Ongerust
zondag 28 oktober 2018 om 08:58
Hallo iedereen,
Ik ben vooral een meelezer. Aangezien ik een beetje ongerust ben, en misschien wat pep talk nodig heb start ik dit topic.
Ik ben momenteel 5 w en 1d zwanger van ons eerste kindje. Een week geleden met 4 weken hebben we positief kunnen testen ( meteen een knalstreep).
Toen merkte ik al wat symptomen: licht in hoofd, opgezette buik, last van menstruatie krampjes en gespannen borsten.
Ik heb het idee dat deze symptomen minder worden, misschien zelfs minder opvallen.
Sorry voor dit onduidelijke verhaal.
Hopelijk hoeft dit geen slecht teken te zijn.
Ik ben vooral een meelezer. Aangezien ik een beetje ongerust ben, en misschien wat pep talk nodig heb start ik dit topic.
Ik ben momenteel 5 w en 1d zwanger van ons eerste kindje. Een week geleden met 4 weken hebben we positief kunnen testen ( meteen een knalstreep).
Toen merkte ik al wat symptomen: licht in hoofd, opgezette buik, last van menstruatie krampjes en gespannen borsten.
Ik heb het idee dat deze symptomen minder worden, misschien zelfs minder opvallen.
Sorry voor dit onduidelijke verhaal.
Hopelijk hoeft dit geen slecht teken te zijn.
zondag 28 oktober 2018 om 09:08
Tja, die eerste periode is onzeker en dan ga je op alles letten omdat je zo graag wilt dat het goed gaat. Je zoekt houvast, maar echt, al die vage zwangerschapskwaaltjes...het zegt niet zoveel, de 1 heeft er wel last van, de ander niet. De kunst is toch om teproberen er een beetje vertrouwen in te hebben. Tuurlijk komen miskramen voor, maar het overgrote deel gaat gewoon goed.
zondag 28 oktober 2018 om 10:35
Had ik ook inderdaad. Eerst veel overgeven, niets kunnen eten etc. En vanaf ongeveer twee weken voor de eerste echo waren alle kwaaltjes verdwenen. Ik zat dan ook met kloppend hart bij de echo omdat ik bang was dat er iets mis was! Alles bleek helemaal in orde te zijn. Veel plezier bij de eerste echo!
zondag 28 oktober 2018 om 12:03
Hou er rekening mee dat alle echo’s/hartje luisteren momenten spannend zijn he! Ook de 12 weken (nog steeds kans op een miskraam), 20 weken (waarbij alles wordt nagekeken en gecheckt) en rond de 36 weken. Het is een groot spannend avontuur waar je geen invloed op hebt; het gebeurt van binnen en je ziet/voelt nog niks!forever_yours schreef: ↑28-10-2018 10:16Bedankt allemaal! Stelt mij al iets geruster.
Het is nog eventjes wachten, maar 12 nov heb ik mijn 1e echo.
Super spannend allemaal! (Zelf 10 weken). Probeer wel te genieten hoor!
zondag 28 oktober 2018 om 12:03
Gefeliciteerd!
Iedereen reageert anders op HCG, het hormoon dat je zwangerschapskwaaltjes veroorzaakt. Ik begreep dat het soms in een golfbeweging in je lichaam wordt afgegeven, waardoor je er soms meer last van kunt hebben dan op andere momenten. Ook kan je lichaam wennen aan dat nieuwe hormoon.
Ik ken vrouwen die helemaal niets hebben gevoeld de eerste 3 maanden, en vrouwen die niet meer rechtop konden zitten zonder over te geven. Ik zelf voelde me beroerd, slap, niet meer mezelf. Dat verdween weer rond 11/12 weken.
Moraal: Het is bij iedereen anders, je kunt er echt niks uit afleiden.
Iedereen reageert anders op HCG, het hormoon dat je zwangerschapskwaaltjes veroorzaakt. Ik begreep dat het soms in een golfbeweging in je lichaam wordt afgegeven, waardoor je er soms meer last van kunt hebben dan op andere momenten. Ook kan je lichaam wennen aan dat nieuwe hormoon.
Ik ken vrouwen die helemaal niets hebben gevoeld de eerste 3 maanden, en vrouwen die niet meer rechtop konden zitten zonder over te geven. Ik zelf voelde me beroerd, slap, niet meer mezelf. Dat verdween weer rond 11/12 weken.
Moraal: Het is bij iedereen anders, je kunt er echt niks uit afleiden.
zondag 28 oktober 2018 om 13:03
Gefeliciteerd! Snap dat je wat onzeker bent, maar je kan bv opeens een week later flinke kwaaltjes krijgen.
Soms kan het helpen om een clearblue met weken indicatie te doen, als je de dagen wat ruimer neemt kan die 2-3 weken aangeven. Bij wehkamp bestel je ze het goedkoopst.
Maar kan juist ook weer onzekerheid opleveren wat bij mij het geval was.
Soms kan het helpen om een clearblue met weken indicatie te doen, als je de dagen wat ruimer neemt kan die 2-3 weken aangeven. Bij wehkamp bestel je ze het goedkoopst.
Maar kan juist ook weer onzekerheid opleveren wat bij mij het geval was.
zondag 28 oktober 2018 om 13:14
Ik had tot acht weken nérgens last van, wat me enorm onzeker maakte. Bij 8 weken barstte de misselijkheid los, die duurde tot 25 weken. Toen was ik van de ene op de andere dag niet meer misselijk en was ik als de dood dat er iets met mijn kind mis was. Maar gezonde peuter hier, en al die echo's en onderzoeken en hormonen zijn vreselijk onzekerheid-oproepend... Succes!