Baandilemma
donderdag 25 oktober 2018 om 11:39
Ik ben nog niet eens uitgenodigd voor een gesprek maar ik twijfel of ik moet solliciteren. Dus ik dacht ik vraag het jullie.
Ik heb een toffe baan gezien. In eerste instantie opzij gelegd wegens teveel reistijd. Toch nog een paar keer bekeken. En nu dan toch maar even gebeld.
Situatie is zo. Ik werk nu op 25 min fietsen van mijn werk maar wil wat anders.
Deze baan is ongeveer een uur reistijd (45 min zonder file). En ook werken op meerdere locaties (je krijgt dus ook een leaseauto).
Ik heb twee kinderen van 4 en 2. Man werkt op 1 tot 1.5 uur reistijd. We hebben dus min of meer de deal dat ik niet heel ver weg ga werken. Deze is al over de grens maar is theoretisch te doen. Man doet altijd de kinderen s ochtends en ik haal ze. Hij werkt ook vier dagen.
Er is flexibiliteit en je kunt veel zelf sturen en plannen maar dag thuiswerken in de week is niet de bedoeling.
Verder is de functie erg tof, precies wat ik zoek en een stap verder. Erg leuk bedrijf ook. Ik word er erg enthousiast van maar wil me niet te veel mee laten slepen.
In mijn huidige baan is geen doorgroei mogelijk, dit heb ik wel geprobeerd maar daar wordt steeds afwijzend op gereageerd.
Als het dichterbij was, was ik er meteen voor gegaan.
Wat zouden jullie doen?
Ik heb een toffe baan gezien. In eerste instantie opzij gelegd wegens teveel reistijd. Toch nog een paar keer bekeken. En nu dan toch maar even gebeld.
Situatie is zo. Ik werk nu op 25 min fietsen van mijn werk maar wil wat anders.
Deze baan is ongeveer een uur reistijd (45 min zonder file). En ook werken op meerdere locaties (je krijgt dus ook een leaseauto).
Ik heb twee kinderen van 4 en 2. Man werkt op 1 tot 1.5 uur reistijd. We hebben dus min of meer de deal dat ik niet heel ver weg ga werken. Deze is al over de grens maar is theoretisch te doen. Man doet altijd de kinderen s ochtends en ik haal ze. Hij werkt ook vier dagen.
Er is flexibiliteit en je kunt veel zelf sturen en plannen maar dag thuiswerken in de week is niet de bedoeling.
Verder is de functie erg tof, precies wat ik zoek en een stap verder. Erg leuk bedrijf ook. Ik word er erg enthousiast van maar wil me niet te veel mee laten slepen.
In mijn huidige baan is geen doorgroei mogelijk, dit heb ik wel geprobeerd maar daar wordt steeds afwijzend op gereageerd.
Als het dichterbij was, was ik er meteen voor gegaan.
Wat zouden jullie doen?
donderdag 25 oktober 2018 om 13:15
Dat is in ieder geval al mooi, dat je man er niet op tegen is. Dan heb je ook echt een keuze.COtweepuntnul schreef: ↑25-10-2018 13:00Ja, die is op zich niet tegen, maar ziet wat onhandige praktische zaken. Hij steunt me in dit soort zaken zeker, maar hij wil niet dat ik eraan onderdoor ga, en daarom is hij voorzichtig.
Verhuizen is geen optie in ieder geval.
Klopt het dat je in dat andere topic aangegeven hebt dat je erg snel kunt werken? Zo ja, dan kun jij misschien in iets minder uren ook de functie uitvoeren. Wellicht is het mogelijk hierover te onderhandelen, zodat je de extra tijd die je met reizen kwijt bent kunt compenseren. (Geen idee wat de functie inhoudt en of dit werktechnisch gezien mogelijk is.) Sowieso zou je kunnen gaan solliciteren en daarna pas beslissen of je de baan aan zou willen nemen, mochten ze jou graag willen hebben.
donderdag 25 oktober 2018 om 14:10
COtweepuntnul schreef: ↑25-10-2018 13:021 uur met file, 45 min zonder.
Man is flexibel want zzp'er.
We hebben deels opvang aan huis dus dat scheelt wel. Ook schoonmaak hebben we al uitbesteed.
Maar wat ga je dan inleveren om de extra reistijd te compenseren? Dus 2 uur reistijd met file ipv 50 minuten per dag.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
donderdag 25 oktober 2018 om 14:17
Wij hebben hier altijd gezegd: werk is al snel de helft van je wakkere tijd, dus het is belangrijk dat je het daar naar je zin hebt. Met kinderen wordt dat wel snel lastig, en zeker met zo jonge kinderen. Ons idee was ooit: we gaan wonen tussen beider werkplek in, dat is handig. De werkelijkheid: dat was een ramp. Want altijd allebei te laat bij het KDV.
Op basis van die ervaring zou mijn antwoord op je vraag in de OP zijn: ik zou zeker voor de betere baan gaan, maar wel als de partner de flexibiliteit kan garanderen die nodig is naar de kinderen. Allebei een reistijd van een uur is met kleine kinderen gewoon lastig.
Op basis van die ervaring zou mijn antwoord op je vraag in de OP zijn: ik zou zeker voor de betere baan gaan, maar wel als de partner de flexibiliteit kan garanderen die nodig is naar de kinderen. Allebei een reistijd van een uur is met kleine kinderen gewoon lastig.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
donderdag 25 oktober 2018 om 14:45
Betekent dat vertrekken in het donker, thuis komen in het donker? En kan je daar tegen?COtweepuntnul schreef: ↑25-10-2018 14:39Ik ga nu niet vroeg weg. Dat wordt dus eerder opstaan. Veel eerder.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
donderdag 25 oktober 2018 om 14:47
In de winter wel ja. Ben geen vroege vogel maar heb het eerder gedaan.JollyRider schreef: ↑25-10-2018 14:45Betekent dat vertrekken in het donker, thuis komen in het donker? En kan je daar tegen?
donderdag 25 oktober 2018 om 14:48
donderdag 25 oktober 2018 om 14:55
Ik vind het op zich ook goed te doen maar het valt zo tegen tov wat ik nu hebJollyRider schreef: ↑25-10-2018 14:48Ja, als je het met je kinderen goed kan oplossen, zou ik kiezen voor de optie met toekomst. Op een dood spoor zitten is ook niet fijn. Maar goed, ik vind een uur reistijd een meevaller![]()
donderdag 25 oktober 2018 om 14:57
Voor een geweldige baan is dat een kwestie van even wennen.COtweepuntnul schreef: ↑25-10-2018 14:55Ik vind het op zich ook goed te doen maar het valt zo tegen tov wat ik nu heb![]()
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
donderdag 25 oktober 2018 om 15:28
COtweepuntnul schreef: ↑25-10-2018 14:39Ik ga nu niet vroeg weg. Dat wordt dus eerder opstaan. Veel eerder.
Kan je makkelijk met minder slaap? Of ga je eerder naar bed, en worden je avonden een stuk korter?
I can't control the wind but I can adjust the sail
donderdag 25 oktober 2018 om 15:42
Dit is zo simpel, maar had ik zelf ook niet aan gedacht. Thanks voor de tip!Andersom schreef: ↑25-10-2018 13:05Denk buiten de reeds gebaande paden om dit op te lossen. Soms ligt de oplossing zo dichtbij dat je er over heen kijkt.
Ik werkte destijds vlak bij het kdv. Ik haalde uit mijn werk dus de kinderen op. Dan kwam ik thuis met moeie kinderen, moest er gekookt worden, gegeten worden etc. Na een tijdje ging ik naar huis zonder kinderen. Tafeldekken, eten maken, mijn nette pak uittrekken etc. Man ging uit zijn werk de kinderen halen die waren daardoor een half uur langer op de opvang, maar dat gaf zoveel rust!
donderdag 25 oktober 2018 om 15:45
Koophuis op een zeer fijne plek met veel sociaal netwerk in de buurt. We wonen al lang in deze regio dus willen hier niet weg.
donderdag 25 oktober 2018 om 19:44
Hier ben ik dus ook bang voor. Dat de reistijd tegenvalt. Daar zit echt mijn twijfel. Kinderen hoeven niet meer naar de opvang als ik die baan zou nemen, dus dat is het probleem op zich niet. Ze hebben continurooster op school sowieso.silent-witness schreef: ↑25-10-2018 12:22Heel eerlijk? Ik heb 10 jaar een reistijd van 75min gehad Eerste 4 jaar zonder kinderen, laatste jaren met kinderen.
En ik vond het een gedoe. Ze moesten naar de voorschoolse, naschoolse en overblijven.
Omdat ik in mijn baan toen geen andere mogelijkheden had zowel qua doorgroei/ontwikkeling als de mogelijkheid om dichterbij huis te werken, ben ik iets anders gaan zoeken.
Ik werk nu op 5min fietsen en wat een verademing. Kan zelf de kinderen naar school brengen, partner haalt ze op. Ze hoeven maar 1 dag naar de naschoolse.
Ik zou nooit, nooit maar dan ook nooit meer een baan verder dan 30min willen nu de kinderen nog op de basisschool zitten.
En ja ik heb wat baanaanbiedingen gehad en ook een aantal vacatures gezien die mij op het lijf geschreven waren maar verder dan een half uur (met file) overweeg ik niet. (Luxepositie)
donderdag 25 oktober 2018 om 22:05
donderdag 25 oktober 2018 om 22:17
Haha, nee, daar heb ik geen problemen mee of zo.JollyRider schreef: ↑25-10-2018 22:05Aan de andere kant: ik zou gek worden can werk op 5 minuten fietsen. Dan kom je nergens meer.
Het is allemaal toch heel persoonlijk denk ik
vrijdag 26 oktober 2018 om 03:46
Hoe groot is de achtervang?
Wat als kind van de schommel valt op school en met een gat in zijn hoofd naar de dokter moet?
Terwijl jullie allebei meer dan een uur onderweg zijn en mogelijk niet direct kunnen komen?
Is er iemand die wél instant onmiddellijk binnen het kwartier of half uur aanwezig kan zijn?
Het hoofdkantoor zit op 45 minuten.
Maar wat met de andere locaties?
Hoeveel moet je in concretum elke dag reizen?
Want een uur heen en een uur terug ... dat gaat.
Maar daarnaast ook nog es de helft van de dag klanten bezoeken in heel de regio en daarbuiten ... kruipt ook niet in je kleren.
Of 's ochtends om 8 uur bij één of ander kantoor / klant 2 uur verder (een uur vanaf het hoofdkantoor bijvoorbeeld) moeten staan ... dan moet je dus om 6 uur 's ochtends weg kunnen thuis.
Kan er iemand dan de kinderen opvangen en wegdoen op een meer menselijk uur? Of moeten zij maar volgen en jij ergens opvang verzinnen om half 6 's ochtends?
Wat als kind van de schommel valt op school en met een gat in zijn hoofd naar de dokter moet?
Terwijl jullie allebei meer dan een uur onderweg zijn en mogelijk niet direct kunnen komen?
Is er iemand die wél instant onmiddellijk binnen het kwartier of half uur aanwezig kan zijn?
Het hoofdkantoor zit op 45 minuten.
Maar wat met de andere locaties?
Hoeveel moet je in concretum elke dag reizen?
Want een uur heen en een uur terug ... dat gaat.
Maar daarnaast ook nog es de helft van de dag klanten bezoeken in heel de regio en daarbuiten ... kruipt ook niet in je kleren.
Of 's ochtends om 8 uur bij één of ander kantoor / klant 2 uur verder (een uur vanaf het hoofdkantoor bijvoorbeeld) moeten staan ... dan moet je dus om 6 uur 's ochtends weg kunnen thuis.
Kan er iemand dan de kinderen opvangen en wegdoen op een meer menselijk uur? Of moeten zij maar volgen en jij ergens opvang verzinnen om half 6 's ochtends?
vrijdag 26 oktober 2018 om 07:22
Ik zou het niet doen beter tevereden en een balans werk/prive in een middelmatige ok baan dan jezelf voorbij lopen en je gezin in de soep laten lopen. Over een paar jaar kun je ook nog solliciteren. Het hoeft niet allemaal nu in het spitsuur van je leven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 26 oktober 2018 om 07:45
Zou het je kunnen helpen om volgende week een keer te doen of je die langere reistijd hebt als je naar je huidige werk gaat? Dus eerder opstaan, een paar rondjes extra maken. En na het werk ook weer een paar rondjes extra maken om zo gevoel te krijgen bij hoe lang die reistijd nu echt is en wat het met je dag doet?
vrijdag 26 oktober 2018 om 08:23
vrijdag 26 oktober 2018 om 08:24
Ik ben alleen niet tevreden en dat vind ik wel een probleem.viva-amber schreef: ↑26-10-2018 07:22Ik zou het niet doen beter tevereden en een balans werk/prive in een middelmatige ok baan dan jezelf voorbij lopen en je gezin in de soep laten lopen. Over een paar jaar kun je ook nog solliciteren. Het hoeft niet allemaal nu in het spitsuur van je leven.
vrijdag 26 oktober 2018 om 08:25
Ja ik weet het echt niet. Ik ben bang van wel. Maar de inhoud van mijn baan valt me nu ook tegen... dus wat weegt zwaarder...
vrijdag 26 oktober 2018 om 08:26
Haha dat is wel een leuk idee.sportivia schreef: ↑26-10-2018 07:45Zou het je kunnen helpen om volgende week een keer te doen of je die langere reistijd hebt als je naar je huidige werk gaat? Dus eerder opstaan, een paar rondjes extra maken. En na het werk ook weer een paar rondjes extra maken om zo gevoel te krijgen bij hoe lang die reistijd nu echt is en wat het met je dag doet?