Ideeën voor bruiloft feest..
vrijdag 26 oktober 2018 om 13:16
Beste iedereen,
In mei 2019 ga ik met mijn vriend eindelijk trouwen. Na lang zitten wachten op het aanzoek, is die er dan uiteindelijk gekomen. Ik ben onwijs blij en gelukkig.
Echter, ben ik nu alles al aan het regelen, omdat het de mooiste dag uit mijn leven moet worden. Ik ben dan ook erg perfectionistisch ingesteld. Ik heb voor jullie een vraag waar ik al een tijdje mee rond loop.
Op het feest dat we geven, willen we iets extra´s doen. Wij dachten aan een goede dj, een foto booth of een kraampje met eten (patatkraam of iets dergelijks).
Welke van deze drie ideeën zouden jullie kiezen of hebben jullie nog andere ideeën?
Groetjes, Jolanda
In mei 2019 ga ik met mijn vriend eindelijk trouwen. Na lang zitten wachten op het aanzoek, is die er dan uiteindelijk gekomen. Ik ben onwijs blij en gelukkig.
Echter, ben ik nu alles al aan het regelen, omdat het de mooiste dag uit mijn leven moet worden. Ik ben dan ook erg perfectionistisch ingesteld. Ik heb voor jullie een vraag waar ik al een tijdje mee rond loop.
Op het feest dat we geven, willen we iets extra´s doen. Wij dachten aan een goede dj, een foto booth of een kraampje met eten (patatkraam of iets dergelijks).
Welke van deze drie ideeën zouden jullie kiezen of hebben jullie nog andere ideeën?
Groetjes, Jolanda
vrijdag 26 oktober 2018 om 13:53
Twee bruiloftstopic op één dag.
Lees deze even door:
overig/bruiloft-regelen-wat-zijn-jullie ... #p29173770
Lees deze even door:
overig/bruiloft-regelen-wat-zijn-jullie ... #p29173770
vrijdag 26 oktober 2018 om 13:56
Fotobooth!
Dit stond een keer op een personeelsfeest, zo ontzettend leuk vond ik dat.
En meerdere gasten, want er bleef een rij aan wachtende voor staan.
De foto’s zijn hilarisch, leuk dat je gasten dit direct meekrijgen en voor iedereen een leuke herinnering.
Het is dat ik al getrouwd ben vorig jaar, maar ik had dit toch wel erbij willen hebben.
Mensen hadden er echt veel lol mee.
Ook leuk, de karaoke caravan.
Dit stond een keer op een personeelsfeest, zo ontzettend leuk vond ik dat.
En meerdere gasten, want er bleef een rij aan wachtende voor staan.
De foto’s zijn hilarisch, leuk dat je gasten dit direct meekrijgen en voor iedereen een leuke herinnering.
Het is dat ik al getrouwd ben vorig jaar, maar ik had dit toch wel erbij willen hebben.
Mensen hadden er echt veel lol mee.
Ook leuk, de karaoke caravan.
vrijdag 26 oktober 2018 om 14:04
Geen patatkraam doen.
Wel doen:
een professionele barista inhuren. (Of meerdere baristi.)
Zodat je gasten heerlijke koffie krijgen. Graag met een hartje.
Er zijn ook baristi die èn koffie èn smoothies serveren.
Bij ons op kantoor is er altijd gezeik over de vieze koffie uit de koffieautomaat.
Mensen voelen zich verwend als ze een keertje lekkere koffie krijgen.
En als je perfectionistisch bent: doe eens een vrijblijvend gesprek met een wedding planner. Op je bruiloft wil je zelf ontspannen kunnen genieten.
Wel doen:
een professionele barista inhuren. (Of meerdere baristi.)
Zodat je gasten heerlijke koffie krijgen. Graag met een hartje.
Er zijn ook baristi die èn koffie èn smoothies serveren.
Bij ons op kantoor is er altijd gezeik over de vieze koffie uit de koffieautomaat.
Mensen voelen zich verwend als ze een keertje lekkere koffie krijgen.
En als je perfectionistisch bent: doe eens een vrijblijvend gesprek met een wedding planner. Op je bruiloft wil je zelf ontspannen kunnen genieten.
vrijdag 26 oktober 2018 om 14:05
Het is alledrie niet erg origineel, eerlijk gezegd.
Maar goed, een leuke dj is wel lekker makkelijk. Je hebt ook goede coverbands. Geeft toch wat meer feestgevoel als ze er een mooie show van maken.
Photobooth is leuk hoor, maarja wat doe je met die foto's achteraf? Je kunt ook een fotograaf vragen om glamours foto's te maken, omdat iedereen er op zn paasbest uitziet. Dan wil iedereen zn foto vast graag hebben.
Of iets heel anders ter vermaak: iets knutselen of schilderen. Minischilderijtjes ieder maakt er 2: 1 mee naar huis en 1 voor jullie om 1 groot schilderij thuis mee te maken. Of kaarten knutselen die dan het jaar erna door de ceremoniemeester regelmatig 1 opgestuurd wordt, steeds een herinnering aan de mooie dag.
Maar goed, een leuke dj is wel lekker makkelijk. Je hebt ook goede coverbands. Geeft toch wat meer feestgevoel als ze er een mooie show van maken.
Photobooth is leuk hoor, maarja wat doe je met die foto's achteraf? Je kunt ook een fotograaf vragen om glamours foto's te maken, omdat iedereen er op zn paasbest uitziet. Dan wil iedereen zn foto vast graag hebben.
Of iets heel anders ter vermaak: iets knutselen of schilderen. Minischilderijtjes ieder maakt er 2: 1 mee naar huis en 1 voor jullie om 1 groot schilderij thuis mee te maken. Of kaarten knutselen die dan het jaar erna door de ceremoniemeester regelmatig 1 opgestuurd wordt, steeds een herinnering aan de mooie dag.
vrijdag 26 oktober 2018 om 14:06
vrijdag 26 oktober 2018 om 14:07
vrijdag 26 oktober 2018 om 14:11
Alledrie je ideeen zijn al tig keer gedaan, net als vuurwerk, duiven loslaten, wensballonnen, een tekenaar die van alle gasten een portret maakt en wat al niet meer. Dat is niet erg, never change a winning team, maar breng het dan niet als iets bijzonders.
Je gasten maak je blij met lekker en genoeg eten en drinken, een open bar, geen dresscode, geen roteind rijden of erger nog, vliegen, geen gaten in het programma en dit alles in het weekend zodat ze geen vrije dag hoeven te nemen. Als je daarvoor je perfectionisme inzet wordt het vast geweldig!
Je gasten maak je blij met lekker en genoeg eten en drinken, een open bar, geen dresscode, geen roteind rijden of erger nog, vliegen, geen gaten in het programma en dit alles in het weekend zodat ze geen vrije dag hoeven te nemen. Als je daarvoor je perfectionisme inzet wordt het vast geweldig!
vrijdag 26 oktober 2018 om 14:18
Ik ben dol op fotobooths!
Verder was ik heel blij met een uitnodiging waarop stond : we willen graa dat je je meest feestelijke pak of mooiste feestjurk uit je kast aantrekt. Daarmee jaag je mensen niet op kosten, maar geef je wel aan dat je graag wilt dat iedereen er feestelijk uitziet.
Ik vind zelf een bigband te gek op een bruiloft! Maar dat kan wel eens een budget dingetje worden
Ik heb ook wel eens een festivalstyle bruiloft gehad. In een tuin met bordjes naar verschillende "areas" waaronder cocktailbar en een hoek met chocoladefontein en aardbeien enzo. Superleuk!
Verder was ik heel blij met een uitnodiging waarop stond : we willen graa dat je je meest feestelijke pak of mooiste feestjurk uit je kast aantrekt. Daarmee jaag je mensen niet op kosten, maar geef je wel aan dat je graag wilt dat iedereen er feestelijk uitziet.
Ik vind zelf een bigband te gek op een bruiloft! Maar dat kan wel eens een budget dingetje worden
Ik heb ook wel eens een festivalstyle bruiloft gehad. In een tuin met bordjes naar verschillende "areas" waaronder cocktailbar en een hoek met chocoladefontein en aardbeien enzo. Superleuk!
vrijdag 26 oktober 2018 om 14:21
Wij hadden alle drie, maar ik had niet het idee origineel te moeten zijn.
We wilden een fijne feestavond met leuke muziek ( dus een DJ), wat vermaak tussendoor ( photobooth, die echt in de smaak viel en waar we hele leuke foto's aan hebben overgehouden) en een goede snack als afsluiter ( patat met mayo).
En verder een beetje rekening houden met je gasten, geen gaten in de dag waarin de mensen zelf maar moeten bekijken wat te doen ( niet uitgenodigd zijn voor het diner bijvoorbeeld), lekker (en voldoende) eten en drinken, geen (dure) dresscode etc.
Ik vond het een geweldige dag, heel blij met hoe we het hebben aangepakt en ja, het was een van de mooiste dagen uit mijn leven tot nu toe. Er gingen vast dingen mis, maar daar heb ik niets van meegekregen, alleen maar genoten met alle mensen om ons heen.
We wilden een fijne feestavond met leuke muziek ( dus een DJ), wat vermaak tussendoor ( photobooth, die echt in de smaak viel en waar we hele leuke foto's aan hebben overgehouden) en een goede snack als afsluiter ( patat met mayo).
En verder een beetje rekening houden met je gasten, geen gaten in de dag waarin de mensen zelf maar moeten bekijken wat te doen ( niet uitgenodigd zijn voor het diner bijvoorbeeld), lekker (en voldoende) eten en drinken, geen (dure) dresscode etc.
Ik vond het een geweldige dag, heel blij met hoe we het hebben aangepakt en ja, het was een van de mooiste dagen uit mijn leven tot nu toe. Er gingen vast dingen mis, maar daar heb ik niets van meegekregen, alleen maar genoten met alle mensen om ons heen.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 28-10-2018 18:20
1.37% gewijzigd
vrijdag 26 oktober 2018 om 14:21
Areas: slim.
Hier het bijpraathoekje.
Daar het danshoekje.
Verderop de cocktailbar.
vrijdag 26 oktober 2018 om 14:23
Ik zeg in ieder geval een goede dj! Een live band kan ook maar dan moet je wel goed weten hoe het geluid valt op de locatie. Kan al snel te hard zijn. Oh en zorg natuurlijk voor ruim voldoende eten en drinken, dan ben je eigenlijk al een heel eind
En geen rare dresscode of lange wachttijden in het programma voor de gasten.. Succes!
vrijdag 26 oktober 2018 om 14:35
Onze bruiloft vorige jaar:
Onze tuin
Zon
Goede wijn
Goed eten
Hitteplan, dus na de ceremonie omkleden van chique naar blote voeten in het gras
Een eigen playlist
een overdaad aan zachte verlichting zodat we tot in de kleine uurtjes buiten konden dansen en eten.
Perfecter dan dit werd het voor ons niet
Onze tuin
Zon
Goede wijn
Goed eten
Hitteplan, dus na de ceremonie omkleden van chique naar blote voeten in het gras
Een eigen playlist
een overdaad aan zachte verlichting zodat we tot in de kleine uurtjes buiten konden dansen en eten.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
vrijdag 26 oktober 2018 om 14:35
Probeer vooral ook de gasten een mooie dag te bezorgen.
En lees dit topic door, dan weet je welke valkuilen je kunt vermijden.
overig/afschuwelijke-bruiloften-en-ande ... sages/3125
En lees dit topic door, dan weet je welke valkuilen je kunt vermijden.
overig/afschuwelijke-bruiloften-en-ande ... sages/3125
Dit dus, hier staan een hoop beren op de weg. Probeer ze te omzeilen.JollyRider schreef: ↑26-10-2018 14:07Je trouwdag als mooiste dag van je leven, en ook nog een perfectionist, ik zou me wat zorgen maken. Het kan bijna alleen nog tegenvallen.
oudebaas wijzigde dit bericht op 26-10-2018 14:40
41.57% gewijzigd
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
vrijdag 26 oktober 2018 om 14:39
Summerdance schreef: ↑26-10-2018 14:35Onze bruiloft vorige jaar:
Onze tuin
Zon
Goede wijn
Goed eten
Een eigen playlist
vrijdag 26 oktober 2018 om 18:12
Ik vind alle dingen die je noemt heel cliché. Ik ben net zoals jij best perfectionistisch dus ik heb bv een deel van de aankleding uitbesteed en voor de rest heb ik het juist redelijk simpel gehouden. Hoe meer je organiseert, hoe meer er mis kan gaan. Als perfectionist zijnde is het natuurlijk niet fijn als er dingen niet lopen zoals je had bedacht. Dus om dat voor te zijn heb ik het lekker simpel gehouden.
Wel is de bruiloft toch geweest hoe wij het wilde hebben (relaxed, gezellig, ontspannen) en daarbij vond ik het heel erg belangrijk dat onze gasten zich vermaakten. Ik wilde juist niet dat er allerlei verplichtingen waren. Alle gasten hebben genoten van een avondvullend diner (iedereen houdt erg van lekker eten). We hebben er ook voor gekozen om een kleinere groep mensen uit te nodigen en die waren er ook allemaal de hele dag en avond bij, geen onderscheid tussen dag- en avondgasten. Niet te moeilijk doen dus! Zorg dat iedereen het naar zijn zin heeft, daar krijg je de leukste bruiloften van.
Wel is de bruiloft toch geweest hoe wij het wilde hebben (relaxed, gezellig, ontspannen) en daarbij vond ik het heel erg belangrijk dat onze gasten zich vermaakten. Ik wilde juist niet dat er allerlei verplichtingen waren. Alle gasten hebben genoten van een avondvullend diner (iedereen houdt erg van lekker eten). We hebben er ook voor gekozen om een kleinere groep mensen uit te nodigen en die waren er ook allemaal de hele dag en avond bij, geen onderscheid tussen dag- en avondgasten. Niet te moeilijk doen dus! Zorg dat iedereen het naar zijn zin heeft, daar krijg je de leukste bruiloften van.
zondag 28 oktober 2018 om 18:18
Punt is dat je de mooiste dag uit je leven niet kunt plannen. Die mooiste dag is er op een moment dat je niet verwacht. Pas veel later zul je weten wat de mooiste dag in je leven was. Meestal was dat niet je trouwdag, zeker niet als je die trouwdag in details hebt geregeld en er meer stress is dan dat je gewoon alles laat gebeuren zoals het gaat. Het kan dat je trouwdag, als je er op je levensavond op terugkijkt, de mooiste dag van je leven bleek te zijn. Die kans is het grootst als je de perfectie loslaat en vooral zorgt dat je gasten ook een fijne dag hebben waar ze later met plezier aan terugdenken.
Ik denk dat TO een beetje in cliché’s denkt. Lang wachten op een aanzoek en daarna erg gelukkig zijn. De trouwdag als de mooiste dag van je leven inplannen.
Ik denk dat TO een beetje in cliché’s denkt. Lang wachten op een aanzoek en daarna erg gelukkig zijn. De trouwdag als de mooiste dag van je leven inplannen.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
zondag 28 oktober 2018 om 18:41
Voor mij zijn de ingrediënten voor een goed feest/bruiloft best simpel, Goede zitplaatsen die in zitjes verdeeld zijn zodat mensen aan de wandel moeten maar wél kunnen zitten. Kleine zitjes ipv de lange rijen die je wel eens ziet want dan komen veel mensen niet van hun plaats en dat is slecht voor de sfeer.
Goed eten en genoeg! Genoeg drank!! Genoeg toiletten
en dan ook nog een waar je met je jurk in past
Niks zo erg als moeten plassen en vieze te kleine toiletten aantreffen. Een heel belangrijk punt bij het kiezen van een locatie wat mij betreft. Ook als je het zoals hierboven iemand in eigen tuin doet, huur een dixie! Heb ik aan de buren van vriend aangeraden en die zijn nog even komen bedanken daarna
best belangrijk dus.
Ik verkies een live band boven een dj. Een playlist laten spelen kun je zelf ook wel en voor de diverse moods wat nummers achter elkaar plakken kan bijna iedereen wel, en anders is er wel een vriend of neef oid.
Gadgets en gekkigheden om je bruiloft anders te maken dan al die andere bruiloften moet je in mijn opinie niet doen. Het gaat namelijk altijd ten koste van wat belangrijkers. En men onthoud de sfeer en niet de patatkraam.
Of het moet zijn omdat tante fien het zakje in de schoot liet vallen en de hele avond verpest werd met geklaag over vetvlekken.
Goed eten en genoeg! Genoeg drank!! Genoeg toiletten
Ik verkies een live band boven een dj. Een playlist laten spelen kun je zelf ook wel en voor de diverse moods wat nummers achter elkaar plakken kan bijna iedereen wel, en anders is er wel een vriend of neef oid.
Gadgets en gekkigheden om je bruiloft anders te maken dan al die andere bruiloften moet je in mijn opinie niet doen. Het gaat namelijk altijd ten koste van wat belangrijkers. En men onthoud de sfeer en niet de patatkraam.
Of het moet zijn omdat tante fien het zakje in de schoot liet vallen en de hele avond verpest werd met geklaag over vetvlekken.
zondag 28 oktober 2018 om 18:51
Een patatkraam staat normaal gesproken buiten, daar heb je dus geen last van. En al zou dat wel zo zijn; op de bruiloften waar ik ben geweest kwam die pas helemaal aan het eind van het feest.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
zondag 28 oktober 2018 om 18:56