Vechtpartij, hoe uitleggen?
vrijdag 26 oktober 2018 om 21:47
Een huis hier in de straat is verhuurd aan een gezin met 2 ( deels uit huis geplaatste) kinderen. Dat gezin veroorzaakt enorm veel overlast, zeer harde muziek dag en nacht, asociaal parkeren ( aan beide kanten van de weg parkeren zodat de straat wordt afgesloten terwijl er tig parkeerplaatsen vrij zijn), heel veel ruzies en geschreeuw en ook een aantal vechtpartijen die ook snel weer klaar waren.
Tot gisteravond, om 23.00 echt een enorme vechtpartij tussen 12 mannen/vrouwen, een auto die tegen werd gehouden en mensen die het huis in/uit liepen en zich ermee bemoeiden. Dat gebeurde precies voor mijn huis en precies onder het raam van mijn 2 oudste jongens (3&2). Die zijn dus wakker geworden van het geschreeuw en de sirenes ( heb natuurlijk 112 gebeld). Vandaag vroegen ze mij ernaar. Want je mag elkaar niet slaan en schreeuwen mag ook niet en ook geen stoute woorden gebruiken. Enige dat ik als antwoord kon geven was “ weet ik niet” en “ mama denkt er even over na”. Maar ik weet echt niet wat ik erover moet vertellen, kan ze moeilijk vertellen dat het een stel tokkies zijn en strak staan van de coke natuurlijk.
Dus wat zouden jullie hierover uitleggen? Het was echt zeer extreem hoe het er aan toe ging en vind het vreselijk dat mijn kinderen er wat van mee hebben gekregen. Een normale ruzie meekrijgen zit ik echt niet mee maar dit was bizar.
( overigens stonden hun eigen kinderen erbij dus heb veilig thuis ook ingelicht en klachten ingediend bij de makelaar via wie ze huren).
Tot gisteravond, om 23.00 echt een enorme vechtpartij tussen 12 mannen/vrouwen, een auto die tegen werd gehouden en mensen die het huis in/uit liepen en zich ermee bemoeiden. Dat gebeurde precies voor mijn huis en precies onder het raam van mijn 2 oudste jongens (3&2). Die zijn dus wakker geworden van het geschreeuw en de sirenes ( heb natuurlijk 112 gebeld). Vandaag vroegen ze mij ernaar. Want je mag elkaar niet slaan en schreeuwen mag ook niet en ook geen stoute woorden gebruiken. Enige dat ik als antwoord kon geven was “ weet ik niet” en “ mama denkt er even over na”. Maar ik weet echt niet wat ik erover moet vertellen, kan ze moeilijk vertellen dat het een stel tokkies zijn en strak staan van de coke natuurlijk.
Dus wat zouden jullie hierover uitleggen? Het was echt zeer extreem hoe het er aan toe ging en vind het vreselijk dat mijn kinderen er wat van mee hebben gekregen. Een normale ruzie meekrijgen zit ik echt niet mee maar dit was bizar.
( overigens stonden hun eigen kinderen erbij dus heb veilig thuis ook ingelicht en klachten ingediend bij de makelaar via wie ze huren).
vrijdag 26 oktober 2018 om 21:53
Stoute mensen die héél erge ruzie met elkaar begonnen te maken.
In het midden van de straat.
En die daarbij ook nog héél véél kabaal maakten.
Dus heeft mama maar effe de politie gebeld om ze stil te krijgen, zodat jullie rustig konden slapen.
En nee, uiteraard is het niet de bedoeling dat mensen zomaar op straat gaan staan ruzie maken en zeker niet zo'n grote ruzie, maar tja ... soms gebeurt het toch.
Ik gok erop dat die van 2 de boel tegen overmorgen alweer vergeten is.
In het midden van de straat.
En die daarbij ook nog héél véél kabaal maakten.
Dus heeft mama maar effe de politie gebeld om ze stil te krijgen, zodat jullie rustig konden slapen.
En nee, uiteraard is het niet de bedoeling dat mensen zomaar op straat gaan staan ruzie maken en zeker niet zo'n grote ruzie, maar tja ... soms gebeurt het toch.
Ik gok erop dat die van 2 de boel tegen overmorgen alweer vergeten is.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 26-10-2018 21:54
0.10% gewijzigd
vrijdag 26 oktober 2018 om 21:54
vrijdag 26 oktober 2018 om 21:55
laat ze eens naar de tv kijkenWhatsinaname1988 schreef: ↑26-10-2018 21:51Ja misschien denk ik er ook te moeilijk over. Maar ze weten dat de andere buren ook wel eens ruzie hebben, en papa en mama ook. Maar vechten? Nee daarvan snappen ze echt niet dat grote mensen dat nog steeds doen.
vrijdag 26 oktober 2018 om 21:56
vrijdag 26 oktober 2018 om 21:58
Goed punt. Dan alleen zeggen dat vechten inderdaad niet mag en dat dus de politie kwam.
Als je kinderen er nog op terug komen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
vrijdag 26 oktober 2018 om 21:58
Je kan ze natuurlijk ook klaar en duidelijk zeggen dat het gewoon drugsverslaafde oelewappers zijn. Met het verstand van een muis.
En dat ze daarom alles oplossen met knokken.
En dat je dus nooit met drugs moet beginnen.
Maar ik zou liever niet het risico lopen dat als je er es voorbij loopt je 3-jarige zegt "dag drugsverslaafde oelewapper" of "mijn mama zegt dat jij het verstand hebt van een muis".
Maar ik zou liever niet het risico lopen dat als je er es voorbij loopt je 3-jarige zegt "dag drugsverslaafde oelewapper" of "mijn mama zegt dat jij het verstand hebt van een muis".
vrijdag 26 oktober 2018 om 22:00
Dat begrijpt een 2 jarige natuurlijk ookBelg007 schreef: ↑26-10-2018 21:58Je kan ze natuurlijk ook klaar en duidelijk zeggen dat het gewoon drugsverslaafde oelewappers zijn. Met het verstand van een muis.
vrijdag 26 oktober 2018 om 22:04
Dit klopt gewoon niet. Waarom zouden een 2 -en 3-jarige weten dat oudere mensen (meestal) niet vechten? In hun belevingswereld is fysieke strijd heel normaal.Whatsinaname1988 schreef: ↑26-10-2018 21:51Ja misschien denk ik er ook te moeilijk over. Maar ze weten dat de andere buren ook wel eens ruzie hebben, en papa en mama ook. Maar vechten? Nee daarvan snappen ze echt niet dat grote mensen dat nog steeds doen.
vrijdag 26 oktober 2018 om 22:04
Klopt dat doen ze natuurlijk ook wel eens, dan benoem ik dat dat gedrag voor baby’s is en niet voor grote jongens. Waarschijnlijk niet de meest slimme opmerking van mij om te maken.
Verhuizen wil ik liever niet, stiekem zijn we wel aan het rondkijken naar een ander huis maar aangezien de huizen voor ver boven de vraagprijs weggaan doe ik dat nu liever niet.
En het zijn ook niet eens naaste buren, ze wonen schuin aan de overkant. En als je nagaat dat ik hun overlast nog boven mijn tv uit hoor dan kun je wel nagaan dat de overlast erg hevig is.
vrijdag 26 oktober 2018 om 22:06
Misschien omdat ik altijd aangeef dat het niet normaal is?
Ik zal het maar eerlijk zeggen dat ik een jeugd heb gehad waarin vechten/drugs etc volkomen normaal was en ik best krampachtig probeer om dat ver weg bij mijn kinderen te houden.
vrijdag 26 oktober 2018 om 22:08
Zeker een 3 jarige zou het heel vreemd vinden als de juffen op de psz of het kdv zouden gaan vechten. Die weten echt wel dat dat heel vreemd zou zijn.