Werk & Studie alle pijlers

Baandilemma

25-10-2018 11:39 54 berichten
Ik ben nog niet eens uitgenodigd voor een gesprek maar ik twijfel of ik moet solliciteren. Dus ik dacht ik vraag het jullie.

Ik heb een toffe baan gezien. In eerste instantie opzij gelegd wegens teveel reistijd. Toch nog een paar keer bekeken. En nu dan toch maar even gebeld.

Situatie is zo. Ik werk nu op 25 min fietsen van mijn werk maar wil wat anders.
Deze baan is ongeveer een uur reistijd (45 min zonder file). En ook werken op meerdere locaties (je krijgt dus ook een leaseauto).
Ik heb twee kinderen van 4 en 2. Man werkt op 1 tot 1.5 uur reistijd. We hebben dus min of meer de deal dat ik niet heel ver weg ga werken. Deze is al over de grens maar is theoretisch te doen. Man doet altijd de kinderen s ochtends en ik haal ze. Hij werkt ook vier dagen.

Er is flexibiliteit en je kunt veel zelf sturen en plannen maar dag thuiswerken in de week is niet de bedoeling.

Verder is de functie erg tof, precies wat ik zoek en een stap verder. Erg leuk bedrijf ook. Ik word er erg enthousiast van maar wil me niet te veel mee laten slepen.

In mijn huidige baan is geen doorgroei mogelijk, dit heb ik wel geprobeerd maar daar wordt steeds afwijzend op gereageerd.

Als het dichterbij was, was ik er meteen voor gegaan.

Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
26-10-2018 08:25
Ja ik weet het echt niet. Ik ben bang van wel. Maar de inhoud van mijn baan valt me nu ook tegen... dus wat weegt zwaarder...
Verder zoeken?

Die nieuwe baan kan ontzettend leuk zijn, maar als die reistijd je straks gaat nekken...

Kan je vanuit je huidige baan niet gewoon rustig verder zoeken naar een vergelijkbare baan, maar dan iets dichterbij?
vitamined schreef:
26-10-2018 08:27
Verder zoeken?

Die nieuwe baan kan ontzettend leuk zijn, maar als die reistijd je straks gaat nekken...

Kan je vanuit je huidige baan niet gewoon rustig verder zoeken naar een vergelijkbare baan, maar dan iets dichterbij?
Dat ben ik al een poosje aan het doen. Er zijn alleen niet heel veel banen die aan al mijn eisen voldoen. Deze wel maar niet qua reistijd dus. Dus dat maakt het een beetje lastig. Er er is gemiddeld denk ik 1 vacature per maand waar ik op solliciteer en dan word ik ook niet altijd uitgenodigd.
Wat zijn de thuiswerk mogelijkheden?

Ik zou sowieso solliciteren, maar dat had ik al gezegd. Desnoods gebruik je een eventueel gesprek als oefening voor als dan over een aantal maanden een leuke functie meer in de buurt vrijkomt.
Ik heb het er dit weekend eens goed met man over gehad en we hebben besloten dat op dit moment die reisafstand totaal niet handig is. Dus ik laat het voor nu even gaan (helaas...) en focus me op banen dichterbij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven