Need some advice
zaterdag 27 oktober 2018 om 21:58
Hi all,
Ik pieker en maal me rot.
Ik voel me niet lekker in mijn vel dit moment. Vorig jaar in een burn out geraakt. Super klote maar kwam wel dichter bij mezelf. In janauri kreeg ik een relatie die echt super was. Ik was helemaal verliefd en kon helemaal mezelf zijn. Helaas is in juni deze relatie gestrand omdat zijn gevoel weg was. Ik was in de wolken en heb op dit moment nog steeds wat moeite met verdriet.
Ik merk dat ik nu weer terugval en wat depressieve gevoelens heb. Ik werk even wat minder (werk is zeer coulant). Het kost me allemaal veel energie op dit moment. Ik heb moeite met uit bed komen en heb niet altijd plezier in dingen.
Ben een onwijze controlfreak. Wil alles in de hand hebben en liefst morgen geregeld hebben. Ik heb in mijn leven ook altijd alles kunnen doen zoals ik wilde. Carrière maken, reizen, festivals enz.
Heb niet super veel relaties gehad en meestal kort. Heb veel van mijn vrijheid en onafhankelijkheid genoten en gekozen.
Nu merk ik dat ik veel pieker over:
- ga ik nog wel die vent vinden
- wil ik een kind? Dacht ik eerst nooit over na. Vind kinderen heel leuk maar van mezelf?
Ik kan het niet loslaten. Ben nu aan het daten maar voelt helemaal niet goed en merk dat ik alleen maar met toekomst plaatje bezig ben zoals de maatschappij dit wil. Ik heb altijd heel erg mijn eigen keuzes gemaakt en soms tegen stroom in van plaatje maar ik maak me nu onwijs zorgen.
Ik voel me hierdoor heel onzeker en onrustig. Pffff ik merk dat ik even wat steun nodig heb
Ik pieker en maal me rot.
Ik voel me niet lekker in mijn vel dit moment. Vorig jaar in een burn out geraakt. Super klote maar kwam wel dichter bij mezelf. In janauri kreeg ik een relatie die echt super was. Ik was helemaal verliefd en kon helemaal mezelf zijn. Helaas is in juni deze relatie gestrand omdat zijn gevoel weg was. Ik was in de wolken en heb op dit moment nog steeds wat moeite met verdriet.
Ik merk dat ik nu weer terugval en wat depressieve gevoelens heb. Ik werk even wat minder (werk is zeer coulant). Het kost me allemaal veel energie op dit moment. Ik heb moeite met uit bed komen en heb niet altijd plezier in dingen.
Ben een onwijze controlfreak. Wil alles in de hand hebben en liefst morgen geregeld hebben. Ik heb in mijn leven ook altijd alles kunnen doen zoals ik wilde. Carrière maken, reizen, festivals enz.
Heb niet super veel relaties gehad en meestal kort. Heb veel van mijn vrijheid en onafhankelijkheid genoten en gekozen.
Nu merk ik dat ik veel pieker over:
- ga ik nog wel die vent vinden
- wil ik een kind? Dacht ik eerst nooit over na. Vind kinderen heel leuk maar van mezelf?
Ik kan het niet loslaten. Ben nu aan het daten maar voelt helemaal niet goed en merk dat ik alleen maar met toekomst plaatje bezig ben zoals de maatschappij dit wil. Ik heb altijd heel erg mijn eigen keuzes gemaakt en soms tegen stroom in van plaatje maar ik maak me nu onwijs zorgen.
Ik voel me hierdoor heel onzeker en onrustig. Pffff ik merk dat ik even wat steun nodig heb
zondag 28 oktober 2018 om 16:39
De maatschappij wil helemaal niets van je hoor. 1 op de 5 vrouwen blijft kinderloos. 1 op de 3 huwelijken gaat kapot. 1 op de zoveel is homoseksueel/biseksueel. 1 op de zoveel maakt de middelbare school niet af. 1 op de zoveel heeft een uitkering. Enz.
Of hebben je ouders verwachtingen? Sanne moet baren, want wij willen kleinkinderen.
Meis, ga nu eerst maar een half jaar gelukkig zijn met jezelf.
Werk weer op de rit, gezondheid verbeteren, sporten, huis schoonmaken (dat helpt echt!), vroeg naar bed, vroeg op.
Waarom daten?
Als je een dweil bent, kom je tijdens het daten alleen maar dweilen tegen.
Of hebben je ouders verwachtingen? Sanne moet baren, want wij willen kleinkinderen.
Meis, ga nu eerst maar een half jaar gelukkig zijn met jezelf.
Werk weer op de rit, gezondheid verbeteren, sporten, huis schoonmaken (dat helpt echt!), vroeg naar bed, vroeg op.
Waarom daten?
Als je een dweil bent, kom je tijdens het daten alleen maar dweilen tegen.
zondag 28 oktober 2018 om 16:43
Je wil dus nog veel zelf doen. Elke zoveel maanden reizen, feesten... hoe zou jij het vinden als je man veel weg is en jij niet mee mag?
Dus doe dat eerst en focus je daarna volledig op je relatie.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-10-2018 17:06
Reden: quoten OP
Reden: quoten OP
72.98% gewijzigd
zondag 28 oktober 2018 om 20:43
zondag 28 oktober 2018 om 20:48
Och meid, denk eerst eens lekker aan jezelf. Liefde Kun je niet " afdwingen "
Ik begrijp je wel, je hebt het ideale huisje, boompje, beestje in je gedachte...
Ik ben van jou leeftijd... Heb alles wat je zou willen en wat blijkt mijn man blijkt me al jaren ontrouw...
Dan donder je plankgas van die wolk af en weet nu echt 1 ding zeker. Zorg goed voor jezelf. Niets is wat het lijkt meid...
En nee ik ben geen slachtoffer meer. Ik stap uit die rol !!
Ik begrijp je wel, je hebt het ideale huisje, boompje, beestje in je gedachte...
Ik ben van jou leeftijd... Heb alles wat je zou willen en wat blijkt mijn man blijkt me al jaren ontrouw...
Dan donder je plankgas van die wolk af en weet nu echt 1 ding zeker. Zorg goed voor jezelf. Niets is wat het lijkt meid...
zondag 28 oktober 2018 om 20:54
Leventje op orde is iets anders dan kinderen he?SanneSanne32 schreef: ↑28-10-2018 20:43Ik ben 32 op dit moment. Ik voel dat ik mijn leventje op orde moet hebben.
Herkenbaar?
zondag 28 oktober 2018 om 22:06
Jeetje, wat heftig om te horen.xdiana84x schreef: ↑28-10-2018 20:48Och meid, denk eerst eens lekker aan jezelf. Liefde Kun je niet " afdwingen "
Ik wil gewoon weer happy worden met mezelf maar voel me op dit moment zo eenzaam en alleen en blijf er een beetje in hangen merk ik.
zondag 28 oktober 2018 om 22:27
Dat begrijp ik compleet... Maar ik zit nog in deze relatie en voel me ook eenzaam. Dat is wat ik je er mee wil laten weten..SanneSanne32 schreef: ↑28-10-2018 22:06Jeetje, wat heftig om te horen.
Ik wil gewoon weer happy worden met mezelf maar voel me op dit moment zo eenzaam en alleen en blijf er een beetje in hangen merk ik.
Misschien is meditatie of mindfulness wat voor je? Ik ben het nu aan het proberen ook een tip van hier en mindfulness van mijn peut.
Een partner lost je eenzaamheid niet op. Daar kom ik nu wel achter.
Heb je fijne hobby's? Waar kun je je gedachtes mee verzetten?
maandag 29 oktober 2018 om 20:01
Een goede tip tegen depressie en piekeren is en blijft sporten meid.
Je moet dan immers uit die zetel ( bankhangen is leuk, maar doe het teveel en je voelt je alleen maar tam, rot en nutteloos), je geeft jezelf een shot endorfines ( gelukshormoon) en je zelfbeeld stijgt dag bij dag.
Het piekeren gaat dan vanzelf weg, omdat je blij bent met jezelf.
En als je blij bent met jezelf komt die leuke jongen wel vanzelf.
Ps: wat bedoel je met daten? Verschillende mannen ( via bvb tinder) in de hoop iemand leuk te leren kennen.. ..of loop je daadwerkelijk met iemand? Want in dat laatste geval, indien je er zelf niets aan hebt, loop je wel de kans iemand hetzelfde aan te doen terwijl die dat niet verdient
Je moet dan immers uit die zetel ( bankhangen is leuk, maar doe het teveel en je voelt je alleen maar tam, rot en nutteloos), je geeft jezelf een shot endorfines ( gelukshormoon) en je zelfbeeld stijgt dag bij dag.
Het piekeren gaat dan vanzelf weg, omdat je blij bent met jezelf.
En als je blij bent met jezelf komt die leuke jongen wel vanzelf.
Ps: wat bedoel je met daten? Verschillende mannen ( via bvb tinder) in de hoop iemand leuk te leren kennen.. ..of loop je daadwerkelijk met iemand? Want in dat laatste geval, indien je er zelf niets aan hebt, loop je wel de kans iemand hetzelfde aan te doen terwijl die dat niet verdient