruimte om te kunnen rusten (met bed of rustbank)

geen verplichting tot overwerk en nachtdiensten

zwangerschapsonderzoek in werktijd.

Tot zes maanden na de bevalling gelden deze regels (behalve de onderzoeken).

+ als je borstvoeding geeft nog dit 6 mnd lang:

U kunt in werktijd borstvoeding geven of kolven totdat uw kind negen maanden is. U mag hiervoor maximaal een kwart van uw werktijd gebruiken. Maak al voor de bevalling met uw werkgever afspraken over hoe u de voeding wilt gaan regelen. Uw werkgever dient een geschikte, afsluitbare ruimte beschikbaar te stellen voor het voeden of kolven. Is dat niet mogelijk, dan krijgt u de gelegenheid zelf een plek te regelen of naar de baby toe te gaan.
Het KDV waar pukkie heen gaat is hier 5 minuten van vandaan.. ik kan dus zelf gaan voeden! alleen hebben we elke maand op vrijdag de hele dag vergadering, dan wordt het lastig, maar ja... ze moeten me dus wel de gelegenheid geven...
oh, ideaal! Ik moet er 45 minuten voor reizen. En zoon wilde nooit drinken daar. ben dus destijds de eerste maanden bijna dagelijks om een uur of 2 gebeld of ik maar wilde komen want hij had de hele dag nog geen druppel gedronken... Ben je mooi klaar mee (en mijn baas ook).

Deze kleine gaat daarom pas na 7 mnd naar t kdv, als ie ook wat vast voedsel mag.
Ik ga die geschikte afsluitbare ruimte met bed om te rusten aanvragen denk ik

Misschien dat ik wel wil gaan kolven en ruimtes genoeg waar dat kan, maar niet afsluitbaar volgens mij....

Oef Hippie, jij dus ook last van je rechterrib...ik dacht echt gisteren dat ze ingedaald was, voelde zoveel beweging onderin...heb er vanaf vrijdag ook geen last van gehad en zit ik op het werk en begint het weer...

Ik heb net maar kwartiertje gelunched.....ik kreeg het spaansbenauwd in de kantine...en wist echt niet meer hoe ik moest zitten. BH staat ook gespannen....die gaat straks als 1e uit thuis !

Vervelend dat je ook iedere keer nog moet overgeven erbij....dat heb ik gelukkig niet....wel veel maagzuur.
Ja Twinkel, dat is zeker ideaal! zit op hetzelfde bedrijventerrein als mijn werk, rijd er ook langs als ik naar mijn werk ga.

Oef.. dat is lastig als dan wordt gebeld en je moet er zo'n eind voor rijden!

Hmm die afsluitbare ruimte hebben we hier niet echt, dus toch echt beter als ik even naar het KDV rijd.

Dat van die Beha heb ik de laatste tijd ook, gooi 'm thuis ook lekker los hoor. Sanne.. jij kan aftellen!! ik ook hoor... ;)

Overgeven heb ik gelukkig ook niet, want bah.... dat is zo naar!!

Ook zo nu en dan maagzuur, heb van de week voor het eerst rennies genomen.
Had het halverwege mijn zwangerschap nooit verwacht maar ben inderdaad ECHT aan het aftellen...

Ben echt blij als het donderdag is...ben dat zitten de hele dag gewoon echt beu !!

Rennies, daar heb ik al 4 familiepakken van weggegeten haha...maar het helpt wel meteen en je mag er 20 op een dag ofzo... ik heb ze standaard in mijn tas en 's nachts eet ik er ook rustig een paar van weg...
Rennie - Junk!

Ik ben ook aan het aftellen, weet nu even niet meer hoe ik moet zitten vanwege de pijn aan mijn rib.

tuttut.. wat een ellende ;)
Ja haha, de drogist gaat straks failliet als ik ben bevallen...hoewel ik dan wel weer voor tepelkloven wat nodig zal hebben natuurlijk

Ben ook blij dat ik naar huis kan...alles uit en los !

Ze was zo lastig vandaag.....die gaat zonder eten naar bed vanavond !!

(ben vast aan het oefenen )
:-) zonder eten naar bed

bij mij wisselt t erg per dag. heb vandaag veel energie op mn werk. komt goed uit want nogal druk, en vriend is ook niet thuis vanavond dus ik moet t alleen doen.

bij mij komt uk trouwens niet bij mijn ribben. voel daar nooit schopjes of zo.

BH uit :-o doe ik nooit, dan voel ik me zo rot, zit voor geen meter.

euh staat er op rennie niet zoiets van dat je t niet langer dan 14 dagen mag gebruiken zonder arts te raadplegen? ik dacht t wel eigenlijk...
Volgens vk kunnen Rennies echt geen kwaad...ik neem ze niet iedere dag maar zeker om de dag.

Heb verpakking ooit weleens gelezen maar komt me niet bekend voor wat jij zegt Twinkel.

En die tekst staat volgens mij bijna op ieder medicijn.

Ik voel me heel rot met bh aan momenteel

Ik heb echt heel veel last van maagzuur...vooral 's nachts dus zou er echt niet buiten kunnen want dan slaap ik helemaal niet meer.
dacht ookdat ze geen kwaad konden, maar herinder me ook iets over te veel aan kalk in je bloed of zo.

ga t ff nazoeken.
Oh heb t gevonden. Kunnen wel allerlei bijwerkingen zijn. maar ja, dat kan alles als je te veel neemt. ik had zlef besloten voorzichtig te zijn omdat ik ook vit D neem (zoals aanbevolen0 en omdat er iets met mijn nieren was (met die glucose, weet je wel) . Glaasje melk voor t slapen helpt bij mij ook wel.

Dit middel kan eventuele maagaandoeningen maskeren; het dient dan ook niet langer

dan 14 dagen achtereen gebruikt te worden zonder de arts te raadplegen. Daarnaast

kan langdurig gebruik van hoge doseringen tot ongewenste neveneffecten leiden, zoals

het zogenaamde melk-alkalisyndroom (zie tevens de rubriek ‘Mogelijke

bijwerkingen’)

Zoals alle geneesmiddelen kan Rennie bijwerkingen veroorzaken.

Langdurig gebruik van Rennie kan leiden tot een overmatig magnesiumgehalte van het

bloed, met name bij patiënten met gestoorde nierfunctie. Dit kan zich uiten in

verlaagde bloeddruk, misselijkheid, braken, verminderde ademhaling, vertraagde

hartslag of coma. Daarnaast kan langdurig gebruik van Rennie leiden tot een

overmatig calciumgehalte van het bloed. In combinatie met natriumwaterstofcarbonaat

of veel melk en vitamine D kan dit leiden tot het zogenaamde melk-alkalisyndroom.Zeer zelden worden overgevoeligheidsreacties gemeld, zoals huiduitslag, zwelling van

lippen, tong of keel (angio-oedeem) en ademhalingsmoeilijkheden, snelle pols, sufheid

of verminderd bewustzijn (anafylactische shock).

Calciumcarbonaat kan obstiperend (= verstoppend) werken. Dit wordt echter

tegengegaan door de laxerende werking van magnesiumcarbonaat.

Een te hoge inname Rennie kan leiden tot niersteenvorming.
Klinkt gezellig allemaal

Gelukkig geen Rennies nodig...nog niet iig

Wat een takkedrukke dag zeg..maar goed....maandag hebben we bijna weer gehad...dat dan weer wel.
Hey meiden.

Ik ben weer thuis. Met behoorlijke koppijn..

Ben echt zo boos

Dit is het geval;

Ik heb in augustus mijn ontslag aangegeven. Ze wilden me liever niet kwijt, dus heb ik gezegd dat ik zou blijven tot ze een vervanger gevonden hadden. Toen ik 12 weken was heb ik verteld dat ik zwanger was en tot max januari wilde blijven. In december lagen ze op de knieeen voor me of ik toch niet wilde blijven tot begin verlof. Wilde ik wel mits verlof doorbetaald en niet verlengen van contract ipv ontslag nemen. Accoord...

Nu is vanaf vandaag het parkeerterrein dicht en moet je met de P+R bus van buiten de stad waar je kan parkeren. Daar moet je een abbonnement op nemen en eerst door de hele stad rijden om er te komen. Ik moet nog 5 dagen werken. Nu heb ik nog genoeg dagen staan om gewoon op te nemen en hoef ik helemaal niet meer heen.

Collega moet het tijdelijk overnemen (ze hebben nog steeds geen vervanger) en die heeft (volgens mij) echt nog even wat tijd nodig voor eventuele vragen. Nu kan ze (zonder extra kosten) gewoon uitrijkaarten regelen voor de parkeergarage.

Maar...

Ze wil het gewoon niet! Ze vind dat ik het zelf maar moet betalen (1,50€ per uur)!! Ik kom VERD)*^@^MME voor haar!!

Plant ze ook nog op elke dag zowat een afspraak zodat ik nog "even" meekan...

Zit sterk te overwegen om gewoon niet meer te gaan en mijn dagen op te nemen. Ik krijg ze toch niet uitbetaald en anders moet ik betalen om er voor haar nog even te zijn...

Wat zouden jullie doen?

Vind het alleen niet leuk voor de rest van mijn collega's die zelfs vrijdag nog een etentje hebben geregeld...

Help....

Zo nu even een kop thee pakken en bijlezen
Nou daar zou ik boos om worden hoor! Hoezo, ze wil het niet, moet ze het uit haar eigen zak betalen ofzo? Misschien de dagen opnemen en alleen vrijdag voor het etentje komen?

Hier trouwens vandaag ook pijn in rechterrib, hij trapt er telkens tegen aan. En bedankt.

We hadden het er gister nog over, ben nog nooit zo vaak ziek geweest als sinds ik zwanger ben. Stond vanmorgen op met hoesten, koorts en keelpijn. Gister nog niets aan de hand....???

Echt een belachelijk lage weerstand deze zwangerschap.
Midejo; Super dat je nu de knoop doorhakt, maar jammer dat het zo moet. Kies voor jou en je kindje. Jullie zien daarna wel weer

27 maart is dichtbij Sanne!! Lekker jullie nieuwe huisje in.. Hopenlijk heb je nog wat energie daarvoor. Wel om jezelf blijven denken he!!

Niet op reageren Luna. Ze wil je op de kast hebben. Inderdaad blokken en doen alsof je het niet ziet. Haar mail ongeopend weg gooien. Als ze heel vervelend gaat doen misschien manlief op de hoogte stellen?

Wat vervelend Elza. Ik heb wat besteld bij Bella Forma

http://www.bellaforma.com ... ilk-Maternity-mid-25.html

en ook nog niks gehad. Wel betaald, maar al 15 werkdagen geleden...

Handig om te weten van dat uurtje per dag Twinkel! Ik moet mijn uren nog inleveren, dus dan kan ik dat meenemen

Heerlijk die ribben he Hippy Die van mij claimt ook meer ruimte dan er eigenlijk is.. Lekker dat jullie alles in elkaar hebben staan en dat het op de juiste plaats leggen kan beginnen. Heerlijk!

Gelukkig weinig rennies meer nodig nu de kleine aan het indalen is.

Doggie Je hebt inderdaad een lagere weerstand. Ik heb er ook iets last van.

Denk er inderdaad over om gewoon mijn dagen op te nemen en vrijdag lekker met kamergenoten uit eten te gaan.

Kan me hier momenteel zo kwaad om maken!! Ik met mijn goede gedrag

Zo ben weer een beetje bij geloof ik
VW? Wat een wederom wijf joh whahahahah Echt wat zijn dat allemaal voor types.....openmen die vrije dagen...lekker erin laten zakken...en succes ermee!
Heb besloten enkel nog naar de meeting te gaan en verder mijn dagen op te nemen..

Ben gewoon beroerd van dit gedoe. Ze zakt er maar in
Midejo, ik hoop dat je mannetje toch nog tot inkeer komt na je berichtje en doorheeft dat hij niet goed bezig is.

Luna, als ze beweert dat ze een vriend heeft die op je man lijkt enz enz..., waarom jullie dan nog lastigvallen? Zou ik haar antwoorden hoor. Als je mijn ex-en op een rijtje zet, dan lijken de meeste toch ook op elkaar hoor, maar daarom ga ik mijn ex-en niet lastig gaan vallen...
VwV, wat is dat voor collega!?!? Hele goede beslissing hoor, ze zakt er maar in ja! toedeledokie!

Doggie, jemig... jouw weerstand is echt goed de klos tijdens je zwangerschap! Heeft misschien ook een beetje te maken met al dat gespuug? Wat gelukkig wat minder is ;)

Vannacht krampen gehad, rechts onderin en nu weer pijn in mijn rechterribben... gaat lekker!

Verder thuis nog steeds geen internet GRRRR ik ga vandaag weer iemand door de telefoon trekken.

Wat die bijwerkingen van rennie betreft, volgens mij zetten ze uit voorzorg alle bijwerkingen die ooit zijn voorgekomen op bijsluiters, gewoon om zichzelf in te dekken.

Ik neem best regelmatig een paracetamol hoor, zolang er niet staat dat het niet mag tijdens de zwangerschap valt het vast wel mee? Als ze dat maar enigszins vermoeden dan melden ze het wel.

ik ga proberen wat te werken!
Rustig Elza....denk aan je "toestand"

Wel klote hoor zonder internet....UPC zeker? Dat zijn zulke vreselijke $%^&*())&*^%$$

Goeiemorgen trouwens....lag weer dat forum plat hier he? Laatste tijd wel raak....

VW goed besluit...wijs.

Morgen al weer vrij en vrijdag ook....dan nog twee weken...eentje met 4 dagen en eentje met 3 dagen...Ben er wel beetje klaar mee. In verlof zal ik ook nog wel werken maar dan bepaal ik zelf hoe en wat zeg maar...Ik voel me verder top maar mwerk wel dat ik smorgens vroeg opstaan toch echt minder ga vinden

Vanavond moet ik overigens naar voorlichtingsavond in ziekenhuis over het fenomeen bevallen....ben zeer benieuwd. Hoe vond jij het Elza?
Hmmm vw zit ff op die site van jou...wel super dingen..wil ook bestellen maar waarom duurt dat zo lang>????????

Waar zit dit bedrijf?
Australisch? Niet zo raar dat het lang duurt...wat heb jij besteld vw???
Hallo allemaal,

Heb weer wat bijgelezen, positieve berichten over afgelopen zondag! Mooi, volgende keer met kinderen en babies!

Vandaag komt mijn vervangster, even leren kennen en overleggen hoe en wat, ikken haar privé ook dus das wel makkelijkmet eventuele vragen tijdens mijn verlof, verder zoekt ze het maar uit, het zal me aan mijn r**t roetsen eigenlijk!

Terpen heet hier kluchten!

We hebben geen terpen hier maar wel veel dijken, en om de dijk op te fietsen moet je de klucht op!

hahahaha, grappig allemaal die verbasteringen.

Afgelopen weekend hebben mijn ouders de tuin helemaal opgeknapt en een nieuwe tuinschuur geplaatst, tjeezus wat is het allemaal opgeknapt!

Man moest zondag werken en heeft bij thuiskomst zijn ogen uitgekeken!

laters!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven