* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
hallo allemaal!

haha, leuk he: al die ideeen die je vantevoren hebt.. hier nog zo een. Hou nog steeds niet erg van al die figuurtjes, maar cars en spiderman heb ik inmiddels wel toegestaan. bij de grote jongens dan. Ukkie mag nog niks kiezen natuurlijk.En vooralsnog gruwel ik ook van Hello Kitty, maa rik sluit niets uit over een paar jaar!

ik had hetzelfde met speelgoed, was van te voren erg tegen wapen-speelgoed, maar inmiddels is ons huis bezaaid met zwaarden, pistooltjes en als ze ze niet van speelgoed hebben, maken ze het van karton of lego.. op de een of andere manier zit dat macho-gedrag er al vroeg in

en ik herken dat ook heel erg hoor, bij de eerste vindt iedereen het zooo bijzonder en daarna is het erg stil. Ik merk dat ik nu (nu ik na drie jongens een meisje krijg) wel weer ineens allemaal cadeautjes krijg. roze cadeautjes dus..

wel leuk natuurlijk!

ok, ga nog even wat doen. moet vanmiddag naar de fysio, hoop dat ze wat kan doen aan die pijn in mijn rug.

fijne dag allemaal!
quote:quintie schreef op 16 maart 2009 @ 12:47:

Hoi!

Oehh ja, hier ook. Bij de eerste stapels kaartjes en cadeautjes en nu? Geen enkel kaartje!! En slechts een paar cadeautjes. Best sneu inderdaad....

Misschien ben ik heul dom hoor, maar wat is er mis met Cars en Spiderman? Mijn zoontje is er ook gek op, dus ik zie het probleem niet als hij zo'n truitje draagt en er supertrots op is. Ik heb hem laatste zelfs laten kiezen tussen Spiderman en Cars voor muurstickers en een nachtlampje, omdat hij zijn kamer met zijn zusje moet gaan delen en ik ook iets van hem alleen wil maken aan één kant. Hij koos Spiderman met een hele brede lach en elke keer als we het over de komst van zijn zusje hebben dan roept hij heel trots dat Spiderman dan ook komt. Ik vind het alleen maar leuk... maar misschien mis ik wel iets. Hij vindt Diego trouwens ook geweldig... is dat ook fout?

Oh en voor dochtertje heb ik al My Little Pony uitgekozen... ook fout? Ik twijfelde nog tussen deze, Prinsessen en Hello Kitty... ik geloof nu serieus dat ik heeeeel fout in jullie ogen ben...?

Nee hoor ik vind je helemaal niet fout. Eigenlijk juist niet! Ik heb een afkeer tegen plaatjes en figuurtjes en ik weet niet zo goed hoe dat komt. Ik vind ze echt vreselijk. Eigenlijk is het alleen maar lastig want kinderen vinden dat nou eenmaal leuk (en terecht). Nu ik er zelf nog controle over heb laat ik alles hangen en staan waar figuurtjes op staan. Ik weet natuurlijk dat als de kleine eenmaal een eigen smaak krijgt, ik concessies moet doen

Pippa zegt misschien ben ik wel gestoord hoor, dat idee heb ik van mezelf ook een beetje. Ik zou een truitje ook laten hangen als er een kleine Snoopy of Pooh logo op staat maar ja, nu kan het nog haha. Wou niemand beledigen ook, ik denk sowieso dat mensen zoals ik juist een uitzondering zijn.

Raar trouwens dat mensen in jullie omgeving minder enthousiast zijn nu de tweede eraan komt, beetje flauw.

@ Pippa: Ik herken je gevoel dat je beschrijft over je pijn niet. Zou dat misschien je onderliggen huid zijn? Of hoe noem je zoiets? Dezelfde huidlaag waar striae in ontstaat? Thanks voor de tip over de echo, ga meteen even een afspraak maken.
**********breekt in***************

@Pippa: je hebt het over zo'n schrijnend gevoel op je huid; kun je het ook omschrijven als een soort "prikkeldraad" gevoel (wat je vroeger als kinderen deed, het tegendraads draaien van je huid). Doet meestal al pijn als je de huid aanraakt, alsof het verbrand is.

Zo ja: dat herken ik (bijna 26 weken zwanger)!! Ik heb het namelijk ook, mijn gyn. zegt dat er zeer waarschijnlijk een huidzenuw bekneld zit/opgerekt wordt. Ben erg benieuw wat de verloskundige tegen je zegt!

*******breekt weer uit************
Nee, ik voel me helemaal niet beledigd hoor, totaal niet. Ik had alleen grote vraagtekens boven mijn hoofd hangen, nu nog steeds wel eigenlijk. Ik snap echt niet hoe jullie die leuke figuurtjes zo walgelijk kunnen vinden

Toen mijn zoontje klein was (lees: baby) trok ik hem ook niet van die kleertjes aan. Maar nu hij groter is heeft hij echt een voorkeur voor die stoere dingen en hij vindt het echt geweldig. En wat jij ook zei MissBR, ik kan pistooltjes enzo wel weghalen, maar dan schiet hij met zijn auto's of wat hij ook kan vinden. Bij het eten mag hij geen speelgoed houden en dan laat hij zijn eigen vingers tegen elkaar vechten....

Laten we het erop houden dat het wederom een kwestie is van over smaak valt niet te twisten! En ik hoop dat jullie kids er niet om gaan vragen straks.
Hahaha de discussie over merkartikelen. Ik vind juist Hello Kitty vreselijk. Bleh. Maar dat heeft allemaal te maken met het feit dat het mijn eigen persoonlijke mening is.

Er is helemaal niks mis met al die figuurtjes. Het enige is dat er echter een giga marketing achter zit die dit de kinderen bijna door hun strot duwen waarmee ze heel veel geld verdienen. Nogal logisch dat ze er dan om gaan vragen. Maar eerlijk gezegd is ook dat een kwestie van: alles met mate en hoef je natuurlijk niet álles te kopen wat de kinderen willen. Dus het kan totaal geen kwaad, is niks fouts aan hoor, is puur een eigen persoonlijke keuze.

Ik heb trouwens inderdaad wel gemerkt dat bepaalde normen en waarden inderdaad de deur uit gaan zodra de baby geboren is. Ik vond de kleur roze helemaal niks, maar nu zijn er toch wel erg veel roze kleren in de kast geslopen. Ach, zo zullen er zeker nog een heel aantal principes sneuvelen in de loop der jaren, daar ben ik zeker van.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Hier alleen pyama's met afbeeldingen, met daarop als enige uitzondering een pet en shirt van hello kitty...

Ik zal haar ook nooit laten rondlopen met duidelijke merkkleding, je weet wel, met de naam op de buik of borst ofzo.. Gewoon kleertjes die leuk en lief zijn, zonder al te veel poespas of afdrukken liggen hier in de kast.
Quintie, ik vind dat iedereen het lekker zelf moet weten hoor. Ik ben zelf alleen niet zo van plaatjes op dingen, maar het maakt mij echt niet uit als mijn kind later helemaal weg is van Cars oid. Dan mag ie daar lekker een trui ofzo van. Ik hou alleen niet zo van printjes op spullen, maar als mijn lief nu dat badje handig vindt met ingebouwde thermometer en die zijn er niet zonder plaatje, best toch.

En Hello Kitty vind ik dus echt heel erg, dus daar moet ik wel om lachen Pippa, dat jij dat nu net wel vind kunnen. Dan vind ik CArs of Spiderman echt veeeeeel minder erg

Kortom, het is gewoon een kwestie van smaak!
@ Quintie: Haha, ja ik begrijp zelf ook niet waarom ik er zo'n afkeer tegen heb. Misschien een trauma? Toch eens vragen aan mijn moeder

@ Mardjen: Durf het bijna niet te zeggen, maar wij hebben hier ook een badje staan met ingebouwde thermometer en zwitsal pompjes.....zonder figuurtjes te koop bij Babypark. Maar ach, wat maakt het ook uit inderdaad.
quote:randy schreef op 16 maart 2009 @ 11:06:

Voor de dames die al moeder zijn: Vinden jullie het ook zo anders dan de 1e keer. Toen werd ik bedolven onder de kaarten en cadeautjes. Ik heb een heel plakboek vol met zwangerschapskaarten. Voor deze baby hoef ik dat niet te doen, zo sneu een boek met maar 5 kaarten

Ik ben dan nog wel geen moeder, maar wil toch reageren. Na twee miskramen heb ik hetzelfde! We hebben wel 6 hele kaarten gehad, in deze zwangerschap, en wat kleine cadeautjes. Het lijkt wel alsof niemand meer echt enthousiast is, zo jammer. Ik had me echt voorgesteld dat ik al die kaarten die ik zou krijgen zou ophangen. Desnoods in een slinger... En dan inderdaad later in een plakboek zou doen. Valt stiekem best heel erg tegen. Ik had gewoon meer enthousiasme verwacht... Hebben andere 'nog niet moeders' dat ook zo?

In de discussie over figuurtjes meng ik me verder niet. Afgezien van een natuurlijke afkeer voor *inderdaad* Woezel en Pip heb ik nergens echt moeite mee. Moet ieder lekker voor zich weten. Verschillende smaken is toch alleen maar leuk? Het zou wat zijn als iedereen hetzelfde leuk zou vinden.

Ik heb het advies van de dokter maar ter harte genomen en gekozen voor uitzieken. Des te sneller kan ik hopelijk weer helemaal meedraaien op het werk. Het voelde wel vreselijk lullig om me ziek te moeten melden, het is al zo'n groot drama met personeel momenteel. Maar ja, ik moet ook aan mezelf en Mini-Me denken. Mini-Me heeft het overigens prima naar de zin, ik word al een dag of drie ontzettend veel getrapt. Zo grappig. (Als ik aan het werk ben, ben ik vaak zo druk dat het rustig is in m'n buik. Maar nu ik al drie dagen afwisselend op bed lig of op de bank hang, voel ik het schoppen en bewegen heel veel.) Volgende week donderdag weer op controle, dan ben ik alweer bijna 26 weken. Tsjonge.

(Overigens verbaas ik me wel. Nog steeds is mijn buik minimaal en ik ben zelfs weer een kilo afgevallen. Het is dat ik het bewegen zo goed voel, anders zou ik me niet eens zwanger voelen denk ik. Ik had me zo verheugd op die mooie zwangere buik!!! Wanneer komt 'ie nou echt?)

Sanloes, gecondoleerd.
quote:Tsara schreef op 16 maart 2009 @ 15:18:

@ Quintie: Haha, ja ik begrijp zelf ook niet waarom ik er zo'n afkeer tegen heb. Misschien een trauma? Toch eens vragen aan mijn moeder

@ Mardjen: Durf het bijna niet te zeggen, maar wij hebben hier ook een badje staan met ingebouwde thermometer en zwitsal pompjes.....zonder figuurtjes te koop bij Babypark. Maar ach, wat maakt het ook uit inderdaad.

Neeeee, en ik heb het nog gevraagd! Nou ja, we doen het er maar mee Als dit het ergste is wat me gaat overkomen dan teken ik ervoor!

Ring, dat was precies de reden dat ik het even had gemeld. Ik vond het echt heel grappig dat mijn lief dat had uitgekozen en jij juist daarvan had gezegd dat je hoopte dat je er niks van zou krijgen Enne... Goed idee dat uitzieken!
Oh ja dat wilde ik al een tijdje aan iedereen vragen.

Hoeveel zijn jullie ondertussen aangekomen? Ik weet dat er een aantal zelfs afgevallen zijn, maar de rest?

Ik ben nu met 22 weken, 4 kilo aangekomen. Vind het eigenlijk wel netjes. Vorige zw was het nu al 9!!!!! kilo.

Ik snoep echter de laatste tijd wel veel meer dus de kilootjes zullen er vanaf nu wel iets sneller aankomen. En jullie???
quote:guppie12 schreef op 16 maart 2009 @ 13:26:

**********breekt in***************

@Pippa: je hebt het over zo'n schrijnend gevoel op je huid; kun je het ook omschrijven als een soort "prikkeldraad" gevoel (wat je vroeger als kinderen deed, het tegendraads draaien van je huid). Doet meestal al pijn als je de huid aanraakt, alsof het verbrand is.

Zo ja: dat herken ik (bijna 26 weken zwanger)!! Ik heb het namelijk ook, mijn gyn. zegt dat er zeer waarschijnlijk een huidzenuw bekneld zit/opgerekt wordt. Ben erg benieuw wat de verloskundige tegen je zegt!

*******breekt weer uit************Jippie een inbreker die snapt wat ik bedoel!
Niks dus. Ik weeg nog steeds minder dan voor de zwangerschap. Helaas, ik had wel graag een mooie zwangere buik willen hebben nu. Maar aan de andere kant: wie weet scheelt het na de bevalling wel weer en hoef ik niet zoveel kilo's kwijt? Of misschien kom ik nu de laatste periode nog wel flink wat aan. Ik weet het niet.

Iemand hier ervaring mee?
quote:Tsara schreef op 16 maart 2009 @ 15:18:

@ Mardjen: Durf het bijna niet te zeggen, maar wij hebben hier ook een badje staan met ingebouwde thermometer en zwitsal pompjes.....zonder figuurtjes te koop bij Babypark. Maar ach, wat maakt het ook uit inderdaad.Ik was al bang dat ze er echt niet waren zonder stomme figuurtjes erop (no offense!) want ik wil ook zo'n badje! Fijn dat ik nu weet dat ze er wel zijn, dank Tsara!
Ik heb inmiddels een behoorlijke buik die ook best in de weg begint te zitten maar heb nog niet genoeg moed verzameld me weer eens te wegen om te checken wat de schade is. Ik vrees dat ik een kilo of 7 of 8 ben aangekomen maar het kan ook best meer zijn. Als het beduidend afwijkt als ik genoeg moed heb verzameld om het te checken laat ik het nog weten. Probleem is alleen dat die weegschaal iedere keer als ik de badkamer in kom, gillend wegrent omdat ie bang is dat ik op 'm ga staan...
Gek dat het zo wisselt per persoon he? Ik wil ook zo'n buik!!! Ik zou er de hele dag naar willen kijken. Is dat raar?
quote:Ring1981 schreef op 16 maart 2009 @ 17:00:

Gek dat het zo wisselt per persoon he? Ik wil ook zo'n buik!!! Ik zou er de hele dag naar willen kijken. Is dat raar?

Nee hoor is niet raar, ik snap het helemaal. Als je zoveel moeite hebt moeten doen om zw te worden wil je ook resultaat zien. Logisch toch.

Maar geloof me over een weekje of wat, ligt de baby in je armen, en zit jij te voeden in je eigen spijkerbroek en ben ik super jaloers op jou
We zien het wel. Ik ben benieuwd. Hoop niet dat ik in juli een spijkerbroek nodig heb btw.! Het moet gewoon lekker warm (niet te heet natuurlijk) zijn zodat we heerlijk de hele dag in fladderkleding kunnen rondlopen!
Ring, ik ben het trouwens even kwijt: konden jullie nou niet zien of mini-me een mini-you wordt of een mini-je-vriend of zijn jullie geheimhouders?

Verder ben ik het helemaal met je eens dat het warm moet zijn in juli en dat we dan fladderkleding aan moeten kunnen. Wat heet: wat mij betreft doen we dat vanaf nu! (maar helaas: vandaag was een mooie dag maar nog ietwat te koud voor fladders!)
Hier in totaal 4 kilo afgevallen en nog steeds niks erbij. Ik vind het wel prettig moet ik eerlijk zeggen. Stel ik kom 20 kilo aan deze zwangerschap dan is het einde helemaal zoek na de bevalling. Natuurlijk is zo`n mooi strak zwangerbuikje prachtig om te zien, maar dat zit er bij mij echt nog niet in. Ik merk wel dat mijn `gewone` buik nu een hele harde bobbel is geworden, de baby heeft gewoon ruimte ingenomen in mijn eigen vet denk ik. Heb nu dus voor het eerst een strakke buik, dus schep voortdurend op over mijn spieren bij mijn lief (die lacht me dan hard uit natuurlijk, maar het gaat om het idee )
Ik ben forum geheimhouder. Aangezien ik weet dat er hier bekenden meelezen (en een aantal bekenden mijn nickname weten) en ik niet wil dat zij het geslacht al weten voor we het zelf verteld hebben na de geboorte! Vandaar dus geel.
quote:mardjen schreef op 16 maart 2009 @ 17:22:

Hier in totaal 4 kilo afgevallen en nog steeds niks erbij. Ik vind het wel prettig moet ik eerlijk zeggen. Stel ik kom 20 kilo aan deze zwangerschap dan is het einde helemaal zoek na de bevalling. Natuurlijk is zo`n mooi strak zwangerbuikje prachtig om te zien, maar dat zit er bij mij echt nog niet in. Ik merk wel dat mijn `gewone` buik nu een hele harde bobbel is geworden, de baby heeft gewoon ruimte ingenomen in mijn eigen vet denk ik. Heb nu dus voor het eerst een strakke buik, dus schep voortdurend op over mijn spieren bij mijn lief (die lacht me dan hard uit natuurlijk, maar het gaat om het idee )

Ah, dat heb ik nou ook. Helemaal precies zo.

Kunnen we samen zeggen: hebben wij ook eens een strakke buik!
Precies!
Graag gedaan hoor Pippa gewoon even vragen als je hem niet ziet want van die van ons stond alleen de standaard in de winkel, het badje zelf hebben we achter bij het magazijn gehaald.

@ Chica: Nu 21 weken en 3 kilo aangekomen. Het zit voornamelijk aan mijn kont maar buikje is al best zichtbaar.

@ Ring: Lijkt me ook best balen..ik kijk in elke spiegel thuis even naar mijn buikje dus ik weet precies wat je bedoelt. Maar inderdaad hebben jullie straks een super strakke buik
Goeie keus Nerwen van de kinderwagen! Alleen wij hebben uhm in legergroen.

Ik heb gehoord dat ik het nog 2 weken met die ladder moet doen...Mijn god!! Ik hoop dat mijn buik maar niet te hard groeit.

Ik vrees dat wij straks allemaal AJAX kadootjes krijgen, gezien de vader....

Maar goed, gelukkig hebben we een grote grijze bak staan.

Hij mag van mij heus wel 1 ajax rompertje hoor, zo lastig ben ik nou ook weer niet. Ik wil het aankleedkussen met een Tijgetje tekening erop. Die vind ik helemaal te gek.

Verder wil ik het ook niet al te bont maken met figuurtjes etc.

Maar als hij straks zelf bepaalde dingen erg graag wil hebben...tsja, dan vind ik het denk ik alleen maar leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven