Vasectomie partner
zondag 21 oktober 2018 om 03:24
Hoi,
Ik wil graag even mijn hart luchten.
Sinds 2 jaar heb ik een fantastisch leuke relatie.
Mijn vriend is 38 en ik 30.
Hij heeft 2 kinderen uit een eerder huwelijk van 9 & 7.
Deze wonen 24 dagen per maand fulltime bij ons.
Het legt enigszins druk op mijn vriend omdat hij een lichte vorm van autisme heeft.
Ik wil nog heel graag een kindje en droom er al heel lang van om moeder te worden.
Ook al voelen die andere 2 ook wel als eigen er is toch nooit een Moederdag en ik mag niet bij oudergesprekken etc zijn.
Nu heeft hij besloten een vasectomie te willen omdat hij 2 druk genoeg vind.
Ik heb het er heel moeilijk mee wat zich uit in huilbuien en onzekerheid.
Ben ik niet goed genoeg?,kan ik dit accepteren nooit een eigen kind?
Stel je voor hij gaat over 10 jaar bij me weg dan kan ik geen kinderen meer krijgen en is de kans verkeken...
Het voeld als falen
Ik wil niet bij hem weg..
Maar ik heb het echt zwaar...
Ik dacht ook echt na de operatie verwacht je dat ik je help?? Crepeer maar.
Hoe kan ik hier mee omgaan en word dit nog beter?
Ik wil graag even mijn hart luchten.
Sinds 2 jaar heb ik een fantastisch leuke relatie.
Mijn vriend is 38 en ik 30.
Hij heeft 2 kinderen uit een eerder huwelijk van 9 & 7.
Deze wonen 24 dagen per maand fulltime bij ons.
Het legt enigszins druk op mijn vriend omdat hij een lichte vorm van autisme heeft.
Ik wil nog heel graag een kindje en droom er al heel lang van om moeder te worden.
Ook al voelen die andere 2 ook wel als eigen er is toch nooit een Moederdag en ik mag niet bij oudergesprekken etc zijn.
Nu heeft hij besloten een vasectomie te willen omdat hij 2 druk genoeg vind.
Ik heb het er heel moeilijk mee wat zich uit in huilbuien en onzekerheid.
Ben ik niet goed genoeg?,kan ik dit accepteren nooit een eigen kind?
Stel je voor hij gaat over 10 jaar bij me weg dan kan ik geen kinderen meer krijgen en is de kans verkeken...
Het voeld als falen
Ik wil niet bij hem weg..
Maar ik heb het echt zwaar...
Ik dacht ook echt na de operatie verwacht je dat ik je help?? Crepeer maar.
Hoe kan ik hier mee omgaan en word dit nog beter?
vrijdag 26 oktober 2018 om 09:45
Ze kunnen toch ook de dag ervoor of erna een geknutselde pennenbak aan jou geven. Daar spreekt toch evenveel liefde uit?Daniella88 schreef: ↑25-10-2018 23:41Voor mij heeft die dag wel degelijk waarde.
En het is waarschijnlijk het stukje waardering wat ik ook graag zou willen mee maken.
Ik zorg 95% voor ze maar die dag gaan ze naar hun moeder.
Maar nee, voor jou moet het per se op moederdag zijn blijkbaar.
vrijdag 26 oktober 2018 om 09:54
+1redbulletje schreef: ↑26-10-2018 09:31Waarom gaan ze niet fulltime naar hun moeder? Je vriend is autist dus die trekt die drukte niet en jij hoeft er niets mee te maken te hebben. Kinderen naar moeders, af en toe 'n weekendje logeren bij jullie en hij 'n knipje zodat er niet per ongeluk nog zo'n koter bij kan komen.
Ik snap ook niet dat je niet snapt waarom de kinderen op Moederdag naar hun moeder gaan.
De ouders spelen wel een heel goed spel moet ik ze nageven. Moeders doet lekker wat ze wil en haar kinderen worden toch wel verzorgd. Met Moederdag komen ze gezellig naar haar toe. En vaders heeft de bijna fulltime verzorging uitbesteed.
TO je bent de sloof van dit gezin. En dadelijk ben je voorbij je vruchtbare jaren en dan word je misschien wel ingeruild voor een jongere vrouw. De kinderen zijn dan de deur uit en vaders gaat dan genieten met zijn jonge lover.
Kies voor jezelf. Dat doen “de ouders” in deze situatie ook. Je bent nog jong genoeg om je eigen kinderen te krijgen.
vrijdag 26 oktober 2018 om 09:54
Ik neem dat ze op andere dagen waardering en liefde geven?Daniella88 schreef: ↑25-10-2018 23:41Voor mij heeft die dag wel degelijk waarde.
En het is waarschijnlijk het stukje waardering wat ik ook graag zou willen mee maken.
En je vriend zou op moederdag zijn waardering kunnen uitspreken/laten blijken. Ik weet het, je bent niet zijn moeder maar zorgt wel voor zijn kinderen.
Eerlijk gezegd denk ik dat je sowieso moet nadenken of je werkelijk de belangrijkste verzorger wil zijn. Hij is de vader, die taak zou hij toch echt op zich moeten nemen.
Ja je bent van ze gaan houden, maar zoals je zelf ook al zegt, als de relatie onverhoopt uit zou gaan verdwijnen de kinderen uit je leven.
Ik zou voor mezelf kiezen en op zoek gaan naar een andere relatie waarin je een gezin kunt stichten in minder ingewikkelde omstandigheden.
vrijdag 26 oktober 2018 om 09:58
Kunnen jullie geen 'stiefmoederdag' houden, een weekje eerder of later?Daniella88 schreef: ↑25-10-2018 23:41Voor mij heeft die dag wel degelijk waarde.
En heb je dit al eens aangehaald bij je vriend? Hij heeft misschien geen idee dat je dit mist.
vrijdag 26 oktober 2018 om 10:28
Sorry, maar ik vind dit echt een heel rare, onaardige. zelfs wat pesterige manier van verwoorden, zowel de term "verwend" en "prinsesje" als de term "haar zin niet krijgen". Ze is een volwassen vrouw die er verdriet om heeft dat ze met de man van wie ze houdt haar kinderwens niet kan vervullen, daar is helemaal niks verwends aan. Dat ze in haar verdriet dan misschien iets zegt wat ze niet meent, dat kan, maar dat maakt haar pijn niet minder begrijpelijk. Ze moet hoe dan ook kiezen tussen twee verdrietige opties.Chocolotje schreef: ↑26-10-2018 09:43Het verwende gedrag van 'crepeer dan maar' wijst er wel op. Prinsesje krijgt haar zin niet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
vrijdag 26 oktober 2018 om 10:30
Hier ben ik het helemaal mee eens.Ikigai schreef: ↑26-10-2018 07:16Jij bent niet verantwoordelijk voor de schoolresultaten van je stiefkinderen. Het is aan de vader om dit op zich te nemen. Aangezien de kinderen bijna fulltime bij jullie wonen is hij de hoofdverzorger, daarna de moeder en daarna pas jij. Het is logisch dat als jij samenwoont met vader en zijn kinderen. dat je taken op je neemt, maar ik zou heel duidelijk je eigen grenzen hierin bewaken. Je klinkt erg ongelukkig met de situatie.
Kun je niet weer apart gaan wonen, zodat je niet constant opdraait voor alle rotklusjes? Dit lijkt me een goede eerste stap. En waarom neemt de moeder zo weinig van de zorg voor haar kinderen op zich? Ik snap dat je je hierdoor verantwoordelijk gaat voelen, maar bedenk goed dat je niet verantwoordelijk bent. Het is heel jammer, maar je kan niet iedereen redden en beter maken.
Don't waste your time on jealousy,
vrijdag 26 oktober 2018 om 11:23
Dat stiefmoederdag invoeren is wel een leuk idee eigenlijk! Vraag je man of dat hij dat voor je organiseert, ontbijtje en een knutsel is toch leuk. Ik heb er zelf ook niet heel veel mee maar zou wel even opkijken als mijn kinderen niets eraan zouden doen. Ik snap dus ook wel wat je bedoeld. Mijn stiefkinderen zeggen bijvb ook nooit bedankt tegen mij. Eerst stoorde mij dat maar mijn eigen kinderen doen dat ook niet. Stiefkinderen zijn natuurlijk bij hun vader. Sinds ik mij dat realiseer stoor ik mij er niet meer aan.
vrijdag 26 oktober 2018 om 14:46
Wanneer je een kinderwens hebt, is het verstandig om een partner te kiezen die ook een kinderwens heeft. Anders komen er alleen maar problemen.
Als man zijnde moet ik echter wel erkennen dat het vinden van een bijpassende vrouw met kinderwens heel lastig is, ik ben ook al meer dan 20 jaar op zoek. Dus ik vermoed dat het voor jou ook wel lastig zal zijn om een geschikt persoon te vinden.
Maar de situatie waar jij je nu in bevind is niet aan te raden om die voort te blijven zetten
Als man zijnde moet ik echter wel erkennen dat het vinden van een bijpassende vrouw met kinderwens heel lastig is, ik ben ook al meer dan 20 jaar op zoek. Dus ik vermoed dat het voor jou ook wel lastig zal zijn om een geschikt persoon te vinden.
Maar de situatie waar jij je nu in bevind is niet aan te raden om die voort te blijven zetten
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
vrijdag 26 oktober 2018 om 14:56
Mijn oudste stiefzoon (toen 9) was er de laatste moederdag enorm verontwaardigd dat er geen stiefmoederdag bestaat. Ik vond dat zo lief.SjakS schreef: ↑26-10-2018 11:23Dat stiefmoederdag invoeren is wel een leuk idee eigenlijk! Vraag je man of dat hij dat voor je organiseert, ontbijtje en een knutsel is toch leuk. Ik heb er zelf ook niet heel veel mee maar zou wel even opkijken als mijn kinderen niets eraan zouden doen. Ik snap dus ook wel wat je bedoeld. Mijn stiefkinderen zeggen bijvb ook nooit bedankt tegen mij. Eerst stoorde mij dat maar mijn eigen kinderen doen dat ook niet. Stiefkinderen zijn natuurlijk bij hun vader. Sinds ik mij dat realiseer stoor ik mij er niet meer aan.
Van mijn vriend kreeg ik een heel lief cadeautje met een ''dankjewel dat je goed voor mijn broedsels zorgt'. In de 4 jaren ervoor nooit gehad, maar kennelijk was er bij hem een lampje gaan branden.
Het is heel fijn om af en toe te voelen dat je wordt gezien en erkend in alles wat je doet.
zaterdag 27 oktober 2018 om 02:24
Goed verwoord.Susan schreef: ↑26-10-2018 10:28Sorry, maar ik vind dit echt een heel rare, onaardige. zelfs wat pesterige manier van verwoorden, zowel de term "verwend" en "prinsesje" als de term "haar zin niet krijgen". Ze is een volwassen vrouw die er verdriet om heeft dat ze met de man van wie ze houdt haar kinderwens niet kan vervullen, daar is helemaal niks verwends aan. Dat ze in haar verdriet dan misschien iets zegt wat ze niet meent, dat kan, maar dat maakt haar pijn niet minder begrijpelijk. Ze moet hoe dan ook kiezen tussen twee verdrietige opties.
zaterdag 27 oktober 2018 om 08:16
zondag 28 oktober 2018 om 02:49
Dankje voor je reactie!SjakS schreef: ↑26-10-2018 06:35Ik begrijp goed dat je dit moeilijk vind. Een eigen kind is heel wat anders dan de kinderen van een ander te verzorgen. Het moederschap is ook niet vaak een dankbare taak. Maar het stiefmoederschap nog een stuk ondankbaarder.
Ik snap je man ook, mijn ex is lichte autist (dat is overigens geen term, maar om aan te geven dat hij best goed funtioneert en je het als buitenstaander niet merkt). Hij heeft zich met heel veel moeite door de eerste jaren heen geworsteld. Het vergde veel van hem. Hij had het beter niet kunnen doen en zeker geen 2 kinderen. Hij houd van ze en heeft een modus gevonden. Maar een derde met een andere vrouw gaat hem de das omdoen. Dat weet hij heel goed. Jouw man is dus wel heel verstandig. Maar voor jou is het pijnlijk.
Ik vind het lief van je dat je alles voor de kinderen doet, maar zou dat zelf niet doen. Het is aan vader en moeder schoolwerk etc op zich te nemen. Ik zie dat veel stiefmoeders doen. Ploeteren maar wel ongelukkig met de positie. Waarom? Ik zelf weiger dat. Dat is best vaak lastig. Maar als hij morgen zelf vertrekt zie je ze nooit meer he. Dan heb jij van alles gedaan en gelaten en sta je met lege handen. Ik verzorg mijn stiefkinderen als ze bij mij zijn even goed als mijn eigen kinderen. Maar ik maak geen boekverslagen met ze. Ik vind dat met mijn eigen kinderen al strontvervelend. Dat ga ik er niet nog eens bijnemen. Dat doet vader maar lekker. Ik weet dat veel mensen hier anders tegen aankijken. Dat mag ook. Maar jij voelt je blijkbaar niet erkend in je inzet. Misschien moet je daar eens naar kijken? Je bent hun moeder niet. Ze hebben een vader en een moeder. Heel anders zou het zijn als moeder niet in beeld was trouwens.
Je hebt helemaal gelijk en het voeld fijn dat je begrijpt wat ik bedoel
zondag 28 oktober 2018 om 02:53
kindrebel schreef: ↑26-10-2018 14:56Mijn oudste stiefzoon (toen 9) was er de laatste moederdag enorm verontwaardigd dat er geen stiefmoederdag bestaat. Ik vond dat zo lief.
Van mijn vriend kreeg ik een heel lief cadeautje met een ''dankjewel dat je goed voor mijn broedsels zorgt'. In de 4 jaren ervoor nooit gehad, maar kennelijk was er bij hem een lampje gaan branden.
Het is heel fijn om af en toe te voelen dat je wordt gezien en erkend in alles wat je doet.
Wat ontzettend lief van hem!!
zondag 28 oktober 2018 om 02:57
Heb ik vanavond gedaan en hij gaat het met de kinderen bespreken en een dag uitkiezen.TardisBlue schreef: ↑26-10-2018 09:58Kunnen jullie geen 'stiefmoederdag' houden, een weekje eerder of later?
En heb je dit al eens aangehaald bij je vriend? Hij heeft misschien geen idee dat je dit mist.
Bedankt voor de tip
zondag 28 oktober 2018 om 02:00
Ik ben geen prinsesje!Chocolotje schreef: ↑26-10-2018 09:43Het verwende gedrag van 'crepeer dan maar' wijst er wel op. Prinsesje krijgt haar zin niet.
Ik denk dat de communicatie over belangrijke onderwerpen in deze "fantastische" relatie vrij ruk is.
En ik hoef niet altijd mijn zin te krijgen dat is ook niet gezond!
Dit was puur een reactie uit emotie en verdriet.
Het was kiezen uit 2 kwade.
zondag 28 oktober 2018 om 02:12
De kinderen zijn door de rechter toegewezen aan hem omdat hij capabeler is.redbulletje schreef: ↑26-10-2018 09:31Waarom gaan ze niet fulltime naar hun moeder? Je vriend is autist dus die trekt die drukte niet en jij hoeft er niets mee te maken te hebben. Kinderen naar moeders, af en toe 'n weekendje logeren bij jullie en hij 'n knipje zodat er niet per ongeluk nog zo'n koter bij kan komen.
En dan bleven ze in hun vertrouwde omgeving.
Mevrouw heeft gefraudeerd ed in het verleden en gezien haar schulden en omgeving zijn de kinderen beter bij ons af op dit moment.
Ik zal haar nooit iets ontzeggen.
Ze beld ook niet vaak en beld ons niet om ze extra te zien.
Ze mag ze altijd zien van ons of langs komen.
Het is een aardige vrouw en de band tussen ons en haar en haar nieuwe partner is prima.
Dus er is geen sprake van onwil.
zondag 28 oktober 2018 om 02:18
Een autist kan prima kinderen krijgen en beide kinderen waren nooit gepland.redbulletje schreef: ↑26-10-2018 06:55Waarom heeft je vriend uberhaupt kinderen genomen als autist? Ik zou dat nooit getrokken hebben. Is dat de reden dat die relatie gestrand is? Maar waarom moet hij er dan nu nog zoveel voor zorgen? Kunnen ze niet beter fulltime bij ex blijven?
Zijn. Ex vrouw heeft gewoon af en toe de pil niet genomen.
Dat huwelijk is gestrand omdat zij een affaire had en ze zwanger werd van die ander waar ze overigens nog steeds bij is.
Zijn ex heeft op dit moment nog 40.000 euro schuld bij hem.
Omdat ze eerder gefraudeerd heeft en hij alles afbetaald heeft tot de laatste cent anders kwam ze vast te zitten.
Zij was op dat moment zwanger van hun 2e kind
zondag 28 oktober 2018 om 02:29
AeonOfWinter schreef: ↑25-10-2018 10:21Nooit een moederdag krijgt?![]()
Een vies ontbijt en een mislukt fotolijstje van zoutdeeg. Mis je niks aan hoor.
zondag 28 oktober 2018 om 02:35
Trien30 schreef: ↑25-10-2018 03:21Ik zou in jouw situatie echt de relatie verbreken.
Een kinderwens is een kijharde dealbreaker, altijd!
Het is jouw leven en je krijgt er maar een. Doe er dus mee wat je wil maar het krijgen van eigen kinderen, als je de wens hebt, is echt hetgeen het leven kleur geeft. Al het andere lijkt ineens van ondergeschikt belang zo lang mijn kindje maar blij is en we het leuk hebben samen. Althans zo voelt het voor mij.
Dit geef je nu op door bij deze man te blijven. Liefde is helaas niet altijd voldoende.
En ik snap zijn keus hoor, het is zelfs verstandig als ik je verhaal zo lees.
Hoe komt het trouwens dat die moeder haar kinderen zo weinig ziet maar jij nooit mee kan naar officiele gelegenheden en ze wel opvoed?
Dit is destijds besloten door de rechter qua verdeling.
En de officiële gelegenheden hebben zij destijds zo bepaald in het convernant.
Mijn partner heeft die destijds zelf geschreven en zij is ermee akkoord gegaan.
Hij heeft dit destijds bedacht omdat hij haar nieuwe partner niet daarbij wilde hebben.
Tenslotte had ze daarmee een affaire al tijdens hun huwelijk
zondag 28 oktober 2018 om 08:27
Ik ben ook autist maar ik kan kindergedrag niet verdragen. Snap niet dat hij zich er twee keer heeft in laten luiz en en dat hij nu blijkbaar nog steeds niet gesteriliseerd is.Daniella88 schreef: ↑28-10-2018 02:18Een autist kan prima kinderen krijgen en beide kinderen waren nooit gepland.
Dat huwelijk is gestrand omdat zij een affaire had en ze zwanger werd van die ander waar ze overigens nog steeds bij is.
Omdat ze eerder gefraudeerd heeft en hij alles afbetaald heeft tot de laatste cent anders kwam ze vast te zitten.
Dat zn ex fraudeert en schuld en maakt is zijn probleem niet meer. Zou die kids dus minimaal de helft van de maand naar daar doen om wat meer rust te creëren. Jij als nieuwe partner bent al helemaal niet verantwoordelijk. En als je zelf een kind wil moet je een andere man zoeken en bij deze niet hetzelfde flikken als zn ex.
zondag 28 oktober 2018 om 09:06
Goed zo! De meeste mannen kunnen niet zoveel met subtiele hints, gewoon duidelijk aangeven wat je mist. Ik begrijp hieruit dat je de relatie nog een kans gaat geven?Daniella88 schreef: ↑28-10-2018 02:57Heb ik vanavond gedaan en hij gaat het met de kinderen bespreken en een dag uitkiezen.
Bedankt voor de tip![]()
zondag 28 oktober 2018 om 18:13
"de meeste mannen kunnen niet ..."TardisBlue schreef: ↑28-10-2018 09:06Goed zo! De meeste mannen kunnen niet zoveel met subtiele hints, gewoon duidelijk aangeven wat je mist. Ik begrijp hieruit dat je de relatie nog een kans gaat geven?
Bijzonder.
Stiefmoederdag overigens vindt ik maar een bizar idee. Echt totaal van de zotte naar mijn mening.
zondag 28 oktober 2018 om 18:17
Beetje slap vind ik dit soort verhalen altijd. Als je als man geen kinderen wil, dan zul je toch echt zelf actie moeten ondernemen.Daniella88 schreef: ↑28-10-2018 02:18Een autist kan prima kinderen krijgen en beide kinderen waren nooit gepland.
Je kan niet jarenlang seks hebben met een vrouw en alle verantwoordelijkheid bij haar laten. Laat je dan gewoon steriliseren, of gebruik een condoom.
maandag 29 oktober 2018 om 09:35
Ik snap je redenatie maar je redeneert alleen maar vanuit jezelf.redbulletje schreef: ↑28-10-2018 08:27Ik ben ook autist maar ik kan kindergedrag niet verdragen. Snap niet dat hij zich er twee keer heeft in laten luiz en en dat hij nu blijkbaar nog steeds niet gesteriliseerd is.
Dat zn ex fraudeert en schuld en maakt is zijn probleem niet meer. Zou die kids dus minimaal de helft van de maand naar daar doen om wat meer rust te creëren. Jij als nieuwe partner bent al helemaal niet verantwoordelijk. En als je zelf een kind wil moet je een andere man zoeken en bij deze niet hetzelfde flikken als zn ex.
Deze vader heeft een manier gevonden om zijn gezin te laten reilen en zeilen (mede dankzij zijn nieuwe partner).
Het is echt niet in het belang van deze kinderen (die door de rechter notabene aan hem zijn toegewezen) om opeens de helft van de tijd bij hun moeder te moeten gaan wonen.